Srážka pracovních strojů zastavila vlaky mezi Brnem a Vyškovem
Srážka drážních pracovních strojů u Holubic na trati Brno - Přerov. Foto: Drážní inspekce
Příčinou byla nejspíš nedovolená jízda drezíny Správy železnic.
Příčinou byla nejspíš nedovolená jízda drezíny Správy železnic.
Setkáme-li se s bagrem, okamžitě zahnem….
Zvláštní, v Holubicích jsou signalisti, když vám profrčí mašina kolem domku bez postavení cesty, tak si toho všimnete. Záleží co tedy ujelo, i výpravčí si všimne dle indikací jak v Rousínově, tak v Holubicích… Plus v Rousínově je přejezd. Takže je otázka za jaké situace a zda byl na vysílačce, protože to je jediná možnost jak jej může výpravčí zastavit, poté co zjistí, že odjel proti stůj.
Přejezd v Rousínově směr Holubice není.
Ano máte pravdu, má chyba, trať je na mostech
Na železnici
dějou se věci.
Na dráze jsou zaměstnáni…
(doplňte si buď dle DJC nebo sami)
Opět jsem se zasnil na téma, proč má SRN 33 400 km tratí a z toho 32 500 km pokryto reálným zabezpečovačem, který při projetí stůj okamžitě brzdí. U nás se na otázku, kolik soudruhů je připraveno na FO, stále odpovídá, „asi dva“.
COŽE!?
Zatímco my jsme právě zjistili, že na rychlý rozvoj ETCS můžeme zapomenout, protože traťová část je tak složitá, že jde nasadit až na plně zmodernizovanou infrastrukturu, pokud se opět nechceme dívat na to, jak je zařízení ve dlouhodobé výluce, jakmile někde kopneme do kolejí…
Takže do pár let budeme mít všude vozidlovky a stejně budeme mít traťovou částí zabezpečeno těch 25% jako máme s LVZ…
Petře, děkujeme, odhadujete to velmi realisticky. Ostatní převážně jen mažou med okolo úst a líčí údajné světlé zítřky. Otázka, co s tím. Na doplnění zabezpečovacích bodů je dle hlav pomazaných prý už pozdě, takže se smíříme s tím, že „na červenou se prostě nejezdí“ (a hodiny bezpečnostního rizika budou tikat dál)…?
Tak černě bych to neviděl. Koridory máme v podstatě hotový v ETCS L2 a na zbytku železniční sítě bude stejně ETCS L1 (STOP nebo LS). Technologie, která už nebude potřebovat RBC. Teda už žádný čekání na finální stav infrastruktury a pak složitý a drahý programování RBC. L1 je mnohem jednoduší a flexibilnější, takže půjde snadno konfigurovat podle potřeb infrastruktury…to u L2 snadno ani levně nejde. Ale pravda je, že v L2 toho ještě taky dost chybí, pravobřežka, levobřežka, Kolín-HB-Brno…
Tak já to tedy černě vidím. A to hlavně proto, že tratě určené k instalaci ETCS L2 jsou „prostory poctěné vizí“… a) Kompletní Pravobřežka b) Kompletní Levobřežka (až na výjimky) c) Brno – HB – Kolín d) HB – Jihlava – Veselí e) České Velenice – České Budějovice – Plzeň f) Plzeň – Furth i. W. g) Podkrušnohorská + Úpořinka h) Plzeň – Žatec – Chomutov / České Zlatníky ch) Lysá – Praha i) Praha – Beroun Toto je jen část tratí, kam má přijít ETCS L2 a současně se na nich bude hodně stavět. Takže kdy, že se bude… Číst vice »
Nápověda: zkus tam prolobovat ETCS L1.
