Správa železnic zpřístupnila podchod z Vršovic do Nuslí, lávku rozebere
Stavba podchodu na nádraží Vršovice. Pramen: Správa železnic
Podchod vznikl rekonstrukcí a prodloužením původního podchodu. Ve Vršovicích vyúsťuje vedle nádražní budovy.
A nevíte kdy bude podchod z hlaváku k Churchillovi? 😀
Provizorni jiz existuje. V severni casti 7. nastupiste je vytah do podchodu, kterym podejdete ty 2 koleje.
Fakt? To jste asi publikoval informaci, která podléhá režimu utajení, dík 🙂
Nu vot chorošó …
Po té lávce jsem šel jednou, od té doby jsem se vršovickému nádraží cíleně vyhýbal ….
Já jsem se nádraží vyhýbal ode dne, kdy jsem na lávku někomu pomáhal vynést kočárek.
A já to měl naopak. Než tam tu lávku postavili, tak byl prestup z Modřan do Benešova téměř nemožný. Buď vlézt do kolejiště a přelézat přez staveniště, nebo vstávat do práce o půl hodiny dříve a udělat si procházku po Nuslích. Ta lávka tam měla být od začátku výluky!
To máte pravdu, bez lávky to bylo peklo pro cestující ze 4. nástupiště.
Měla být hned od začátku.
Já jsem jí používal jen jako nejkratší cestu z Ukrajinské do Bartoškovy ulice.
Mě hlavně fascinovalo jak debilně označení kolejí a nástupišť měla Správa železnic během období lávky. Pořádně nebylo označeno jaké číslo značí kolej a jaké číslo nástupiště. Ten kdo to měl na starosti by měli okamžitě vyhodit.
To je teda pravda. Pokazdy jsem tam bloudil a to jezdim nekolikrat mesicne. Lidi zmateny, casto cekali nahore, des. A nikoho to hlavne nenapadlo opravit, proste to tak nechali.
Švédsky, dánsky, norsky, finsky, italsky, francouzsky neumím = hlášení staničního rozhlasu nerozumím – přesto jsem nikdy neměl problém s nalezením správného nástupiště, resp. správné koleje z níž vlak pojede …
Stačí si přečíst příslušnou informaci na tabuli ….
On ne kazdy je sotous a vi, co znamena cislo nastupiste a co koleje. Treba ze 3/4 je cislo nastupiste/koleje mi nedoslo. Myslel jsem, ze se jeste nevi, jestli to bude nastupiste 3 nebo 4. A hlavne nahore na ty lavce nebyly oznaceny ty vylezy u schodu. Cekal bych, ze tam bude napsano cislo nastupiste a koleje. Ale ne. Vzdycky mezi nastupistema byla jen cedule, ktery vsechny koleje jsou doleva a ktery doprava. Bloudilo tam fakt dost lidi.
Problém byl v tom, že hlášení rozhlasu na lávce i nových nástupištích často nebylo slyšet a do budovy k tabuli člověk zbytečně nejde, když lávka je vedle nebo jde úplně z druhé strany.
Zde to je lenost SŽ, že nebyl pořádný informační systém spuštěn od začátku a spustil se teď…
Ještě by TO chtělo psát srozumitelnou češtinou.
V Německu / Švýcarsku se označuje pouze číslo koleje, číslo nástupiště se vůbec neuvádí …
Vlak přijede / odjede z koleje 0 (např. Aarau) – na kterém nástupišti se kolej 0 nachází se nehlásí ….
V Norimberku jede vlak do Chebu z koleje 16 … na kterém nástupišti se kolej 16 nachází neuvádí …
A nikomu absence čísla nástupiště nevadí …..
Jestli maj serazene koleje v poradi od haly, tak OK, ale zkuste tohle v Praze na hlavaku.
Tohle mají v Německu nebo Rakousku dávno vyřešené. Kolej 1 je ta první u budovy, a ty kusé boční jsou číslované mimo – například 21, 22.
Nicméně my si to uděláme po Česku – proto je v Berouně první od budovy kolej číslo 3…
V Berouně je to OK. Ve výsledku jde hlavně o to aby na informačních tabulích byly uváděny koleje (hlásily se i ve staničním rozhlasu) a pak na nástupištích a přístupech na nástupiště byly dané koleje patřičně označeny. Není až tak klíčové, jestli je například kolej č. 1 nejblíž nebo nejdál od staniční budovy. Důležité je, aby tam kde je, byla označena. Konkrétně v případě Berounu je podle mě označení kolejí naprosto v pořádku. Označení kusých kolejí čísly mimo, např. těch vašich 21, 22, může být pro někoho také matoucí, když bude na nádraží třeba jenom 7 nástupních hran.
Konečně
Ten podchod měl být už několik desetiletí. Oddělení Vršovic od horních Nuslí dráhou bylo tristní. A mně osobně se cesta do vinného sklípku zkrátí skoro o 10 minut :-)))
Btw.ten průchozí podchod byl plánovaný už za 1.republiky, jak jsem se právě dověděl. Holt nacisti a komunisti měli jiné priority, než lidem zpříjemnit život ve městě.
Dřív se to bralo tak, že podchod je součástí nádražních prostor, které jsou určeny jen cestujícím a zaměstnancům dráhy, nikoli veřejnosti k volnému průchodu.
Chápu, i kvůli zodpovědnosti drah, ale jak píšu, ten průchozí tunel byl plánován už za první republiky.
Odpovědnost drah, to jako raději než udržovat to (v zimě odklidit sníh), raději si spočítat kolik tam je cestujících a platit jim pojištění?
