Medzitým na hlavnej trati z Bratislavy do Břeclavi, v takej menšej stanici s názvom Devínska Nová Ves (súčasť Bratislavy): Pomalá jazda 10 km/h už aj na „Bratislavskom“ záhlaví a pre istotu na oboch koľajách. Síce slávnostne vymenili srdcovku „na Marchegg“, ale rozpadlo sa im to na opačnej strane. Úažsné!
Neříkejte mi, že je to furt dobré, furt dobré, furt můžeš naplno a ze dne na den je to v hájí 10 km/h. Takhle opotřebení nevypadá, to tam mezitím nebyl stav „30 to snese“ a spadlo to na 10 km/h nečekaně?
A dnes poobede, cestou domov, sa aj cez „Břeclavské“ záhlavie plazil vlak 10 km/h. Že je stanica DNV dlhodobo v zlom stave pozorujem už dlhšie. Síce budova je peklná, rekonštruovaná, priestory čakárne čisté, dokonca aj WC, hoci som ho použil iba zriedkakedy, bolo čistí, aj mydlo bolo, aj teplá voda. Nemôžem sa sťažovať. Ale stav nástupísk a koľají je teda strašný.
Dnes ráno som sa spýtal čo je za tým. Vraj výhybka č. 9, ktorá nie je na „traťovej koľaji“, ale iba v mieste kde sa posunuje. Lenže vraj je nejaký predpis ktorý zakazuje označené pomalé jazdy na takých výhybkách či čo, tak sa to rieši príkaom neoznačnej pomalej jazdy cez všetky výhybky v stanici.
Dodatok č. 2. Znovu sa potvrdilo to, že najväčším zdrojom dezinformácií sú zamestnanci dráh. Lebo zamestnanci ŽSR mi tvrdili niečo iné ako zamestnanci ZSSK, pre dôvod pomalých jázd. Neviem čo je pravda a čo je výhovorka, ale výsledok to nemení. Meškania a nasratí cestujúci.
A proč by to opravovali, když po opravě bude stejná rychlost jako předtím?
Kolik takových příspěvků o zbytečnosti opravy a vyhozených penězích najdete pod každým článkem o rekonstrukci po 25 létech provozu.
Eugen
1 rok
Pekná a moderná súprava,cestujúci si ju zaslúžia…..
Eda
1 rok
Povšiml jsem si gigantického kulatého WC (kabiny), nejsem odborník na dané téma, ale přijde mi to jako velmi špatně využité místo. Snad je to jen kvůli vozíčkářům a snad tam většina WC bude na hranatém půdorysu a zabere méně místa než skoro půl vagónu?
To máte postřeh, že jste si všim gigantického WC. Podobné mají Pantery, Sharky, Regionovy, 843 ….a další, které jsou určeny pro přepravu lidí na vozíku.
Já vím, že jiné vlaky také takové mají, cestuji vlaky (LEO, Panter..) ale ptám se zda není efektivnější řešení na pravoúhlém půdorysu, případně jiná řešení? To místo okolo se stejně nikdy dobře nevyužije.
V tomto není Kiss nic nového, je to moc pěkná souprava.
Kulaté je lepší využití prostoru, protože na vozíku se otáčíš do kruhu ne do čtverce, takže čtvercový půdorys by zabral víc místa, kruh je prostorově úspornější a nabídne stejnou možnost otočení se na místě.
jal
1 rok
„Nástupní hrana vstupu do vozidla – 580 mm od TK.“
Jako příspěvek k bezbariérovosti dobrý. : – )
„Zvládne přepravit 15 kol.“
Tak výkon trakčních motorů by to dát měl. : – )
Kdysi jsem zažil 6 stojících a 8 sedících v kupé, ulička byla dvěma řadama, odhadem 200 lidí v jenom béčku. Normu bych z toho nedělal, ani kdyby mě za to platili.
Tak to přirovnání se vám fakt nepovedlo.
