Srážka u Českého Brodu nastala v rychlosti 67 km/h, Drážní úřad chystá kontrolu Českých drah
Nehoda u Českého Brodu. Foto: HZS
Strojvedoucí osobního vlaku z Prahy do Řečan nad Labem včera před tragickou srážkou u Českého Brodu vlak u oddílového návěstidla
Např. v Polsku max. 20 km/h ve stejném případě jízdy po následující návěstidlo.
Ono to může být i tím věčným naháněním časů jen aby nevzniklo zpoždění. Ale lidský faktor je v tomhle případě neoddiskutovatelný.
Jezdím jako strojvedoucí 36 roků a mám na vznik nehody svůj názor,který se mnou sdílí spousta kolegů. Strovedoucí osobního vlaku po zastavení u posledního oddílového návěstidla pokračoval v další jízdě do obsazeného oddílu.Dle čl.66 předpisu D1,měl jet podle rozhledu,viz článek: 66. Při jízdě podle rozhledových poměrů musí jet vlak nebo posunový díl nejvýše takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou strojvedoucí (zaměstnanec v čele sunutého vlaku nebo posunového dílu) vidí, nejvýše rychlostí 100 km/h, přičemž však nesmí být překročena nejvyšší dovolená rychlost vlaku, popř. rychlost posunového dílu, stanovená tímto předpisem. Před náhle vzniklou překážkou musí strojvedoucí využít všech dostupných… Číst vice »
Vlak jel směrem od prahy a podle záběru městské policie se měla odehrát v těchto místech https://youtu.be/0r0XLSHcA9w?t=1944 Tam návěstidlo díky oblouku není vidět, a to ani v zimních podmínkách, proto si myslím že v tom hrálo roli něco jiného .
Podívejte se do map, v těchto místech už to návěstidlo mohl zahlédnout. V úrovni předvěsti ještě ne, ale až vjedete do pravého oblouku a v něm už, když víte, kam se dívat (byl to zkušený strojvedoucí) návěstidlo uvidíte. Proto chytl tu zelenou, nedbal na opakovač, který byl potmě (výpadků kódu je hodně a lidi to už ignorujou) a rozjel to. Navíc věděl, že před ním něco jede a před stanicí si myslel, že to uhnuli na bok ve stanici. Takže když viděl po stůj hned volno, nebylo to pro něj nic divného a tak to rozjel a když viděl níže… Číst vice »
Pejane, je možné, že na opakovači návěst viděl, technicky bych to připustil. Předpis s tím počítá a jízdu podle LVZ zakazuje
Nepamatuji se,že by mě někdy v obsazeném oddílu naskočila nějaká návěst.
Jsou známy případy podkódování, ale já jsem mluvil o tom, že mezi stromy před tím esíčkem lze spatřit zvláště v noci vjezdové návěstidlo na krakorci fyzicky, takže mohl vidět co měl postaveno pošťák a samotný vlak neviděl, protože byl krátký a za obloukem a křovím. Takže se chytl toho, že to je jeho návěst na vjezdu a rozjel to jakoby měl před sebou volný oddíl..
Jezdím jako strojvedoucí 36 roků a mám na vznik nehody svůj názor,který se mnou sdílí spousta kolegů. Strovedoucí osobního vlaku po zastavení u posledního oddílového návěstidla pokračoval v další jízdě do obsazeného oddílu.Dle čl.66 předpisu D1,měl jet podle rozhledu,viz článek: 66. Při jízdě podle rozhledových poměrů musí jet vlak nebo posunový díl nejvýše takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou strojvedoucí (zaměstnanec v čele sunutého vlaku nebo posunového dílu) vidí, nejvýše rychlostí 100 km/h, přičemž však nesmí být překročena nejvyšší dovolená rychlost vlaku, popř. rychlost posunového dílu, stanovená tímto předpisem. Před náhle vzniklou překážkou musí strojvedoucí využít všech dostupných… Číst vice »
Tady je odkaz na to video ze srážky.
https://www.facebook.com/cesbrod/videos/289940839021930/
A kluci šikovní si všimli blížícího se střetu ještě než nastal. Přitom přes to křoví není moc vidět (aspoň na videu) jestli stojí na první nebo na nulté koleji. Jen v jednom okamžiku je vidět, že obsazené jsou obě dvě.
Podle mne a možná se nemýlím, po zastavení u předvěsti jel na návěst Stůj a jak se snižoval elektrický odpor kolejí a zvyšoval proud, zabezpečovač naskočil a začal návěstit návěst vjezdového návěstidla. Strojvedoucí zvyšoval rychlost na 87 Km/h když uviděl koncovky pošťáka. Možná si pomyslel, že je na 0 kol, možná hned brzdil na konečnou rychlost. Hned jsem si myslel, že by v noci, při jízdě podle rozhledu, do oblouku nejel jako sebevrah. Vinnen byl, nejel až po vjezdové návěstidlo podle rozhledu, porušil předpisové ustanovení, bohužel to zaplatil životem
Bylo tady uvedeno, že v momentě střetu měl rychlost 67 a nebrzdil…..Jak je tedy možné, že to bylo o 20 km v hodině menší, než max rycchlost které v tom oddíle dosáhl?
Ono to „nebrzdil“ může být dost subjektivní. Velmi dobrá by byla informace, k jakém místě trati měl tu rychlost 87km/h
Taky ještě z vyjádření není zřejmé, zda tím, že nebrzdil je myšleno, že on sám nevydal požadavek brzdy, nebo že ho vydal, ale nedostavil se jeho účinek. Jelikož se jelo z řídícího vozu, tak si nejsem jist, zda jeho tachograf zaznamenává použití EDB (elektrodynamická brzda), požadavku na ní po trakčním voze 471, ale tachograf na 471 by to zaznamenat měl, byť byl vzadu. Když už se rozjel jak se rozjel – svižně a na „vyšší“ rychlost, tak proč potom najednou zvolnil tempo (změnil styl jízdy) a podle některých diskutujících, by najednou jel výběhem a nechal rychlost padat na domnělou 60… Číst vice »
„úvahou o převzetí propsaného kódu“Tato 4 slova mne doslova „děsí“.Pro ujasnění: zastavím u návěstida autobloku v poloze „stůj“.Před sebou vidím/za tmy/,že na následujích třeba dvou návěstidlech v dalších prostorových oddílech je volno.Pokračuji tedy v jízdě,ihned po vjetí do následujícího oddílu mám na náv.opakovači stabilní zelenou.Beru to jako poruchu návěstidla a ani mne nenapadne,že jedu do obsazeného oddílu,kde před návěstidlem stojí třeba neschopná 810.Je-li toto možné,tak jsem rád,že jsem se po vícenež 40ti letech „fírování“ dožil bez průšvihu důchodu.
Vždyť je to napsané v D1, že při vjezdu za Stůj kód neplatí – akorát tam bohužel není uvedeno, proč…
No a to je ten malér.Já jsem se o takovéto možnosti/propsaní kódu/dověděl až z tohoto servru.Je jistá pravděpodobnost,že o tom neměl potuchy ani kolega z „Hliníku“ a zaplatil za to životem.A AVV to myslím taky neví.
Dobrý večer..v noci sem si asi pětkrát opakovaně poslechl pana Havlíčka na ty 24….Je mi z toho smutno. On vše hází na lidský faktor aníž by věděl, co se bude psát ve výsledné zprávě DI. Má jasno….Žádná úcta k lidskému životu…..Jak za komančů….hodíme to na někoho, kdo už nemůže promluvit a ani se hájit. Hlavně rvát klíny voličům do hlavy…Pro mne neprofesionální vyjádření člověka na takové pozici…..Hodně o té nehodě přemýšlím snažím se najít rozumné vysvětlení..Zeptám se tedy fírů a odborníků zde……Čistě spekulativně….ta rovinka je tam dlouhá, tak viděl…Rozjel na tech 87, když se blížil k oblouku, začal brzdit na… Číst vice »
Dobrý večer, předně – nejsem odborník na železnici, jsem poučený lajk, zabývám se vyšetřováním událostí v jiné oblasti, ale shodou okolností docela dobře znám to místo srážky. Předně – Havlíček má pravdu v jednom – lidský faktor strojvůdce tam byl, to se prakticky vyvrátit nedá, neboť nedodržel předpis. Na druhou stranu je nutné vyšetřit i okolnosti události, tedy, proč strojvůdce chybu udělal, a proč systém srážce nezabránil. V tuto chvíli lze konstatovat – strojvůdce udělal chybu, došlo k nehodě. Otázky, kolem jsou však nezodpovězeny – Jaký byl jeho stav? Psychický/fyzický? Proč se domníval, že je před ním volno až za… Číst vice »
Děkuju za odpověď a rozumím. Mě jde o to, že někdo něco řekne, aniž by věděl, jaká bude závěrečná zpráva. Spoléhá se na techniku a z první se to hodí na člověka pak. Uvedl jsem moji spekulaci. Podívejte třeba v letectví na max, taky se něco projevilo v provoze a do dnes jsou dole. Tady se taky mohla vyskytnout nějaká závada, které nemohl zabránit……prostě věřím DI, že to vyšetří a něco vydá…Potom se může přijít s komentáři a hodnocením. Do té doby se mi to zdá při nejmenším sprostý.
jj, letectví je dobrý příklad. Ale s Maxy už toho dost vyplynulo na povrch. Tam je jisté, že šlo o systémový problém, plyne to ze zveřejněné komunikace a dalších zpráv a indicií. U události v ČB zatím postrádám vyjádření někoho dalšího zainteresovaného (jiného fíry, dispečera, výpravčího…) co jsem četl diskuse, mnoho znalých se podivuje nad jednáním strojvůdce. Pokud nepromluví strojvůdci o tom, že je něco shnilélo v systému, těžko se bude odhalovat systémový problém. Je to hodně o profesní cti. Aneb… teď je právě příležitost, aby problémy vypluly na povrch, pokud existují. Pokud nikdo nebude hovořit (stěžovat si/ vypovídat…) nenalezne… Číst vice »
To je opravdu realistický pohled na věc,který mě mluví z duše.
Vlakovy zabezpecovac LS 90 bohuzel dovoli jet bez omezeni rychlosti pri jizde proti Stuj po zastaveni. VZ MIREL dovoli nejvyse cca 40 km/h. Respektive pri 47 km/h dojde k vypusteni vzduchu z hlavniho potrubi.
To taky není úplně pravda, protože, když se rozjedete v této situaci proti stůj s přenosem kódu na automatickém bloku, tak o kód za tímto návěstidlem přijdete a po ujetí určité vzdálenosti bez kódu, Mirel přejde do režimu jízdy na nekódované trati a namísto omezení na 40Km/hod nyní hlídá až rychlost 120 Km/hod.
Ještě taky záleží na tom, zda je to Mirel V03, nebo V04. V03 přejde na režim bez kódu dřív.
Bez Kodu hlida Mirel V03+V04….rychlost 100km/h!!! UZ jsem to tu psal nekolikrat….
To je tady zase zbytečných řečí. Jako laik si dovoluju konstatovat, že když už je povoleno – nevímproč – projet za červené světlo tak leda minimální rychlostí, což rozhodně není osmdesátka. Kdyby si takhle počínali i fírové jedoucí na této nejfrekventovanější trati za ním mohly do sebe nabořit třeba čtyři vlaky. Proti takové situaci není žádná obrana – leda zrušit vůbec železniční dopravu, což je ovšem nepřijatelné.
To je samozřejmě možnost. Prvně tento způsob jízdy nevymysleli strojvedoucí. Strojvedoucí naopak stále upozorňují na zneužívání institutu jízdy podle rozhledových poměrů a vrcholu alibismu, jízdy na rozkaz o zhoršených povětrnostních podmínkách. Neustále upozorňují, že to je obrovská účelová past. Zároveň je ale nutné si uvědomit, že takovou jízdou se organizuje a zabezpečuje třeba jízda vlaku, pravidelný vjezd vlaku na kolej obsazenou vozidly, kde by jste pak v určitých moderních stanicích jel tou 30 i více jak 2 i 3 kilometry. Osobně s tím nemám problém, ale ten by byl na straně plynulosti a včasnosti dopravy. Stejným způsobem se odjíždí ze… Číst vice »
Měl jsem tady komentář a byl mi vymazán, Měl jsem úvahu z elektrotechniky, napíši to znovu, ale stručně. Nápravy vozidel tvoří paralerní odpory a zanedbáme-li odpor kolejnic při dvou stejných vozidlech je proud pro lvz druhé Lv poloviční. Stačí-li tento proud po zesílení k vybavení LVz, mohl na druhé Lv ukazovat stejnou návěst, Proto je strojvedoucím ZAKÁZÁNO řídit se až po další návěstidlo návěstmi opakovače. Strojvedoucí s tímto nejsou seznámeni a řada z nich toto nedodržuje. Každé ustanovení předpisu má svůj význam a i když vypadá jako nesmysl, je ho nutné dodržovat. Doufám, že nebudu znovu vymazán a diskutovat budou… Číst vice »
Žádný komentář vymazán nebyl.
