Srbsko letos otevře první trať na 200 km/h, postavily ji ruské dráhy
Stadler Kiss pro srbské dráhy. Foto: Srbija Voz
Začala stavba i dalšího úseku na maďarské hranice, zakázku získalo čínské sdružení.
Začala stavba i dalšího úseku na maďarské hranice, zakázku získalo čínské sdružení.
Že by jednou opět mohla vyrazit AVALA ?
Jinak je bezva, že se začíná dařit tratím i v těchto místech. Blahopřeji.
Kudy? Když to mají rozkopat na dalších úsecích na obou stranách hranice a pokračovat v rekonstrukci.
Zajímavé, na jen 45km dlouhé trati a vyplatí se. Jaké blbě řeči by v takovém případě měli naši představitelé, politici a úředníci o tom, že na tak krátkém useku se to nevyplatí! A sympatie vzbuzuje ten autojeřáb Tatra na stavbě, že?
Důležité je i porovnávat, z jaké původní rychlosti a z jakého původního počtu traťových kolejí se ta modernizace na dvoukolejku s v(max) 200 km/h dělá.
Tak aby jim to klaplo…
Mám pocit že server zdopravy.cz nám chce z kraje roku zlepšit náladu, že na tom nejsme úplně nejhůř na světě, když píše o Laosu a Srbsku. 😅 Každopádně mám dojem že jestli to v Srbsku s prcháním obyvatel takhle půjde dál tak za 30 let nebude mít těma vlakama kdo jezdit.
Tak už i Srbsko bude zadluženým vazalem ČLR, tíživé finanční vazalství vykoupené poslušností vůči politickým námitkám pekingského politbyra zažívají i další země nejen evropského kontinentu, ale hlavně v Asii a Africe. Je to vlastně nový sofistikovaný ekonomický druh neokolonialismu se zpětnou vazbou ve prospěch ČLR, kde se jen oprášila a mistrně zmodernizovala prastará idea, že Čína je střed světa a vesmíru, Říše Středu a okolo ní se tvoří prstence více či méně závislých a vazalských zemí, které uznávají nejvyšší politickou a ideovou autoritu vládnoucí v srdci Číny.
Nejvyšší čas obnovit Avalu!
Ta chybí otázka jestli přes Bratislavu nebo Vídeň?
Pro jistotu jen z Budapešti. 🙂
Ale na druhou stranu teď budou pokračovat v Srbsku v úseku Nový Sad – Subotica – hranice a Maďaři v úseku hranice – Budapešť. První úsek by se dal asi objet přes Sombor v dieselu a na druhý úsek jsem viděl návrhy na zprovoznění tratě Subotica – Szeged. U Maďarů bych se traťových rychlostí nebál, ale v Srbsku je jízda přes Sombor příšerná, ale jede se…
Nejvyšší čas začít jednat o obnovení Avaly…
Pokračování do Subotnice na maďarské hranice bude tak na rychlost 200 km/h?
Subotica, Subotica , Subotnik byl sovětský vynález brigády v sobotu
Subotica určitě byla před subotnikem.
Maďarský název Subotice je Szabadka. Sobota je szonbat, to je blíže sabatu nebo šábesu,
A přidám ještě jednu verzí. Řecký se sobota píše sabato . Museli byste v kronice někde vyčíst důvod názvu. Lingvistika totiž říká, že každé vlastní jméno vychází z nějakého jména obecného.
Tu je link na prehladnu mapu zeleznicnej siete. Vlavo v menu sa daju zvolit aj tratove rychlosti.
https://openrailwaymap.org/
Jojo, těch 40 km/h na 40 km trati do Maďarska má být náš vzor. I stará Tišnovka je na 50 km/h.
Jaká bude jízdní doba z Budapešti do Bělehradu po dokončení? Předpokládám že tak 2,5 hodiny. Jsem zvědav jestli tam budou jezdit vlaky ve dvouhodinovém taktu jak je zvykem mezi velkými městy v západní Evropě
Ne, zanedlouho „my otevřeme“ úseky jako Votice – Sudoměřice či Doubí – Soběslav, které svými parametry snesou srovnání s tímto srbským.
To tedy nesnesou! Kdy jste byl v Pazové naposled?