Nezlobte se ale koupit si vlak k perónům na 550 s úplně jinou výškou sice jinde běžnou. Jsem si myslel že se nemůže stát ani na Slovensku. Mýlil jsem se. Je to urážka každého cestujícího a v tom má diskutující Jal pravdu…👍
Za mě neuvěřitelné. Jestli tam budou v Ostravě 5 až 7.6 na výstavě vlaků nějací soudruzi ze ZSSK. Tak se doslechnou to co ještě neslyšeli. Chystám se tam…
Za mě neuvěřitelné…
no ono s tým „soudruzi ze ZSSK“ nič nemajú, ten vlak sa vyrába takto roky, vytrobili ich desiatky až stovky súprav a kvôli ZSSK sa nič nemenilo, na to nebol čas, treba sa spýtať Stadlera, nejaký dôvod na to asi bol…
Však já proti vlaku nic nemám.
Ten za to nemůže samozřejmě.
Ale někdo ze ZSSK určitě.
Prostě mi to hlava nebere.
Tak snad tam bude někdo.
Kdo odpoví……………………..
Výška nástupní hrany se zpravidla udává pro prázdné vozidlo s novými koly. V takovém stavu má třeba regionova 570 a ne 550 mm nad TK – počítá se s tím, že např. při zatížení si „sednou“ pružiny (což se nejspíše týká i primárního vypružení KISSu pro ZSSK).
Pokud by to tak bylo tak ok.
No s tím se setkávám poprvé.
U Regionovy se vždy uvádělo 550.
Jestli má 570 slyším poprvé.
600 lidí v KISSU může udělat 30 cm.
No to jsem zvědav a zeptám se na to.
Jo když se naváželo do středních škol koncem srpna, nebo na svátky. případně když se rukovalo… to se nastupovalo i za ruce oknem za kamarádama do kupé-
Dušan
1 rok
Škoda, že tam, kde to má jezdit není všude dneska použitelný vozidlový obrys G2, resp. konkrétně jeho „německé“ rozšíření DE3 v horní části jako mají třeba Kissy v Srbsku.
bvovka
1 rok
Nemá být Kiss i v Praze jako emu400, nebo se ještě nerozhodlo.
VZ ještě není ukončena (26. 4. končila lhůta pro doručení žádosti o účast).
Karl vB.
1 rok
Před měsícem pan Granja v diskusi k těmto všem 4 jednotkám ZSSK pro trať Bratislava – Žilina uvedl:
„Výstavka musí být putovní“.
Uplynuly pouhé 4 týdny, no a měl pravdu. 🙂
Čo je na tom putovné? Čo je na tom, že nová jednotka je prezentovaná aj výstavne pre prípadných ďalších zákazníkov v regióne? „Putovná výstavka“ v zmysle onoho citátu by to bola, keby to raz jazdilo do Žiliny, raz do Zvolena, raz do Břeclavi a raz do Budapešti.
a aký je problém? Chodia tam kde ich treba. Ak sa to inak nedá, musí sa vybaviť výnimka cez Jaspers. Bodka. Sú nejaké podmienky projektu EU, ale zasa ešte také nebolo, aby sa na to nedala vabaviť výnimka (viď kategória RR na reg. rýchliky do Žiliny onehdá, už pominula podmienka na viazanosť vozňov na regionálnu dopravu a môžu byť oficiálne v diaľkovej). Keď sú tie pravidlá príliš rigídne, treba to skúsiť ohnúť keď to ide a nikoho to nepoškodí, podstatné je, že sa dostanú k viacerým ľuďom na SK, to je princíp eurofondov. Je veľmi dobré, že sa podarilo dva… Číst vice »
Je na tom špatné to, že namiesto toho aby ZSSK poskytovala stabilnú a kvalitnú službu na linkách, tak si robí putovnú výstavku po celom Slovensku a hrajú sa na chrumkavých ako modernizujú. A v reálnej prevádzky potom vznikajú bludy typu ako napr. zástavka na znamenie, ale súprava sú prastaré Bčka (pretože grafikon počíta s pantermi, ale ZSSK si robí čo chce), takže buď: a) vlak aj tak stojí (znamienie, nie je znamenie) b) človek musí naháňať vlakvedúceho aby mu dal znamenie c) človek môže vyskočiť (keďže tie šroty častokrát nemajú (funkčné) zamykanie pri jazde Namiesto toho aby si ZSSK robila… Číst vice »
Primární určení je R 7xx Považan Bratislava – Žilina. Pro tu linko se to kupovalo.
Že to v okrajovém čase odjede jeden spěšňák do NZ nebo Břeclavi mezi 671/951, to je spíš optimalizace oběhu.