Promiňte, ale já jsem svůj komentář v počítači neměl
Zkuste F5, někdy se to nemusí poprvé načíst.
Pročtěte si diskuzi celou, vím, už je toho hodně. Tam toto najdete. Netřeba stále dokola.
Ano jak je psáno, takové ustanovení existuje a strojvedoucí jej respektují a jsou sním seznámeni prostřednictvím znalosti předpisu SŽ (SŽDC) D1, ze kterého mají zkoušku a pravidelné přezkoušení. Také mají licenci k řízení drážního vozidla, , čímž je prokázána znalost např. zákona o drahách či dopravního řádu drah. Máte-li jiný poznatek, tak stačí napřímo oslovit DIČR, v souvislosti s touto událostí ji určitě prověří, jako vodítko k systémovému selhání. Bude se to ale těžko prokazovat, myslím tvrzení o tom, že se to inkriminované ustanovení nedodržuje.
Tak já jsem se pohyboval u ČSD a ČD 46 let a různých zkoušek D ,T, Kn, O, Vz,Tr a to skoro vždy v plném rozsahu, mám plný Výkaz o zkouškách i s vložkami. Nezastávejte se strojvedoucích kteří předpis nerespektují, nebo neznají. Za svúj pracovní život jsem poznal hodně strojvedoucích, co předpis neznali, nebo si ho špatně vysvětlovali. Kdyby si tento strojvedoucí uvědomil, že v obsazeném úseku není přenos návěstí věrohodný, asi by se tak nechoval. A doufám, že vyjde poučný list o této nehodě, a mnoho strojvedoucích si uvědomí, že by jednali podobně. Přeji zdravi, sílu atˇ se dožijete… Číst vice »
Z D1: Pokud následující hlavní návěstidlo dovoluje jízdu, může strojvedoucí ukončit jízdu podle rozhledových poměrů, jestliže je na návěstní opakovač VZ přenášena návěst, dovolující jízdu vlaku kolem následujícího hlavního návěstidla. Pokud na návěstní opakovač VZ není taková návěst přenášena, může strojvedoucí ukončit jízdu podle rozhledových poměrů, až když čelo vlaku mine následující návěstidlo. Takže to, co jste nepsal to trošku rozporuje. Pokud jedu za AB blikne na opakovači zelená, a vidím na návěstidlo, tak mohu pokračovat nejvyšší dovolenou rychlostí. Jenže ten strojvedoucí měl na opakovači na stůj(domněnka, třeba měl i zde zelenou) a na vjezdu volno, co nebylo pro něj… Číst vice »
Vemte si základy elektrotechniky. Nápravy vozidel tvoří paralerní odpory. Zanedbáme-li odpory kolejí a vememe-li dvě stejná vozidla, na př. dvě stejné lokomotivy, proud pro snímač druhé lokomotivy bude polovina proudu proudu první lokomotivy. Bude-li tento proud stačit k vybavení zabezpečovače, může lvz opakovat návěst první lv. Pro neznale první náprava a koleje tvoří půlzávit a magnetické pole snímají cívky na lv. Je proto možné, pokud i poloviční proud stačí k nainduktováni napětí, které stačí k nabuzení zesilovače a zesílení signálu na dostatečnou úroveň pro přenos návěstí, že návěstní opakovač návěstil návěst vjezdového návěstidla. Předpis na to pamatuje a zakazuje strojvedoucímu,… Číst vice »
Odpověď mimo vlákno, nevím na co reagujete, princip kolejových obvodů a autobloku je mi po 30ti letech ve funkci strojvedoucí znám.
V Moravanech se osobák se 163 a třemi kotoučáky podpískoval, tady byla ta samá souprava, jen to byly špalkový vozy
Jiříčku, prosím tě, už to neoddaluj. Někoho obětovat musíme. Neboj, nějaký teplý místečko ti najdeme. Tak neblbni a koukej to podepsat.
A série pokračuje, tentokrát naštěstí bez obětí, jen evakuace pasažérů. Je cosi shnilého ve světě drážním.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/rychlik-krusnohor-na-teplicku-prejel-vyhybku-80-evakuovanych-40330755#seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=upgAW1i7Qf7-202007161601&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
Omlouvám se za chyby. Mějte se
Vážení, vymýšlíte a různě vysvětlujete pouze to, že strojvědoucí nerespektovali předpisi SŽ D1. Vymýšlíte co jej ovlivňovalo (všichni víme ale prd). Třeba jenom „mačkal“ telefon s nějakou hlubokomyslnou hrou. Ne na tabletu soukromě internet, že. Uvažte, kolik jenom je zjštěno a kolik nehod je na silnici z důvodu projetí křižovatky „na červenou“. No a vůbec nikoho nenapadne montovat na světly řízené křižovatky – třeba závory. Nevím jak teď, ale Dopravní předpisy ČSD a ČD D1, D2 a D3 byly zákonem. A zákony je třeba dodržovat ať je provoz na trati zabezpečen jakýmkoli způsobem. Nenajde se geniální zabezpečovací zařízení, i technika… Číst vice »
V zasade mate pravdu, ale vetsina udalosti je spojena s nedodrzenim nejakeho predpisu. Vysetrovani musi zkusit odhalit, proc k tomu doslo. Nikdy se nesmime spokojit s primou pricinou. Musi se hledat duvod, proc lide delaji chyby, jestli neexistuji na ne nejake tlaky atd. Musi se proverit i ty predpisy, zda nejsou spatne. Proste kazda vetsi udalost je souhra rady chyb.
no většinou se jedná o souběh více okolností.
Zatím ti státní umělci neukázali nic jiného než, že několik lidí přivedli do hrobu…v čem má pracky stát a odbory, to přestává fungovat…
Model, po kterém voláte, uz tu byl a dost dlouhým zkoušením se potvrdilo, že nefunguje. Ale chápu, že po 30 letech je paměť hodně selektivní.
Model který tu je, se v českých zemích ukázal nepraktickým už na konci 19.století a jinde po světě se jako nepraktický ukazuje dodnes. Ale nejste jediný co si čte zprávy, které potvrzují jeho názorovou bublinu a zbytek raději ignoruje… 🙂
Bohužel to vypadá tak,že omylem očima převzal návěst dovolující jízdu vjezdového návěstidla postaveného pro poštovní rychlík a začal podle ní jednat. Návěstidla jsou umístěna na krakorci a v jednu chvíli jsou nad vegetací za jízdy vidět. Stačilo ovšem dodržet čl.2572 předpisu D1 a ………….. .
Ano, můžete mít pravdu v tom, že mohl vidět povolující návěst pro pošťáka, je na lávce nad kolejí, pošťák byl krátký… A to, že nebrzdil ale pravděpodobně jel výběhem, snížil z nějakých 80 na 70 – nevíme jaká návěst svítila na rom návěstidle. Pokud nějaká odbočka, třeba 60, potom by to bylo možné s tim, že případné dobrzdění počítal před první výhybkou za tím vjezdem. Logiku by to mělo, ale uvidíme podle zprávy DI.
Doplním, že to samé, ale bez následků, se stalo před lety ve Strančicích. Fíra na nákladu viděl Volno a odjel ze stanice. Jenže odjezdové zhlaví je v oblouku, návěstidlo na lávce, takže nad kolejí a on viděl to nad sousední kolejí na Volno. Pro něj bylo na Stůj. Ten fíra tehdy skončil a šel do penze.
A ještě jeden stejný případ v Čerčanech, postaveno ze 4. pro rekreák, na jeho návěst odjela souprava ešusu ze 2. koleje a přeskákal první výhybkou než mu to došlo a zastavil. Opět oblouk.
No, nevím. Václav Datel sem včera dal odkaz na video ze stanoviště. Já na něm viděl vjezdové návěstidlo až od návěstní lávky pro opačný směr (tzn. zhruba ze 300 metrů) – a to je podle fotek právě místo střetu s koncem poštovního vlaku. Ví se kolik vozů měl toho dne poštovní NEx?
3 vozy
Je asi zřejmé, že očima mylně převzal návěst dovolující jízdu vjezdového návěstidla která platila pro poštovní rychlík. Bohužel podle ní začal jednat. Návěstidla jsou umístěna na krakorci a v oblouku jsou jednu chvíli vidět nad vegetací. Stačilo ovšem dodržet čl.2572 předpisu D1 a …….. .
… v záznamu rychloměru je, že opravdu na červenou zastavil, pak se rozjel na 82 kmh a do před ním stojícího vlaku najel v rychlosti 69 kmh. Problém je, že měl vypnuté AVV, což by mu nedovolilo se rozjet na rychlost vyšší než 40 kmh. Jako příčinu nehody tedy vidím možnou momentální zdravotní indispozici, myšlenkový zkrat nebo špatně vyhodnocené značení na trati (pozn. je tam takový blbý oblouk a na vedlejším návěstidle mohla svítit zelená a). Každopádně u těchto článků by měla být diskuze vypnutá, umřel tam člověk! Nechť bývalý kolega odpočívá v pokoji!
Problém je, že měl vypnuté AVV, což by mu nedovolilo se rozjet na rychlost vyšší než 40 kmh
Myslíte? AVV se dá přimět k tomu, aby vás okolo přivolávačky neomezovalo.
A z průběhu rychlosti bych naopak řekl, že AVV zapnuté měl.
Taky mě to napadlo. Podle všeho nepoužil rychlobrzdu (aspoň zatím jsem tuto informaci nezaregistroval) a ani nezkoušel utéct z kabiny. Jakoby vůbec netušil, že je něco špatně.
Novinář české televize Honza Beránek asi neviděl tohle:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4222828
Zdroje se rozcházejí… Podle tweetu Honzy Beránka to byla „ta druhá mimořádnost“ a naproti stál Leo Expres, to se stalo 12.6.2017. Podle iRozhlasu byl ten fíra ale účastníkem MU tamtéž o dva dny dřív, kdy naproti němu vyjel montážní vlak.
Ohledně zmiňované MU z roku 2017 doporučuju kouknout do závěrečné zprávy DI ( http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cesky_Brod_170612.pdf ), od str. 36 je přepis telefonátů, kdy dispečer, co to zvoral, společně se strojvedoucím chtěli MU zatajit. To jen pro dokreslení. O kolika takových nezajištěných jízdách, ze kterých se nakonec udělá posun, aby nebyla MU, se nedozvíme?
Socialistické železnice už to vyřešily, přijaly opatření, železnice jsou zase bezpečné
https://uloz.to/file/yhoOuGYS328O/sprava-zeleznic-statni-organizace-priloha-803736726-0-zadost-dopravc-pdf
Je to divné. Z toho co prozatím víme, tak pravděpodobně to po zastaveni rozjel na rovince na 87, pak před obloukem stáhnul na 67. Proč ale dál nesnižoval rychlost, když by za normálních okolností musel předpokládat za obloukem na stůj i v případě, že by tam vlak nebyl ? A on dle svědků nebrzdil ani těsně před nárazem ? To nemá logiku. Tam se skutečně muselo něco stát až v tom oblouku a nejvíc mi tam sedí to náhlé zdravotní selhání. Druhá možnost je technická závada spojená s lidskou chybou.
No uvidíme na co přijdou při vyšetřování.
On to nestáhnul na 67 a nenechal to být – vlak zřejmě brzdil ke vjezdovému návěstidlu. Z těch 67 v daném místě by to krásně vyšlo, kdyby tan nestál ten Nex.
Je fakt, ze nevím jak daleko byl ten Nex od vjezdu a kolik měl vozů, tedy jaká byla vlastně vzdálenost k vjezdu, kdyby tam ten Nex nestál. Takže i kdyby to jinak k vjezdu vyšlo, pak stále nevíme jak přišel na to, že tam ten Nex už není ?
