Správa železnic zprovoznila i druhou kolej v úseku Břeclav – Hodonín
II. koridor a následky tornáda z 24. 6. 2021. Pramen: Správa železnic
Podle stránek Českých drah zatím projíždějí jen vlaky kategorie EC a NJ, ostatní suplují autobusy.
Děkuji. Lidi běžně nadávají na SŽ, ale jde vidět od nich aspoň nějaká snaha, na rozdíl od ČD, kterým zaleží jenom na penězích. Na druhou stranu, kdyby se nekašlalo na 340, mohly by R jet do Moravského Písku přes Kyjov.
Máte snad pocit, že ČD neprojevily snahu a nezajistily NAD za všechny vlaky prakticky během druhého dne? A navíc teď už i podle výlukového JŘ. R přes Kyjov je nesmysl, tam už jede Sp. R13 obsluhuje Břeclav a Hodonín a odklánět ji mimo tato 2 města jen učiní linku zbytečnou.
Takhle dlouhá stahovačka – to směrem na Břeclav bude poslední stanice Moravský Písek – a pak raketááááá 😀
Nějak nerozumím proč bude mít osobní vlak přednost ve zprovoznění před rychlíkem. Před nějakými 2 nebo 3 týdny tomu bylo naopak, v úseku Staré Město-Otrokovice byli osobáky nahrazeny NAD, zatímco rychlíky jezdili normálně. Jen by mě to zajímalo. Že by každý kraj uvažoval jinak?
Že by proto, že „rychlíkový“ autobus to může z BV do HO vzít rovně po I/55 a nemusí zajíždět do všech vesnic a motat se tam mezi troskami, hasiči, uklízeči, opraváři…?
Ty dvě hrubky, to je mazec.
Na rychlících jezdí jednotky InterPanter a ty se problematicky připojují k dieselové lokomotivě. Je potřeba speciální spřáhlo, které by na lokomotivě bylo namontováno a nemohla by tahat obyčejné soupravy. Problém bude asi v nedostatku dieselových lokomotiv.
Spřáhlo jde nandat a sundat, ve dvou lidech žádný horor. Kdyby „se chtělo“, resp. kdyby to mělo význam, tak tam může být jeden brejlovec se spřáhly na obou stranách pro pantery a jeden bez nich pro nnormální vlaky
Není šroubovka v povinné výbavě? 😀
Co vím, tak pražští Elefanti si vozí „redukci“ a občas něco dotlačí do stanice. Je s tím práce, ale fírové na trati si poradí. A když to zvládne se vzdechlinou na trati, tak plánovaně ve stanici (kde by mohl být další člověk) nevidím problém.
Ale vždyť NAD za osobáky minimálně od včerejška jezdí.
NAD za R i Os jezdí od samého začátku. Ale zpočátku omezeně a NAD za Od jela Břeclav-Hodonín bez zastavení. Teprve však od 1.7. se začlo jezdit podle VJŘ s obsluhou postižených obcí.(dostupný na webu idsjmk.cz). Od 7.7. budou jezdit Os motorové trakci s přestupem v Hodoníně a s vazbou na R13 do Brna. Vazbu na R13 v Hodoníně zajistí bus NAD.
Absolutně nechápu, proč SŽ vydává tiskové zprávy, kde ale vůbec nenapíše, co a jak po trati jezdí a nejezdí.
Že by SŽ zařizovala NAD pro dopravce aby mohla tyto informace poskytovat? A až dopravci znění systém NAD bude o tom zase informovat SŽ? Není lepší když tyto informace poskytne dopravce protože je má z první ruky a sám si za ně ručí?
Protože Sprželi vůbec nejde o nějaké cestující.
Os vlaky bez náhrady busem, zato R s NAD = důsledek problému v nekompatiblitě automatického spřáhla u Interpanterů vůči nárazníkům/šroubovce u dieselové lokomotivy?
