Stadler dodá první Flirty do Portugalska. Budou širokorozchodné a pojedou i na naftu
Stadler Flirt. Foto: Stadler Rail
Stadler překonal novou zakázkou hranici 1900 objednaných jednotek Flirt.
Stadler překonal novou zakázkou hranici 1900 objednaných jednotek Flirt.
Stadler je hodně kvalitní viz Leoš, já osobně nikdy nezaznamenal poruchu, kromě dveři–> díky tomu Leoš nemusí mít zálohy , doufám že v JM kraji vyhrají tu další soutěž
To je úplně jedno. Protože JMK soutěžil jednotky i s údržbou.
Tzn. Že když jednotky nebudou jezdit bude z toho pokutka.
Krom toho byla Škoda levnější.
A pak že to nejde, že se to nevyrábí a jiné kecy…. jen se prostě nechce měnit šrot. A že by peníze nebyli – z 500 mld se toho dá koupit….
Přidat jeden prostřední článek a nakoupit jich stovky. To by byl impuls pro důstojné cestování na české železnici. Bohužel o tom si můžeme nechat jen zdát 🙁
Spíš bych vyrazil ty dva prostřední, pokud by to byla jednotka stále elektro-dieselová.
Podle počtu dveří na obrázku je to jednotka pro příměstskou dopravu, takže by to byla variantní náhrada za dvouvozového pantera.
Viz JMK. Takovy krok jediny a spravny vyrobce nikdy nepripusti. Takze ano, muzeme si nechat jen zdát.
Hlavně že to nemá ty blbě baterky
Kde budou jezdit? Měl jsem tu čest se projet na lokálce Faro – Lagos a ty motoráky byly snad ještě línější, než řada 845.
Zato Faro – Lisabon postarší IC velkoprostor byl velmi komfortní, příjemná cesta.
Kdys tam byl? Faro-Lisboa jezdí alpha pendular, skoro stejné jako Pendolina CD, jen na 25 kV, ty Intercidades už tam nejezdí. Lokálky Faro-Lagos jistě staré motoráky dodnes. Ale tam ty Stadlery nepůjdou, chybí dráty.
Část těch Stadlerů bude D+E, takže ten Lagos se dost nabízí.
Já tam byl v roce 2013 a do Fara jezdily snad 2 páry Alfa Pendular a 3 páry Intercidades v klasické 3-vozové soupravě, komfortní bylo obojí. Lenost rozjezdu motoráku do Lagosu hodnotím stejně.
Byl jsem tam 11/2019. Když se koukám do rezervačního systému (www.cp.pt), tak klasické IC tam jezdí stále.
a hele taky vlak pro Bechynku 🙂
Kdepak na Bechyňku.
Tyto bimodální jednotky jsou vhodné na právě vysoutěžené Rychlíky z Liberce do Ústí a Pardubic.
Jenomže by to muselo chtít Ministerstvo Dopravy.
Ty iLinty, o kterých mluvila Arriva taky, vlak na vodík i pod dráty problém není…
Podle počtu dveří to jsou jednotky pro příměstskou dopravu.
A co se týče rychlíků Pardubice – Liberec, tak bych asi požadoval větší procento elektrické trakce na trase. Třeba Pardubice – Dvůr v E, Dvůr – Semily v D a Semily Liberec v E. Oba elektrický úseky by využívala i příměstská doprava v čistě E trakci, Ten meziúsek jen nějaké motoráčky, mě by třeba dočasně ani Regionova v tomto úseku neurazila.
Ty bimodalni by se hodily na vlaky Pardubice – Hradec – Jaroměr – Trutnov.
Nebo do Kladna:-)
Jakože pod dráty z Masaryčky do Bubnů a dál na motor? To by mohly dráhy koupit!!
Až bude zadrátované Praha -Kladno, tak by se na Rakovnické rychlíky taková jednotka asi hodila.