Tam jednotky bez klopení 200 km/h jezdit nebudou (175 – 180 km/h). Ani 45 km délky to není.
to těžko, jsou to jen malé kousky pár km a reálně 160-180, jedině že by tam jezdilo pendolino, to by 200 mohlo. Popravdě hlava mi to nebere proč se tedy to co se stavělo od roku 2010 doteď na budějky nebylo rovnou na těch 180 ? Takhle máme kus 160 pak 175 pak zas 160 pak 180 pak 160 a nakonec možná NEMAŠE na 180-200 .
A to jsou Budějovice proti Plzni ještě krása 👌
Jo, šotouši. Stačí jim 1 kousek trati, kde se můžou povozit dvoustovkou a zbytek sítě se klidně může rozpadat.
Bylo by lepší mít 200 km/h z Prahy do Kolína, dál 100 km/h a za Pardubicemi propad na 40 km/h až do Rudoltic. A jízdní dobu so Ostravy 7 hodin. Hlavně musí být dvoustovka!
ta tatra s jeřábem z čkd je super 🙂
Od Srbů dál. Zabili nám Ferdinanda, šmejdi. Ale nic proti tomu, kdo jim tam co staví. Rusko, Čína. Je to jejich věc. Ale do EU vstoupit ani náhodou. Dělají jenom bordel, jsou to prodejné děvky srbské.
Vtipné je, že to s tou prodejnosti si myslí spousta Srbů, Poláků atd. zase o nás.
S nejvyšší pravděpodobností si nemáme co vyčítat. 😁
Přesně, zvláště, co jsme uznali samostané Kosovo, území, které patřilo po staletí Srbsku. Asi jako kdyby někdo uznal samostatné Sudety, co bychom si o něm asi mysleli.
Nejen to, podporovali jsme (naši politici) bombardování Běkehradu. Hlavního města státu, který se nás v 1968 zastával.
„území, které patřilo po staletí Srbsku.“ Najděte si mapu této části Balkánu před rokem 1912. Asi budete šokován. Velmi šokován. Ale znám faktickou bizarnost = Kaliningradská oblast…To absolutně nedává smysl. Nikomu. Taky proto v 1990 tehdejší SSSR chtěl vnutit tento regio (výměnou za půjčku v markách, kterou by asi nevrátili) Západnímu Německu, jako historické německé území tzv. Východního Pruska. Němci odmítli. Spousta uniklých chemikálií, (dožilé) munice a plné obyvatel zejména bývalých vojáků či z rodin vojáků Rudé armády = zvyklých držet hubu, zavřít oči a vystřelit a to výměnou za pravidelný plat ze státního. Z bývalého Königsberg stejně všechny lidi… Číst vice »
Dnes by se jim neruský Královec moc hodil…ale to Helmut Kohl nemohl tušit. Ani baronka Thatcherová a Mitterand
To si nemyslím.
To už spíše bych jako reálné viděl, že v Německu by vyhlásili národní sbírku, kdyby se např. v Západní Sahaře povedl zajistit mír a kdyby nabídli Němcům, ať si na pobřeží Západní Sahry vybudují turistické resorty… (relativně blízko od Kanárských ostrovů = protože každoroční němečtí turisté už musí mít Kanárské ostrovy znát jak své boty… tj. Západní Sahara na vícedenní výlety je značka ideál)
Prostě po těch desítkách let sporů je Západní Sahara vylidněná a zbídačená.
Staletí patřilo ke každé zemi něco k Čechám Slezsko, Čechy k Rakousku, Slovensko k Maďarsku Belgie k Holandsku.. Hranice v Evropě se neustále hýbaly, klíčové je se z toho nepo.. Když máte zemi odkud ve velkém odchází lidi, obří korupci a špatnou ekonomiku plus národní komplexy, to je problém. Ne to že jste o pár lesů a luk stejně obývaných Albánci menší. Srbsko je pořád rozlohou větší než ČR nebo celý Benelux a má kolik? 7 milionů obyvatel? A to číslo pořád klesá..
Staletí patřilo ke každé zemi něco k Čechám Slezsko, Čechy k Rakousku, Slovensko k Maďarsku Belgie k Holandsku.. Hranice v Evropě se neustále hýbaly, klíčové je se z toho nepo.. Když máte zemi odkud ve velkém odchází lidi, obří korupci a špatnou ekonomiku plus národní komplexy, je to problém. Ne to že jste o pár lesů a luk stejně obývaných Albánci menší. Srbsko je pořád rozlohou zhruba stejné jako ČR a větší než celý Benelux se skoro 30 miliony lidí a Srbsko má kolik? Necelých 7 milionů obyvatel. A to číslo pořád klesá..