Banská Bystrica je ve hře proto, že úsek Púchov-Žilina zatím není 25 kV AC, a tak to udělá aspoň politickou službu, že se v BB regionu aspoň ukáže nový vlak, když už je tam spojení z Bratislavy tak tragické.
….když už je tam spojení z Bratislavy tak tragické.
Ona je tam hlavně tragická infrastruktura (od Palárikova).
Petr Jetelina
1 rok
Při tom počtu všech jednotek a všech uvažovaných relacích to vypadá na krásnou putovní výstavku, aby se ukázalo, že na Slovensku jezdí nějaké moderní vlaky.
To, že tam ZSSK napíše všetky tie relácie neznamená, že na nich denne vykonajú niekoľko spojov. Primárne tie jednotky budú určené na vlaky RR medzi Ba hl.st. a Žilinou. Do momentu, než bude po Žilinu vrátane striedavina, tak sa dočasne využijú na iných tratiach. Na tých RR by mali niektoré spoje jazdiť dokonca zdvojené.
RR sme už našťastie zrušili. Čiže ja to vidím že to bude točiť REXy do Trenčína, po prepnutí Žiliny aj R Považan do Žiliny a vrámci obratu to spraví Kúty/Břeclav a Nové Zámky, kde budú doma, nejaký obrat Bystrica. Aj preto sa v depe Nové Zámky finišuje s Halou THÚ, kde už dnes sú dislokované takmer všetky EPJ 671 (19 ks), Push-Pull (10 ks) + jednotky 861 (12 ks) a ešte k tomu prídu tieeto 6 vozové KISS (4 ks)
David (Komi)
1 rok
To který vůl zase řešil uspořádání těch sedadel? Narážím například na sedadla otáčená ke stolku tak, aby tvořila čtveřici. Což je samo o sobě ok. Ale to uspořádání vůči oknům? Prostě wtf???
Jestli to bude ve výsledku vypadat stejně, jako na vizualizacích, no tak to potěš koště… Jen ať si ty vlaky Slováci užijí.
Samozřejmě, že jezdím vlakem, a řekl bych že hoodně často. V drtivé případě pak na relaci Ostrava-Praha. A já ti nevím, ale minimálně mne to u pr*ele není. Hádám, že sám taky nejsem.
Ono záleží… Mi na první pohled přijdou zrovna v té druhé třídě ok. Na první dobrou takhle z vizuálu nepoznáš, o jaký materiál se například jedná, nebo jak pohodlně se na tom (ne)bude sedět.
Například jsem nedávno zjistil, že slavný Interjet u nás je pro mne naprostá katastrofa. RailJet je na tom pro mne přeci jen o něco lépe, protože lze poznat, že jsou ty sedačky starší. Hádám, že kdyby byly nové, je to úplně ta samá katastrofa, jako u InterJetu. Ty sedačky absolutně vůbec pohodlné nejsou, a to hned z několika různých důvodů.
Já jsem tedy naopak se sedačkami v Interjetu velmi spokojený. V druhé třídě Railjetu mi naopak vadí velmi úzké loketní opěrky, ze kterých neustále sklouzávají ruce.
Místo toho, aby se šlo cestou unifikace (alias jeden druh sedadel pro regionální a jeden druh pro dálkové soupravy), je to: co půlrok a co řada, to jiné sedačky. Pak pláčou, že mají problém s náhradními díly.
Medzitým na hlavnej trati z Bratislavy do Břeclavi, v takej menšej stanici s názvom Devínska Nová Ves (súčasť Bratislavy): Pomalá jazda 10 km/h už aj na „Bratislavskom“ záhlaví a pre istotu na oboch koľajách. Síce slávnostne vymenili srdcovku „na Marchegg“, ale rozpadlo sa im to na opačnej strane. Úažsné!
Neříkejte mi, že je to furt dobré, furt dobré, furt můžeš naplno a ze dne na den je to v hájí 10 km/h. Takhle opotřebení nevypadá, to tam mezitím nebyl stav „30 to snese“ a spadlo to na 10 km/h nečekaně?
V piatok to bolo ešte OK, dnes už 10 km/h. Či bolo medzitým obmedzenie na 30 km/h alebo inú hodnotu neviem.
