Správa železnic zrušila další velkou zakázku. Vypsala ji v době, kdy varovala před zastavením staveb
Modernizace trati Brno - Zastávka u Brna. Foto: Skanska
Usnesení správní rady ukazují, že už loni v době vlády ANO 2011 hrozilo zastavení některých železničních staveb.
Trať 171 Praha – Beroun, dokončení optimalizace a předání stavby : rok 2040
Osobní a velmi optimistický výhled.
A teď mínusujte …
Naopak. Já oplusoval. Beroun- Pha a zpět jedině autem.
Beroun se udělat musí, protože se rozpadá a je to páteřní trasa pro dopravy do Prahy, ale čím dál více i tu dálkovou nákladní a osobní. Zas tak chudí nejsme, abysme si tohle nemohli dovolit, to spíš řada jiných velkých projektů bude mít smolíka.
Zabezpečení na jednokolejné trati je projekt asi poměrně nutný. Oni místo toho aby jako pravicová vláda zarazili navyšování platů a důchodů… Měli to udělat a okamžitě jako Německo navýšit výdaje na obranu. A k tomu navíc udělat sbírku.. Ne na Ukrajinu obranu. Ale i na naši. Je třeba okamžitě kupovat zbraně. Dělat decentralizovanou armádu. Dluh nedluh. Nakoupit nějaké ty Javeliny z USA a podobně. Pokud dá každý 1000 Kč. jsme na 10 mld. A to si snad dovolit můžem každý. Jinak se dostanem do stádia. Jako Ukrajina, kdy nám ty zbraně nebude chtít nikdo ani prodat. Protože se bude bát.… Číst vice »
Typuji, že nejste důchodce, ani matka- samoživitelka se dvěma dětmi.
Už se na tu televizi nedívej.
Tady uz se toho naslibovalo, napr. Koridor Brno- Přerov slibovali od roku 2005 a jeste se ani nekoplo
a je to tady…a takhle to bude se vším…pořád nám říkají – šetřit šetřit…
Mohli by za ušetřený peníze dostavět obchvaty kolem měst. Cpou se peníze tam kde jezdí pár lidí, a kde je to potřeba, tam se nepohne stéblo…
Ono se hlavně nic neušetří, i to co se škrtlo bylo na dluh a ten je i nadále díky Burešovu řádění obrovský.
A teď mávnutím kouzelného proutku nebude. Nebuďte naivní. Za současné situace bude na konci roku hůře. Válka na Ukrajině udělá značný zářez. Tato vláda bude končit ještě s větším dluhem. A nebude se jí ti vyčítat, protože prostě to tak situace ve světě přinese.
No uvidíme jak to dopadne, je to ušetření pár miliard, které se na to stejně dají v dalších letech. Ještě zajímavější bude možná ale rozklíčovat, co se bude tím s tou údržbou na ŘSD a Správě, protože tam jsou ty škrty výraznější.
Doba se dosti změnila a s tím i priority kam se budou „dávat“ miliardy.
Třeba SŽ na dotazy zaslané minulou středu i odpoví.
Letošní stavební sezóna bude každopádně jiná, protože dost možná budou chybět někteří stavaři, kteří v minulých letech na obdobných zakázkách pracovali.
Pokud se rychle nevyřeší to, že jejich země byla napadena nepřítelem. 🙁
Možná by je mohli nahradit kádrováci, namísto toho, aby vedli úřad pro povolování přístupu do krajiny a vstupu do lesa. Jenže to by se kádrováci museli přestat stavět nad zákon.
V poslední době má úroveň vašich příspěvků klesající tendenci.
Stavi se docela dost.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/
https://grapp.spravazeleznic.cz
Zkuste se projet z Prahy do Ostravy.
Pracovníků bude dost těch co odtud právě utíkají.
Respektive, podle čísel zatím z Polska i Česka odešlo jen kolem jednoho procenta Ukrajinské populace.
Nepsalo se tu už dřív, že vypsání některých zakázek sice nedávalo v tu chvíli smysl, ale vedení SŽ to mělo v KPIs? Tak jestli to není další příklad..
Psalo, ale tato zakázka nebyla v KPI.
Jak chcete něco stavět, když Vám neustále mění nahoře finanční příděl ? Dle mne by poslanci a senátoři neměli dostávat plat, protože není schválen státní rozpočet z kterého jsou placení ! A firmy plánují stavby na roky dopředu a do nejisté zakázky nepůjdou a počkají a bude zakázka dražší, aby se zahojily. Bohužel stavby budou drahé a stát to bude cítit a méně se postaví. Jen tím pokračuje zaostávání nejen železnice. Smůla.
Toto nijak nesouvisí s neschválením státního rozpočtu.
To je jasné, stejně jako to prakticky nesouvisí s ODS a současnou vládou, kteří v článku nejsou ani jednou uvedeni. Oproti tomu ANO je explicitně zmíněno 2x.
Stavba má začít v srpnu 2022, tedy finance jsou čistě v kompetenci nové vlády, vzhledem k tomu, že ani neplatí rozpočet předložený minulou vládou, tak to jde těžko hodit na ANO ne?
Text je o tom, že v době vlády ANO se soutěžily zakázky v době, kdy nebyly peníze už na stávající stavby. Nerozumím, jakou spojitost to má s nynější vládou. Stavba v srpnu 2022 nezačne, i to v textu máte.
No musím s překvapením konstatovat, že se k debatě poměrně jasně vyjádřili čtenáři v hodnocení.
Tak možná jsem trochu natvrdlý, ale v textu uvádíte, že v průběhu června správní rada Správy, že hrozí reálné nebezpečí zastavení staveb. Tak nevím, jestli nebyly peníze na stávající stavby, nebo to hrozilo, což jsou dvě rozdílné věci.
Jakou spojitost to má se současnou vládou? To myslíte vážně? Realizace měla začít v létě 2022. Píšete, že soutěž byla zrušena kvůli nedostatku peněz. Tak těžko říct, co to má společného s vládou, která si počet peněz nastavuje.
Mno je tam taky málo KDU-ČSL, nemyslíte? Strany je přece potřeba uvádět rovnovážně, nikoliv v souvislostech. Nebo se pletu? 😀
Můj soukromý názor, podpořený několika zkušenostmi při účasti na poradách, ať už okolo vyluk nebo z přípravy staveb, je o tom, že jeden odbor na SŽ kolikrát neví co dělá druhý…myšleno co se kde aktuálně děje. Ekonom řeší, že nejsou/nebudou peníze? …to přece veřejné zakázky, stavební správy a podobné odbory neřeší…tam je jasný harmonogram vypisování zakázek, tak se vypisuje….
To je jako byste řekl, že nemají dostávat plat učitelé a lékaři a že nemá být vyplácen důchod.
A já jsem zastáncem proměnlivé složky platu.
Jo jsem zaměstnán na pozici, kde do ní vstupují i ty body z KPI, na které nemám vliv, ale taky vstupují body které ovlivním.
Je to škoda, konečně se tam začalo něco dít a oni to zruší kvůli penězům… Doufám, že to odsunou jen o rok
*odsune