To víte…každý má svou cenu 😀
ale fuj, to od vás není hezké mluvit o vzdálených příbuzných
Přestaňte blábolit a vygooglete si pojem archeogenetika.
Chtěl bych se vyjádřit slušně. Pavle Pavle jsi ubohý. Tvůj retardovaný příspěvek z tvé choré hlavy opravdu na portál o dopravě nepatří.
V jednom má pravdu. Srbsko zatím do EU nepatří. Ani Ukrajina. Souhlasím, že to nepatří do této debaty.
Češi v Terezíně zase zabili Gavrio Principa ! Kdyby zůstalo Rakousko Uhersko měl jsem nyní režijní výhody až do Dalmácie!
O rychlosti 200 km snili Srbové v roce 1992 na kongresu Eurailspeed v Bruselu … ale to bylo na trati z Bělehradu do Niše …
Aj to maju v planoch, hotovo ma byt do 2026.
Bělehrad – Niš se má stavět také.
Jenže o plánování tady nehce nikdo nic slyšet. Hop na krávu, zítra bude tele. Důležité je, že má soused naleštěnou fabii. Co natom, že chodí v zimě v noci na dvůr na suchý záchod.
A kde jsme my? Ve všem zaostáváme i v Evropě!
Ve srovnání se Srbskem budu radši dál „zaostávat ve všem“.
Djoković, basketbalisté, fotbalisté, jeniom v hokeji nám zatáím neukazují záda… (zatím , jenom zatím)
Sport je mi úplně u zádele.
My? U nás je tradicí ty úspěšné zlikvidovat nebo aspoň vyštvat. Protože u nás je zvykem předem seřvat každého, kdo by se začal snažit. Nadávat i na přípravu. Protože nadávající nikdy žánou přípravu dělat nemusel a nikdy nic nezkazil. A když nadával lidem narozeným v roce 2000+ za cinkání klíčema, tak taky chybu nedělal.
Jak to souvisí? Btw. v hokeji jsme už delší dobu bídní, jen ještě chvíli potrvá, než si to připustíme.
Abychom nepropadali melancholii, než nás Srbsko v něčem předčilo. Oproti Srbsku máme celou síť (dle možností) v slušném stavu, místo na 200 si brousíme zuby rovnou na 320 (i když se dočkáme až v dalším desetiletí). A nevypadá to, že bychom se k tomu měli upsat s Ruskem nebo Čínou (snad mě nezkritizujete za EU dotace).
To si snad děláte lgraci s tou odpovědí, že?
Nevím sice, jaká je teď situace na železniční síti ve Srbsku, ale u nás jsou na slušné úrovni v podstatě jen koridory. Ostatní tratě jen velice výjimečně.
Náhodou, právě rušené lokálky měly svršek v dobrém stavu. To je fenomén, který tu dříve nebyl.
Jaké rušené lokálky? Jen se tam neobjednal provoz v rámci ZDO, nákladní vlaky tam můžou jezdit i nadále. (Jo, neberou projížděče)
„Nevím sice, jaká je teď situace na železniční síti ve Srbsku,“
Tak proč teda porovnáváte?
Bělehrad-Novi Sad 96 km , jizdní doba 30 min. Praha – Brno 257 Km, jizdni doba 3 hodiny a 8 minut. Smutná čísla, ale prostě jsme zaspali.
Srovnáváte stav po modernizaci (kdy naopak při modernizaci byla trať zavřená „bez náhrady“, tzn. žádná NAD v režii železniční dopravce) v případě Srbska vs. stav v průběhu modernizačních (odklonových) opatření v případě Česka.
P. S. Zrovna v případě Srbska se podívejte na četnost přeshraničních spojení. To je teprve „nezaspání“. 🙂
Nechci vám kopat do bábovičky, ale na každé přeshraniční spojení musejí být dva.
Kopat nemusíte – stačí se podívat na to, jak na té opačné straně hranic jsou různé spoje ukončeny v nejbližší relevantní stanici.
To tedy samo o sobě nestačí.