A dnes poobede, cestou domov, sa aj cez „Břeclavské“ záhlavie plazil vlak 10 km/h. Že je stanica DNV dlhodobo v zlom stave pozorujem už dlhšie. Síce budova je peklná, rekonštruovaná, priestory čakárne čisté, dokonca aj WC, hoci som ho použil iba zriedkakedy, bolo čistí, aj mydlo bolo, aj teplá voda. Nemôžem sa sťažovať. Ale stav nástupísk a koľají je teda strašný.
Dnes ráno som sa spýtal čo je za tým. Vraj výhybka č. 9, ktorá nie je na „traťovej koľaji“, ale iba v mieste kde sa posunuje. Lenže vraj je nejaký predpis ktorý zakazuje označené pomalé jazdy na takých výhybkách či čo, tak sa to rieši príkaom neoznačnej pomalej jazdy cez všetky výhybky v stanici.
Dodatok č. 2. Znovu sa potvrdilo to, že najväčším zdrojom dezinformácií sú zamestnanci dráh. Lebo zamestnanci ŽSR mi tvrdili niečo iné ako zamestnanci ZSSK, pre dôvod pomalých jázd. Neviem čo je pravda a čo je výhovorka, ale výsledok to nemení. Meškania a nasratí cestujúci.
A proč by to opravovali, když po opravě bude stejná rychlost jako předtím?
Kolik takových příspěvků o zbytečnosti opravy a vyhozených penězích najdete pod každým článkem o rekonstrukci po 25 létech provozu.
Pekná a moderná súprava,cestujúci si ju zaslúžia…..
Povšiml jsem si gigantického kulatého WC (kabiny), nejsem odborník na dané téma, ale přijde mi to jako velmi špatně využité místo. Snad je to jen kvůli vozíčkářům a snad tam většina WC bude na hranatém půdorysu a zabere méně místa než skoro půl vagónu?
Normální invalidní wecko, takových jsou ve vlacích mraky. Nic nového.
Viz níže, děkuji
To máte postřeh, že jste si všim gigantického WC. Podobné mají Pantery, Sharky, Regionovy, 843 ….a další, které jsou určeny pro přepravu lidí na vozíku.
Já vím, že jiné vlaky také takové mají, cestuji vlaky (LEO, Panter..) ale ptám se zda není efektivnější řešení na pravoúhlém půdorysu, případně jiná řešení? To místo okolo se stejně nikdy dobře nevyužije.
V tomto není Kiss nic nového, je to moc pěkná souprava.
Kulaté je lepší využití prostoru, protože na vozíku se otáčíš do kruhu ne do čtverce, takže čtvercový půdorys by zabral víc místa, kruh je prostorově úspornější a nabídne stejnou možnost otočení se na místě.
„Nástupní hrana vstupu do vozidla – 580 mm od TK.“
Jako příspěvek k bezbariérovosti dobrý. : – )
„Zvládne přepravit 15 kol.“
Tak výkon trakčních motorů by to dát měl. : – )
Kdysi jsem zažil tolik i v 810.
Kdysi jsem zažil 6 stojících a 8 sedících v kupé, ulička byla dvěma řadama, odhadem 200 lidí v jenom béčku. Normu bych z toho nedělal, ani kdyby mě za to platili.
Tak to přirovnání se vám fakt nepovedlo.
Nezlobte se ale koupit si vlak k perónům na 550 s úplně jinou výškou sice jinde běžnou. Jsem si myslel že se nemůže stát ani na Slovensku. Mýlil jsem se. Je to urážka každého cestujícího a v tom má diskutující Jal pravdu…👍
Za mě neuvěřitelné. Jestli tam budou v Ostravě 5 až 7.6 na výstavě vlaků nějací soudruzi ze ZSSK. Tak se doslechnou to co ještě neslyšeli. Chystám se tam…
Za mě neuvěřitelné…
no ono s tým „soudruzi ze ZSSK“ nič nemajú, ten vlak sa vyrába takto roky, vytrobili ich desiatky až stovky súprav a kvôli ZSSK sa nič nemenilo, na to nebol čas, treba sa spýtať Stadlera, nejaký dôvod na to asi bol…
Však já proti vlaku nic nemám.
Ten za to nemůže samozřejmě.
Ale někdo ze ZSSK určitě.
Prostě mi to hlava nebere.
Tak snad tam bude někdo.
