Stadler dodá 25 nových sedmidílných tramvají do Basileje
Nové tramvaje pro Basilej. Foto: Stadler Rail
Nové tramvaje nahradí nejstarší čtyřicet let staré soupravy v provozu.
Nové tramvaje nahradí nejstarší čtyřicet let staré soupravy v provozu.
Jak přesně mají fungovat ty posuvné schody? Kam se mají posouvat? Jak to má usnadnit nástup cyklistům, pokud ta tramvaj je stejně z většiny nízdkopodlažní? Nebo i když je nízkopodlažní, tak je to nějak výš nad ostrůvky zastávek?
Kapacita: 96 +160 = 266?
Nemají nedávno objednané brněnské T45 kapacitu ~250?
Jsou užší nebo se počítá s menší „nacpaností“?
V článku je šířka basilejských tramvají uvedena (2300 mm), u nás se používá 2500 mm.
Pěkný kousek. V Basel a okolí jsme strávili týden a vůbec se mi nechtělo zpátky. Cítil jsem se tam doma víc než tady, kde o dopravě rozhodují politici a šotouši – čili totálně neschopní lidi.
Možná překlep v ceně 🙂 , protože za ty prachy bych šel, být našimi dopravními podniky, na přímý nákup, s tím, že absenci veřejné soutěže ustojím vždy, s odkazem na zásady dobré správy a dobrého hospodáře, neboť taková nabídka je nedostižná. …Ale zřejmě ten překlep…
Ano, „ztratila“ se pětka … tzn. správně 125M CHF viz. https://www.blt.ch/unternehmen/medien/medienmitteilungen.html
To je dlouhý jak tejden.
V té Basileji je to s tramvajemi trochu složitější – jsou tam dva dopravci. Žlutý, o jehož tramvajích pojednává článek (BLT) a zelený Basel-Verkehrsbetrib BVB. Původně to rozdělení bylo podle logiky městský BVB a meziměstský BLT, ale BVB dneska jezdí i do Německa a Francie. https://de.wikipedia.org/wiki/Strassenbahn_Basel#/media/Datei:Basel_-_Stra%C3%9Fenbahnnetzplan.png
Přesně tak. Mj. to znamená, že „na všechny linky“ = na ty z linek, které jsou provozovány firmou BLT.
Mimochodem tramvaje od Stadleru půjdou i na další linku tohoto dopravce – a to na úzkokolejku Liestal – Waldenburg po přerozchodování.
Co bude se s vozovým parkem, ktetrý zajišťuje současnou dopravu, tedy s el. jednotkami, po přerozchodování na metrovku? A provozní historická vozidla, včetne parní mašinky WB 5, se stanou statickými exponáty….?
(tu krásnou mašinku i vozy v modelové velikosti H0e mám ve své provozní sbírce)
Díky. A vzpomínám si, že o možnosti elektrifikace části Černohronské železnice jsem také četl. Ale, ač optimista, v realizaci moc nevěřím.
Taky mě to trklo. Je to hezky vyšperkováno větou „BLT je po německém Darmstadtu druhým městem…“ 🙂