Stadler dodá 25 nových sedmidílných tramvají do Basileje

Nové tramvaje pro Basilej. Foto: Stadler RailNové tramvaje pro Basilej. Foto: Stadler Rail

Nové tramvaje nahradí nejstarší čtyřicet let staré soupravy v provozu.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MaT

Jak přesně mají fungovat ty posuvné schody? Kam se mají posouvat? Jak to má usnadnit nástup cyklistům, pokud ta tramvaj je stejně z většiny nízdkopodlažní? Nebo i když je nízkopodlažní, tak je to nějak výš nad ostrůvky zastávek?

mauriicio

Kapacita: 96 +160 = 266?
Nemají nedávno objednané brněnské T45 kapacitu ~250?
Jsou užší nebo se počítá s menší „nacpaností“?

Kubrt

V článku je šířka basilejských tramvají uvedena (2300 mm), u nás se používá 2500 mm.

robert

Pěkný kousek. V Basel a okolí jsme strávili týden a vůbec se mi nechtělo zpátky. Cítil jsem se tam doma víc než tady, kde o dopravě rozhodují politici a šotouši – čili totálně neschopní lidi.

Olin

Možná překlep v ceně 🙂 , protože za ty prachy bych šel, být našimi dopravními podniky, na přímý nákup, s tím, že absenci veřejné soutěže ustojím vždy, s odkazem na zásady dobré správy a dobrého hospodáře, neboť taková nabídka je nedostižná. …Ale zřejmě ten překlep…

R.L.m.

Ano, „ztratila“ se pětka … tzn. správně 125M CHF viz. https://www.blt.ch/unternehmen/medien/medienmitteilungen.html

Laik

To je dlouhý jak tejden.

Kubrt

V té Basileji je to s tramvajemi trochu složitější – jsou tam dva dopravci. Žlutý, o jehož tramvajích pojednává článek (BLT) a zelený Basel-Verkehrsbetrib BVB. Původně to rozdělení bylo podle logiky městský BVB a meziměstský BLT, ale BVB dneska jezdí i do Německa a Francie. https://de.wikipedia.org/wiki/Strassenbahn_Basel#/media/Datei:Basel_-_Stra%C3%9Fenbahnnetzplan.png

xyz

Přesně tak. Mj. to znamená, že „na všechny linky“ = na ty z linek, které jsou provozovány firmou BLT.

Mimochodem tramvaje od Stadleru půjdou i na další linku tohoto dopravce – a to na úzkokolejku Liestal – Waldenburg po přerozchodování.

esc

Výhledově se jinak počíta také s tím, že by se Waldenburgerbahn prodloužila z Liestalu do Prettelnu a tím také napojila na městskou tramvajovou síť.

Jindra

Co bude se s vozovým parkem, ktetrý zajišťuje současnou dopravu, tedy s el. jednotkami, po přerozchodování na metrovku? A provozní historická vozidla, včetne parní mašinky WB 5, se stanou statickými exponáty….?
(tu krásnou mašinku i vozy v modelové velikosti H0e mám ve své provozní sbírce)

esc

WB 5 je statickým exponátem již od roku 2018, kdy pro něj byla postavena „remíza“ vedle zastávky Talhaus: https://architekturbasel.ch/wb-remise-nr-5-hat-ausgedampft/

Současné elektrické jednotky zamíří na Slovensko do Čierneho Balogu, kde budou po modernizaci a (částečné) elektrifikaci ČHŽ zabezpečovat pravidelní provoz na trati Dobroč – Chvatimech (pokud se to ovšem podaří zrealizovat).

Jindra

Díky. A vzpomínám si, že o možnosti elektrifikace části Černohronské železnice jsem také četl. Ale, ač optimista, v realizaci moc nevěřím.

libcha

Taky mě to trklo. Je to hezky vyšperkováno větou „BLT je po německém Darmstadtu druhým městem…“ 🙂