Tak se mrknem, jestli bylo šotouší vyšetřování už uzavřeno?
Zkuste se zamyslet, než z vás něco vypadne.
No od vás to zrovna sedí, potrefená husičko :))
Ještě by mě zajímalo jestli na posťáku opravdu svítily konce. Pokud pro poruchu zhasly tak ten vagón mohl slušně splývat ve tmě. Navíc cestou není nikdo kdo by na tento fakt upozornil, když dispečeři sedí úplně jinde. Jednou se mi stalo že jsem v Praze na panteru nechal svítit bílé světla i vzadu a upozornil mě až výpravčí v Brandýse nad Orlicí.
Je úplně jedno, jaký měl konce, když tam jel do obsazenýho oddílu 70…
A jaký vůz tam na konci toho „pošťáku“ vlastně byl? Měl vůbec nějaké koncové svítilny, nebo tam bylo nutno věšet jedině „plácačky“? A že na mnoha tratích už v podstatě nikdo vlaky nesleduje, je jednou ze smutných skutečností „moderní železnice“: v minulosti přitom byli výpravčí a signalisté či dozorci výhybek prakticky všude (mimi tratí řízených „zjednodušeně“) a provozní zaměstnanci byli finančně postihováni, když nadřízení nebo kontrolní orgány zjistili, že nějaký vlak nesledovali a nedokázali řádně zdůvodnit příčinu. A propos: naši předkové nebyli navíc žádní hlupáci – zejména stavědla (a bylo-li to provozně přijatelné, tak i výhybkářská a traťová stanoviště) byla… Číst vice »
Ať tam byly konce takové, či makové, nebo žádnė, do nepřehledného oblouku, ve kterém očekávám vlak nejedu 70 Km/hod. Místem jsem projel nespočetně krát a rychlost 25 bych viděl až až. Také s ohledem na lidi nejde brzdit na poslednì chvìli rychlobrzdou. Tam se muselo kdo ví co stát.
Z té rychosti je jasný, že vlak neočekával, jinak by to tak nerozjel. Tudíž byl uveden v omyl, buď zahlídl návěstidlo a nebo dostal na opakovač zelený kód, proto jel jak jel…
Nikdy mě to nenapadlo a teď se pokaždý dívám, když jede pošťák a fakt svítil, měl zapnutý světelný konce…
Dobrý den, mně osobně tato nehoda silně připomína nehodu v roce 2008 v Moravanech. https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/inspekce-za-stret-vlaku-v-moravanech-mohl-piskovac-i-zabezpecovaci-zarizeni.A081002_142549_krimi_jw
Mě zase nehodu mezi Bohušovicema a Lovosicema, u Kopist. Na autobloku mezinárodní expres najel ze zadu do stojícího osobního vlaku
Kopisty moc ne. BaltOrient projížděl Bohušovice stovkou (víc to tehdy nešlo) po nekódované staniční koleji a proti výstraze na odjezdu. Fíra (asi) předpokládal, že panťák se každým okamžikem musí rozjet z Kopist a výstraha se změní na volno. Za zhlavím zadřímal, ale přitom obsloužil „rýč“ a zrychloval, sice už dostal kód na stůj, ale už bylo málo vzdálenosti i času, z dřímoty už neprocitl, do panťáku vrazil při 112 km/h, náraz ho katapultoval a strop kabiny mu urazil hlavu…..
DD, přesně. A ten den ta technika v ČB zlobila, ale vždyť je přece neomylná.
Pořád se mi víc a víc zdá, že se ten pošťák „podkódoval“. Kód VZ volno „prolezl“ pod pošťákem se třemi lehkými vozy a objevil se na opakovači hliníku. I když s tím předpisy počítají a i v tomto případě se musí jet na rozhled, že možné, že uviděl „VOLNO“ a vzal za to…
Jen doplním, že to není porucha ani technická chyba, ale fyzikální vlastnost. Jde o to, že odpor náprav je dostatečný na to, aby zůstal vybavený (obsazený) kolejový obvod, ale už je malý na to aby zcela zadusil (zazkratoval) frekvenci přenosu kódování VZ. Často se to stává u velmi lehkých vozidel s malým počtem náprav (zkratů), ale určitě nejde vyloučit, aby to prolezlo pod peršingem a třemi lehoučkými vozy.
Realita je že se to stalo, ….. „píšete, že se to stává často, tak to asi je systémová chyba.
O riziku, které zde popisujete, se všeobecně ví. Je to ošetřeno administrativně i technicky.
Spíš si myslím, že fíra v dálce viděl Volno, ale vlak před sebou (v oblouku?) přehlédnul.
Všechno to jsou jen spekulace. Počkejme na závěry vyšetřování.
Možná vlak před sebou nepřehlédl, ale mohl být do poslední chvíle přesvědčen že je na jiné koleji?
Mohl, nicméně vjížděl vědomě přes Stůj do obsazeného oddílu, tak měl vlak předpokládat hlavně na své koleji. No jsem zvědav, co vyšetřování objasní.
Jedna věc je podkódování, druhá podmínka jízda podle rozhledu a třetí, že sled návěstí v obsazeném oddílu ze stavu bez kódu na rovnou volno je krajně podezřelý. Při situaci, když by, jak víme zastavil u oddílového návěstidla na návěst Stůj, pak se rozjel, nečež by chytnul hned za tímto návěstidlem kód Volno znaku, o to víc musíš počítat s poruchou, protože to není standardní stav a správný sled návěstí. Jenže to zároveň na časové ose událostí znamená, že onen poštovní vlak stál před návěstí volno na vjezdovém návěstidle celou dobu jízdy CityElefantu od rozjezdu u oddílového návěstidla automatického bloku až… Číst vice »
Já to tam sice neznám, ale taky už se mi stalo, že na oddílovém návěstidle sloučeném s predvěstí byla červená, protože žlutá byla prasklá. Jakmile jsem vjel do oddílu postavili vjezd na volno ( zelenou) , no a na na opakovači naskočila zelená.. Měl jsem kliku, bylo to ve dne, na rovné koleji a nic tam nestálo.
Ale jak to bylo bylo ví jen chudák fíra co tam zůstal, bohužel už nám to neřekne. Asi mu to tam bylo souzené.Čest jeho památce.
jen dotaz. pokud k takovéto situaci dojde, propíše se tato návěst do rychloměrného t proužku??
Ano, propíše. Problém, je, jestli data z předního rychloměru půjdou stáhnout, protože je na sračky. Na tom zadním se sice bude psát rychlost, ale určitě ne návěsti opakovače.
jj. dík za odpověď
Tak ten odpor musi byt maly! Na loko tim tece trakcni proud – druhy pol proti trojeji.
A naprava nedusi-nezkratuje frekvenci kodovani!!! Ale proud!
Pri 16 napravach podkodovani – hm,fakt ne.
Znám ten úsek velice dobře a připadá mi to také tak. On opravdu jednal, jako kdyby mu po projetí předvěstí na opakovači naskočilo volno. Ale lokomotiva a tři vozy, obzvláště po tom, kdy u toho vjezdu zastavil a po brzdění měl jistě čistá kola, že by propustil kód? To se mi nezdá. No to vše se vyčte z rozboru rychloměru, tam by to zda kód měl a jaký, jasné ukáže. A divné mi je také to že vlak rozjel až na 87 a k nárazu došlo v 67 a to prý nebrzdil. Tam je ale celkem slušný spád. Tam by… Číst vice »
Provozní slepota, místo aby sledoval trať, tak jen koukal na opakovač…
…nebo si balil kabelu či rozbaloval svačinu. Možností je plno.
Pojem je velice dobře znám. Co ale stím? Kdy byl naposled nějaký sociologický a psychologický výzkum práce strojvedoucího, ze kterého by se dal vynést závěr, a hlavně závěr, který by byl respektován a změny vymahatelné? Vzpomeňme na iniciativu stanovení přípravných dob, časy byly stanoveny, přesto pro svojí velikost a podíl na placené době práce byly rychle zapomenuty. Čas od času se objeví i hlášení, s textem strojvedoucího, co konkrétně z předpisového ustanovení namá dělat, aby stihl včas vyjet na určený vlak. Jistě chápete, že na takové hlášení odpověď nepřijde, natož podepsaná. Přesto si to nechá, necháte líbit. Vysokých škol, které… Číst vice »
Buď se pošťák podkódoval a tím se rozbilo opatření v podobě zařazení špalkového vozu do souprav Os (když vozy pošťáku jsou špalkové) a nebo se fíra vymanil z podrůčí Mirel a AVV a chytil opticky volno vedle na koleji a myslel si, že ten Pošťák stojí na vedlejší koleji a vzal za to….
Protože asi nebyl úplnej debil, aby popotahoval do obsazenýho oddílu 70…z toho je vidět, že byl uveden v omyl. Kdyby do toho práskl 30, tak by to vypadalo, že prostě podcenil jízdu podle rozhledu…
a nebo se fíra vymanil z podrůčí Mirel
Tak to určitě. Na 471 je LS90 🙂
A zkuste provést zamyšlení – kdyby chytil zelený kód, brzdil by ke vjezdu?
Neznáme přesný průběh té jízdy, takže irelevantní. Víme, že zastavil na stůj a pak popotahoval. Do obsazeného oddílu se 80 rozjede jen blázen, tudíž je jasný, že byl uveden v omyl a čím tedy? Buď kódem a nebo zahlídl návěstidlo
Pořád se mi víc a víc zdá, že se ten pošťák podkódoval. Kód VZ VOLNO prolezl pod esem a těmi třemi vozy a objevil se na opakovači toho hliníku. I když s tím předpisy počítají a hliník měl stále jet na rozhled, je možné, že viděl zelené světlo a vzal za to…
Dnes vykolejení vlaku na Chrudimsku. Co bude zítra ??
Raději snad už nic !!!
tak odpověď na otázku: 80 evakuovaných, a co zítra ??
Pročetl jsem nyní do 00:54 diskuzi a z celého mne napadá jedno. Nestálo by za hřích vzít kolik vlaků projede úsekem v nějaké čase od – do Běchovice-Úvaly (nějaká ideální špička) a kolik se jich opravdu vejde do oddílů. z toho co se zde v diskuzích píše začínám nabývat dojmu, že se zde jezdí do obsazených oddílů běžně pod tlakem dispečerů, vedení atd. Takže zajímavé by bylo jestli ten počet vlaků co zde jezdí se „opravdu“ na tu trať vejde. No a pokud ne tak je to systémová chyba. Jinak chyba je tu nejméně 2x číst, že jízda do obsazeného… Číst vice »
Blábol
Jen drobný detail: Nemělo by se zjisti kolik vlaků na tu ztrať vejde předem???
2: Když se opravoval 1.koridor, nemělo se zjistit předem, jaká kapacita bude potřebná ?????
V době, kdy se opravoval koridor, byla frekvence vlaků daleko nižší a nikdo si nedokázat ani představit současný boom.
To se mi nezdá jako pravděpodobné. Elektrické mezidobí tam určitě neutáhne ani počet vlaků rovnající se počtu úsekových oddílů a nezávislá trakce tam téměř nejezdí.
To je samozřejmě dobrý nápad, ale platí jen v případech, kdy nastane nějaká mimořádnost. Pokud vše funguje jak má a nic nemá zpoždění, není důvod toto využívat.
Ale třeba zazlobí ve stanici výhybka nebo cokoliv jiného a hned se to začne sériově využívat.
Je otázkou, jestli při dnešních stavech autobloku (opravdu již nemáme totálně zamourované koleje a lomy kolejnic třikrát do hodiny) má ještě smysl tuto bezpečnostní nepojistku udržovat při životě.
Tak hlavně že mají ČD čas vymýšlet tupé a idiotské reklamy o Punkvě.. mimochodem ty jejich reklamy jsou jedna ubožejší než druhá
Ano, protože ty reklamy vymýšlí stejní lidé, kteří mají na starosti zabezpečení. 🙈
Akože management ČD s tými reklamami ani s robením chýb rušňovodičov nemá vôbec nič spoločné? Oboje ide úplne mimo neho? Tak potom už chápem, prečo to s ČD ide od 9 k 5.
Ano, souhlas, prostě škrtli slovo kvalita.