A proč bych to asi tak dělal? Já nepronáším památné věty typu: „zvedněte ruku vy, no vy, kteří jste proti zvýšení bezpečnosti na železnici“
Osobně považuju za úspěch, že nějaké „prostory poctěné vizí“ vůbec vznikly. Před pár lety zpět, než byl stanoven NIP, nebylo ani to. Ale máte pravdu, že je toho hodně před námi (a tím se NIP netají). Na druhou stranu hodně vlaků, hlavně v osobní přepravě vybavených OBU neopustí oblast s výhradním provozem. Kde výhradní provoz nebude a zároveň nebude ani rekonstrukce zůstává kódování. Pokud bude rekonstrukce ve stanici s již funkčním ETCS je potřeba rozšířit možnosti výluky ETCS o další prvky a ne jen vypnout celou RBC nebo trať. Pokud bude rekonstrukce ve stanici, kde se vypne kódování a do… Číst vice »
Zatím jsem zaslechl, že o ETCS Stop při rekonstrukcích se bude uvažovat v případě, kdyby bylo ETCS ve výluce déle jak půl roku…
Zajímavé je, že ten magnet PZB tam dají za HODINU!!! A to rozhodně nejsem zastánce instalace PZB v ČR.
Kdo dává magnet PZB do výluky ETCS L2? A co přepínání na mašině? Nemohl bys to nějak popsat podrobněji? Viděl bych jistý rozdíl v tom, že PZB se neprogramuje a jeho přítomnost v kolejišti nemá vliv na přítomnost ETCS L2 tamtéž a naopak. Kdežto ETCS Stop a L2 se trošku navzájem ovlivňují. Nevím, kolik času a jaké všechny vlivy se musejí řešit před přepnutím L2 do Stopu a naopak. Namontovat balizu ETCS trvá asi méně, než hodinu.
Prosím Tě, Qěci…
Trochu rozumu. V Německu něco tvoří a prostě si tam přinesou správné magnety a přimontují je na správné místo. Nic, co bys mohl z CZ znát.
Děkuji za pochopení.
Ohledně zab. zař. jsem naprostý laik a narazil jsem na článek s titulkem:
„Nový zabezpečovací systém ETCS se musí půl roku před svým spuštěním celý kompletně překonfigurovat“
https://www.metro.cz/protext/novy-zabezpecovaci-system-etcs-se-musi-pul-roku-pred-svym-spustenim-cely-kompletne-prekonfigurovat.A240626_154800_metro-protext_air
Vy jste specialista z oboru, proto se Vás chci zeptat, zda je to doopravdy tak, jak je v článku psáno, nebo se pouze jedná o názor autora textu?
Já nejsem specialista z oboru staniční a traťové zabezpečovací techniky. Mým oborem jsou vozidla.
Já na to valím „BULVY“ asi stejně jako mnoho ostatních…
Mohli jste natvrdo napsat, že šlo o srážku vlaků, když to tak popisuje DI. To je totiž v principu horší, než srážka dvou pracáků na vyloučené kolejí.
Kdyby to byla vyloučená kolej, tak to nemá čísla vlaků. Nebo o tom skutečně něco víte?
V článku je někde uvedeno číslo vlaku? Mluví se tam celou dobu o pracovním stroji a drezíně. Ani jedno není drážní pojem pro pohyb vozidel (odstavené vozidlo, posunový díl, vlak) pracák je také posunový díl. Pouze v posledním odstavci je zmínka o info z DI, šlo o vlaky. A nebojte. S tou srážkou nemám nic společného. Takže by si v tom novináři mohli udělat trošku pořádek a nepsat to tak, jak by to řekl člověk drážním provozem nedotčený.
Drezína to taky nebyla. Lidově se říká drezína leda tak muv69 že soudobých vozidel. Kdo, prosím, říká vytahováku, či cepáku drezína?
Dnes 27. 6. 2024 v 8:49 hodin ve stanici Holubice minul vlak Sluz 52199 odjezdové návěstidlo S1 v poloze zakazující jízdu a srazil se s nákladním vlakem Pn 54035. Při mimořádné události byl zraněn jeden ze strojvedoucích. Škody na místě mimořádné události byly vyčísleny na 1,9 milionu korun (1,5 mil. nákladní vlak, 400 tis. Kč služební vlak). Na místě mimořádné události šetří příčiny a okolnosti jejího vzniku pět inspektorů Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy.
https://di.gov.cz/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/srazka-vlaku-v-holubicich-na-vyskovsku
Čili srážka dvou vlaků by byla ideální titulek.