Proč dva? Kolik Jančurů bylo potřeba na vlak do Chorvatska?
Tady bude největší problém v tom, že Srbsko není v EU natož v Šengenu.
A hranice nejsou korzo! 🙂
To je nereálné, i kdyby 200 začalo za nástupištěm a končilo před nástupištěm tak rozjezd a brzdění také zabere nějaký čas, nebo budou jako u nás jezdit prostě se zpožděním. 🙂
bezna rychlost brno praha může být cca 2:30.
jinak racte pohledet na mapu vojvodiny a mapu CR. podstatná část úseku konvenční železnice (i pro náklady) by zrovna na trati Brno-Praha musela vest komplet v tunelu…pokud by měla být na 200km/hod…
Praha – Liberec 96km (po kolejích 140), jízdní doba vlaku >2,5h. A s přestupem. Chachá, Brno, kam se na nás hrabeš, uspěchanče.
Nesmysl. Vzdálenost Bělehrad – Novi Sad po příslušné trati je cca 76 km. To by jste úplně popřel fyziku, člověče 🙂
Jestli jste to měřil v Mapách.cz, tak tam ten modernizovaný úsek chybí, resp. je vyznačený jen jako budoucí trať.
Jenom drobná poznámka: Train withdrawn from February 1, 2019 due to construction works in Serbia.
Čili skoro 3 roky nejezdilo EC z Budapešti. Inu děláme to v ČR blbě. Stačilo přece na 3 roky zavřít Choceň – Ústí a nesnažit se o provoz. Pak by byla dvoustovka.
Můžete nám pak ukázat lístek na ten spoj s jízdní dobou 30 minut? Odjezd pokud možno ještě tento měsíc.
Mě se to totiž najít nedaří http://www.srbvoz.rs/en/timetable/
List of trains going from station: BEOGRAD CENTAR to station: NOVI SAD
Delay times are not updated in realtime, for detail information about train delay please call 011 360 28 99
No trains for this relation!
Našel jsem akorát tohle, u Maďarů: https://rail.cc/night-train/belgrade-budapest-b340/208
To je samozřejmě nesmysl (30 min). Kolem Bělehradu a Nového Sadu dovolí trať daleko nižší rychlost. Uvádí to jen srbská vláda na konferencích a tady to autor článku jen slepě převzal. 200 km/h bude jen ve středním úseku.
Tak už i Srbsko.
Ano, vím, že bývalá Jugoslávie je jinak železniční pustina s mechanikou, ale je to symptomatické.
Problém není na straně našich firem, ty staví VRT mimo ČR (tuším že ve Španělsku se podílela SubTerra?), ale na straně našeho horizontu uvažování.
S orlíčkem na klopě vzýváme lokálky s dírou v podlaze (Martine Kubíku, taky jsem monarchista, xakru) a neuvědomujeme si, že to, co byla lokálka s dírou v podlaze před 150 lety, je dnes VRT. A my (vy) jste zapšklí a při zdi defekující povozníci.
Sorry jako. 🙂
To asi nevíte o odporu proti stavbě VRT v Kutné Hoře. Vedeném emeritním starostou a známým havlistou.
Souhlasim s tebou!
Bože ať už tahle totálně šáhnutá generace konečně kompletně vymře!!
Nemyslím to nijak špatně nebo dokonce zle – ale už by bylo na čase…. „Soudruzi“ !!! Je to lautr to samý v našem baráku – je jim všem kolem 90 – jedný babě už 96 a furt to „drží“ a dělá to neuvěřitelný problémy!
Tam jde o to že dodnes nikdo nezaručil že stavbou VRT nedojde k poškození potoka který zásobuje vodou přehradu na pitnou vodu pro kutnohorsko,čáslavsko a přilehlé obce.
Když by náhodou někoho napadlo bědovat, jak se v Srbsku bude jezdit 200 km/h a u nás máme trapných 160, doporučil bych mu podívat se na některé z videí od dulevoz, aby pochopil, jaká je realita železnice na Balkáně. Rozpadající se tratě, pomalé jízdy, nefunkční zabezpečovací zařízení, nádherná krajina. Klobouk dolů, že to všechno může za takových podmínek vůbec fungovat.
Nejlepší je u každého nefunkčního přejezdového ZZ vlak zastavit.
