Správa železnic získala územní rozhodnutí k elektrizaci tratě z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu
Trať Plzeň - Chotěšov po modernizaci a elektrizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic i potřebami nákladní dopravy.
Po dvou dnech diskuze musím přiznat, že mě opravdu překvapilo, kolik lidí napadlo ponechání původní trati Nýřany – Chotěšov. To jsem nečekal. Zúčastnil jsem se projednávání této stavby od jejího samotného počátku a nikdy jsem nezaznamenal, že by se tam toto řešilo, byť na samotném návrhu žst. Nýřany by to znamenalo úsporu financí. Ono nejvíce by se ušetřilo, kdyby tam žádný kontejnerový terminál nebyl… Ale je zajímavé, že sice se zpracovateli SP bojujeme, ale nákladní doprava zpochybňována nebývá. Jen občas její predikovaný obsah, aby se ušetřily peníze –> Holýšov – Blížejov. ad Varlos Kémola: netroufnu si tvrdit, že sem nikdy… Číst vice »
Stejně, když si představím ty desetitisíce kamionu denně na D5-D1 -D8 -D11 či jak se mi motají za barákem přes Prahu a vedle toho vidím sny ( kez by byly) o 27 párech nákladních vlaku x 45 vagonu= 27x45x2kamiony na vagón x 2 (oba směry) to ke necelých 5 tis kamionu denně minus… to je plivnuti v moři a ne vize hodna FIT FOR 55 Zlatej COVID, ten dokázal ty kamiony na polovinu snížit za týden 🧐 neboli víme, ze snížit silnice jde, teď jen fofrem začít stavět ty vlaky
„Zlatej COVID“
Tobě nikdo známý neumřel, co? 30.000 mrtvech, to je na silnici za 50 roků, ty dmente.
Málem jsem umřel sám, léčil jsem se přes 3 měsíce
Jste až příliš optimistický. Většina vlaků jede zpět prázdná jako vyrovnávka, výjimkou jsou prakticky jen JVZ a kontejnery.
Takže já bych počítal 27 x 2 x 40 x 0,66 = cca 1500 kamiónů denně…
A ještě dovětek: představte si, že byste chtěl na železnici převzít nějaký páteřní směr o denním provozu 10 000 kamiónů.
Je to 250 vlaků, tedy jeden vlak za 5 minut v každém směru…
Na naší síti bychom to nedokázali ani s úplným vyloučením osobní dopravy.
Tak když tady chtějí stavět tolik nových tratí, tak se to snad do té kapacity taky musí projevovat..
Hurá 🙂
Bude součástí stavby i ETCS?
Ne, tady bude babablok.
A to se vylučuje? ETCS snad může být na různé traťovce.
A báboblok je nějaké traťové ZZ? 🙂 To je jen styl zabezpečení.
Zajímalo by mě, jestli se dostaví druhá kolej mezi Plzní a Chebem. Ten elefant na střídavině taky vypadá legračně.
Lipová – Brod nad Tichou by asi šlo na dvě koleje dostavět. Zbytek jsou samé zářezy ve skalách. Tam už to i soudruzi plánovali v nové stopě.
kudy?
Tam asi jedině odbočka ze (smíšené) VRT Plzeň-Norimberk…
Mírně k Tachovu
Do Chebu netřeba,
3.koridor nově povede na Furth i.W.
Vlakové spojení bylo kdysi hojně využíváno vojáky základní služby z posádky Stod. Na počátku devadesátých let jsem tam byl na vojně a tímto článkem se mi vrátily vzpomínky na tu dobu. Vlakem večer Stod – Plzeň a pak tehdy přímým nočním vlakem Janáček, domů Plzeň – Bohumín.
To zachování přes Nýřany přece není potřeba nijak oduvodnovat, to je snad samozřejmé.
Také to mohli nechat napojené jen do Plzně, jako součást tratě do Heřmanovy Hutě, a nechat vše odtamtud na jih jezdit přes Plzeň, jak bývá zvykem. Ono tedy, když se člověk podívá na další úseky, kde patrně zmizí zastávky z obcí do polí, by bylo ještě lepší nechat původní trať místní dopravě a novou stavět nezávisle, jen se zapojením do společných uzlů; akorát by musela mít železnice větší podíl přeprav, aby se to vyplatilo, což půjde při dostavění kapacitních dálnic a orientaci na auta těžko.