Kdo odpoví……………………..
Výška nástupní hrany se zpravidla udává pro prázdné vozidlo s novými koly. V takovém stavu má třeba regionova 570 a ne 550 mm nad TK – počítá se s tím, že např. při zatížení si „sednou“ pružiny (což se nejspíše týká i primárního vypružení KISSu pro ZSSK).
Pokud by to tak bylo tak ok.
No s tím se setkávám poprvé.
U Regionovy se vždy uvádělo 550.
Jestli má 570 slyším poprvé.
600 lidí v KISSU může udělat 30 cm.
No to jsem zvědav a zeptám se na to.
580 mm – 550 mm = 30 mm = 3 cm nikoliv 30 cm Pěkný den 🙂
Aha. Překlep. Omluva.
Jsem se nechal unést tou zprávou a rovnou přešel do cm. No uf.
Tak ještě jednou omluva….👍😀
Jo když se naváželo do středních škol koncem srpna, nebo na svátky. případně když se rukovalo… to se nastupovalo i za ruce oknem za kamarádama do kupé-
Škoda, že tam, kde to má jezdit není všude dneska použitelný vozidlový obrys G2, resp. konkrétně jeho „německé“ rozšíření DE3 v horní části jako mají třeba Kissy v Srbsku.
Nemá být Kiss i v Praze jako emu400, nebo se ještě nerozhodlo.
VZ ještě není ukončena (26. 4. končila lhůta pro doručení žádosti o účast).
Před měsícem pan Granja v diskusi k těmto všem 4 jednotkám ZSSK pro trať Bratislava – Žilina uvedl:
„Výstavka musí být putovní“.
Uplynuly pouhé 4 týdny, no a měl pravdu. 🙂
Čo je na tom putovné? Čo je na tom, že nová jednotka je prezentovaná aj výstavne pre prípadných ďalších zákazníkov v regióne? „Putovná výstavka“ v zmysle onoho citátu by to bola, keby to raz jazdilo do Žiliny, raz do Zvolena, raz do Břeclavi a raz do Budapešti.
A nebude? Je to len otázkou času.
Aj RegioPantery mali jazdiť len v Žilinskom kraji, ale zrazu sa magicky vybavilo dodatočné povolenie pre Košice.
Detto svojho času aj Jánošík, Delfín a vlastne čokoľvek nové.
a aký je problém? Chodia tam kde ich treba. Ak sa to inak nedá, musí sa vybaviť výnimka cez Jaspers. Bodka. Sú nejaké podmienky projektu EU, ale zasa ešte také nebolo, aby sa na to nedala vabaviť výnimka (viď kategória RR na reg. rýchliky do Žiliny onehdá, už pominula podmienka na viazanosť vozňov na regionálnu dopravu a môžu byť oficiálne v diaľkovej). Keď sú tie pravidlá príliš rigídne, treba to skúsiť ohnúť keď to ide a nikoho to nepoškodí, podstatné je, že sa dostanú k viacerým ľuďom na SK, to je princíp eurofondov. Je veľmi dobré, že sa podarilo dva… Číst vice »
Je na tom špatné to, že namiesto toho aby ZSSK poskytovala stabilnú a kvalitnú službu na linkách, tak si robí putovnú výstavku po celom Slovensku a hrajú sa na chrumkavých ako modernizujú. A v reálnej prevádzky potom vznikajú bludy typu ako napr. zástavka na znamenie, ale súprava sú prastaré Bčka (pretože grafikon počíta s pantermi, ale ZSSK si robí čo chce), takže buď: a) vlak aj tak stojí (znamienie, nie je znamenie) b) človek musí naháňať vlakvedúceho aby mu dal znamenie c) človek môže vyskočiť (keďže tie šroty častokrát nemajú (funkčné) zamykanie pri jazde Namiesto toho aby si ZSSK robila… Číst vice »
Primární určení je R 7xx Považan Bratislava – Žilina. Pro tu linko se to kupovalo.
Že to v okrajovém čase odjede jeden spěšňák do NZ nebo Břeclavi mezi 671/951, to je spíš optimalizace oběhu.
Banská Bystrica je ve hře proto, že úsek Púchov-Žilina zatím není 25 kV AC, a tak to udělá aspoň politickou službu, že se v BB regionu aspoň ukáže nový vlak, když už je tam spojení z Bratislavy tak tragické.