Jestli po trati projede 8 vlaků osobní dopravy denně a ještě méně vlaků nákladních, tak bude opotřebení mizivé ve srovnání s tratí, kde se denně prožene 1/4 milionu tun.
A ještě chytře nakoupí flirty na 200.
Zajímalo by mě, za jakých podmínek to Čína staví. Oni mají ve zvyku za pomoci úplatků prosadit výstavbu na „výhodné“ půjčky s velmi tvrdými smluvními podmínkami. Daná země se velmi rychle dostane do problémů a pak musí tu infrastrukturu Číně odevzdat nebo jí být jinak po vůli. To se stalo například Srí Lance s novým, nyní již čínským přístavem. To samé třeba Černé Hoře s dálnicí. Tu ale nakonec radši založit Brusel, aby nespadla do Čínské sféry vlivu.
Ano, totez rusove, jde o politicky vliv,… Srbsko je hodne naklonene rusku.
S Rusy je jednání podle všeho o něco lepší, než s Čínou.
Na druhou stranu, je to od nich logický krok. Evropská unie se k nim obrátila zády.
EU ma financovat – ya velmi vyhodnych podmienok – dalsie srbske trate, myslim ze z Nisa na Macedonsku a Bulharsku hranicu. Prebieha tam geopoliticka vojna a Srbsko z toho momentalne tazi.
Naštěstí ano. Snad taky financovaly nákup Flirtů. Přesto se dlouho přešlapovalo nad tím, jak se vlastně zachovat k Srbsku.
Poprosím o zdroj Vašeho tvrzení. Díky.
Bělehrad – Niš se má brzy začít stavět.
EU měla problém s využitím trati a souhlasila s variantou pro vmax 160 km/h. Pak je oslovili Číňani a nabídli, že zafinancují variantu tna 200km/h. Na to Vučič slyšel a bylo mu jedno, že je to opravdu v reálu rychlost 100 – 200 km/h. Ta půlhodina jízdní doby není podle mě taky reálná, protože úsek kolem Bělehradu i kolem Nového Sadu má daleko nižší povolenou rychlost.
https://www.youtube.com/watch?v=7gwgcIfzttA
A kdo to cpal půjčky do Řecka a zároveň ho nutil k privatizaci přístavů?
tak zrovna prodej pirea byla strašná pitomost, protože jej koupili naši čínští přátelé…
a trochu vám tam chybí poměry…prodali majetek za pár miliard euro…a dostali půjčených ve stovkách miliard euro.
číňan půjčí par set milionů euro…a nechá si zaplatit majetkem v minimálně té stejně hodnotě.
takže trošku překrucujete, na hranici manipulace a mírně lži.
Nicméně o nesplatitelné (tedy věčně splácené) dluhy Řecka je postaráno a přesně o to věřitelům šlo na prvním místě. Prodej Pirea jako symbolu se velmi hodil. Že ho koupili zrovna Číňani, je už jen třešnička na dortu.
od číňanů se opravdu nedoporučuje si půjčovat…to je jak půjčka od lichvare…
Protože jestli něco komunistům nesmrdí, tak to jsou prachy. Paradoxní, že? 🙂
Sice 30 minut jízdy, ale v Bělehradu to obloukem mine centrum města. Žel, tam už byl odsun hlavního nádraží před několika lety dokonán.
Tak oni k tomu odsunu naplánovali postavit metro, ale teď sotva dokončily ten odsun.
Další paralela s Brnem, co?
V Brně se také „podmiňuje“ ODSun nádraží, jen když bude severojižní diametr či light metro nebo vlakový diametr či cokoliv. V reálu pokud se vůbec postaví ODSun, tak na to druhé se potichu zapomene..
V Brně je naopak problém, že pokud se zmodernizuje trať do Přerova na 200, tak plánované zvýšené množství vlaků tímto směrem se do současného uzlu nevejde. A na odsunuté nádraží to bude z tohoto směru o 4 km blíž.
odsunuty nesmysl zas o tolik větší kapacitu mít nebude. problém není samotné nádraží, ale koleje na něj.