Co vlastně brání tomu, aby R jel odklonem přes Holíč?
Odhaduju schválení Interpanterů na Slovensku.
Asi tak 20-30 minut jízdní doby navíc?
Jen další důvod k tomu dokopat Slováky k modernizaci tratě po Hranici a pak to dále protáhnout přes Veselí do St. Města. I když… Plánujeme tornádo i na příští rok?
Než přesvědčovat Slováky, tak radši zkusím ukecat tornádo. Kdo s nimi měl co dočinění, ten pochopí.
Hmm, jakože na Pantera přivážeme draky a potáhneme to za tornádem? Zajímavá idea… 🙂
Jestli to nebude taky tím že když nestojí sloupy TV tak chybí třeba navestidla, zabezpečovací zařízení není plně provozní a tím je hodně snížená propustnost tratě.
Pokud by tomu tak eventuálně bylo, pak by byly autobusem nahrazeny Os vlaky, zatímco rychlíky by byly vedeny vlakovou soupravou s ohledem na to, že důležitost rychlíků je (zde) vyšší než důležitost Os vlaků.
Návěstidla a zab zař je plně funkční. Chybí pouze některé seřaďovací návěstidla v Lužici.
Lužicích. Za všechny místní děkuji za správné skloňování. To, že i v médiích se občas toto špatné skloňování objeví, je ale taky fakt, no 🙁
Když už, tak v Lužicách 😉
Tak u Hodonína, aby byl klid.
Jaké tak, snad tož!
Ať si sní, co si nadrobili.
Nikdo je nenutil vymýšlet jednotky na rychlících…
Zrovna R13 je linka dělaná pro provoz jednotek. Zastávky jsou relativně blízko a v Břeclavi sa úvraťuje.
V Břeclavi ráčíte objíždět nebo vyhnat substrát do jiné soupravy?
Oboje tu už v minulosti bylo a ani jedno se moc neosvědčilo 😉
Pokud si pamatuji tak na ranních z Bohumína mění mašinu.
Jasně, tu jednotku si vymysleli cestující, tak se jim za to pomstíme.
ČD o nasazení vozidel vůbec ale vůbec nerozhodují, stejně tak o nasazení vozidel na rychlíku vůbec ale vůbec nerozhoduje objednatel, tedy Ministerstvo Dopravy.
Nevím jestli do toho má co mluvit i to, že NAD pro rychlíky je na daném úseku srovtalně rychlá jako vlak (řádově, jede přímo po hlavní silnici břeclav hodonín), zatímco autobus pro osobák by by i vzhledem k aktuálnímu stavu obcí byl mnohem pomalejší )
Srovnatelně rychlá?
Nevěděl jsem, že po silnici I/55 může jet bus 160km/h, jako jezdí Panter. .-D
V dopravní špičce za těch 12 minut, co je jízdní doba z BV do HO, se autobus v Břeclavi občas nedostane ani přes ucpanou Lidickou ulici ke kruháči u Tesca.
Autobus potřebuje na zastavení ze stovky 700 metrů?
Maximálka není totéž, co průmerná rychlost.
Kromě toho ten Panter 160 km/h po trati bez trolejí nepojede, ani kdyby se fíra rozkrájel. Ty troleje tam nesjou.
Takže srovnávejte autobus se soupravou vedenou Brejlovcem – max 100 km/h, abyste byl nohama na zemi a hlavou v realitě současnosti.
Jsou tam jen koleje tak nějak 3.7.2021 jezdí to tam pomalu ale na Grapp žádné omezení ani dráty .
Srovnatelně rychlá NAD a přesto ČD nejsou schopny zajistit přípoje mezi NAD a vlaky na R13? Něco mi tu nějak neštimuje, pane Ondřeji…
Jel jsem v týdnu. Před psaním dalšího příspěvku doporučuju vyzkoušet oběma směry
Chlapi, vy jste dobří. Fakt