Chudak EmilZatopek. Prej 200 v tunelu na Budejice.
Už se těším na zabetovaný Smícháč. Už se těším na polská jabka. A už se těším jak zas odtečou dividenty investorum za humna.
Xaver
9 měsíců
Musím říct, že vypadá fakt dobře, pro mě mnohem hezčí než Vectron. A výkon 9 MW je fakt síla. Jedině dobře, že počet výrobců moderních lokomotiv roste. Aby Evropa nebyla převectronovaná… Doufám, že se dostane i na české koleje.
Je. Ale chybí jakákoliv konkurence. Konkurenční projekt Traxxe 3 MS je v totálních kakancích. Řekl bych, že si u Alstomu rvou vlasy, co to od Bombarýru koupili.
Kéž by tyto lokomotivy jezdily i v ČR v hojném počtu. Myslím si, že to bude mnohem lepší lokomotiva než dragony od polského newagu. Snad si tyto stadlery i nějací čeští nákladní dopravci koupí a budou s nimi spokojeni.
Dragon, pokud se jedná o verzi s dieslem, má pouze „last mile“ motor o výkonu 540 kW. EuroDual se může dostat až na 2800 kW, při elektricky jednosystémové verzi.
Nekoupí. Prý je to moc drahé a stojí to skoro stejně jako 2 standartní čtyřnápravové stroje. Proto není ani snaha Stadleru o schvalovací proces v našich končinách a místo toho se schvalují Slovinsko a Chorvatsko. Nehledě na to, že si tuto lokomotivu dopravci nekupují, ale pronajímají z půjčovny ELP. V ČR se spíš čeká na Duálního Vectrona 15/25kV. Jenže nejdřiv až příští rok. Pro Siemens to není prioritní záležitost a odbytiště nezaručuje extra velkou sérii.
Josef Pešek
9 měsíců
Renesance šestikoláků. Před 10 lety nám odborníci tvrdili, že jsou šestikoláci mrtví….
Kteří odborníci? Před 17 lety (2006) vyjela první Maxima, první moderní šestikolák evropské konstrukce, který ukázal, že vývoj se posunul. A už v roce 1998 (25 let) začaly masivní dodávky Class 66 do několika evropských zemí. To je sice konstrukčně americká lokomotiva, ale v Evropě se taky prosadila.
Spíš z nouze cnost, protože když chcete do té lokomotivy toho nacpat tolik systémů a diesel o větším výkonu, tak se do cca 85 tun ve 4 nápravovém provedení nedostanete.
Při současné elektrotechnice přestávají být napájecí systémy problém, horší je právě ZZ a další národní specifika typu „v Itálii jsou nutní dva strojvedoucí a koncovky musí blikat“ a pod.
Přechod z D4 (který i u nás v ČR není všude) na E5 je běh na dlouhou trať, protože zpravidla nejproblematičtější jsou mosty, kterým hodně často neskončila životnost a jejich náhrada je neekonomická. Počítá se s postupnou výměnou tak jak bude končit životnost.
A taky jestli do toho nebudou památkáři házet vidle…
Tomáš
9 měsíců
Popravdě. Hlavně by se už neměly kupovat žádné lokomotivy ani nic stavět. Jsem zastáncem nerůstu a volím KSČM (minule jsem volil Piráty, ale ti mě zklamali že více neblokují stavbu výtoňského mostu). Pro mě jsou priority: 1. Nestavět dálnice 2. Nebourat ani nestavět nový Libeňský most 3. Železniční výtoňský most nechat ve stavu jaký je alespoň dalších 20 let. Pokud spadne, nevadí, nepotřebujeme ho. Máme Negrelliho viadukt a to stačí. 4. Zastavit nákupy lokomotiv 5. Zastavit individuální automobilovou dopravu Už prosím žádné nové lokomotivy ani stavby. A pokud Vás můžu poprosit, myslete u voleb na to, které strany taktéž podporují… Číst vice »
Pokud lokomotiva ničí CO2 – tak je to snad pro zelené fanatiky dobře, ne? 😉
Ti mají s neškodným plynem CO2 (bez kterého by na zemi nebyl život) problém.
Není šestikolák jako šestikolák..Tahle lokomotiva už nebude mít ani přechodnost 3 díky konstrukci podvozku. Ještě kdyby se tak povedlo změnit archaicky nastavenou maximální tažnou sílu na háku.
Chudak EmilZatopek. Prej 200 v tunelu na Budejice.
Už se těším na zabetovaný Smícháč. Už se těším na polská jabka. A už se těším jak zas odtečou dividenty investorum za humna.
Musím říct, že vypadá fakt dobře, pro mě mnohem hezčí než Vectron. A výkon 9 MW je fakt síla. Jedině dobře, že počet výrobců moderních lokomotiv roste. Aby Evropa nebyla převectronovaná… Doufám, že se dostane i na české koleje.
A když bude pře-Vectronovaná, tak co? Vectron je perfektní lokomotiva.
Je. Ale chybí jakákoliv konkurence. Konkurenční projekt Traxxe 3 MS je v totálních kakancích. Řekl bych, že si u Alstomu rvou vlasy, co to od Bombarýru koupili.
Můžete ohledně toho Traxxe sdělit víc? V čem je to tak špatný?
A co napájení a troleje? Budou schopny přenést takový příkon? Jde ten výkon nějak omezovat, když není zapotřebí?
Ne, budou brát 9 MW neustále a bez přestání 😉
Kéž by tyto lokomotivy jezdily i v ČR v hojném počtu. Myslím si, že to bude mnohem lepší lokomotiva než dragony od polského newagu. Snad si tyto stadlery i nějací čeští nákladní dopravci koupí a budou s nimi spokojeni.
