Správa železnic získala územní rozhodnutí k elektrizaci tratě z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu
Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic i potřebami nákladní dopravy.
Správa železnic (SŽ) udělala důležitý krok v přípravě modernizace tratě z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu, když aktuálně získala územní rozhodnutí. Oznámil to šéf SŽ Jiří Svoboda. Podle něj stavební práce začnou na počátku roku 2025. Hotovo by mělo být v roce 2027.
„Získání tohoto razítka nebylo jednoduché. K záměru byla řada připomínek, se kterými jsme se museli vypořádat. Cestující se mohou těšit na kapacitní železnici pro příměstskou dopravu,“ uvedl Svoboda. Projekt zahrnuje především elektrizaci stávající jednokolejné trati o délce 12 kilometrů. Rekonstrukcí projdou stanice Vejprnice a Nýřany, nová bude zastávka Tlučná.
Správa železnic elektrizaci vede jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – Domažlice – státní hranice. Tzv. 1. stavbou je novostavba paralelní dvoukolejné trati Plzeň – Stod (až pro 200 km/h). Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic i potřebami nákladní dopravy, tedy napojením kontejnerového terminálu Metransu v Nýřanech.
Zároveň chtějí zelektrizovat i navazující regionální trať do Heřmanovy Hutě. Trať Plzeň – Nýřany – Chotěšov se bude napojovat na novou trať Plzeň – Stod v místě dnešní výhybny Chotěšov, kde bude zřízena nová stanice Chotěšov.
Všechny stavby by měly proběhnout téměř současně.