Stadler dodá první Flirty do Portugalska. Budou širokorozchodné a pojedou i na naftu
Stadler překonal novou zakázkou hranici 1900 objednaných jednotek Flirt.
Švýcarský výrobce železničních vozidel získal první zakázku na dodávku jednotek Flirt na Pyrenejském ostrově. Smlouvou na dodávku 22 jednotek portugalským státním drahám Comboios de Portugal (CP) už přesáhl hranici 1900 prodaných jednotek tohoto typu, což z nich činí jeden z nejúspěšnějších vlaků na evropské železnici.
Hodnota zakázky je 158 milionů eur včetně čtyřletého servisu. Portugalský dopravce chce modernizovat svůj vozový park zejména na regionálních tratích. Zakázka je složena z objednávky deseti elektrických jednotek a dvanácti bimodálních jednotek. Ty budou mít zabudovaný i dieselový motor pro jízdu mimo elektrifkované tratě. Naftový motor půjde v budoucnu nahradit bateriemi.
Nové jednotky budou jezdit poprvé na rozchodu 1668 milimetrů, který je běžný na Pyrenejském poloostrově. Jednotky budou třívozové. V případě čistě elektrických vlaků budou 63,2 metrů dlouhé, bimodální budou měřit 74,4 metrů. Kapacita vlaku bude 214 sedících cestujících nebo 375 se započítáním stojících pasažérů. Elektrické vlaky budou jezdit maximální rychlostí 160 km/h, bimodální 140 km/h. Dopravce zatím neuvedl, na jaké trasy je nasadí.
Stadler zatím prodal přes 1900 jednotek Flirt do 21 zemí. Bimodální verze není příliš častá, aktuálně jich vyrábí 67 kusů. Jde o zakázky pro Abellio East Anglia a KeolisAmey Wales & Borders ve Velké Británie a pro provoz v italském údolí Valle d’Aosta