Správa železnic zřídí v každé oblasti ústřední dispečink pro poruchy, začne v Hradci

Centrální dispečerské pracoviště v Přerově. Právě sem budou mít mnozí zaměstnanci od prosince dražší cestu vlakem kvůli výměně dopravce. Foto: AŽD PrahaCentrální dispečerské pracoviště v Přerově. Právě sem budou mít mnozí zaměstnanci od prosince dražší cestu vlakem kvůli výměně dopravce. Foto: AŽD Praha

Správa železnic zřídí u každého ze sedmi oblastních ředitelství dispečerské pracoviště železniční infrastruktury. To bude centrálně shromažďovat informace o poruchách

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Z článku a diskuse nedokážu rozklíčovat, zda to pomůže zákazníkům v osobní a nákladní dopravě, aby kvůli každé blbině nestály hodiny na tratích. To by určitě byl přínos. Pokud by se jednalo o pouhý sběr dat, tak ten už Správa železnic včetně předchůdců provádí cca 20 let a má na to mnoho směrnic a mnoho lidí. Byť možná neshromažďovali data o poruchách. Jenom ještě doplním, že na Slovensku jsem jako pracovník Traťové distance Bratislava-sever předával na ředitelství Východní dráhy počítačově zpracovaná data o poruchách na železničnímsvršku v letech 1990 až 1992 a předpokládám, že jiné oblasti to měly obdobně. O… Číst vice »

Guláš

Nedokáže.

Anonym

… takový clickbait 🙁 zdravím z toho Jindřichova Hradce

On.

V zásadě něco podobného funguje pod OŘ Praha už pár let. Dokonce už před CDP.

Dalibor

Hlavně by měl být schopen převzít řízení při výpadku kterékoliv „pod ním“ dispečerské struktury – něco jako záloha 1. nasazení. Pokud z nějakého důvodu nebude jeden ze 3 dispečinků „funkční“ mohl by tento sloužit jako záloha, ne jen ke sběru dat.

Jan Neruda

Vy zřejmě nemáte ani ponětí o tom, co obnáší dispečerské řízení infrastruktury a snažíte se do něj naroubovat dispečerské řízení provozu, že?
Pro vaši informaci: jsou to dvě naprosto odlišné činnosti. Třeba že na jednom pracovišti je zabezpečovák a silnoproudař a vy tady navrhujete, aby v případě výpadku CDP (což jsou de fakto výpravčí), ti dva dříve jmenovaní je nabradili? Ale no tak, než beco takového napíšete, zkuste přemýšlet.

dada

Trochu ten provoz znám. Proto píšu že by bylo vhodné, aby byli schopni převzít i řízení provozu. Protože záloh právě pro řízení provozu (výpravčí) si myslím, máme málo. Stačí třeba karanténa a máte problém. Takto když by bylo „záložní“ řešení (místně jinde dislokované – jiné město, kryj..) tak by se dal lépe udržet provoz.

Dominik

A k čemu by potom byla PPV?

zdroj

Tak trochu opravdu mimo mísu, dnes pomalu ta samá znalost předpisů a ještě na zabezpečováky a elektrikáře hodit řízení provozu, to ty lidi ani nezaplatíte.

Mirda

Fakt plácáte hlouposti. Opravdu se nad tím zamyslete, než něco napíšete..

Jiří Kocurek

Jestli má někdo někoho zálohovat, tak je bezpodminečně nutné, aby záloha měla praxi v dané činnosti. Pokud to hodíte na lidi, kteří to předtím nedělali, tak to může skončit hůř, než kdyby se to vypnulo.
A pokud něco může dopadnout hůř, tak to dopadne hůř, než si dokážeme představit. Zde totiž platí také Murphyho zákon.