Stadler představil první Kiss pro maďarské dráhy, čekají ho testy ve Velimi
Představení jednotky Stadler Kiss pro MÁV - Start. Foto: Stadler
Společnost Stadler představila první elektrickou dvoupodlažní jednotky Kiss pro maďarské státní dráhy MÁV-Start. Vyrábí se v závodě v maďarském Dunakeszi.
Na 600 míst 4x WC, není to málo, Antone Pavloviči? A to WC mi rozhodně nepřijde vhodné pro vozíčkáře. A místa pro 4 kočárky na nejvytíženějším příměstě mi taky nepřipadají nějak příliš, to i do dvou regionov se vejde víc… 🙂 Jinak to ale vypadá moc pěkně.
Jedno vozební rameno je dlouhé 60 km (Szob) a druhé max. 100 km (Szolnok). Maďaři pijí víno a ne pivo, nemusí tak často na wecko.
A ještě jste asi zapomněl doplnit, že se moc nemnoží, tak nepotřebují ani tolik těch kočárků, co? 🙂
Takhle vypadá moderní patrová jednotka. Vidíš to, Škodovko?
Moderní Hliník. Jen ne Skoda 🙂
Sedačky od Borcadu?
„z Budapešti do měst Szobu a Szolnokd“
Zmizelo sice to zkopírované „and“, ale moc jste to nevylepšili 🙂
Ty dílny v Dunakeszi, kde se budou Kissy montovat, nejsou Stadleru, ale dceřinka MÁV. Skříně budou z Minsku, podvozky ze Szolnoku.
Jaké soupravy jezdí na jejich budoucích výkonech teď?
Vesměs klasiky s V43kami.
A dost dlouhé, takže kapacita Kissu je na místě. Třeba budou inspirovat činitele IDSK k akci 🙂
Na trase Budapešť – Vác – Szob jazdia vratné súpravy V43 + Bhv + riadiaci vozeň Bdt, prídadne Traxx so siedmimi vozňami a jednotky Stadler Flirt – zdvojené. Budapešť – Cegléd – Szolnok V43 s vratnou súpravou. Obe trasy sú najvyťaženejšie, preto MÁV zvýši kapacitu vlakov nasadením jednotiek Stadler Kiss. Jednotky Kiss majú byť vybavené ETCS L2 a Vmax. je 160 km/h
A to bílé na obrázku je umělá mlha pro slavnostní odhalení novinky, nebo jim v továrně hořelo? U elektrické jednotky nepředpokládám studený start dieselu doprovázený bílým kouřem.
To se právě provádí vypalování filtru pevných částic.
Najbrt by mu slušel..
No pokud by takové vlaky koupily i ČD, tak si myslím, že to má smysl jen pro nejvytíženější tratě kolem Prahy (011, 171, 221, možná 231 a případná dráha na letiště, pokud tedy nějaká někdy bude) a tam očekávám, že už to bude spíš v nátěru PID než ČD.
Na páteční a nedělní R/IC/EC na hlavních tratích by nějaké takové vlaky byly fajn. Nechytejte mě za slovo že přesně tenhle výrobce a tenhle počet vozů s touhle výbavou, mám na mysli obecně moderní patrové jednotky. Pěkně by to eliminovalo zpoždění a zpříjemnilo cestování.
Širší dveře a nízkopodlažní nástup by mohly pěkně urychlit výměnu pravidelných davů cestujících (+ pár minut v každé stanici; dalších pár minut zpoždění pravidelně způsobují posilové vozy B). Větší počet míst v každém voze znamená menší tlačenice uvnitř. V neposlední řadě by jízda byla tišší a celkově příjemnější.
Na spojení Praha – Ostrava je nasazovat zdvojené. Jeden kus Jančura, druhý kus ČD. Osožáky klepne pepka.
„z Budapešti do měst Vác and Cegléd“
Kopírování z angličtiny? 🙂