No právě, ty koleje, za hodinu 1 pár Ex na Ostravu, 1 pár R na Ostravu, 1 pár R na Olomouc, 1 pár R na Zlín, 2 páry Os na Vyškov, 2 páry Sp na Kyjov a 2 páry Os na Bučovice/Nesovice se na jednokolejnou komárovskou spojku fakt nenarvou. Zajímavý bude mezistav, pokud už bude hotový úsek Černovice – Slatina včetně posunuté černovické zastávky a prospojkování s průtahem, pak by mohlo něco z toho jezdit na současné dolní. A nákladní doprava bude plakat.
Toť otázka?
Tady měly dobře umístěné hlavové nádraží* u centra.
Zase ta tunelová řešení umožnila jakousi příměstskou dopravu (Bgvoz) a její navázání na tramvaje. Takže možná pro domorodce je lepší přestupovat na zastávkách než na Centrálním. A vypadá to, že nějaké tramvaje nakonec k Centrálnímu nádraží nakonec místo metra dotáhnou.
* nějaké zadní koleje byly průjezdné na Pančevački most.
Mít to metro, není odsun potřeba. Alespoň v Brně, nevím jak tam.
V Bělehradě měly hlavové nádraží pěkně umístěné u centra, ale dopravně (hlavně směrové poměry a kapacita nádraží) si nemyslím, že by to bylo taky v pořádku. Osobní a nákladní doprava byla separována.
Stále je asi lepší přestoupit na tramvaje jinde než na Centrálním (kde to zatím nejde).
Před nedávnem představili navrhované budoucí trasy (linky) metra zpracované ve studii francouzskou firmou a jaképak to bylo překvapení, že žádná nepovede přes Central (Prokop) ! Takže úspěšně přesunuli nádraží a nic k němu nepovede. Zdůvodňovali to tím, že funkci hlavního převezme stanice Novi Beograd na druhém břehu Sávy, to znamená ještě dál od centra města.
Mimochodem v Novým Sadu byl odsun už hodně dávno.
Rozchod je tam normální?
A co si představujete pod slovem normální ❓ 😀
Ano, standardních 1435 mm.
Jen pro úplnost, ty kissy jsou od Westbahnu.
No a co?
Což je pro ně jen dobře, pokud byly za dobrou cenu 🙂
Kissy od Wesbahnu su u DB. Tieto srbske maju mat rovnaku vybavu ako nove Kissy pre Westbahn, tak sa to na nejakom fore zmotalo dokopy a odvtedy sa na viacerych weboch objavila takato sprava. Alebo mate nejake zdroje, ktore potvrdzuju, ze je to inac?
Podle mého zdroje jezdí ex-kissy od Westbahnu u DB. https://www.railvolution.net/news/the-first-ex-westbahn-kiss-in-white
Je to opravdu 200, nebo až 200, jak je zvykem v našich končinách?
Raději mít celou síť celostátních tratí na 120 až 200 km/h, než 30 km tratě na 200 km a zbytek na 40 km/h.
No shit, Sherlock.
A kde jinde byste chtěl začít modernizovat než mezi 1. a 2. (a pak 5.) největším městem?
A ta síť 120-200 je tvořena tratí Brno – Břeclav a Kolín – Pardubice, že?
To asi ano, jen je trochu škoda, že sami takovou síť ani po 30 letech a desítkách miliard ani vzdáleně nemáme, a jak to tak sleduju, nikdy mít nebudeme.
Pokud bude Bělehrad – Novi Sad opravdu do 30 min, tak bude 200 na velké většině trati.
To bude určitě 200 km/hod jen v případě naklápěcích souprav. 🙂
Je to, stejně jako u nás, AŽ 200 km/h. Jenom to marketéři a politici v projevu neřeknou, aby to bylo líbivější a lidi nekafrali.
Do Bělehradu jsem vlakem jel. Úsek Subotica–Novi Sad je vyloženě labužnický zážitek. Trať rovná, jak když střelí, a vlak se šine třicítkou.
No pokud Virus dovolí, rád bych tam jel letos.
Na balkáně vůbec neví, že nějaká chřipka v Evropě je.
Myslím si, že taky dobře ví. https://www.worldometers.info/coronavirus/country/serbia/ ukazuje pro 8.7M Srbsko 1.3M nakažených a přes 12k mrtvých.
