Stadler nemá obří zakázku pro SBB jistou, tendr napadl Alstom
Nové elektrické jednotky Flirt pro SBB. Foto: Stadler Rail
Vítěz soutěže má dodat do Švýcarska až 510 nových jednotek.
Vítěz soutěže má dodat do Švýcarska až 510 nových jednotek.
Snad se nepletu, když situaci čtu, že v ALSTOMu nyní hrají kartu: „v které zemi nedostanem zakázky, tam zavřem fabriku“
https://nzzas.nzz.ch/wirtschaft/alstom-schweiz-chefin-ich-kaempfe-fuer-jeden-einzelnen-arbeitsplatz-ld.1653921?reduced=true
Je pozoruhodné, že celkově zvažovali 500, z toho napevno skoro 200 vláčků
A během výběru nezvedli strop přes původně plánovaných 500, ale navýšili pevnou objednávku na skoro 300.
Že by cílem bylo zlepšit ekonomiku nákladů na údržbu, skrz to, že náklady na nově kupované zázemí se „rozpočítají“ na vyšší počet kousků?
tomu se říká pořádná zakázka…ne to lepení po desítkách
Ono je otázkou tempo dodávek. Protože když se člověk podívá, jaké starší vagonky budou nahrazovány od 2025 těmi novými skoro 200 ks vagonků…tak to vypadá, že dodávky zbrusu nových se protáhnout hluboko po roce 2030.
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Lokomotiven_und_Triebwagen_der_SBB#Elektrotriebz%C3%BCge
Vcelku by mě zajímalo, co udělají s těmi staršími vagonky, které budou nahrazeny.
Alstom si docela dovoluje po tom „průšvihu“ s naklápěcími dvoupatrovými jednotkami Dosto.
Jaká je souvislost mezi loňskou nabídkou ALSTOMu pro SBB a tím jak probíhaly/fungovaly dodávky Bombardier DOSTO (TWINDEXX Vario) pro SBB od roku 2013?
Tak souvislost je tam třeba taková, že Alstom vlastní Bombardier.
časová osa, časová osa…
Za to, že švýcarští cestující odmítli švýcarské Pendolína ETR470 (polosesterské těch co jezdí u ČD), asi taky může ALSTOM, když po letech převzal výrobce, ne?
Tím chci říct, že Vaše kritika by možná dávala smysl, kdyby ALSTOM chtěl do Švýcarska prodat typ původně od BOMBARDIER, který ALSTOM v době loňské nabídky ještě nabídnout nemohl (nebo mohl???)… tj. kdyby nynější snaha měla za cíl, aby ALSTOM prodat do Švýcarska TALENTy3… což se ale na 99,9% nestane ze zřejmých důvod, že?
Že by zase elektronický podpis …..
Těžko říct.
Die Bewertungsmatrix enthalte „Unstimmigkeiten, die wir gerne geklärt haben möchten“
Jestli to má mít podobný cíl jako letos na jaře v Dánsku (od Stadleru)?
Zajímavé. Akorát, z jakých fabrik by ALSTOM dodával, kdyby uspěl? A fakt si věří, že by nebyly problémy, když ty objednávané vagonky jsou určeny pro Švýcarsko plus Rakousko a Německo? Tj. nikoliv pro zajíždění do Francie, Itálie Ledaže by Alstom chtěl dosáhnout, aby proběhnul zcela nový výběr, ve kterém by SBB a spol zvážili nabídku vagonků z fabrik bývalého Bombardier, které SBB předem odmítalo po zkušenost z minula „Wie die SBB am Dienstag weiter mitteilten, setzen sie bei der im Mai 2020 lancierten Ausschreibung bewusst auf einen Zug, der sich bereits in einem europäischen Land bewährt habe. Mit Blick auf… Číst vice »
Salzgitter, Savigliano.
Savigliano … tam asi rozhodne co bude/nebude s projektem ZEFIRO (a z toho asi vyplyne i osud blízké fabriky Vado Ligure)
Salzgitter – to by byla asi nejpravděpodobnější možnost z fabrik ALSTOMu/BOMBARDIERu v Německu, pokud by uspěla nynější nabídka ALSTOMu pro SOUČASNÝ švýcarský výběr…Ale pokud by byla nová soutěž s upraveným zadáním, tak by dost šancí mohly mít dvoupatráky od Bobmardier
A fabriku ve švýcarském Villeneuve tedy vylučujete?
Axelíčku, nenapsal jste včera v jiné diskusi, že na tomto diskusním serveru končíte ?
Napsal
Jste zapomněl, že jste s diskuzí na tomhle webu skončil? 😀
Ne