Děkujeme za komentář ze země, která je pověstná svojí dokonalou železniční dopravou řízenou skutečnými profesionály. Máme se ještě hodně co učit. Ještě jednou – díky!
A odborník opět promluvil. A proč tedy stejné chyby dělají i strojvedoucí ostatních dopravců, když nejezdí pod vedením ČD. Viz treba projetí odbočky rychlíkem Arrivy?
Stejný management, stejný image(atmosféra náročnosti či nenáročnosti), prostě stejný státní podnik. Lidé, kteří dělají zabezpečení jsou součástí toho podniku. Tomu, co jste napsal se říká pro stromy nevidí les.
A samozřejmě i všechny ty kontrolní orgány vznikla z lidí, kteří byli vychování u ČD s SŽ. A podle toho to vypadá.
Tak zrovna tato reklama se mi docela líbí a i lidem v mém okolí.
To se třeba koukněte na reklamu s Jančurou na Stream.cz – vzor naprosté ubohosti, většina šestnáctiletých youtuberů by to natočila tisícinásobně lépe.
Tisícinásobně! Hm, pozoruhodné. Jak se to počítá?
Napsal názor, co je na tom pozoruhodné netuším.
Pozoruhodná je ta kvantifikace šikovnosti youtuberů vztažená ke „vzoru naprosté ubohosti“.
Ta je náhodou dobrá:-)
Pane Štěpáne. Možná teď dostanu spoustu mínusu, ale můj názor je ten, že v těchto případech moc viny ČD opravdu nemají. A svalovat to přímo na ně je chyba. Vždy se jednalo o selhání lidského faktoru. A podle mě hlavním viníkem je ten, kdo zavinil situaci, kdy to selhání automaticky znamená nehodu. Hlavní viník je tvůrce předpisů. Ten kdo zrušil všeobecnou ohlašovací povinnost, ten kdo zrušil rychlost 30 při jízdě za navést stůj a ještě řadu dalších věcí. Když jsem začínal, návěst stůj byla pro nás zeď. A dostat se za ní sice šlo, ale komplikovaně. Dnes díky chybným změnám… Číst vice »
Naprostý souhlas!
Vidíte to příliš zjednodušeně – pravda je ta, že tvůrci předpisů (jako ovšem ostatně většina lidí) fungují systémem „ode zdi ke zdi“ a často jdou až za rozumnou hranici dílčích zjednodušení jednotlivých postupů, které se m.j. třeba i díky vývoji techniky ukázaly jeho zjednodušitelné: například zrušení ohlašovací povinnosti bylo přece původně (když to předpis D3 poprvé dovolil) regulérně možné („zkušebně“) vždy individuálně pro každý konkrétní jednotlivý vlak zvlášť, a až pak bylo možno udělat to i „trvale“ jízdním řádem, ale ne pouze v některé stanovené dny, ale vždy denně – ten „guláš“ z toho dělají až další rádoby zjednodušení, která… Číst vice »
Mě by zajímalo, jak se po zastavení u návěstidla rozjížděl. Jestli nějakou dobu udržoval menší rychlost, jako při jízdě podle rozhledu, a potom náhle začal zvyšovat rychlost až k 70km rychlosti, tak potom bych tam viděl pochybení v přenosu návěsti.
I kdyby tam to pochybení bylo, tak by šlo o jednoznačné porušení předpisů, už to tu několikrát bylo psáno.
Podle mého se mohlo stát, že měl nějaké zdravotní problémy a přestal se věnovat tomu, co dělá, dělal to jen instinktivně, automaticky. To, že vůbec nebrzdil před nárazem, tomu odpovídá.
I kdyby se pod pošťákem podkódovalo volno, předpokládal bych že tam bude pár vteřin (než první náprava Peršana zazkraruje další oddíl) a pak se bude zase kodovat stůj.
Tak tohle je tedy materiál:“Ten řidič má povinnost klepat do toho knoflíku“-vyjádření našeho premiéra dnes okolo 21h. Zdržte se Babiši komentování problematiky hnacích vozidel a snad raději věnujte svou pozornost na vaše řepke a dotace a kropení vašich voličů soc. dávkami.
Vylezte že železničiarskej bubliny a nebude s tým mať žiadny problém. S premiérom sú úplne iné problémy, než či vie hovoriť ako nádražák, rovnako to nezaujíma väčšinu spolocnosti.
Nesmysl. Každé dítě ve školce ví, že vlaky řídí strojvedoucí. To není o železničářské hantýrce, to je o systémové chybě našeho premiéra v jazykové kultuře a celkově ve způsobu jeho vyjadřování. A sorry jako, ale rozdíl ve významu klepat a zmáčknout/stisknout/obsluhovat je snad velký. To nemá s železniční bublinou nic společného. Nebo když sedíte v autě a chcete zatroubit, tak taky na klakson klepete?
Tak zrovna u některých aut se pro krátké zatroubení klepne do takové páčky u volantu.
U Andreje ve školce vlaky řídil rušňovodič
Vysoké soc. dávky jsou jedním z hlavním znaků vyspělých kapitalistických států v Evropě a zajišťují stabilitu společnoti ve prospěch pravice. A vidíte, že ve Francii chtějí ještě vyšší – žluté vesty, a dostanou je. Nebo jste myslel, že se dávky z lásky k lidem ??? Pokud chcete žebrácké dávky, to bychom se museli vrátiti do socialismu. Dávky ale mají i další soc. ek významy. No vidfíte, ještě vám to 17 lidí oplusuje.
ZA druhé, dnes jste na vrcholu, vzděláte třeba 20 30 50 tis., od zítřka můžete býr soc. případ.
Jinak souhlas, řepku pryč s polí, a místo ní MOTÝLE.
U Babiše je ten problém, že když se bude vyjadřovat jen tomu, čemu rozumí, tak bude muset už jen mlčet. Koneckonců ve způsobu vyjadřování je to věrný následovník zesnulého Milouše Jakeše, mají i stejné rudé kořeny.
S nyní konečně zesnulým M.Jakešem, kterému „rozum strana darovala“, má Ing. Andrej Babiš společného méně než s (Ing.)Milošem Zemanem a řádným profesorem Klausem – jsou to ekonomové…
kdyby měl Babiš takové rudé kořeny, neděje se, co se děje
Jen ať dál kvoká. Snad to víc lidem otevře oči, že nás vede totální diletant a narcis.
Zdroj?
A v rámci bezpečnosti se vedení Provozního obvodu v Brně rozhodlo, že sníží počet službu konajících výpravčích na 3. Další hřebíček do rakve…
Není to tak dávno, co jsem stál v jedné nedávno na CDP přepojené stanici a byl čas odjezdu. 2 minuty po odjezdu volám, co se děje a odpověď ? Promiň, ale mám jenom dvě ruce.
Z diskuze na Novinky.cz: Právě nyní:
15.07.2020 20:42Liberecký kraj
Ve Skalici u České Lípy došlo k velkému úniku hydraulického oleje z lokomotivy. Hasiči evakuovali 38 osob z vlaku do železniční stanice; uniklý olej jímají a zasypávají sorbentem.
Na místě zasahuje HZS Česká Lípa, HZSp SŽ Liberec a JSDHO Skalice u České Lípy.
Uniklý olej mohla využít na smažáky místní restaurace. 🙂
Nebyla to tentokrát Arriva ?
Arriva tam běžně nejezdí s lokomotivami, ale s motoráky …. ale asi to byla Arriva (ta tam skutečně měla uvázlý rychlík) a nebyla lokomotiva. …
A co to bylo za lokomotivu?
Arriva, jejich motorová jednotka. No jako by na ČD nebo Cargu nikdy olejová, nebo naftová náplň nevytekla. Buďme soudní, je to jen stroj. Kolikrát stejně skončila 854.
A to tu ještě nic není o tom vykolejení Regionohy u Chrudimi. Se v ČD tolik rozmohl kokoain nebo co se sakra děje?
Podle obrázku z vykolejení Regíny to vypadá, že upadla kardanka mezi převodovkou a nápravovou reverzační převodovkou, ta se zapíchla na zem, o lože případně o pražec a to zvedlo nebohou regínu z kolejí a vyhodilo jí to ze sedla. Uvidíme, uslyšíme
No, v těch Medlešicích to vypadá, že v tom dopravce bude nevinně, že se údajně asi propadla výhybka.
Podle fotky hasičů, jednotka vykolejila první osou na přímé koleji.
Já jsem viděl pouze jednu fotku z dálky. Ano vlak byl na hlavní přímé koleji, ale to nevylučuje propad výhybky. Navíc informace není žádné šotoušské JPP, ale od zdroje pracujícího na železnici.
Myslím, že se děje to, co se dělo i před tím, do nehody u Perninku a u Brodu, jen se všechno teď hází na jednu hromadu a je to mediálně lákavé téma.
No jeste byla řeč o tom, že po 0 jel vektron… Takže to ho taky mohlo zmást….
Pro dokreslení před MÚ.
Pošta odjezd z Úval na 1 traťovou kolej 21:16h.
Vectron odjezd z Úval na O trať. kolej 21:22h.
A osobák odjezd z Úval na 1.trať. ko lej 21:26h.
Takže ani Vectrona nemusel vidět.
Obratový čas Elefantu od 18h v Kolíně 14mimut a na Masaryčce 7minut.
Takže hurá tam a hurá zpět a hurá víte kam😞
No, a ještě tedy chybí ta vlastně nejdůležitější informace: proč tedy ten „pošťák“ stál celou tu skoro čtvrthodinu v Českém Brodu „u klacku“, když z Úval odjel 10 minut před tím osobním vlakem?
Pravděpodobně dozvuky omezení provozu(trakční vedení)
Není na čase konečně uspořádat tu slibovanou stávku za režijky v JMK? Když se nehne kolo, bude pro bezpečnost cestujících jednoznačné zlepšení.
Vodiči autobusov musí zvládnuť sledovať prevádzku automobilov na cestách, nie sú vedenie koľajami, ale rušňovodič podľa odborov preťažuje obyčajné sledovanie návestidiel, rozbiehanie a brzdenie vlaku a nutnosť hlásiť polohu. Vodičom busov pritom ani narozdiel od rušňovodičov nie sú platené pauzy na čítanie novín a mobilovanie a zvládajú aj predávať lístky.
Co takhle začít trolit v nějaké diskuzi u vás na východě. Srovnáváte jablka a hrušky.
Keď dôjdu argumenty, nasadzujú sa osobné útoky? Pán hádam je volič SPD, takých som medzi železničiari zažil veľa. Tož vedzte, že mám oboje občianstvo. Dokážem písať aj česky, ale keď píšem po slovenskom, pomáha to rýchlejšie odhaliť obmedzené jedinca. Rerezentujete Čechy a jejich rasismus na výbornou. To se musí uznat.
Rozdíl vidím v tom, že ten řidič jednak má volnou ruku, může se vyhmout překážce, strojvedoucí ne. Řidič je schopen zastavit řízený kolos na nepoměrně kratší vzdálenosti, strojvedoucí ne. Práce strojvedoucího je více monotóní, jezdit sem a tam stejný úsek dokola několik let je záhul, byť si to nepřipouštějí. Řidič to má pestřejší, rozhodně ne monotóní. Řidič neobsluhuje řadu systémů na vozidle, nemusi ladit gysílačku, psát si rozkazy, hazet výhybky, dokola svěšovat a odvěšovat vozidlo s vlakem. Řidič se naučí vyhlášku a je cajk, strojvedoucí se učí stále dokola desítky předpisů. A hlavně není pravda, že si řidiči nestěžují taky!… Číst vice »
A mám za to, že jisté pauzy při cekání na další jízdu řidičům autobusu placené jsou, někdo z nich se soudil a pravomocně vyhrál. To že si o to neumíte říct není naše vina. Mluvím o podmínkách v Čechách, byť v rozsudku se vycházelo z práva EU.
Tak zrovna ve MHD v tom autobusu vysílačku mívají. Co se týká ježdění téhož úseku stále dokola, tak v MHD je to poněkud častější.
A pak je tady trolejbus. Tam si ty výhybky řidič háže sám taky. Dokonce častěji než strojvedoucí. A o svěšování a navěšování vědí svoje, musí se trefit na vzdálenost 3 metrů od hlavy a navádějí to špagátem. A ten provoz, to je fičák.
