dpp

Stadler má velkou zakázku na novou generaci tramvají TINA, dodá 50 vozidel do Haagu

Tramvaj TINA pro Haag. Foto: StadlerTramvaj TINA pro Haag. Foto: Stadler

Nové tramvaje nahradí v provozu postupně vozidla z 80. a 90. let.

Poprvé v historii bude švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail dodávat tramvaje do Nizozemska. Pro dopravce HTM v Haagu dodá celkem 56 tramvají typu TINA. Součástí kontraktu je i opce na dalších 44 tramvají. Celková hodnota zakázky je 200 milionů eur, jedna tramvaj tak vychází v přepočtu na necelých 50 milionů korun.

Kontakt oznámil výrobce v tiskové zprávě, naznačil ho již včera v informaci o první dodávce nové generace tramvají do Darmstadtu. První tramvaje mají vyjet v Haagu v roce 2026.

Stadler získal kontrakt ve veřejné soutěži. Výrobce neuvedl další soutěžící, v tendru byly tři nabídky. Pro Stadler jde již o pátou zakázku na novou generaci tramvají. Do Haagu dodá tříčlánkovou tramvaj, která bude 35,5 metru dlouhá a bude moci jezdit jako zdvojená souprava. Maximální rychlost bude 70 km/h, kapacita bude 237 cestujících.

Zkratka TINA je z německého spojení Total integrierter Niederflur-Antrieb, tedy zcela integrovaný nízkopodlažní pohon. Tramvaj má revoluční řešení nízkopodlažního otočného podvozku a je tak plně nízkopodlažní. Tramvaje by měly nahradit především nejstarší generaci vozidel GTL 8 z 80. a 90. let minulého století.

Nové tramvaje od Stadleru nahradí v ulicích tramvaje typu GTL8. Foto: Voogdt 75 / Wikimedia CommonsTramvaj TINA pro Haag. Foto: StadlerTramvaj TINA pro Haag. Foto: Stadler
Tagy Haag HTM Nizozemsko Stadler Rail TINA
1 komentář