Stadler dodá jednotky a lokomotivu pro zubačku na Štrbské pleso
Stadler GTW pro ZSSK, zdroj: Stadler Rail
Tatranská ozubnicová železnice ze Štrby na Štrbské Pleso získá nová vozidla. Společnost Stadler Rail podepsala kontrakt na nové speciální elektrické
Vidím že zaklínadlo klimatizace musí být i na vlaku ploužícím se závratnou rychlostí 22km/h. Takže napříště na horské vyhlídkové železnici už žádná vyhlídka z okna. Ach jo. Přitom ve Švýcarsku mají i nové jednotky od Štádlera třeba na RhB otevírací okna, protože vědí, že turisté rádi koukají ven a taky fotí neradi přes sklo. To aby se vlaky dělaly podle přání lidí v nich cestujících do východní Evropy (i ČR samozřejmě) ještě nedorazilo.
píše se tam jen o kabině strojvedoucího
Do východní Evropy? Nezaspal jste náhodou o nějakých 29 let? 😀
A kde se na síti TEŽ využije naftový pohon?
Kdekoli, když bude třeba dělat něco s vypnutým napájením troleje …
Současné jednotky mají nakloněné sedačky, aby se cestujícím v tom krpálu sedělo při jízdě pohodlně a nesjížděli jim zadky ze sedačky dolů. Když budou jednotky jak pro ozubnicový provoz, tak pro normální, tak jak to budou řešit?
Mě by spíše zajímalo, jestli nové jednotky od Stadleru budou mít po vzoru svých starších sester na TEŽ také stejný až absurdní nedostatek zavazadlových polic v interiéru.
Zaprvé ty sesle jsou v současné jednotce pro oba směry stejné, a zadruhé netuším, kde jste v článku vyčetl, že bude zubačka jezdit po neozubnicové trati?
Jednotky budou ozubnicové a budou jezdit jen mezi Štrbou a Plesem.
Ne, ty sedadla jsou skutečně „nakloněné“, vidno je to např. zde: http://prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta/strba-zubacka/2007/zubacka_2007-011.jpg
A Indian má pravdu, nové jednotky nebudou jezdit z Tatranské Štrby jenom na Štrbské Pleso, ale až do Popradu.
Děkuju předsedo, že jste se mne zastal 🙂
No sice modernizace je potřeba, na druhou stranu, původní jednotky tam působí, tak nějak jako turistická atrakce, tak by mohli nechat v provozu, alespoň jednu jednotku.
Na tezu je super, jak lidi z koridoru dojedou vlakem a dostanou se až na štrbské pleso nebo jinam do tater. Nebýt tez, jedou autem.
A parkovací maf. má smůlu.
Kéž by se u nás povedlo udělat zubačku na Praděd.
To asi navzdy zustane jen dopravnim snem nas, vlackofilu, kteri maji procestovane Alpy i Tatry 🙂 Take si na Pradedu cestou vzdy predstavuji, jak by to bylo krasne, se sem dostat z Vrbna nebo z Male Moravky zubackou, se zastavkou u Karlovy Studanky. Odporne smradlave parkoviste u Ovcarny by bylo zrusene, i na Hvezde by se dalo omezit. O nejakem prodlouzeni do Koutu bud udolim Desne, nebo pres CH Sedlo, se radeji nezminuji, to by uz nebylo asi zcela v souladu s ochranou prirody v CHKO 🙂 Skoda, ze jsme v Cesku. Tady se bude asi uz na veky veku… Číst vice »
Přesně tak, máte pravdu, hlavně nic neměnit- jsme přece národ beznadějných konzervativců, co na tom že jinde to jde, my se přece nebudeme opičit a radši nevybudujeme nic, aby náhodou někdo nemusel o něčem rozhodovat a být za to pak konzervativními, zaprděnými čecháčky kritizován 😂
Koncept vypadá pěkně, ale k čemu je třeba pro 4,6 km dlouhou trať 5 jednotek. V provozu může být vždy jen jedna nebo dvě pojené, protože se víc na nástupiště nevejde a na trati není ani jedna výhybna.
Podle všeho ty vozidla můžou použít i na neozubnicových tratích TEŽ:
https://wwwstadlerrailcom-live-01e96f7.s3-eu-central-1.amazonaws.com/filer_public/5d/8c/5d8c4fff-4ee8-4324-9b5f-041cf0e98cfe/2018_1017_medienmitteilung_tez_slowakei_sk.pdf
Stává se, že v exponovaných časech jedou dvě soupravy za sebou.
To by vycházelo- dvě dvojičky. + jedna záložní v depu.
Pokud by byly duální i ve smyslu jízdy po obou tratích, mohla by vzniknout nová přímá linka směr Smokovec atd.
Co se rychlosti na TEŽ týká, není tam moc prostoru vzhledem k obloukům. Tam, kde to jde, tj.hlavně ten přímý kousek z Popradu, to docela jde.
Mně teda přišlo, že ta rychlost v obloucích je na TEŽ utažená až dost. Když to srovnám s jabloneckou úzkou tramvají, tak tam to i v obloucích poměrně frčí. Nevím, asi otázka převýšení..?
Nebylo by lepší tam spíš zainvestovat do tratí než do nových jednotek? To ploužení se tam je kolikrát hrozný.
Jednotky kupuje ZSSK. Do tratí by museli zainvestovat ŽSR, které jsou ovšem ze strany státu/ministerstva značně podfinancované (co ovšem samozřejmě neomlouvá havarijný stav tratí).
Lokomotiva ale bude jenom jedna, viz. https://www.stadlerrail.com/en/meta/news-media/press-releases/
TEZ je perfektní.
Prosím, co tím autor myslí: dieslové i motorové jednotky stejného konceptu…?
Neměl autor na mysli dieslové i elektrické motorové jednotky? To už by bylo lepší.
Ano, je to tak. Děkuji
Už první řádek mě neuvěřitelným způsobem zvednul ze židle!!!! po přečtení následujícího:
„…získá nové vozidla..“
Velmi bych doporučoval autorovi článku Josefu Petrákovi, aby měl alespoň trošilinku soudnosti a nepsal nic veřejně, když neovládá ani ty nejzákladnější části gramatiky 1. stupně ZŠ – v tomto případě shodu podmětu s přísudkem …..
TO JE FAKT TRAGÉDIE !!!
zlatej Sůra…
souprava bude mět kolik článků?
3 – jeden (malý prostřední) motorový, dva pro cestující. Je to vlastně nová generace jednotek 425, které už od Stadlera v Tatrách jezdí.
takový má RJ, tam jezdí starší generace.
Opraveno, děkuji.
Není nad taktní upozornění na chybu.
Klasika, a k tomu 5 vykřičníků a ještě 1+1/3 apoziopeze navrch.
To je tak, když si někdo myslí, že psaní článků = vše si po sobě třikrát přečíst. To by člověk za den moc neudělal, když tohle není jediná náplň dne. 🙂 Autorská slepota nemluvě.
THUG LIFE
Pane Petráku naučte se skloňovat. Hned v úvodní větě. Jsou“TA“ vozidla….. takže „nová“ vozidla ne nové vozidla…
bude mět diesel komín nebo výfuk?
Opraveno, děkuji.
Hodne ste si pomohl, kdyz hned utocite takovymto zpusobem? Musite byt velmi frustrovan, ze? Smutne, opravdu. A ubohe. Pane Petraku, diky za Vasi praci.