Správa železnic zvýší zaměstnancům od ledna mzdy o 2 %
Výpravčí. Foto: Správa železnic
Nárůst mezd pro příští rok bude výrazně pomalejší než letos, kopíruje dohodu u Českých drah.
Nárůst mezd pro příští rok bude výrazně pomalejší než letos, kopíruje dohodu u Českých drah.
Ta paní výpravčí je moc hezká
Je falešná. Na hlaváku žádná taková není.
Až kočka na snímku zjistí, že dvouprocentní růst je vlastně propad mzdy, tak jí zmrzne úsměv na rtech.
Pro srovnání – ÖBB v roce 2020 nic (jakože vůbec nic) a od 1.1.2021 navýšení o 1,3% (minimálně však o 35€)
Zazvonil z ADP říká, že je to maximum možného ? Zajímavé … Kdyby to prohlásil někdo z OSŽ, tak právě ADP a pan Zazvonil bude křičet, že OSŽ jsou spolčené se zaměstnavatelem ….. (-:(-:(-:
Kolik se pridalo Svobodovi a jeho namestkum?
PKS ČD na r. 2021 je v tomto podobná.
Za co? To je výsměch v téhle době.
Za perfektně sjízdnou 171, minimum zpoždění, pravdivé informace o mimoradnostech (žádné příhozy zpoždění)
V této době???
Každý musí uznat, že v dnešní příšerné době není na rozdávání. I 2% jsou o.k.
2% dolu z platu za jistotu zaměstnání by bylo ok.
Jestli si myslíte že lidé kteří jsou zaměstnání u SŽ jsou snadno nahraditelní tak to jste na velkým omylu. A jestli má v ČR fungovat železniční doprava tak i zaměstnanci kteří ji zajišťují musí být řádně zaplacení.
A kam by šli jinam? Na pokladnu? Tam se teď stojí fronty…
Kamkoliv ve své profesi. 😀
Asi byste se měl podívat na mzdové tarify Správy železnic nebo jiných železničních společností. Mluvil byste asi trochu jinak. Ale co, když nesáhne na plat někdo Vám, u ostatních je to jedno.
Platnost PKS ČD-C je do konce března, tak na vyjednávání mají spoustu času.
Zaměstnancům ČD jejich dorovnání mzdy s inflací přeji. My v soukromém sektoru to máme trošku jinak – třeba nově povinnost 2 dnů neplacené dovolené každý měsíc a to po dobu, kdy firma pociťuje úbytek zakázek. A to můžeme být rádi, že se zaměstnavatel kouká strategicky do budoucna, jinak by ve firmách s krátkodoběji myslícím managementu asi spíš přišly hned spoustě lidem výpovědi..
Je to věc pohledu. My zaměstnanci ČD si věru máme z čeho vybrat: V době blahobytu jsme vysmívaní blbečci, kteří pracují za pár šupů podle tabulek. V době úpadku se obratem měníme v nenáviděné šmejdy, kteří si užívají nezasloužených jistot.
Nám na Cargu asi budou o 4% mzdy snižovat, aby to bylo vyvážené 🙂
No jo no, kargo si na sebe musí vydělat, kdežto SŽ a do značné míry i ČD jedou z veřejných rozpočtů.
To není pravda ČD si na svůj provoz taky musí vydělat.
Miliardovými dosypy od státu.
Nechci nic podsouvat ani hanit.
Nevidím do dané problematiky jako vy.
Jen odpálim od boku svůj názor, to se snad ještě může.
Jiří Svoboda se mi zdá jako člověk na správném místě.
No, tak hůř by být rozhodně mohlo.
Ale jeho mikromanagement není OK.
V dobe nejhlubsi hospadarske krize jake kdy cela CR prosla maji zamestnanci ze statnich firem pridano. Tady je neco spatne..
Jak jste na to přišel? Inflace je vyšší a tak jde o pokles mzdy. Přeji pěkný den.
Zase budete říkat, že jsem slovíčkář, ale proč nepoužíváte pojmy „mzda“ a „reálná mzda“. Bylo by to jasnější.
Inflace se pohybuje hodně blízko 3 procentům, takže většinu inflace kompenzovanou mají. 🙂
Na největší růst v dějinách mzdy u SŽ(SŽDC,ČD) taky nereagovali výrazným růstem. Navíc přebytek lidí SŽ nemá a na ulici taky nejsou.
Správa SŽ nemá přebytek lidí ???????? 🙂 Možná ve výkonu. A na ulici kdyby šlo dvacet procent tak to nikdo nepozná.
Nevím jak v kanclech, ale v provozu rozhodně nadbytek lidí není, spíš chybí.
Vážený pane, je vidět, že o práci v provozu víte …, lidi nejsou, vyžadují přesčasy a vymýšlí různé hovadiny, jak je z lidí dostat a ten kdo se jim brání, tak je ve výsledku označen jako rozvraceč kolektivu. V kanclu je určitě lidí nadbytek – v provozu se nedají použít, ale na ulici lidí do provozu taky nenajdete. Provozní zaměstnanci stárnou a nových je málo. Když chtějí nové lidi na tak náročnou práci, jinak než nadprůměrnou mzdou je nepřitáhnou. Nebo za pár let budete psát pod článek proč nejezdí vlaky, když bude zastavena doprava protože nebude střídaní na směnu do… Číst vice »
Další důkaz že mzdách se rozhoduje jinde než při jednání s odbory. Po kolikáté už prakticky stejný nárůst u ČD i SŽ bez ohledu na jiné podmínky obou firem. Všimli si úředníci na MD že železnice není unitární?
To je přeci strašně jednoduché. Onoho listopadového dne 1989 to asi hned každému nedošlo o jakou předem připravenou a nacvičenou hru pro ovčany šlo. Po 30 letech už každý nevěří hamáčkovině z 18.10.2020 na Staromáku a jak byla podána. A na kolejích je to stejné. Hra na zlého zaměstnavatele (po kterého jsou zaměstnanci obtížný hmyz) a hodné odbory (pro které jsou členové vítaným přilepšením k podnikatelským aktivitám).
Panebože…..
O platech rozhoduje z velké části trh. Kdo chce víc, tak dávno utekl ze státního k soukromníkovi. A proč přeplácet toho, kdo zdrhnozt nechce?
Kdybyste měl s tím trhem pravdu… Je-li něčeho nedostatek (v tomto případě provozních zaměstnanců), pak by měly platy znatelně růst. ,,Díky,, dlouhodobě zanedbané personální a mzdové politice SŽ(DC) ovšem pravidla trhu neplatí 🙁
Babiš vytvořil 50.000 úřednických pozic. Asi proto, aby měl kdo řešit stále narůstající byrokracii. Ta roste především proto, neboť za jeho panování vydali snad 10 novel stavebního zákona. Zákon o DPH je prý ještě horší … harmassan na jedno použití.
Aby neodešel? 😉