Stadler dodá jednotky a lokomotivu pro zubačku na Štrbské pleso

Stadler GTW pro ZSSK, zdroj: Stadler RailStadler GTW pro ZSSK, zdroj: Stadler Rail

Tatranská ozubnicová železnice ze Štrby na Štrbské Pleso získá nová vozidla. Společnost Stadler Rail podepsala kontrakt na nové speciální elektrické

Tatranská ozubnicová železnice ze Štrby na Štrbské Pleso získá nová vozidla. Společnost Stadler Rail podepsala kontrakt na nové speciální elektrické jednotky, které v roce 2022 dodá Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Součástí dodávky jsou také duální lokomotivy pro provoz na Tatranských elektrických železnicích.

Stadler dodá pět nízkopodlažních úzkorozchodných elektrických jednotek pro provoz na ozubnicové železnici. Typ vychází z konceptu GTW – jednotek s pohonem uloženým v motorovém díle jednotky. S tím už má ZSSK zkušenost – dieselové i elektrické jednotky stejného konceptu provozuje na jiných tratích kolem Vysokých Tater. Vlaky nabídnou 91 sedaček a 2 místa pro cestující na vozíku. Podobný model je již v provozu ve Francii a Švýcarsku. Ve výbavě bude klimatizace, wifi a informační systém.

Součástí zakázky jsou také duální lokomotivy s elektrickým i dieselovým pohonem. Budou v provozu jak na samotné zubačce, tak na ostatních úzkorozchodných tratích Tatranských elektrických železnic (TEŽ). Motor splňuje emisní standard EURO-IIIB. V zimě bude možné využít lokomotivu jako sněžný pluh. Je možné ji ovládat také na dálku. Kabina strojvedoucího bude klimatizovaná.

English version is available at CEE Transport.

Tagy Stadler Stadler GTW TEŽ ZSSK
35 komentářů