Stadler má první zakázku na vlaky na baterie, budou jezdit na severu Německa

Prototyp jednotky na baterie Stadler Akku. Foto: StadlerPrototyp jednotky na baterie Stadler Akku. Foto: Stadler

Společnost Stadler Rail se zařadila mezi další výrobce vlaků, jejichž soupravy budou jezdit i na baterie. Firma dodá 55 jednotek

Společnost Stadler Rail se zařadila mezi další výrobce vlaků, jejichž soupravy budou jezdit i na baterie. Firma dodá 55 jednotek Flitr Akku pro Šlesvicko-Holštýnsko.

Firma oznámila novou zakázku v tiskové zprávě. Zatím nechce zveřejnit další detaily, protože běží ještě lhůta na odvolání ze strany jiných soutěžících.

Místní objednatel NAH.SH vypsal tendr na bezemisní vlaky, neřešil tak, zda půjde například o vodíkové či bateriové jednotky. Nahradit mají na tratích v okolí Hamburku dieselové soupravy.

Stadler představil své nové jednotky na baterie loni na podzim v Berlíně. První prototyp byl třívozový pro 310 cestujících (154 sedících). Jednotka může jet rychlostí 140 kilometrů v hodině.

Vozidla s alternativním pohonem jsou posledním hitem mezi objednateli zejména v Německu, Nizozemsku a Rakousku. Výrobci přílši i s vodíkovým vlakem (Coradia iLint), jako vhodné řešení se jeví i hybridní vlak, který se dobíjí během jízdy na elektrizovaném úseku. V Cesku takovou jednotku vyvíjí pro České dráhy Škoda Transportation.

 

Tagy alternativní pohony vlaků Stadler Stadler Akku vlaky na baterie
29 komentářů