Správci železnic od základu změnili zpoplatnění kolejí. Dopravci ušetří. Možná
Nákladní vlak ČD Cargo po výjezdu ze stanice Praha - Libeň. Foto: Jan Sůra
Železniční dopravci by mohli letos ušetřit 600 milionů korun. Právě s takovým výpadkem příjmů počítá Správa železniční dopravní cesty poté,
To je úplně v pořádku, že Praha – Ostrava je v nejvyšší cenové kategorii. Tak to má být. Tam už se výrazný nárůst vlaků čekat nedá. Ale stát v rámci šetření by neměl objednávat dotovanou dopravu na tyto tratě, kde to někdo dokáže bez dotací a ušetřené peníze raději investovat do jiných traťových úseků, aby se zvýšila atraktivita vlaků i na vedlejších tratích. Naopak by měly výrazněji zlevnit dvoukolejné alternativní trasy – např. Kolín – Brno přes Vysočinu, Kolín – Děčín přes Litoměřice, Ústí nad Labem – Bílina přes Úpořiny apod., aby se tímto odlehčila kapacita těch páteřních tratí. A… Číst vice »
Však je taky na Praha – Ova nikdo neobjednává.
Pn tedy opravdu není přímý a ucelený vlak. Je to průběžný nákladní vlak.
I Pn může manipulovat a určitě není pokaždé ucelený.
ŽESNAD si neumí počítat? Vezmeme-li v potaz možnost uplatnění koeficientu 0,65 za kombinovanou nákladní dopravu, o které se mluví, a k tomu navíc koeficient 0,95 za vozidlo vybavené ETCS 2, tak se stále jedná o zhruba 30% úsporu proti roku 2017.
Prilis slozite vypocty… Dle me by se SZDC prve soustredit na jeste nedokoncenou kapacitni sit. Zlepsit jejich nabytku Nabytka vs potavka… stat nabizi trate s malou kapacitou. Malo lukrativni. Pokud stat chce vice lidi prepravovat po zeleznici a uvolnit silnice ci aspon snizit jisty budouci narust aut, musi prestat planovat modernizace na jednu kolej a na 110-130km… lidi jsou zhyckany… 130 je pomala rychlost!!!! protoze nenahradi adekvatne ztratu casu cestujicim utrapy v hledani navazujim spojiich ci cesty v mhd na nadrazi Pokud chteji vice nakladni dopravy na kolejich at stavi vicekapacitni koleje. Jejich vysledky vypoctu na budouci vyuziti novych ci… Číst vice »
Ach ta čeština…. Co jste mel z pravopisu?
Nerypej!!! Pokud nechces vyjadrit nazor na tema 😛 Soustred svoji energii jinam, napr. na protest k pristupy teleznicnich staveb
Sorry. Na 4″ telefonu se mi nepise nejlepe… a ano cj neni ma silna stranka. Ale matemetika a fyzika byla vzdy za 1. Az na VS jsem dostal omylem za 2 😀
130 je pomalá rychlost? Jak by to bylo dobré, kdyby vlaky aspoň na hlavních tratích touto rychlostí jezdily. Co bych za to dal, kdyby rychlík po rozjezdu jel aspoň těch 130 stále a nebyly různé pomalé jízdy, průjezdy odbočkou a nepravidelnosti na trati. To by se pak cestovalo. Nemám samozřejmě nic proti vysokorychlostním tratím (i např. 200 km/h), ale musely by se proto vytvořit podmínky, které dnes nejsou. A hlavně aby tou rychlostí jezdily všechny vlaky, ne jen některé, to pak vytvoří ještě větší chaos. Třeba se inspirovat polským trojměstím Gdańsk, Sopot, Gdynia, kde osobní vlaky mají své těleso a… Číst vice »
Pokud jsem se díval dobře do prohlášení o dráze strana 264, tak Praha Ostrava bude v nejvyšší cenové kategorii. Nejspíše ve snaze někoho vypudit.
koho by měli vypudit… cena je pro všechny stejná nebo ne?
Ano snaha vypudit tu je, protože ta trať je přetížená. Ale je úplně jedno kdo se vypudí…