Zdá se mi, že je poslední dobou přichází z naší železnice více negativních zpráv, než by bylo zdrávo.
Jsem pouze nedostatčeně otrlý jedinec, nebo je toho objektivně za krátkou dobu fakt už příliš?
Ne o moc víc, jen se spíš o tom víc informuje, a s tím, jak jde čím dál tím méně věcí ututlat, tak se ví o „každém prsu“ (projetí o 5 metrů), tak se zdá, že toho je víc.
Dřív, pokud nešlo o nějakou škodu na majetků, a „se nic nestalo“, se druhý den výpravčímu přinesla flaška a jelo se dál.
Prdu, překlep.
To bylo o prsa korejské ženy
Čímž se nabylo dojmu, že tehdy byl provoz bezpečnější, když se většina mimořádek … za flašku smázla.
Takovéto události se smázly za flašku? No totok.
Ne jako ta v článku, ale jaké popisuje Franta. Tedy že někdo projel stůj a … škoda nevznikla.
Čímž vznikl mylný dojem, že se dřív nestávalo, aby někdo projel pár metrů za návěstidlo. Malé chyby jsou běžnější než ty velké.
Na silnici se řeší kolony přidáním jízdních pruhů, proč se na této železnici neřeší obdobný problém přidáním koleje? Nemyslím ve vizualizaci.
Myslíte územní řízení, které je potřeba i na tu silnici? Tak to už je skoro celé hotové.
Řeší, už přes deset let, spousta odvolávek. A spousta nimbystů.Takže nemáte pravdu.
K čemu je mě řešení problémů byrokratickou válkou? Pro mě je řešení pouze stavba pomocí bagrů náklaďáků a betonárek. To že si někde úředníčci pinkají papíry mezi sebou kapacitu železnice nezvýší.
A lidi, co mají domek v trase vámi zamýšleného rozšíření a nechtějí se vystěhovat, necháte zastřelit nebo je jen zavřete na doživotí?
A kdyby náhodou začali protestovat jejich příbuzní… popřípadě pracovníci stavby, že na tomhle se podíelt nebudou?
Vy jste ale napsal, proč se neřeší..
.
Jenže ono se řeší. Jsme v právním státě a nemáte právo jen tak postavit někde trať přes cizí pozemek.
aniž bychom měli právo překopnout něčí trubky. Někde u Holubic tu trať kříží VVTL plynovod, to by byla pořádná rána.
Teda pokud by ho nezavřeli hned jak by se na ten výkop přišlo a z toho už by se nevykecal. Ohrožení kritické intrastruktury státu, obecné ohrožení velkého rozsahu…
Danieli, vy tedy chcete stavět načerno?
qěcy je další pohádkář. Tady prakticky žádní nimbysté nejsou, jen trocha řečí okolo.
V tom případě jmenuje, kteří lidé nedodržují lhůty, nebo které úřady. A co přesně dělají špatně.
A také jak byste to napravil?
4. i 5. stavba má pravomocné územko, aniž by došlo na odvolání. 2. zatím nemá ani nepravomocné.
https://zdopravy.cz/vedeni-rychle-trate-vyskov-nezamyslice-znovu-posoudi-ministerstvo-zivotniho-prostredi-193435/
V roce 2010 získala SŽ(DC) EIA a pak si změnili trasu a na aktualizaci EIA se vykvákli. Obec Pustiměř požadovala doplnění EIA, což je zcela legitimní požadavek. Začít SŽ stavbu načerno, tak se to rozhodně neurychlí, pokud máme zachovat právní stát.
Nevykvákli, to o čem se píše v článku je právě ta aktualizace.
https://zdopravy.cz/krecek-koroptev-a-obec-pustimer-sz-musi-doplnit-dokumentaci-k-trati-vyskov-nezamyslice-152609/
„Posudek EIA už sice modernizace tratě před řadou let získala, ale od té doby se výrazně změnily technické parametry tratě i její trasa … Správa železnic už přitom má zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí“
Zpracovali si Územko bez aktualizace EIA. Vykvákli.