Dragon, pokud se jedná o verzi s dieslem, má pouze „last mile“ motor o výkonu 540 kW. EuroDual se může dostat až na 2800 kW, při elektricky jednosystémové verzi.
Nekoupí. Prý je to moc drahé a stojí to skoro stejně jako 2 standartní čtyřnápravové stroje. Proto není ani snaha Stadleru o schvalovací proces v našich končinách a místo toho se schvalují Slovinsko a Chorvatsko. Nehledě na to, že si tuto lokomotivu dopravci nekupují, ale pronajímají z půjčovny ELP. V ČR se spíš čeká na Duálního Vectrona 15/25kV. Jenže nejdřiv až příští rok. Pro Siemens to není prioritní záležitost a odbytiště nezaručuje extra velkou sérii.
Renesance šestikoláků. Před 10 lety nám odborníci tvrdili, že jsou šestikoláci mrtví….
Kteří odborníci? Před 17 lety (2006) vyjela první Maxima, první moderní šestikolák evropské konstrukce, který ukázal, že vývoj se posunul. A už v roce 1998 (25 let) začaly masivní dodávky Class 66 do několika evropských zemí. To je sice konstrukčně americká lokomotiva, ale v Evropě se taky prosadila.
Spíš z nouze cnost, protože když chcete do té lokomotivy toho nacpat tolik systémů a diesel o větším výkonu, tak se do cca 85 tun ve 4 nápravovém provedení nedostanete.
To jo. Ale proč se někdo nezabývá tím, aby se v Evropě uskutečnila třída přechodnosti E4 nebo E5 s 25 tunami na nápravu.
V Evropě není jednotná napájecí soustava, jednotný zabezpečovač natož jednotná konstrukční řešení svršku 😀
Jsou to ***, tímhle stylem nikdy nebude železnice v rzychlé mezinárodní přepravě konkurenceschopná.
Při současné elektrotechnice přestávají být napájecí systémy problém, horší je právě ZZ a další národní specifika typu „v Itálii jsou nutní dva strojvedoucí a koncovky musí blikat“ a pod.
Přechod z D4 (který i u nás v ČR není všude) na E5 je běh na dlouhou trať, protože zpravidla nejproblematičtější jsou mosty, kterým hodně často neskončila životnost a jejich náhrada je neekonomická. Počítá se s postupnou výměnou tak jak bude končit životnost.
A taky jestli do toho nebudou památkáři házet vidle…
Popravdě. Hlavně by se už neměly kupovat žádné lokomotivy ani nic stavět. Jsem zastáncem nerůstu a volím KSČM (minule jsem volil Piráty, ale ti mě zklamali že více neblokují stavbu výtoňského mostu). Pro mě jsou priority: 1. Nestavět dálnice 2. Nebourat ani nestavět nový Libeňský most 3. Železniční výtoňský most nechat ve stavu jaký je alespoň dalších 20 let. Pokud spadne, nevadí, nepotřebujeme ho. Máme Negrelliho viadukt a to stačí. 4. Zastavit nákupy lokomotiv 5. Zastavit individuální automobilovou dopravu Už prosím žádné nové lokomotivy ani stavby. A pokud Vás můžu poprosit, myslete u voleb na to, které strany taktéž podporují… Číst vice »
Mám pro tebe lepší stranu. Česká strana asociálů. Jejich Discord zde https://discord.gg/VBHBUJ29
Nezkoušíte mě? Kdyby jste si je koupil tak jsou taky vaše
Ha, ha.
Pro ostatní: Trol, nekrmit.
Jak to souvisí s tématem ?
Protože nové lokomotivy ničí co2
Pokud lokomotiva ničí CO2 – tak je to snad pro zelené fanatiky dobře, ne? 😉
Ti mají s neškodným plynem CO2 (bez kterého by na zemi nebyl život) problém.
Ničí? Snad vytváří. Zpět na chemii a začít požívat mozek.
Buď jste hodně chabého intelektu, nebo takový docela dost průměrný troll. Každopádně ani jedno z toho vám moc nelichotí 😉
Ale holky říkaly, že punk je jinde, ale holky říkaly, to snad není možný
Jste nastrčený provokatér, nebo blázen?
….zklamali že více neblokují stavbu výtoňského mostu…
Koledujete si, že vás mohou zablokovat v klecovém lůžku. Přiznejte se, že si děláte z nás pr…, ech, co kecám, srandu.
Volejte Chocholouška!
Žádný učený z nebe nespadl, ale Tomáše jakoby shazovali….
Jste si opravdu úplně 100% jistý, že jste na správném serveru?
Chvili mi trvalo, nez mi doslo, ze jste recesista. Jedete bomby a cekate, kdo se chyti.
Celkem tomu fandím. Vypadají dobře, a mohou nahradit taurusy…
Jo šestikoláky, ty jsou do EU jako dělaný 🙂
Cítím jistou ironii, ale ta není na místě – podle intenzity prodejů zjevně je zájem.
Tak on je kapku rozdíl šestikolák ala 181 a Eurodual, ten pojezd je diametrálně jinde, samozřejmě u Eurodualu daleko lepší…
Takže nepotřebuje kulaté rychlostníky…
Mno zrovna Švýcaři těch šetikoláků na horských tratích provozují něúrekom, pravidelně ve dvojici se čtyřkolákem.
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. (Porsche 911 vs Škoda 100 téhož roku výroby)
Není šestikolák jako šestikolák..Tahle lokomotiva už nebude mít ani přechodnost 3 díky konstrukci podvozku. Ještě kdyby se tak povedlo změnit archaicky nastavenou maximální tažnou sílu na háku.
Když tedy Eurodual nebude mít přechodnost 3, jak je na tom např. Maxima? Nebo polské moderní šestikoláky?
Maxima 2, Newag Dragon 3.