Stadler dodá další akutrolejové Flirty do Německa. Jezdit budou v Durynsku
Stadler FLIRT Akku pro provoz v Durynsku. Foto: Stadler Rail

Jednotky budou mít dojezd 80 km mimo troleje.
Jednotky budou mít dojezd 80 km mimo troleje.
Jaká vozidla tam jezdí dosud? Že by to pomohlo k výměně našich muzeálních motoráků za lepší hlavně tam, kde se neuplatní ještě dlouho BEMU??
Siemens Desiro (Deutsche Bahn) and Stadler RS1 (Erfurter Bahn)
Na tratích do Friedrichrody a Bad Langensalza ještě jezdí u DB Regio sólo motoráky Alstom A-TER („velryby“). Jak tam píšou o zahuštění dopravy, hádám že se to týká i linky do Bad Langensalza, ten dvouhodináč není moc atraktivní.
Je dobre, ze i nas prumysl (Skoda) umi vyprodukovat takova vozidla a bylo by hloupe ho nepodporovat.
Jedna věc je něco vyrobit, druhá věc je vyrobit to na úrovni doby. Pak je tu ještě jedna věc – nedělat ze zákazníků pokusné králíky s prototypovými vozidly 🙂
Současná platforma založená na Panterech 2. generace v porovnání se západem prostě neobstojí. Uvidíme, co její nástupce, který Škodovka tak ráda ukazuje na náborových fotografiích.
V čem neobstojí?
Zakznici jsou konecne vdecni, ze nemusi jezdit v 810 :).
Presne, protoze zapadni vyrobci si zasadne jednu az dve serie vyrobi na sklad a pak s nima (samozrejme prazdnyma, aby z cestujicich nedelali pokusne kraliky…) najezdi miliony kilometru, aby vsechno vychytali… (ironie)
Ted vazne v cem konkretne posledni Panter neobstoji, ve srovnani s konkurenty?
Já vám nechci kazit iluze, ale Stadler opravdu vyrobil protoyp FLIRTa AKKU a rozsáhle ho testoval a pak půjčoval dopravcům, aby to vychytal. Což dost jiný případ než u Akupanterů, kde se objednalo něco co neexistovalo a ladí se to za chodu.
Nemam „insider“ informace z provozu, ale z verejnych zdroju jsem nezachytil, ze by s akuPanterem byly problemy. Navic testovani se samozrejme provadelo na okruhu.
Navic neodpovidate v cem Panter proti obdobnym zahranicnim jednotkam neobstoji?
Já jsem nikde netvrdil, že neobstojí, takže na to těžko mohu odpovídat.
Odpovídal jsem na váš pocit, že žádný výrobce nevyrobí něco nejprve na na své náklady pro zkoušky a půjčování, tak vám píšu, že u Stadleru u FIRTU AKKU nemáte pravdu. Zkušební jednotku vyrobil už v roce 2017 a zkoušky a ladění technologie probíhaly až do března 2021. Dojezd na baterky se jim tím podařilo dostat až na 185 km. Takže zákazníci po té opravdu nekupovali zajíce v pytli, ale něco co si mohli vyzkoušet a s garantovanými parametry.
Pokud byste byl na Innotransu a viděl kvalitu provedení toho „bezjakobsového“ BEMU Flirtu, tak byste tenhle komentář nemohl napsat. Vozidlo s menší nízkopodlažní částí a hůř uspořádaným interiérem s uzoučkými průchody, šikanami a strmými schody, jsem nikdy neviděl. (naopak panter má ze všech jednotek v tomhle uspořádání NP část zdaleka nejdelší, navíc se dveřmi o oddíl posunutými od schodů, což výrazně zrychluje výměnu cestujících) Vybavení interiéru samozřejmě německý ultra low cost. Stadler většinou vyrábí to nejlepší, ale tohle vozidlo se jim skutečně nepovedlo.
Vozidlo na InnoTransu jsem viděl a řekl bych že je potřeba to rozdělovat na dvě části. 1) technické provedení, tedy jestli funuje spolehlivě a dělá to co zadavatel chce ekomonicky a udržitelně 2) má interér splňující zadání objednavatele FLIRT AKKY vystavený na InnoTransu byl klasickou ukázkkou preference nějakých řešení, kokrétně množsví sedaček ve vysokopodlažní části (jako v klasickém voze) bez zákoutí a stupínků, to bylo udělané moc pěkně. Prostornou NP část hlavně pro ty co to potřebují, tedy hlavně sklopky. Jaký je poměr NP části v rámci vlaku je úplně jedno (tedy pokud to není 100 %). Takže „nepovedlo“ je… Číst vice »
Jak náš, to je soukromý majetek kellnerovic familie, navíc (ne)zdaněný kdesi na Kypru…
Jakože Škoda T a její sestry a dcery odvádějí daně na Kypru?
To, že nějaký holding sídlí v daňovém ráji ještě neznamená, že firmy v tom holdingu tam sídlí taky.
Presne, protoze v Plzni a Ostrave totiz sidli a lidi zamestnava firma Skoda Cyprus s.p.a. (ironie) Takze znovu a snad po 100, Skoda Transportation a.s. je cesky subjekt, s ceskym IC i DIC. Dane plati v CR, sve vyrobky si sama primo prodava, vyvoj ma v CR a snazi se velkou cast sveho dodavatelskeho retezce mit v CR. Jestli jejim koncovym majitelem je Renata Kelnerova primo nebo pres schranku na Kypru nebo Nizozemi je uplne jedno. Stat tim neprijde ani o korunu, protoze mzdove odvody zamestnancu, DPH a dan ze zisku se samozrejme plati tady. Ty cizi schrankove spolecnosti jsou… Číst vice »
Snad se jich dožijeme i u nás a skončí monopol Škodovky který působí tak křišťálově nečistě jako by za tím bylo něco schovaného
Nechci obhajovat případné nekalosti, ale…. Jak kdyby v takovém Švýcarsku jezdilo něco jiného než jejich Stadler.
ano jezdí https://zdopravy.cz/svycarske-drahy-si-stezuji-na-bombardier-nove-jednotky-jsou-poruchove-22028/
Tak si vygoogli RABe514…
To něco schovaného je naše specifikum dvou napájecích soustav 3= a 25 kV stř.
Umí Stadler i DC (nebo dokonce AC+DC) BEMU? Nebo na tohle má monopol Škodovka?
Pokud Stadler zatím nedal DC i do BEMU, je to určitě jen tím, že to nikdo zatím po nich nechtěl.
Někdo sem napsal, že pokusy na dopravci H a cestujících solidní výrobce nedělá. Tudíž prototyp takové jednotky by si měl solidní výrobce vyzkoušet na někom jiném, ni?
Nedělal Stadler náhodou BEMU pro Itálii a pro Holadskou Arrivu?
Hlavně ta věc stejně bude s DC umět, z baterky střídavina nevyleze a i z tý střídaviny z troleje to jde do usměrňovače, má to stejnosměrný meziobvod. Otázka je na jaký napětí ten meziobvod je, což bude tak nějak korespondovat s napětím baterek.