Od člověka, co v Srbsku dlouhodobě žije, vím, že v Srbsku vědí o covidu velmi dobře. Dokonce si tam i můžete vybrat, jestli chcete očkovat ruskou, anebo raději západní vakcínou. Ale místní nátura je ryze balkánská: je tady nějaká nová nemoc, to je špatné, je na to vakcína, to už je lepší, Dragan nás zve na oslavu a umí udělat výborný burek, to je výborné, a jeho bratranec Zlatan přinese svoji rakiji, to je vůbec nejlepší. Prostě neberou covid tak smrtelně vážně jako my, jsme přece v rukou Božích, tak proč se trápit nějakou nemocí.
mila rozinko, nesmis koukat na svet pohledem blesku ci podobneho bulvaru
to, ze se o necem nepise jeste neznamena, ze to neexistuje.
No zrovna v Srbsku byly v jistou dobu lockdowny o dost tvrdší než u nás.
Maďarský úsek má doopravdy být na 200km/h? Nejčerstvější tiskové zprávy na maďarských webech (na index.hu, magyarepitok.hu a origo.hu, vše z 15.10.21) informují ,,jen“ o rychlosti 160 km/h a roku dokončení 2025.
V článku to tak píšou že na 160 a dokončení v 2025. 200 jenom na Srbské straně.
Když tenhle článek vyšel, bylo tam původně 200 i na maďarské straně. 🙂
Země, jejíž dopravní infrastruktura se musela zotavit z bombardování, zvládne něco, co my ne.
Kdyby takové bombardování zažilo Česko, tak se při naší lenosti dodnes opravuje a byli by jsme rádi za každý vlak co vůbec přijede.
Už aby začala stavba VRT abychom byli opět nějak v kontaktu se světem, a odpůrci ať si zůstanou na svých blbých lokálkách.
Tak ono to je u nich docela kapka v moři. Koukněte na kanál dulevoz na youtubu. Koridor z Chorvatska do Bělehradu tankodrom (sice je tam teoreticky limit 120km/h, ale reálně tam jsou četné pomalé jízdy), to samý koridor z Bělehradu do Niše (tam je maximálka 100, ale velké množství PJ 10km/h), dieselový koridor z Niše do Bulharska má hodně dlouhé úseky s rychlostmi mezi 10 a 30km/h, trať do Černé Hory taky nic moc (souvislá 50) až na jeden optimalizovaný úsek.
Rudnica – Kraljevo, asi 90 km, vlak to jede 1:50, to je celých 45 km/h v průměru. Ale zato jsou tam mechaniky a není tam elektrická trakce. Jen to není romatická lokálka, ale spojnice Bělehradu a Prištiny: https://www.youtube.com/watch?v=0hHZZRuSYZE
Prištiny ? To bývalo za soudruha „rudého psa“ TITA a nějaké době pana Miloševiče …
Dnes se končí v Kosovské Mitrovici ve šturcu ….
Tam by Šíma z Deníku strojvůdce neměl problém s rychlosti .. a nikoho by nezajel.
Ale houby. Infrastruktura (vcetne te zeleznicni) stala v Jugoslavii za starou backoru uz za Tita. Nebo mi ukazte kde tam jsou trosky tech znicenejch dalnic a VRT.
Já myslím že o to tady nejde. Oni zkrátka udělaj aspoň kousek trati na 200 zatímco my jsme nebyli schopni to udělat ani u Pardubic, náš profesor na škole říkal že by to šlo.
A popravdě, my jsme oproti vyspělé Evropě taky dopravní skanzen, ale na tak moc.
A nejen tam…
Vy byste si měl nastudovat co udělá zvýšení rychlosti s kapacitou přetížené trati. A pak taky tunely u Plzně.
Nebuď zase moc chytrej Jirko.
S tímto kouskem se tam mordují cca 2 roky za úplného vyloučení provozu.
Nic co by se nedalo u nás zvládnout taky – hlavně to zastavení provozu bych chtěl u nás vidět. 🙂
Oni se nemordují, akorát staví zbrusu novou trať od spodku až po trakční vedení, v Novi Sadu nový most …
Prostě se zastavením provozu si nedělají problém – svéprávný občane poraď si sám … u SNCF jsem se setkal se stejným přístupem ….
V Novým Sadu je most přes už cca 2 roky hotový.
Tento přístup se mi nelíbí, a jsem rád, že ČD a SŽ a i jiní dopravci u nás ho neaplikují.
My jsme za 3 roky postavili Vršovice – Hostivař, z toho 2 km reko za provozu a 4 km taky za úplného vyloučení provozu. Ale má to 4 koleje.