Na základě vašich příspěvků, které sem dáváte jste prostě blbec. Jedno jestli ze Slovenska nebo z Česka. Prostě normální blbec.
Bohužiaľ , barát, nepíšeš po slovensky . Ale “po slovenskom” , “medzi železničiari” “odhaliť obmedzené jedinca” . Hádam tak úroveň výuky slovenčiny v Bernolákove … jedna hodina týždenne.
Ano, neřídil jsem autobus, jistě to má taky svoje ale pomalu tvrdit, že to je těžší jak vlak?
Navíc to řízení vlaků není jen rozjíždění, zastavování a sledování návěstidel, má to x dalších funkcí, co člověk musí zvládat, tak nějak automaticky.
Mě ta práce baví a neměnil bych, ale přál bych Vám zkusit si to a nejen jízdu po trati, ale i třeba staniční zálohu (abyste pochopil, o čem ta práce je), už jen samotné oživení lokomotivy.
Nezapomeňte na profil trati … za posledním odd. návěstidlem je rovný úsek 600m a následuje pravý oblouk 400m dlouhý, takže od odd. návěstidla viděl 600m volné trati. Nex byl krátký a stál až za tím 400m dlouhým obloukem. Navíc z toho oblouku už mohl zahlédnout volno na lávce vj. návěstidla do ČB, pro NEX.
Na VZ, pokud byl v pořádku nesvítilo NIC … žádné červené světlo, protože se kóduje proti směru jízdy vlaku, takže kód končil v čele Nex. Pokud by Nex nedostatečně schuntoval, ZZ by vyhodnotilo oddíl jako volný a na posledním odd. by byl volnoznak.
To je další důvod proč nepouštět vlak za stůj vůbec.
Jo a cestující Vám tam při fatálnější poruše po několika hodinách umřou hlady, žízní, zimou, stresem …
Ono se dá jezdit i mezistaničně.
Když už Vám 1.vlak zastavil před poruchou, kdy může odjet následný vlak mezistaničně?
I u automatického bloku může přece dispečer povolit jízdu operativně. Nebo ne?
Vzpomeňme na Choceň loňský rok nebo před několika lety na YouTube…
Pomalá jízda rychlíků a expresů těsně za sebou.
Podle rozhledu? Není to to samé ve výsledku?
Nikoli, to je pouze další důvod k dodržování předpisů.
Zapomněl jsem doplnit … ETCS L2 by v tomto případě vůbec neměl šanci tomu zabránit. Proč? Protože od zmíněného posledního odd.náv. by vlak pokračoval v jízdě v režimu tzv plného dohledu (nebo plné odpovědnosti) s omezením rychlosti na 100 a neměl by žádnou indicii proč zasáhnout. Dokázal by až ETCS L3, ale bohužel, v podstatě ještě nebyl po technické stránce vymyšlen 🙁
Rovněž na nehodu má stejný vliv režijka, jako služební auto pro os. potřebu, telefon, noťas, pravidelný TeamBulding a vstupenky do fitka ….
Že by RBC poslala Movement authority (Ma) dvěma rozdílným vlakům zároveň, aby se Ma překrývalo? Tak blbá ta RBC nebude.
Prosím vás tomu individuu neodpovidejte , on má v cerebrální oblasti opravdu zdravý jenom sluch. Ostatní kognitivni funkce jsou limitovány .
Cože? Pokud by jel v režimu FS (full supervision, plný dohled), tak dostane MA jen do volného úseku a jak by podle rychlosti/brzdné křivky na displeji ETCS. Aby mohl vjet do obsazeného úseku s ETCS (tedy ne jízdou na návěstidla) by musel přejít do režimu OS (on sight, podle rozhledu). Nicméně svévolně nic takového dělat nebude. Prostě počká než v FS dostane MA do dalšího oddílu a bude pokračovat ve FS.
Ano MA skončilo u posledního odd. návěstidla, dále pokračuje podle rozhledu v souladu s D1 a udělá to svévolně podle předpisu D1. ETCS L2 nezasáhne, protože tuhle možnost zná a o následujícím oddíle má jen informaci, že je obsazený – žádné MA neudělí. Rozdíl je v tom, že RBC ETCS L3 zná přesnou polohu konce předchozího vlaku a dokáže následný vlak bezpečně vést až k jeho konci a to bez informací z KO.
Jiříčku, mám na tu výpověď dát zítřejší datum? A ber mi telefon!
Tak už je tu ďalší udalosť – https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-chrudimsku-vykolejil-osobni-vlak-40330653
je to stejne, jako s leteckymi udalostmi… vzdy po kazde takove udalosti nastane obdobi cca 2 tydny, kdy novinari budou psat o kazdem, i defakto bezvyznamnem incidentu.
To často nejsou bezvýznamné události a je jich teď opravdu hodně!!
Jestli považujete vykolejení za bezvýznamný incident tak se pak nedivte až cestující přestanou vlaky jezdit úplně.
je to bezvyznamny incident.
Je! Nikomu se nic nestalo, materiální škody minimální. Maximálně popadané batohy.
Když před lety 843.023 narazila do stromu, bylo to horší…
Ciwe … Uvnitř byli dva cestující, kteří jsou v pořádku
Neodvezl by to lacnejšie taxi?
Mikrobus, na LPG.
Ten vlak nejel jen Pardubice – Medlešice, ale dál, takže soudit vytíženost podle jednoho krátkého úseku ke trochu chabé.
Geniální nápad: a ten vlak by vedle toho taxíku jel soupravově, protože ty náležitosti jsou v Pardubicích potřeba na odvoz dalšího vlaku – vy jste tedy ekonom „jak stehnou“ …
Pro představu o rozhledových a světelných podmínkách v době nehody si dovolím sdílet toto video – https://youtu.be/HKanONEq7Io?t=1509
Jízda začíná u předposledního oddílového návěstidla a místo nehody je v čase 26:24
Kolem 70 km/h bez šance.
Děkuji za video a možnost to vidět. Za tmy, skoro tmy i s rozsvíceným reflektorem v tom oblouku z rychlosti uvedené v článku zjistěné z tachografu. Neměl bych k tomu odvahu, nebo ani né odvahu, špatně napsáno, no mazat to nebudu, odvaha je potřeba tam, kde se riskuje a byť jsem vysloveně povaha schopná vsadit vše na jednu kartu i vyjít vstříc požadavku jet svižně, tohle je přez můj pud sebezáchovy, přiznávám. Stejně bude nakonec potřeba i zjistit za pomoci PČR třeba výpis z hovorů telefonu, přenosu dat, aby se přislo na to proč, čemu se věnoval a my se… Číst vice »
Přesně + tam bude povinná pitva toho strojvedoucího – je mi ho líto.
Výborné postřehy – modrý klandr for minister.
Dnes v noci vyšel ještě rozhovor s Havlíčkem, a ten jen mlžil.
Za Rostoklaty je poslední oddílové návěstidlo kde měl zůstat stát, protože tam měla být stůj. To další co bliká přivolávačka je předpokládám předzvěst. To vypadá jako by jel na tu předzvěst a ne na to oddílové návěstidlo u Rostoklat. Jinak se mluví o chybě strojvedoucího, ale ne třebas o chybě technologie v smyslu zmizení vlaku u moravan, lag autobloku konec konců tahá se po optice a kdo ví na čem to běží. Jsem sám zvědavý v čem byla chyba, strojvedoucího bych tam na 100% na první dobrou neviděl.
Eh? To další návěstidlo, kde bliká Očekávej 60, je právě to poslední návěstidlo AB. Předvěsti tam nejsou (samostatné).
Rychlost sireni svetla ve sklenenem optickem kabelu je sice asi dvoutretinova proti radiu ve vzduchu, ale tech zhruba 200000km/s, to na tom lagu fakt neprida.
Politika je úžasný prostor, ať je ministr Havlíček jaký je, tak reakce opozice je typicky „politická“. Předpisy platí s určitými změnami desítky let, ale Havlíček má dát k dispozici funkci kvůli nehodám na železnici za poslední týden. Kristebože, koho má člověk volit, to není nikdo z opozice soudný?
on je obecně někdo z politiků soudný? jen Schwacenberg a Kalousek, páč už nekandidují. JInak o soudnosti zbytku velmi často pochybuji.
No jo, však já si jen postěžoval bez nějaké další naděje.
V čem je Kalousek soudný?
No, možná v tom, že už si nahrabal dost na to, aby pochopil, že už škodí i v řadách vlastní partaje tak, že jeho soukmenovci už jej jako hlavního representanta v parlamentu nechtějí, tak raději odejde „se štítem“ než „na štítu“, ale hrabat a mocně tahat za nitky bude stejně chtít dál, dokud to jen aspoň trochu půjde – a dobře nám tak, když jsme tak hloupí, že mu to pořád nejsme schopni či ochotni zatrhnout: umí s námi „cvičit“ dobře.
Tak další nehoda na železnici – vykolejil osobní vlak u Chrudimi… Naštěstí bez zranění.
Zatracenej Kalúsek!
V tom musí jet i kníže, to by sám nezvládl.
Možno aj Piráti sa zapojili.
Jen aby se ještě nezapojil nějaký obdivovatel SPD.. 😮
Tak zrovna pirát/nejsem jejich volič/ Polanský má jako jeden z mála politiků o té drážní dopravě docela přehled,o několik levelů víc než Kolovratník.
Když se včera večer objevily první fotky, tak první, co mě napadlo, bylo, že fíra Elefantu ten poštovní vlak viděl na poslední chvíli.
Nevěděli by znalí, jak jsou ty poštovní vagóny zezadu osvětlené – jestli odrazkami nebo na koncovými světly?
Poštovní klasy mají klasicka koncová světla jako rychlíkové vagóny.
A kdo by je rozsvěcoval? Vozí to CDC, ti tam pověsí viaflexy a hotovo.
Ale když nesvítí pro poruchu, jsou samozřejmě odrazky…
Málokdy svítí, většinou tam vídám odrazky.
Takový typ vagónů jsem na odrazky snad ještě neviděl.
Jezdí dvě různé soupravy, jedna z vozů Postw (tento případ) a druhá z vozů Gbkks (bo jak se dnes jmenují prostě malá zetka) Postw má „koncovky“ světelné a zpravidla svítící, Gbkks jen viaflexy.
Svítí v 99,9 % případů,viaflexy málokdy..
Tak jsem si stáhl novou D1 s platností od 1.8.2013, kde skutečně odstavec 2572 rychlost při jízdě podle rozhledu nepředpisuje. Mám ještě v archivu D1 s platnostiod 1,1,1988 kde je předepsána při jízdě podle rozhledu max rychlost 30Km/hod. Kdo tohle z předpisu odstranil je asi viník nehody. Nechat rychlost podle úvahy strojvedoucího je nesmysl, závadu může způsobit lom koleje a i když strojvedoucí vidí přes několik volných oddílú vjet na takovou kolej plnou rychlostí může být tragické. Po káždé nehodě se nehoda rozebíra a měl by se odstavec patřičně opravit.
Tak to jste se díval asi hodně špatně.
Přes obvod výhybek 40 jinak 100.
to zas až tak nová není….
Není, ale je stále platná.
možná si nerozumíme. Platná je ta se změnou č.4, účinnost od 10. 6. 2018 jsou tam změny v „přivolávačce“ lépeřečeno povolení k vjezdu na obsazenou kolej atd..
Ale předepisuje, omezuje ji na 100Km/hod na trati, s omezením přes výhybky na širé trati na 40Km/hod.
Krom toho přenáší odpovědnost za zvolenou rychlost neurčitým alibistickým způsobem na strojvedoucího – zastavit vždy před stojícími a stejným směrem jedoucími vozidly, což je vysloveně na citu, odhadu, zkušenosti, jinak když to nevyjde, jde to za strojvedoucím. Proto taky při ztrátě kódu, podezření na onen lom kolejnice nekompromisně klidně ostře zastavit, snížit rychlost na 20 či 30Km/hod. Zkušenost je ale nepředatelná – kinetická energie vlaku tlačící vás k díře namísto kolejnice člověka naučí brát jisté věci o trošku vážněji. Jinak souhlasím
jj to jo. To jsou zážitky, který nikomu nevysvětlíte, to se musí zažít.