Je možné nové stavby či rekonstrukce nádraží (Eden, Hostivař, Vršovice, Vysočany a v blízké budoucnosti Smíchov) chránit před vandaly? Jsem znechucený z různých ubohých „výtvorů“ lidí, co v životě nic nedokázali a neumějí se smysluplně zabavit…
Možné by to bylo jinou volbou povrchů.
pulka podchodu je otevrena od zimy a zadny vandalismus nezaznamenan.
Jestli to není kvůli tomu, že tam zhotovitel má ostrahu stavby a až bude předáno SŽ, tak ostraha skončí a objeví se sprejeři.
Záleží kolik energie do toho chcete vložit. Jako dobrý případ uvádím pána, který bydlí pod Strahovem a nelíbily se mu výtvory na vratech jeho garáží (https://mapy.cz/s/monelebevo). Řešil to tak, že měl přímo v garáži plechovku s hnědou barvou, a jakmile zjistil, že se mu tam někdo zvěčnil, ještě ten samý den vrata přetřel. Kupodivu pak „vylepšování“ přestalo samo od sebe. Vím dokonce i o případu pečlivého správce veřejné stavby – v domově seniorů na Vršovickém náměstí – nad schody krátce po dokončení „tag“ a okamžité zatření (nebo zatírání?) pomohlo (https://mapy.cz/s/pekacesodo). Takže ano, je to možné, ale vyžaduje to úsilí a… Číst vice »
Přesně tak.
Bojovat se čmáranci lze jen tak, že jsou ihned přetřeny.
Pak ty výrony hormonů jejich pocit „toto je moje“ po čase přejde.
Nechat pomalovat buď profesionálními výtvarníky nebo svěřit „naivnímu“ umění dětských duší …
Pak nastříknout „nějakou“ vrstvou chránící původní dílo, umožňující projevy vandalismu zbavit obyčejnou vodou …
Moc pěkně „vymalovaný“ podchod je v Lipníku nad Bečvou …
Z hlavy mě ještě napadá Český Brod (byť i tam to někdo „vylepšil“) nebo Kutnou Horu (hlavní).
Ze zahraničí mi utkvěla Abisko Turistation na dálném severu, kdy dokonce k laponským výjevům hrají i místní joiky.
Je to i v dalších končinách. Třeba Poděbrady.
Stejně mi připadá docela nešťastné, že na nádraží, které denně obsluhuje mnoho desítek spojů není k dispozici výtah, ale jen rampa, která je pro hendikepované dost problematická. O eskalátorech nemluvě.. I na malém nádražíčku, jaké je např. v Pražské Uhříněvsi, výtah mají.
A když nefunguje (např. v té Uhříněvsi) nebo je poblitý a pochcaný, což se oboje stává bohužel často, tak máte smůlu. Rampy tím naštěstí netrpí. Nejlepší je oboje, ale to se vyplatí jen na větších nádražích.
„Větším“ nádražím myslíte třeba Praha-Zahradní Město? Pokud vím, tak tam tam budou eskalátory i výtahy a nemyslím si, že by tam byl větší provoz než ve Vršovicích. Ve Vršovicích je křižovatka tratí na Benešov, Čerčany/ Dobříš, hlavní nádraží a do budoucna i na Smíchov a zastavují tam rychlíky, což o Zahradním městě neplatí. Docela by mě zajímalo podle jakého klíče se rozhoduje o tom, co je „větší nádraží“
výtah tam nebude !
Ale bude. Přímo z nástupních ostrůvků MHD na nástupiště vlaků. Nejkratší možné spojení bez nutnosti přecházet silnici.
R na Zahraďáku stavět budou
Co já vím, tak zastavování rychlíků má přejít právě z Vršovic (už zde nemají stavět) na Zahradní město. Jinak jediné, co bude ve Vršovicích oproti Zahradnímu městu jezdit navíc, budou S8 a S88. Na Zahradní město by pak někdy měla jezdit navíc zase S71.
tak to vite blbe. rychliky by mely zastavovat v obou stanicich.
OK v návrhu na příští GVD to tak je, ale vím, že dříve jsem někde četl o plánu zastavování rychlíků ve Vršovicích zrušit.
Navíc od GVD budou ve Vršovicích začínat vlaky do Brna a Luhačovic.
Do Luhačovic přes Brno? 😉 😉 😉
Ne, oba spoje, jak ten do Brna, tak ten do Luhačovic.
OK těch jsem si nevšiml.
Jenže to už je lenost naší Dobré správy, že kašle na pořádný úklid a údržbu…
Je to z funkčních a kapacitních důvodů. např. kolo někdo neunese a do výtahu se nevejde. nebo se musí čekat, když přijedou 2 vlaky (viz. Libeň)
Když se nejedná o významnou stanici, tak se bezbariérový přístup realizuje přednostně rampou a eskalátory se nedělají vůbec, výtahy se dělají jen tam, kde rampu nelze (obvykle kvůli prostorovým možnostem) realizovat. Takže obecně správný přístup, protože rampa se na rozdíl od výtahu těžko rozbije a navíc se ušetří na údržbě. Proč Vršovice nepatří mezi ty významné stanice, to je otázka na SŽ.
Všiml jsem si správně že na první perón vedou z podchodu jen schody a ne rampa tak jako na ostatní nástupiště?
ano, bezbarierový přístup tam bude přes ulici. Délka +- stejná. Naopak pro chodící je to takto výrazně kratší.
Tady je více fotek ze skvělé fotodukomentace celé stavby:
https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/210719/1495212556
Spíš než o rekonstrukcí a prodloužení původního podchodu jde o zbourání původního podchodu a výstavbu nového. Nový podchod je v posunuté ose, takže konstrukce původního musela být vybourána.
Osa je IMHO skoro stejná, ale rozměry velmi odlišné. Už to není malá temná díra.