To tam nebylo zabezpečení „Na červenou se prostě nejezdí“?
Já se hlavně bojím, aby tato bezpečnostní filozofie nebyla politicky zneužita i v jiných oborech. Např. aby se ve stavebnictví nepřestala dávat zábradlí na schodech s argumentem, že jsou zabezpečené, protože ze schodů se prostě nepadá.
Naopak, zábradlí všude! (modrá:-))
… a že vlastně u výtahu není potřeba samočinná brzda. Fázi na kolík!
Ale musíte si to napsat do předpisu.
jezděj s tím jak blázni.to sou ty konce.kdyby stáli,tak se nic nestane.
To je teda silny kafe…
NAD pro cestující z RJ 1106 mezi Vyškovem a Brnem hl.n. byla přistavena asi za 45 min po příjezdu vlaku. Docela rychlá reakce dopravce ve srovnání s dřívějšími zkušenostmi. Pochvala.
Modří šotouši dali mínusy
Tohle se stávalo a stávat bude,dřív když se projela červená a nic se nestalo, flaša pro vypravčiho to spravila,dnes je všechno nahráváné a řeší se každý prd.
Po srážce to už flaša nespravila. Ale jo, holedbejte se, jak to bylo bezpečné, že riziko srážky neexistovalo.
A co dříve spravilo řízlou výhybku? Pořádně se společně zbořit během služby v dopravní kanceláři?
Dneska máme mnohem hustší provoz. Pravděpodobnost, že z projetého návěstidla bude nehoda je díky tomu mnohem větší.
Tak ta fungl nová podbíječka není prd. Zranění taky ne. Prd je škoda na tom pravěkém SVP.
Tak výpravčí dostal flašku, aby neprásknul průjezd na stůj. No a tu flašku vypil a usnul ve službě. Co musel dát on případné kontrole, aby to nehlásila? A co bylo dál?
To by mohlo být nakonec stejně dobré jako pohádka o kohoutkovi a slepičce. Jen to trochu rozvinout…!
Jak by na to kontrolní orgán mohl přijít?
Jezděte obzvlášť opatrně, dnes máme kritický 27.červen – den, kdy je statisticky za poslední desítky let nejvíc projetých návěstidel. A bohužel nejen „pouhá“ projetí – stačilo pendolino 27.června 2022 nebo historicky třeba Lebus v Německu 27.června 1977 (srážka koupacího rychlíku s protijedoucím nákladem s ragulinem 132.200, následky velmi tragické…).
Vy jste to asi přivolal, pane Skládaný. U Vyškova srážka vlaků, u Nových Zámků srážka EC 279 s autobusem s požárem, zatím 4 mrtví a pět raněných.
Neměl by se den 27.6. vyškrtnout ze železničního kalendáře? 🙁
To sa bude SŽ ťažko zhadzovať na dopravcu keď dopravcom bola SŽ 😛
to se určitě hodí na ETCS a na to, že ještě není v provozu, pač se malé firmy braní…
Dělat ETCS na trati, pro kterou vyřizujete stavební povolení na přestavbu… jsou vyhozené peníze, vzhledem ze skutečnosti, že např. v Praze na Hlavním to ETCS chybí.
Okolo Pardubic je ve výluce, což je poněkud jiný stav.
Zůstaň na Slovensku u medvědů a neřeš blbosti. Červená je červená a je jedno jaký je dopravce.
Ano, může za to dopravce (asi OŘ Brno). Kdo jiný asi, pokud to zavinil strojvedoucí SŽ? SŽ je totiž také dopravcem.
No však to je moja pointa 😉
SprŽel neschopnost v praxi … ti co tvrdí, že na červenou se nejezdí, tak si tak přesně jedou …
Pořád je to asi o jednotlivcích.