Ne, ten vskutku viníkem nehody není. Pokud předpis předepisuje, že má letět podle rozhledu tak, aby stihl zastavit, tak je to vcelku přesné vymezení toho, jak rychle ten vlak má jet. Je to asi stejné, jako bys autora zákona o pozemních komunikací vinil z toho, že v zákoně je max. rychlost 140 a někdo ve 100 na dálnici nabourá, protože prší, a on nedodržel jinou část zákona, která říká, že má rychlost přizpůsobit aktuální situaci. Jaký lom koleje? a myslíš, že ten nenastane, pokud měl volno a vjel tam 140? nebo jak souvisí lom koleje s ošetřením toho, za jakých… Číst vice »
Úplný lom koleje znamená, že návěstidle autobloku bude svitit červená – jako by tam byl vlak. A když tam strojvedoucí vjede jízdou podle rozhledu a úsek je treba přímý a přehledný a vlak před sebou nevidí, tak není moc rozumné to valit kilo.
Zase ta čeština:-) Na tomto serveru je potřeba stále pracovat:-) Vyjádření „… proč tak rychle vlak rozjel …“ se týká zrychlení, pravděpodobně jste chtěl napsat, proč vlak rozjel až na nějakou rychlost (87 km/hod). Jestliže v jednom odstavci napíšete, že vlak dosáhl rychlosti 87 km/hod a nárazová rychlost byla 67 km/hod, jak je možné, že v dalším odstavci napíšete, že vlak pravděpodobně nebrzdil? 🙂
Jízda výběhem?
V místě trať klesá tak, že výběhem elefant lehce zrychluje 😉
Z kopce?
Já vím, že teď už je možné všechno, ale jsem ze staré školy, tak mi z toho „z kopce“ docela bolí oči, protože tam nikde žádný tunel není – za mých mladých let by bylo správně česky výhradně „s kopce“. A
Od posledního oddílového návěstidla k místu nehody je vzdálenost cca 1 km. Když vezmu v úvahu tuto vzdálenost, dosaženou rychlost 87 km/hod a že trať do Českého Brodu klesá, tak si myslím, že vlak brzdil.
Tak stále není vyloučena technická závada vozidla. Každopadně v tachografu bude záznam o polohách ovládací páky pro jízdu a brzdu, pro ovládání přídavné brzdy. Asi už nepůjde poznat ovládání záklopky záchranné brzdy na stanovišti, ale půjde poznat snižování tlaku v hlavním potrubí a třeba i tlak v brzdových jednotkách. Je evidováno již několik závad elektricky řízeného brzdiče DAKO BS-E v panelovém provedení od samotného počátku nasazování až po rozlepování desek panelu od sebe. Kolik z nás na těchto jednotkách respektuje platný předpis V15, který v doposud platné příloze tuším 8 a 12 říká, že na vozidle, ze kterého není ovládána… Číst vice »
Zeptejte se v Opavě východě a Komárově, od čeho mají na koleji takové krásné prohlubně. Tomu neuvěříte.
Ale jo uvěřím, tam jezdí 843 že?
Od rakví to nebude. Ale ty 151 a 371 jsou pravděpodobnější…
843 má zatížení 2,22 t na metr délky, 471 1,96 t, zatímco 151 4,89 t a 371 4,94 t.
Takové Bmz245 má 2,12 t.
Ale myšlenka mě vedla k problematice elektricky řízeného brzdiče a elektrickému závěru brzdy, který defakto není dovoleno používat, respektive si ho používejte, ale povinost je zavřít kohout brzdiče, dle platného předpisu. A tam mě vedlo to, že zrovna na 843/943 se to dost v provozu ukázalo, nutnost kohout zavírat, nejen kvůli poruše uvnitř desky panelového brzdiče, či jejího rozlepení tak, že strojvedoucí který chtěl brzdit, začal tlak hlavním potrubí snižovat pohybem ovládací páky, ale reálně došlo k opaku a tlak začal stoupat, ale i ke skutečnosti, že jestli si to ješte pamatuji, ventil závěru je sice inverzní, to ale nevylučuje… Číst vice »
Vaříš z vody.
Pročpak je asi na těch ostatních vozidlech ventil závěru jedinej, kterej je pod napětím? No přece aby se odvětrala řídicí jímka brzdiče a případná porucha závěru způsobila vypouštění potrubí, nikoliv doplňování.
Nezném předpisy,ale myslím si ,že na červenou by se mělo VŽDY STÁT…
on zastavil a pak se rozjel a jel dál. Což může, jak byste věděl, kdybyste znal předpisy.
Jistě že může,ale není to jeho povinnost…..kdyby zůstal stát a čekal na zelenou nebo možná i na výstrahu tak by se tu jistě nestalo.
„zůstal stát a čekal na zelenou“
tak tam stojí taky třeba do soudného dne. Pravda, nedošlo by ke srážce, ale těch naštosovaných vlaků za ním. A v nich třeba infarkt, sražení lidé, co se rozhodli dojít po kolejích pěšky atd.
Jako strojvedoucí zcela souhlasím se Zdevou: stůj je stůj a pokud fungují komunikační prostředky, ať mi sakra dají vědět, co se děje. Tahle redistribuce odpovědnosti na dopravce – v podstatě bez technického zabezpečení – mne už roky irituje.
Ad Vbb: pokud se na autobloku, kde je dovolená další jízda na návěst stůj, tímto způsobem naštosují vlaky do kilometrových front před vjezdem do stanice, tak je to zřejmě košer. Ale konsekvence jsou tytéž – jen bych v tu chvíli nechtěl sedět na místě dispečera…
„ať mi sakra dají vědět, co se děje“
ONI za to můžou, ONI mi nedali vědět.
Mám vysílačku, tak se JICH můžu zeptat.
Když se porouchá autoblok na širé trati, tak ani ONI nevědí, co se děje. ONI prostě nanejvýš někde uvidí obsazený úsek, ale jestli je tam porucha AB či lom kolejnice nebo si jen děti hrály s kusem drátu, to ani ONI nevědí.
Ale ONI vědí, který vlak jel před ním a měli by vědět, jestli už dojel do dalšího úseku nebo ne. To, že to nešlo hlídat v roce 1920 chápu, ale v roce 2020 už ty indikace v systému jsou, stačí je jen zobrazit.
Tohle ale není spolehlivé ověření volnosti koleje.
To samozřejmě není, a proto se i tak musí jezdit na rozhled. Ale odchytí to 99% možností srážky s jiným vozidlem. Ten zbytek divokých náhod, kdy se vlak rozdělí a pak odjede a část zůstane v úseku holt zůstane na strojvůdci, ale to je velmi vzácné.
Pokud je tam vlak pred nim, tak at stoji dokud se oddil neuvolni. Pokud je tam jiny problem a trat je volna, tak at o tom dostane informaci radiem a jede nejakou omezenou rychlosti. Pokud budeme spechat jen protoze se nekde stosuji vlaky, a ty si budou vzajemne lezt do obsazenych oddilu jak uznaji za vhodne strojvedouci, tak uz pomalu ten autoblok ztraci smysl, nemyslite?
Až budete číst tu debatu dál (já jsem ji zatím četl „proti srsti“), tak se tam dovíte, že ten osobní vlak odjel za tím „pošťákem“ z Úval až po 10 minutách – ale proč tedy ten „pošťák“ stál tak dlouho u vjezdu do Českého Brodu, to tam vysvětleno není: ale možná před ním jelo něco pomalejšího a on za tím k tomu vjezdu jen postupně „doposkakoval“, takže až tam vlastně ani příliš dlouho stát ani nemusel a jen čekal na stažení do stanice, což je obvykle úsek o dost delší než oddíl autobloku na trati.
Tak a to je přesně ta logika která k tomu vedla a která ukazuje na systémovou chybu. …….nedošlo by ke srážce, ale těch naštosovaných vlaků za ním…………………… prostě se tady tak slouho jezdilo na červenou, aby se neštosovalo za vlakem, až se vlak naštosoval do vlaku před sebou. A to se zde tedy může stát kterémukoliv strojvedoucímu.
A jsme za se u té mé appky. Pokud by tam měl jízda za stůj na rozhled. Tak by si to musel ručně povolit, musel by zadat PIN od dispečera, (dispečeři by to pak nenadužívali, přece jen pořád generovat pin) a pak by červenou mohl projet jenže by mu appka nedovolila jet více než 20 km. Jedna z dalších mnoha funkcí. Pokud by toto neudělal tak smůla stál by v Rostoklatech na červené. APPka by strojvedoucím navíc řvala, že je před ním vlak a s pomocí GPS by zastavila vlak cca 100 metrů za NEx. Pokud by GPS nefungovala stůj… Číst vice »
Napsat nějakou aplikaci je vcelku snadné a zvládne to kde kdo. Problém je až v okamžiku, kdy to chcete namontovat na vlak a zjistíte že potřebujete certifikaci na bezpečnost. Ostatně bezpečnost a související certifikace jsou důvod proč ta slavná ETCS stojí 10 mega na lokomotivu.
Sice to neni jeho predpisova povinnost, ale jako fira na lince, kde se tlaci na presny jizdni rad a kde je pretlak na kapacite trati, jiste nechcete jen tak z vlastniho pocitu bezpeci zustat stat a vysvetlovat sve pocinani diapecerovi a nadrizenym.
A projíždět celý oddíl 5km/h místo čekání pár vteřin následované rozjetím?
Asi bych dlouho nevydržel, ale prohlášení v smyslu, že mne je bezpečnost nad zájmy nadřízených a dispečera by muselo obstát.
A zase další systémová chyba: …………………………….z vlastniho pocitu bezpeci zustat stat a vysvetlovat sve pocinani diapecerovi a nadrizenym. …………………….
Jo, ale třeba před Nymburkem směrem od Kostomlat se vlaky někdy za sebou štosují právě „projetím Stůj“ na oddílovce.
zdeva: Nebo by třeba do toho osobního vlaku „práskl“ nějaký za ním jedoucí vlak, podobně jako teď trn osobní vlak „práskl“ do toho poštovního Nexu před sebou …
Neznáte. Bohužel předpisy SŽ jsou v systému „vyjíjmka vyjímky z vyjímky…“
No já bych problém jako systémový viděl pokud se na autobloku jezdí na červenou, aby se neštosovali vlaky. Tak je to systémový problém. Podle toho co tu delší dobu čtu tak se to dělá celkem dlouho. Celkem chápu proč se to dělá. Já jsem tu kdesi napsal, že bych byl jako strojvedoucí problémový. Osobně bych z Rostoklat neodjel pokud je přede mnou stůj nebo problém. Tak neodjedu jen z důvodu, abych případně kvůli výstupu cestujících nemusel couvat. Koukal jsem tu na video z elefanta kousek výš. A došlo mne proč je to systémová chyba. Oddíly jsou pro dnešní potřebu zbytečně… Číst vice »
Připomnělo mne tu jednu nehodu Busu MHD před více jak 30 lety. Jeden z řidičů garaže Libeň dnes Hostivař v Praze měl dopravní nehodu na lince 163 při jízdě z Želivského do Štěrbohol. Křižovatka Kutnohorská odbočka do Štěrbohol byla obyčejná dvoupruhová komunikace ze všech směrů. Řidič odbočil v vyšší rychlosti na nehodě bylo kuriozní, že doleva stihl zatáčku na volantu utočit nicméně již nestihl volant stočit zpět takže kdo by čekal autobus v příkopu napravo divil by se autobus byl v příkopu nalevo. jednalo se o tzv. první ranní takže cestující žádní škoda byla jen na plechu. Pro tuto vlakovou… Číst vice »
Uf, Nova a p. Havlíček válí, ale že to nevysvětlil ani šéf Správy železnic, to je hustý.
Tak na Nově řekli dost vlhkostí, například, že směl jet maximálně 30.
Jj, pan railspotting nám to určitě na youtube v souhrnu nabídne.
Oprava *blbostí
Zatím mě nejvíc pobavilo tvrzení (při vší úctě k situaci), že „narazil do odstaveného vlaku“.
V Medlešicích právě vykolejil vlak, mimo je asi jen poslední podvozek a nic vážnějšího se nestalo.
Za co mínus? Je to tak!
Co to bylo za vlak?
Vykolejení vlaku Os 5338 při vjezdu do stanice Medlešice.
