lot
Doprava ve městě Tramvaje

Stadler poprvé pronikl s tramvajemi do Itálie, do Milána jich dodá až 80

Tramvaj Stadler Tramlink pro Miláno. Foto. Stadler
Tramvaj Stadler Tramlink pro Miláno. Foto. Stadler
Nové tramvaje budou obousměrné a nízkopodlažní, nahradí starší vozy v metropoli Lombardie.

Milánský dopravní podnik Azienda Transporti Milanesi S.p.A. (ATM) uzavřel rámcovou smlouvu na pořízení 80 nových tramvají Tramlink se společností Stadler. V první prováděcí smlouvě se s výrobcem dohodl na dodávce 30 vozidel.

Nový kontrakt dnes oznámil Stadler v tiskové zprávě. Hodnota celé rámcové smlouvy je 172,6 milionů eur. Soutěž se táhla přes dva roky: už loni v únoru vyhlásil dopravní podnik Stadler jako vítěze, kvůli námitkám jiných uchazečů a zpoždění kvůli koronavirové pandemii došlo k podpisu až nyní.

Tramvaj Tramlink budou obousměrné, ATM je nasadí na trasy po městě i mimo město. Postupně mají nahradit starší vozidla. Tramvaj má délku 25 metrů, což je podle Stadleru ideální pro provoz v ulicích hlavního města Lombardie.

Tramvaje jsou nízkopodlažní, mají troje dveře na každé straně. Vozidla budou vybavena antikolizním a kamerovým systémem. Tramvaje bude Stadler vyrábět ve španělském závodě ve Valencii.

ATM provozuje v Miláně a okolních městech tramvajovou síť o délce 180 kilometrů, celkem je v provozu 20 linek. Po městě stále jezdí i tramvaje z 50. let minulého století.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oliver

Zato to co jezdí v Liberci je spíš smutné než k zamyšlení.

Dopravak

Peter Witty jsou legendou a velmi oblíbené i mezi místními…. Krasně se dalo pozorovat, jak když jely dva různé vozy za sebou na tutéž konečnou, jak se místní cpali do starého vozu… A krásná vzpomínka když jsme se vraceli na hotel v noci, jel Peterwitt, a řidič se jen zeptal kam jedem…. a pak fičel durch, těm pár místním skutečně jen přibrzdil, ani se nezastavovalo…. tak jsme společně ještě s jedním japonským parem který to také zaujalo zůstali, a s vozem a řidičem projeli asi 3 konečné a 2 hodiny… I pro nesotouse zjevná romantika která se už jen těžko… Číst vice »

David

Ty staré, převážně dřevěné, tramvaje z 20 let jsou nádherné, ale hodí se spíš na historické a nostalgické jízdy. Nové tramvaje budou určitě přínosem, avšak mnohem horším problémem Milána je tristní stav kolejí a ten žádná nová tramvaj nevytrhne.

Kubrt

Copak z 50., i z 20. let 🙂

Daniel

Taky jsem byl celkem překvapen, když jsem byl v Miláně poprvé, z toho, jak vypadá tamní tramvajový provoz. U jednoho z nejbohatších regionů v celé EU jsem čekal trochu jiný level.

pozorovatel

Nezapomínejte, že Miláno je v Itálii …

Daniel

Ano, ale přeci jen, Lombardie není Kalábrie. 🙂

Panda

Tak v posledních desítkách let narval Milán spoustu peněz do metra, podzemního S-bahnu či autobusů, tak holt tramvaje včetně infrastruktury trochu ostrouhaly. Na druhou stranu předpokládám, že tramvaje z 20. let zůstanou – jsou jednou z atrakcí města.

Arthur

Jenže cíl není primárně náhrada tramvají Peter Witt, ale hlavně novějších kloubových Stanga, americké čtyřosáky jsou legendou, která nezmizí (mimochodem jen díky ATM jezdí zase i v USA v San Franciscu).