Ale furt se dalo někudy pořád jezdit.
Teď si představte, že by při stavbě Votice – Sudoměřice se vyloučil celý úsek na 2 roky a nebyla vůbec ze strany ČD ani SŽ provozována NAD, vlaky by končily v Benešově od Prahy a v Táboře od Budějic.
Děkuji ČD a SŽ, tento styl výluk u nás neaplikují.
…profesor na škole říkal 😂
A říkal taky, k čemu konkrétně by to u Pardubic bylo? Zvýšilo by to propustnost přetížené tratě? A naučil vás taky počítat časovou úsporu mezi 160 km/h a 200 km/h v četně rozjíždění a brzdění? Kolik vám vyšlo? Minuta, nebo dokonce minuta a půl?
Pokud budeme k rekonstrukci přistupovat s takovouto demagogií, skončíme na trakařích. Někde se začít musí. Když bude jeden úsek na 200, později bude větší tlak na budování dalších. A když místo 20 km bude 100 km nové tratě, už se to projeví na propustností.
Ještě dřív…
Bývalá uherská část monarchie na tom byla s kvalitou železnic dost špatně, zejména od Budapešti na jih. Na svážení úrody z polí stačily točité jednokolejky položené pomalu na hlíně. Řepě a bramborám je jedno, jestli jedou 20 km/h nebo 60 km/h. Místní sedláci zas neměli potřebu moc cestovat.
Mj. se to pak projevilo na začátku 1. světové války, kdy zásobování mohutné rakousko-uherské invazní armády představovalo opravdový oříšek. Tento problém Němci neměli, ti už si v předstihu zdvojkolejnili všechny strategické tratě „pro každý případ“.
A jistý Schickelgruber zase nechal stavět dálnice …
Kolikrát jste tam v éře rudého psa byl ?
No, já jako dítě dvakrát jel s rodiči po tzv. Autoput-u z Bělehradu do Niše už v 1966. Nebyla to plnohodnotná dálnice, ale tříproudá vozovka s (občas) mimoúrovňovými křižovatkami. Stejné tehdy stavěli Frantíci. Pro nás nepředstavitelný zázrak, po 700 km třískání se po čs a maďarských okreskách.
„při naší lenosti“
Promluvil expert na železniční stavebnictví netuše, že Subterra stavěla ve Španělsku VRT. Protože nadávat celému národu je tak jednoduché.
„Humanitární bombardování“ – slovy Václava Havla => válečný zločin – postihlo vlak na jihu u Niše …
To je ten případ, kdy bombardování mostu odnesl i osobní vlak s cestujícimi?
To bylo od mostu snad dost daleko, ne? Prostě nálet na osobní vlak. Neskutečné svinstvo.
Akorát, že Václav Havel tento výrok nikdy nepronesl – a povolení k průletu letadlům NATO podepsal současný obyvatel Hradu (nebo spíš LDN Lány).
Slovy klasika – mohla by to být pravda, ale není.
Zdokumentováno zde.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Humanit%C3%A1rn%C3%AD_bombardov%C3%A1n%C3%AD
Díky. Nevěděl jsem že o humunitárním bombardování mluvil sociálně-demokratický politik pan Falbr.
Velmi zajímavé.
Rusáci a Číňani rozpínají svoje špinavá chapadla
Jen jednou jsem podezíral jednoho, a kradli všichni!
Přesně
To by tak hrálo, aby někdo jiný chtěl dělat obchod.
Ale PC vyrobený v Číně nebo se součástkami z Číny napájený EE z ruského jaderného paliva nevadí, že ….
A vyráběnou v ruských reaktorech.
na ten PC jsem si od cinana ani rusa nepujcil. a to je to jádro pudla.
PS: i ten plyn a další si od rusů kupujeme. kdybychom nekupovali, bude nám možná chvíli zima. ale rus umře nahý hlady.
Vzhledem k tomu, že Čína mívá meziroční růst o velikosti několika západoevropských zemí, to čím dál tím víc přestává být pravda.
JPP.
Stara Pazova (Стара Пазова). S normálním V.
Asi jen překlep. Z toho bych nedělal žádné závěry.
Je to tam víckrát, resp.vždy. Překlep je možná v tom obrázku T148 (Bělohrad).