Někteří lidi mínus dávají, protože reagují na tu situaci, ne na komentář. Když se někomu situace popsaná v komentáři nelíbí, dá mínus. I když je třeba komentář smysluplný. Je to důsledek toho, že plusem a mínusem, resp. palcem nahoru nebo dolů, se toho zas tak moc vyjádřít nedá. Kdyby se nabízelo víc variant reakcí a zřetelněji vyjádřených, bylo by to jasnější 🙂
Ve vlaku cestovali dva pasažéři a nikdo se nezranil,“ řekla TN.cz po 20. hodině policejní mluvčí Markéta Janovská.
Nevíte jestli osobní vlak neměl zpoždění a chtělo to nějak dohnat. Takhle jsem já skončil na hlavním nádraží v kusé koleji. Strojvedoucí to chtěl ještě nějak dojet, ale nedojel. Maximálně já jsem dojel do Thomayerovy Nemocnice.
Leoš v Přerově?
Nechci kecat, ale na Grappu jsem včera večer viděl +1 minuta.
No vyšetřování ukáže,ale když reagoval u oddílu(předvěsti)správně a pak to rozjel až na cca 80 ,tak je něco špatně.Do toho se píše ,že NEX už měl postaveno ,to vypadá na omylem přenesený znak na opakovač co byl pro NEX ,to se nestává ,ale vyloučit se to nedá,jinak nepochopim fíru co by v obsazeném oddíle jel tak rychle a z článku vyplívá ,že to nebyla rychlokvaška,nebo jak zde je psáno viděl volno na lávce pro ten NEX ,ale to by měl na opakovači pořád stůj ,ano v 21.35 co je příjezd 9359 do Brodu je už skoro tma ,ale pořád vidím… Číst vice »
kdepak ostřílená matador s paxí. Dokonce na týto trati přd pýr lety MU zabránil a dostal za to ocenění… Jsem přesvědčen, že tam došlo k nějakému politovánihodnému omylu.
Pokud uvažujete o „omylem přeneseném znaku“, to by znamenalo, že ten pošťák nešuntoval. To by pak byl průser zcela jiného kalibru. Velmi nepravděpodobné… případ Moravany se týkal Lv vlaku za deště a s pískem od pískování 😉
Ja jsem tedy laik, ale pokud mam před oddílem červenou, která mi říká, že je v něm vlak, a pak chytím zelený kód z následujícího návěstidla, tak přece nemůžu čekat, že se ten vlak prede mnou vypařil nebo ze mi najednou o další dva oddíly ujel?
Vypařit se nemusí, ale může být porucha návěstidla autobloku a pak v dalším oddíle máte zelenou zcela legálně.
Poruchu misto obsazeneho oddilu ale nelze predpokladat. Ja bych teda vzdy jel jak kdyz tam nejak vlak skutecne stoji. Jak casto se vubec takove poruchy stavaji?
Však ani já bych nespoléhal na to, že návěstidlo mělo poruchu, a jel bych podle rozhledu s očekáváním vlaku před sebou.
Nebylo by správně při praskle
Nebylo by správně při prasklé zelené žárovce (a podmínkách pro volno) kódovat volno a na klacku ukazovat první povážlivější signál (výstrahu)?
Pokud se nepletu, tak pražské metro to tak dělá, vlak se zabezpečovačkou jede podle ní, vlak bez jede podle klascků(což může být teoreticky pomalejší)
I zde to tak funguje, ale… . Když návěstidlo nesvítí, je po tmě, ukazuje návěst pochybnou, řídíte se opakovačem, když je, když není, tak jednate jako u návěsti Stůj, zastavíte a pak MŮŽETE na vlastní triko, navíc máte povinnost to ohlásit, když nemáte radiostanici, tak pro ohlášení v následující stanici zastavíte a ohlásíte to osobně, Pokud Vám nebyla už v predchozí stanici dána návěst možmo projet, která Vám říká, že porucha již byla ohlášena. Máte také povinnost průběžně kontrolovat správnost sledu návěstí. A přesně pro všechny takové výjimky a eventualita jsou ty železniční předpisy ve stavu, v jakém jsou, nejen… Číst vice »
A vy budete spoléhat na to, ze právě ta červená byla porucha? To by možná leccos vysvětlovalo.
Má odpověď viz výše.
Kdyby nešuntoval, nebylo by Stůj na posledním oddíle. Vybavení (obsazení) KO a úplně zašlápnutí kódu VZ jsou dvě odlišné věci! Je možné, že kód VZ pod pošťákem prolezl a objevil se na opakovači hliníku. To se stát může a už se to mnohokrát stalo. (I mně).
V tom místě, kde se to stalo, rozhodně na vjezd vidět nemohl. Je tam oblouk a stromy a domy.
Přenesený kód by se na 99% propsal do tachografu, tak by to už věděli. Pokud by jel na to AVV, CB při dostatku času, by se „propsal“ i tam. Jest-li na AVV, CB nejezdil, nevím.
uvidíme za chvíli. Tyto data velmi rychle „prosáknou“. Uvidím e s čím přijdou kluci z 18.
Pánové jak se někteří ptáte. Vlak zastavil před stůj a pokračoval dál. Neznám přesně předpisy ale hádám že k tomu musel mít souhlas. Ptáte se proč naše zabezpečení nezafungovalo ? Je to proto že to funguje přes návěstila tedy on vjel od oddílu toho vlaku. A tam už by tomu ani ETCS nezabránilo. Pokud se mýlím tak se omlouvám. Kdyžtak mě upozorněte. Díky
ne, zadny souhlas k tomu nepotreboval.
Samozřejmě potřeboval, ale ne „konkrétní individuální“ od nějaké osoby řídící provoz: ten souhlas mu přece dává už sám předpis!
Ano mýlíš se.
Předpis D1, čl. 2572.
ETCS posílá signály adresně. Takže by volno Peršanovi, ale už ne zároveň CityElefantovi, který jede hned za ním.
Otázkou zůstává, byť tato situace je málo pravděpodobná, jestli náhodou jeho zabezpečovák taky „neuviděl“ onu zelenou pro ten NEX. tj jedu na rozhled, nic nevidím, skočí mi na opakovači zelená a průser jak vrata je tady. Fakt je, že „podkódovat“ pěršana je dost nepravděpodobná, al e 100% jistě říct, že to není možný bych si netroufal.
Toto se mi zdá jako jediná logická možnost a kolega, co před lety jezdil na 471 kolem Prahy, tvrdí, že se mu to stalo a ne jednou. Vjel do obsazeného oddílu, před ním stál vlak a najednou na opakovači zelená. Ale stejně by hlavní pochybení zůstalo na strojvedoucím. Předpisově je i toto ošetřeno.
To ano, o tom žádná, odpovědnost má ten vpředu dycky… Nechce se mi věřit že zrovna tenhle fíra (osobně jej znám) by dělal nějaký vylomeniny. To prostě byla soura možná i více příčin. Já osobně podkódovanou mašinu taky zažil… Když jsou budiče silný procpe to signál i dál, než za první nápravu. Dál nevíme jak moc byl ten pošťák vidět (/oblouk, šáší kolem trati, označení konce vlaku červenými světly atp.
Předem oznamuji, že neznám místní poměry, ale jako jedna z možností by se jevila ta, že fíra na dálku za obloukem viděl návěstidlo na krakorci, které by mohlo nad horizontem zářezu oblouku být vidět, zatímco oblouk samotný a vozidla v něm neviděl. Tudíž na ten „kousek“ již nepředpokládal, že by nějaké vozidlo se v úseku nacházelo a mohl se tedy domnívat, že již opustilo daný úsek a tak to rozjel a on v oblouku NEx…
Najděte si na http://www.pohledzvlaku.cz jízdu bobinou do Třebové. V čase cca 25:00 uvidíte, že to tak není. Za křovím uvidíte návěstidlo i s tratí současně. Tedy jedině pokud to křoví mezitím pořádně nevykynožili.
Není to logické po odjetí vlaku, za kterým jedu v jednom oddíle chytit se hned prvního volna. Vlak předemnou by vjel teoreticky do té stanice, jak zajede do stanice, tedy celý za izolák u vjezdového návěstidla, přičemž je stále ale na záhlaví, zhlaví, prostě na výhybkách , nebudeme to komplikovat, první co se stane, bude že mě jako vlaku původně druhému přistane na opakovači kód červeného světla Stůj. Na návěst dovolující vjezd do stanice se změní až když ten předchozí vlak vjede do stanice celý, uvolní zadní námezník… bla, bla, bla. Teprve nyní, po vybabení vlakové cesty pro vlak první… Číst vice »
pochopen budete, alespoň některými kteří tuší jak a co funguje. Bohužel ten, co to ví přesně jak to bylo už nám nic neřekne.
Jeden školař vyprávěl,že k tomuhle podkodování na stejném místě došlo kdysi pod mandelinkou M153,taky z toho byla hromada.
Tak dá se tomu věřit, nějaký důvod k tomu ustanovení, že po vjezdu do obsazeného oddílu se jízda řídí výhradně rozhledem ať na opakovači svítí co chce byl, je. Přitom M153, upravená 810 na opravu a údržbu trakčního vedení je sakra těžká.
Ale jsou to jen dvě nápravy, navíc m ohou být nedostatečně „ojeté“, i když „MVTV“ je těžší než běžný „šukafón“ – tam bych to ještě pochopil, ale u nákladního vlaku, byť krátkého a s lehkými vozy, mi to příliš pravděpodobné nepřipadá.
Vysvetlil by mi nekdo prosim, jak se mohl rozjet na rychlost 80km/h, kdyz pri rozjezdu proti stuj na autobloku je vlakovy zabezpecovac v poloze, ze nelze pri jizde dle rozhledovych pomeru prekrocit rychlost 40km/h? Minimalne u Mirelu jsem to takto videla fungovat…
To je 471, tá nemá Mirel ale starú LS90.
Předně Mirelu je jedno že jedete způsobem jízdy podle rozhledových poměrů, Mirel se orientuje jen pomocí přenosu kódu. Má-li kód červeného světla, ať to nekomplikujeme, generuje bzdnou křivku na cílovou rychlost 40Km/hod. Za jízdy rychlostímvyšší než 40Km/hod se lze z tohoto vymanit přepnutím na manuál – M, kdy sice bude dál dogmaticky blikat 40 na displeji, ale,přestane se generovat brzdná křivka a je to rozhodnutí strojvedoucího. Pokud jde o rozjezd proti návěsti stůj s přenosem kódu červeného světla, tak omezuje rychlost na 40Km/hod, ale v tomto případě, kdy následně vjedete do obsazeného oddílu přenos kódu ustane. Zde se láme chleba… Číst vice »
Chybka..Mirel bez kodu a manualu..rychlost max 100…V03 i V04!!!
Není chybka, Mirel dovoluje 120 bez kódu, a jedná se o popis tohoto zabezpečovacího zařízení. To že naše legislativa povoluje bez přenosu kódu rychlost maximalně 100 Km/hod není předmětem nastínění funkce Mirelu.
Mirel na trati s přenosem kódu přepnutý do manuálu po přijmu kódu při jízdě na mezikruží 140 Km/hod, 120 Km/hod, nebo výstrahu, když je dostatečně brzděn na horní, nebo dolní potřebné brzdící procento ? Proč?
Mirel na trati bez přenosu kódu dávat do manuálu je nesmysl, vyjma situace náhodného generování kódu prejezdem, stejně jste ale na trati bez kódu a platímta stovka
Pane,popis zarizeni Mirel..jojo pekny…Ale ja na mem delam..kolik D3 jsi uz udelal..ZADNOU!! ze….
p.s. necti popis od HMH z roku nebrec! Ja tu pisu realitu,zivim se tim.
Moc Vam dekuji za vysvetleni fungovani Mirelu po rozjeti proti stuj a objasneni jak to je u CityElefantu – netusila jsem, ze je v CityElefantu jiny VZ, s lehce odlisnym fungovanim. Zase jsem si rozsirila obzory 🙂
To možná tak Mirel, jinak je rychlost při jízdě dle rozhledových poměrů omezena na maximálně 100 km/h
To vypadá, že je tam tzv. Autoblok, který se záváděl v minulosti aby se zvýšila propustnost na jednokolejné trati mezi stanicemi. Jednoduše řečeno se mezistaniční usek rozdělí na další useky kryté návěstidlem. Tím se nemusí čekat až vlak dojede do další stanice a následují vlak za ním vyjede dříve. Tento systém řízení dopravy automatickým blokem ovšem vyžaduje velkou pozornost strojvedoucích.
