Dopravci Železnice Železniční průmysl

Stadler představil první Kiss pro maďarské dráhy, čekají ho testy ve Velimi

Představení jednotky Stadler Kiss pro MÁV - Start. Foto: Stadler
Představení jednotky Stadler Kiss pro MÁV - Start. Foto: Stadler

Společnost Stadler představila první elektrickou dvoupodlažní jednotky Kiss pro maďarské státní dráhy MÁV-Start. Vyrábí se v závodě v maďarském Dunakeszi.

Maďarské státní dráhy si objednaly zatím devatenáct těchto jednotek, rámcová smlouva počítá až se 40 vlaky. Stadler začal s jejich schvalováním pro provoz, první mají být dodané do února příštího roku.

Testování vlaků má probíhat v Německu a na zkušebním okruhu v Cerhenicích u Velimi. Jako první je chce maďarský dopravce nasadit na příměstské vlaky z Budapešti do měst Szob a Szolnok.

Šestivozové jednotky mají kapacitu 600 míst k sezení a čtyři místa pro vozíčkáře. Ve vlaku jsou čtyři toalety, prostor pro 12 jízdních kol nebo čtyři kočárky. Samozřejmostí je klimatizace, informační systém nebo wifi.

Kompletní fotografii naleznete na stránkách Iho.hu.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
p.d.

Na 600 míst 4x WC, není to málo, Antone Pavloviči? A to WC mi rozhodně nepřijde vhodné pro vozíčkáře. A místa pro 4 kočárky na nejvytíženějším příměstě mi taky nepřipadají nějak příliš, to i do dvou regionov se vejde víc… 🙂 Jinak to ale vypadá moc pěkně.

Jiří Kocurek

Jedno vozební rameno je dlouhé 60 km (Szob) a druhé max. 100 km (Szolnok). Maďaři pijí víno a ne pivo, nemusí tak často na wecko.

Marek Turnovec

A ještě jste asi zapomněl doplnit, že se moc nemnoží, tak nepotřebují ani tolik těch kočárků, co? 🙂

Xaver

Takhle vypadá moderní patrová jednotka. Vidíš to, Škodovko?

Mašinka

Moderní Hliník. Jen ne Skoda 🙂

Lukas

Sedačky od Borcadu?

Chybička se vloudí :-)

„z Budapešti do měst Szobu a Szolnokd“

Zmizelo sice to zkopírované „and“, ale moc jste to nevylepšili 🙂

Kubrt

Ty dílny v Dunakeszi, kde se budou Kissy montovat, nejsou Stadleru, ale dceřinka MÁV. Skříně budou z Minsku, podvozky ze Szolnoku.

Skinheads & Punks united

Jaké soupravy jezdí na jejich budoucích výkonech teď?

Hynek

Vesměs klasiky s V43kami.

Kubrt

A dost dlouhé, takže kapacita Kissu je na místě. Třeba budou inspirovat činitele IDSK k akci 🙂

Rado

Na trase Budapešť – Vác – Szob jazdia vratné súpravy V43 + Bhv + riadiaci vozeň Bdt, prídadne Traxx so siedmimi vozňami a jednotky Stadler Flirt – zdvojené. Budapešť – Cegléd – Szolnok V43 s vratnou súpravou. Obe trasy sú najvyťaženejšie, preto MÁV zvýši kapacitu vlakov nasadením jednotiek Stadler Kiss. Jednotky Kiss majú byť vybavené ETCS L2 a Vmax. je 160 km/h

Martin V.

A to bílé na obrázku je umělá mlha pro slavnostní odhalení novinky, nebo jim v továrně hořelo? U elektrické jednotky nepředpokládám studený start dieselu doprovázený bílým kouřem.

kolkol

To se právě provádí vypalování filtru pevných částic.

Nenechai

Najbrt by mu slušel..

XXXD

No pokud by takové vlaky koupily i ČD, tak si myslím, že to má smysl jen pro nejvytíženější tratě kolem Prahy (011, 171, 221, možná 231 a případná dráha na letiště, pokud tedy nějaká někdy bude) a tam očekávám, že už to bude spíš v nátěru PID než ČD.

Dan

Na páteční a nedělní R/IC/EC na hlavních tratích by nějaké takové vlaky byly fajn. Nechytejte mě za slovo že přesně tenhle výrobce a tenhle počet vozů s touhle výbavou, mám na mysli obecně moderní patrové jednotky. Pěkně by to eliminovalo zpoždění a zpříjemnilo cestování.

Širší dveře a nízkopodlažní nástup by mohly pěkně urychlit výměnu pravidelných davů cestujících (+ pár minut v každé stanici; dalších pár minut zpoždění pravidelně způsobují posilové vozy B). Větší počet míst v každém voze znamená menší tlačenice uvnitř. V neposlední řadě by jízda byla tišší a celkově příjemnější.

Jiří Kocurek

Na spojení Praha – Ostrava je nasazovat zdvojené. Jeden kus Jančura, druhý kus ČD. Osožáky klepne pepka.

Nosek Martin

„z Budapešti do měst Vác and Cegléd“

Kopírování z angličtiny? 🙂