Za mě to spíše byla narážka, že SŽ má ve svých předpisech tzv. PERMISIVNÍ VÝZNAM NÁVĚSTI STŮJ – „“… Má permisivní význam návěsti Stůj. To znamená, že po zastavení smí vlak za určitých okolností pokračovat dále v jízdě kolem tohoto návěstidla s návěstí Stůj. Podmínky, které musí být splněny pro projetí návěstidla s návěstí stůj, se v průběhu času měnily. …““ – https://ab3-74.weebly.com/ab_02.html , TAK JAK PŘEDSTAVITELÉ SŽ MOHOU TVRDIT, ŽE NA „STŮJ“/ČERVENOU SE (VŮBEC NIKDY) NEJEZDÍ – že by neznali jimi samotnými vydané předpisy?
A víte na kterých návěstidlech je permisivní význam stůj? A víte, jaká jsou návěstidla? A nechcete si ty předpisy radši celé přečíst, než se budete vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumíte?
V normálně fungujícím systému ta bezpečnost právě na tom jednotlivci nestojí!
když se normálně fungující systém občas musí udržovat, opravovat, revidovat, tak se zpravidla vypíná. V tom případě bezpečnost stojí na jednotlivci
Nerozeznáte rozdíl mezi „stání bezečnosti na jednotlivci“ NEUSTÁLÉM A DOČASNÉM, A TO JEŠTĚ ZA OMEZENÝCH/ZPŘÍSNĚNÝCH PODMÍNEK – např. povolené nižší maximální rychlosti a třeba podmínky 2. dostatečně znalé osoby na stanovišti, která místo toho technického systému má jistit, že strojvedoucí se řídí skutečně mu určenými návěstmi a jinými pokyny?
Ano, jenže takovýto provoz by měl být výjimka. U SŽ je to trvalý stav – i na hlavních tratích, kde jezdí tisíce lidí každý den.
Tahle trať měla být vybavena pořádaným VZZ už tak v roce 1970. Jako NSR, či RSR, nebo aspoň v NDR. Jenže komunisti vybrali místo zabezpečovače barvičkovač a ten tam stejně nikdy nenainstalovali.
Je to tak, kdyby trať Brno-Přerov byla v Německu, tak by ní dle aktuálního znění EBO směla být při stávajícím zabezpečení traťová rychlost jen 50 km/h. Ovšem na toto nikdo nepřistoupí, neb by došlo k mírnému prodloužení jízdních dob.
Já to říkám stále, že kdyby lidi věděli, jak jsou zabezpečené vlakové cesty, tak do toho vlaku v životě nevlezou.
Kecy.
Najděte nechybující jednotlivce … a problémy světa jsou vyřešeny.
O jednotlivcích, kteří dělají dopravní politiku.
na červenou se může jet, ne? … v případě autobloku, ne?
Takhle zjednodušeně to neplatí, ale za určitých podmínek ano.
ano, ale tvrdit, že na červenou se nejezdí, není úplně pravda 😉
Pokud si někdo splete odjezdové návěstidlo s návěstidlem AB, nemá co dělat na dráze.
On to ale neříkal u návěstidla AB. U cestových či odjezdových návěstidel to platí (ale samozřejmě i zde jsou poměrně nevýznamné výjimky jako je bílé lízátko)
Po zastavení a pak podle rozhledu s pohotovostí zastavit na poloviční vzdálenosti, než kam je vidět. Překážka nemusí být statická…
Už je to zase jinak pane Kocourek
Kocurku…
Je tam jen jedno „o“ a pátý pád je zrádný.
Napište tedy jak to je.
Každopádně to je jinak, ale nikdo nikomu nebrání si přečíst předpisy, ty tajné nejsou.
Pan Vincenc se vžil do století páry, tam byste byl oslovován v prvním pádě (pokud tedy vůbec česky).
Nově můžete do následujícího oddílu pokud nejsou vidět konce předchozího vlaku, jinak musíte počkat až odjede z dohledu, pak tedy podle rozhledu, a zastavit na vzdálenost na kterou vidí (nikoliv poloviční, to v předpisu není)