A on je nějaký systém, který nevyžaduje pozornost strojvedoucích? (a přitom funguje)
Všude čtu o zabezpeční trati, to tedy pravděpodobně fungovalo a na návěstidle bylo „stůj“. Zde by však měl být i vlakový zabezpečovač. Můžete mi někdo osvětlit, jak ten náš vlakový zabezpečovač funguje a proč té nehodě nezabránil?
Máte to v článku.
Na autobloku lze jet proti červené, ale pouze tzv „na rozhled“.
A tady to evidentně na rozhled nebylo když přehlédl pošťáka
a jak by ji mel zabranit?
ten vlak na “cervene” zastavil, aby se nasledne (v souladu s predpisy) rozjel. rozjel se ale prilis, a jiz nezastavil.
to neni “predmet cinnosti” zabezpecovace.
Já se ptal právě na to, co ten předmět činnosti vlakového zabezpečovače.
Vlakový zabezpečovač, který se v těchto místech používá, předává strojvedoucímu informaci o následujícím návěstidle a v případě jiné návěsti než „Volno“ vyžaduje aktivní obsluhování tzv. tlačítka bdělosti. Tedy, zabezpečovač nebrání projetí návěsti stůj, nehlídá případné snížení rychlosti aj.
Tak to bohuzel nemate tak pravdu..LS-90..vyzaduje obsluhu TB pri jizde bez kodu,pri kodu Stuj, a pak tez pri jizde nad 40km pri kodu zlutehomezikruzi ci jizdu nad 120km pri kodu zlute a pak i pri jizde nad vmax na volno-zlelene….brano dle navestniho opakovace na loko.
Pri LS-II /LSIV…neni potreba obsluhy TB pri jizde na volno a zlutou..opet brano dle opakovace na loko.
Tedy náš národní zabezpečovač není vlastně nic jiného než displej s informacemi o cestě. Pak je slovo zabezpečovač asi hodně nadnesené.
Pro odlehčení:
https://necyklopedie.org/wiki/Automatické_vlakové_zabezpečovací_zařízení
Co tomu říkáte?
Žádný „opravdový“ zabezpečovač, který opravdu hlídá a kontroluje jízdu vlaku, na tratích v ČR není. Toto umí např. ETCS, které se postupně zavádí na hlavních tratích.
ETCS neni dle me zadna modla-vyhra.
Ono by bylo fajn dopracovat-vylepsit LS-06.
Hlidani brzdne krivky na stuj – jinak nucene brzdeni.Rozjezd proti stuj jiz ma po obsluze potvrzovaciho tlacitka tusim na rychlost max 40km.
Spravne vybaveni Tb si hlida a nestaci len rychlo-stisk.
Nejhorsi je spis to schvalovani pro zeleznice Slovenske,Polske,Madarske,Rakouske,Nemecke….
LS 06 je křáp k ničemu.Mirel oproti tomu nějaké bezpečnostní pozitiva přináší.
Jen doufám,že se to nepodaří schválit na Slovensku,v Polsku a Maďarsku a tento výtvor bude zapomenut.
Souhlasím, už na začátku ta LS 06 byla slušná game na automatu, aspoň to nechtělo peníze, ale ta vytuněná verze, držením jistého tlačítka před a při rozjezdu na návěst, při které je přenášen kód návěsti Stůj – červené světlo, rychlost 40km/hod a výstraha na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost je totálně mimo. Ani vám to bezprostředně po rozjezdu po výpravě a úkonech dopravce před odjezdem vlaku neumožní, když se to odehrává vlevo, jít se podívat zda je vše OK, zda někoho netáhnete. Zlatý Mirel V04
Proc byla zrusena povinnost jizdy maximalni rychlosti 30 km/h pri jizde po zastaveni proti Stuj na autobloku? Nasi predkove vedeli, proc tam to omezeni na 30 km/h bylo… Jmeno urednika, ktery zmenu navrhl a schvalil? Jen reknete to jmeno, nebojte se.
Rozumný člověk jede podle rozhledu v noci za tmy tak rychlostí 10 až 20 km/h. To nemusí být v předpise. Určitě byl přesvědčen, že má volnou trať, jinak by to po zastavení tak nerozjel. Jedině že by chtěl spáchat sebevraždu. Teď přijít na to, co ho utvrdilo v tom, že před ním žádný vlak není.
30km/h je rychlost rychlého běhu, zábrzdná vzdálenost i přes 30m … v obloucích už mírně nebezpečné maximum, ale na rovné přehledné trati dost málo … speciálně v případě autobloku a skutečně obsazeného oddílu je vyšší rychlost absurdní, v jiných případech jízdy na rozhled by to někde bylo absurdně málo.
s tím během bychto tak nehrotil. U mne by podobná rychols hrozila leda po zakopnutí, kdybych se čás trajektorie pohybolal volným pádem…
Nekde se musi nastavit bezpecne maximum aby se nestavaly tyhle situace. Stuj ma obvykle nejaky duvod.
Ať je 30 absurdně málo nebo ne, i kdyby se pak něco zvrtlo, neudělalo by to ze strojvůdce fašírku. A to by mělo být to hlavní.
Navíc by se jízda dle rozhledu měla spíš eliminovat, je to systémově nebezpečný prvek.
Jízda podle rozhledu je i ve stanicích „na přivolávací návěst“.Těch je mnohem víc,než na autobloku.V současnosti např.Oldřichov u Duchcova odjezd,Řetenice vjezd,Řetenice odjezd (nejméně 3 kilometry a u každého vlaku).
Ano, a to by se právě mělo eliminovat. Čerčany varují.
Co v těch stanicích provádějí?
Stavební práce, dlouhodobá výluka modernizace.
Tam není žadného spěchu, odjezd a vjezd na PN, mezi tím jízda po nesprávné koleji, všude dělníci, stavební stroje, přejezdy, přechody, občas nějaká ta návěst pro elektrický provoz.
Jinak PN, je způsob, jak dovolit jízdu vlaku, když to nejde jinak, zde díky modernizaci staničních a traťového zabezpečovacího zařízení.
Tím si prošla velká většina strojvedoucích po celé republice, jak se modernizuje.
No a máme je tady, ty Řetenice, sakra, z obou stran hlavní tratě autoblok bez oddílových návěstidel, na odjezdech sousedních stanic návěst hlavní návěstidlo sloučeno s předvěstí, díky modernizaci, bez kódu. 🙁
Jo jo. https://www.idnes.cz/usti/zpravy/teplicko-rychlik-zeleznice-vyhybka.A200716_164533_usti-zpravy_zuf
Napadla někoho možná sebevražda strojvedoucího? V letectví se to stává, může to být i tady.
Jako že zastaví nejdříve na stůj, a pak to rozjede?
V žádném případě to nechci zlehčovat; myslím, že sebevražda důvodem nebyla, protože neměl jistotu, že v tom oddílu vlak ještě bude.
Běž někam za roh a
naplacej si ústa.
87 km/h rozhodne neni rychlost odpovidajici jizde na rozhled. Ne vecer a ne v obloucich. Otazka je, proc to tak rozvalil. Bud se mu zdravotne pritizilo, nebo vlivem stresu ci roztrzitosti proste zapomnel, ze nema volnou trat. Ta mene prijemna varianta by byla, kdyby to tak udelal umyslne, z nejakeho bohorovneho presvedceni, ze mu nic nehrozi. Inspekce by mela velmi peclive vystetrit, jake podminky panovaly mezi firama na teto lince. Zda se dopousteli podobnych jizd naslepo pravidelne, zda do neceho takoveho byli tlaceni kvuli dodrzovani JR nadrizenymi. Stestim v nestesti bylo, ze stal pred nimi relativne lehky odbrzdeny postovni vlak.… Číst vice »
Nene parodie neni ani tak zabezpecovac..jako zmena D1….mela zustat rychlost max 30 a cumet kam jedu….podle rozhledu..coz za oblouk fakt neni.Bohuzel osudova chyba.
Tak s Leo Expresem nebo montážním vlakem? No vlak jako vlak hlavně být investigativní….
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ceske-drahy-strojvudce-nehoda-cesky-brod-uvaly-smrt.A200715_143202_domaci_vlc
aneb CT24Lzive
ano, věřím že šoutoušům by se libílo aby to byl soukromník, ale nebyl
https://twitter.com/JTBcz/status/1283427216853020672
Mobil v ruce? :-/
A na něm 155…
Návěstidla jsou tam na lávce, pravděpodobně se chytl zelené pro pošťáka 🙁
Může být, když budeme dál spekulovat tak další otázka by mohla být; měl pošťák označený konec vlaku světelnou návěstí? Nechápu, že před nárazem podle všeho Elefant nebrzdil…
Konce mít rozsvícené mohl, pořád ale svítí tak 10x méně intenzivně než návěstidlo. Jak se na tu návěst chytl tak ty konce mohl přehlédnout.
Na vjezdy vidět nemohl, tak se jí nijak nemohl chytit. A VZ mu kód z velkou pravděpodobností nepřenesl a jestli ano tak to inspekce zjistí z rychloměru.
Hm, na tak velkou vzdálenost fakt návěst volno na vjezdu vidět nemohl, i kdyby už ji tam pošťák měl, je to v takovém oblouku a s teréní vlnou vedle trati, že to není z větší dálky vidět, navíc při té rychlosti by ani koncáky nepomohly.
Hm a to volno videl i pres ten oblouk a na nav. opakovaci ji jiste nemel,coz zjisti po stazeni dat z ET.
V 21:35 je sero ne uplna tma a tvrdil bych ze ten postak musel byt videt,kdyz projel obloukem a i tak zadna rychlobrzda??
Jako strojvedoucí při smyslech, psychicky a zdravotně v pohodě… zastavím u návěstidla automatického bloku na návěst stůj. Je to zároveň návěstidlo označované jako stanoviště oddílového návěstidla, lidově defakto předvěst vjezdového návěstidla. Sled návěstí v tomto systému je pevně dán. Takže po když jedu k obsazenému oddílu, nejdříve minu návěstidlo na Volno, další bude na Výstrahu a třetí na Stůj. Funguje to tak i obráceně, když se oddíl uvolňuje, opustím-li ho, tak se z návěsti Stůj na návěstidle co mi kryje záda, nejdříve stane Výstraha a qž popojedu zase o oddíl dál, bude teprve změna návěsti na Volno. A zde je… Číst vice »
Ono to tak být ale nemusí v případě, že ten vlak přede mnou postaví na nultou a mě, ihned po projetí minulého vlaku za izolák, na kolej přímým směrem. A víme, že kód se nepřenáší na celé síti SŽ neustále.
A co kdyby ten vlak před vámi přejel na nultou? Pak by před vámi najednou mohlo být několik volných úseků a svítila by návěst Volno, nebo ne?
Oboum vám rozumím, fyzicky provedení stanice neznám, podle mě není ani důležité. Než předchozí vlak zajede do stanice postupně šlápne na izolák u vjezdového návěstidla – v důsledku přestaví vjezdové návěstidlo na návést Stůj. OK. Vlak dál pokračuje v jízdě do samotné stanice a chcete ho dostat z „vaší“ koleje na tu nultou. OK. To tedy hnamená, že ten vlak musí projet úsek od vjezdového návěstidla, přes patřičnou výhybku na nultou kolej. OK. Nepředpokládám, že tato výhybka je bezprostředně za vjezdovým návěstidlem, to není až tak časté, takže určitě dojde k situaci, kdy poslední vozidlo vjíždějícího vlaku mine izolák u… Číst vice »
Jenže než se ten první vlak na tu nultou dostane a může se stavět vlaková cesta pro mě po 1., tak je nemalý čas, kdy je na vjezdu stůj (minimálně do doby, než první vlak projede od vjezdu za rozhodující výhybku a uvolní námezník + doba na postavení následující cesty). Až pak se může rozsvítit volno.
Zpoždění kódování je malé, určitě menší než ono uvolnění zhlaví.
Jediná možnost, že po projetí okolo stůj chytnu hned volno, je porucha návěstidla.
A kóduje to v tom úseku od posledního autobloku k vjezdu vždy bez ztráty kódu? Jestli ano, tak je to trochu jasnější..
Kóduje se i přes zhlaví. Žádný přejezd ani jiné problematické místo tam není a nepamatuju tam ztrátu kódu.
Nezvratný osud