….když už je tam spojení z Bratislavy tak tragické.
Ona je tam hlavně tragická infrastruktura (od Palárikova).
Při tom počtu všech jednotek a všech uvažovaných relacích to vypadá na krásnou putovní výstavku, aby se ukázalo, že na Slovensku jezdí nějaké moderní vlaky.
To, že tam ZSSK napíše všetky tie relácie neznamená, že na nich denne vykonajú niekoľko spojov. Primárne tie jednotky budú určené na vlaky RR medzi Ba hl.st. a Žilinou. Do momentu, než bude po Žilinu vrátane striedavina, tak sa dočasne využijú na iných tratiach. Na tých RR by mali niektoré spoje jazdiť dokonca zdvojené.
RR sme už našťastie zrušili. Čiže ja to vidím že to bude točiť REXy do Trenčína, po prepnutí Žiliny aj R Považan do Žiliny a vrámci obratu to spraví Kúty/Břeclav a Nové Zámky, kde budú doma, nejaký obrat Bystrica. Aj preto sa v depe Nové Zámky finišuje s Halou THÚ, kde už dnes sú dislokované takmer všetky EPJ 671 (19 ks), Push-Pull (10 ks) + jednotky 861 (12 ks) a ešte k tomu prídu tieeto 6 vozové KISS (4 ks)
To který vůl zase řešil uspořádání těch sedadel? Narážím například na sedadla otáčená ke stolku tak, aby tvořila čtveřici. Což je samo o sobě ok. Ale to uspořádání vůči oknům? Prostě wtf???
Jestli to bude ve výsledku vypadat stejně, jako na vizualizacích, no tak to potěš koště… Jen ať si ty vlaky Slováci užijí.
Mimochodem bych dodal, že se jedná dokonce o 1. třídu… Ach jo… 🤦 😀
Neviem či jazdíte vlakom, ale tak minimálne trom štvrtinám cestujúcich je to úplne u p…
Samozřejmě, že jezdím vlakem, a řekl bych že hoodně často. V drtivé případě pak na relaci Ostrava-Praha. A já ti nevím, ale minimálně mne to u pr*ele není. Hádám, že sám taky nejsem.
Keby to bolo tak ako hovoríte, pak sa pýtam prečo tieto miesta sa obsadzujú ako úplne posledné.
Jak se to pozná? Že nenadávají na celý vagón, že je to nahovno? Nestěžují si průvodčímu?
Prostě Stadler, no. Každý výrobce je něčím typický.
Zde rozhoduje dopravce. KISSY pro SBB mají všechna sedadla zarovnaná s okny.
A nebude to aspoň trošku stinit na monitor připraci s NTB?
Když vidím sedačky ve druhé třídě, tak to Slovákům nezávidím. Že se musí šetřit zrovna na tomto…
Ono záleží… Mi na první pohled přijdou zrovna v té druhé třídě ok. Na první dobrou takhle z vizuálu nepoznáš, o jaký materiál se například jedná, nebo jak pohodlně se na tom (ne)bude sedět.
Například jsem nedávno zjistil, že slavný Interjet u nás je pro mne naprostá katastrofa. RailJet je na tom pro mne přeci jen o něco lépe, protože lze poznat, že jsou ty sedačky starší. Hádám, že kdyby byly nové, je to úplně ta samá katastrofa, jako u InterJetu. Ty sedačky absolutně vůbec pohodlné nejsou, a to hned z několika různých důvodů.
Já jsem tedy naopak se sedačkami v Interjetu velmi spokojený. V druhé třídě Railjetu mi naopak vadí velmi úzké loketní opěrky, ze kterých neustále sklouzávají ruce.
Vaše problémy… jsem seděl na kožence v Tornádu a samozřejmě… se zpocenýma zádama a přilepenou košilí vylezl ven do průvanu.
Opravdu si myslíte, že jste jediný v téhle republice, kdo se někdy přilepil ke kožence?
To já měl na půlkách otlačené desky z hurvínka!
Místo toho, aby se šlo cestou unifikace (alias jeden druh sedadel pro regionální a jeden druh pro dálkové soupravy), je to: co půlrok a co řada, to jiné sedačky. Pak pláčou, že mají problém s náhradními díly.