Nebuďte takový skeptik. Ta auta jsou v připravovaném řešení, které bude nabíhat postupně. Některá se již objevují, např. více zpoplatněná parkování, omezení na 30 ve městech, atd.
Aha, takže z terminálu v Nýřanech by vlak jel nejdříve do Plzně, tam by se otočil a vydal se zpět směrem na Domažlice? Že ty se za Františka nezřízeně milujícího železnici jen vydáváš…
no tak mozna vam.
Budu se opakovat, ale co takhle spádová oblast? Ve Stodě jsou školy včetně střední a také nemocnice. Pokud máte pocit, že všichni z okolí Chotěšova do Plzně, tak opak je pravdou.
vase spekulace. kdo muze, jezdi do vetsiho mesta.
a tech par lidi klidne pobere autobus, bez nutnosti udrzovat 7 km trati.
To není jen tato frekvence mezi Nýřany a Stodem. Tou linkou budou jezdit i lidi z Plzně (třeba Jižní předměstí nebo Skvrňany) do Stodu, sice to pojede o 10 minut déle než ta druhá linka přes Líně, ale co, pokud se bude hodit někomu víc čas odjezdu…
Zrovinka můj soused jezdí do práce do menšího města – a vlakem! Budeme mu muset domluvit?
a take jezdi po trati, ktera se bude provozovat kvuli dvaceti lidem?
Po té trati pojede jedna ze dvou příměstských linek ze Stodu do Plzně, která navíc obslouží i obce před Plzní a okraj Plzně. To není žádná trať na zrušení.
Pro Vaši informaci Vejprnice+Tlučná+Nýřany mají 15 tisíc obyvatel (s rostoucím trendem), což je mnohem víc než mají Domažlice.
Historicky spádová nemocnice těchto obcí byla ve Stodě, část lidí z těchto obcí pracuje např. v továrně na autobusy v Chotěšově, naopak mnoho lidí z okolí Stodu pracuje v Nýřanech.
Takže vlaky z terminálu v Nýřanech budou do BRD jezdit úvratí přes Plzeň?
odbocit primo na novou trat nelze?
Jako kde? Že by se ještě u Vejprnic stavěl triangl? A nebude teda vážně lepší zachovat stávající trať z Nýřan do Zbůchu, když už tam je?
mozna vam mentalne pomuze nerikat tomu triangl, ale spojka – dve ramena tam budou stejne.
A v čem je teda o tolik lepší stavět novou spojku, když už tam to napojení je? Jaký to má oproti plánované variantě přínos?
Tak tomu říkejme spojka. Vejde se tam vůbec, když se ty tratě budou rozpojovat v celkem ostrém úhlu? I kdyby to byla fakt ostrá spojka, přes kterou se ten nákladní vlak bude soukat věčnost (místo aby v Chotěšově rovnou vletěl na hlavní trať), půjde to tam někde do hlavní trati zapojit? Ona bude celkem dost stoupat a může tam být asi převýšení v oblouku, do toho vrazit odbočku… Aby z toho nakonec nevyšla nová spojka delší než ta stávající trať z Nýřan do Chotěšova, která má navíc význam i pro příměsto.
Rozhodně nespekuluji. Jen tu žiju a pracuju. A tu veřejnou dopravu používám. Auto samozřejmě také, ale vzhledem ke každoroční únikové hře Plzeň, jezdím pokud možno raději VHD. Již jsem to psal výše, vaše úvahy jsou mylné. Naopak Stod je na západočeské poměry celkem velké a důležité spádové město. Dost lidí dojíždí do fabrik v prostoru mezi Vejprnice, Tlučnou, Nýřany, Úherce a Líně. A těchle dost lidí jezdí světe div se právě z Plzně. Stejně tak jezdí studenti do Stoda do velkého učiliště a pak je tam myslím ještě jedna střední škola. A zapomínáte na armádu. I kdyby se nakrásně neudělala… Číst vice »
Zdaleka ne pro každého. U železnice je vždy lepší ten význam vícekrát připomenout.
Takového vzrušení kvůli pár km trati (spojka) . Jinde se vydržuje naprosto nepotřebné km tratí a tady dohady u 4.nejvetsiho města v ČR..
Naprostý nesmysl. Celý projekt modernizace tratě Plzeň – Furt je neskutečný úlet, za který nás budou naše děti nenávidět a klepat si na čelo, kdo tohle vymyslel. A to se tím Žesnad a další ještě chlubí, jak to skvěle vymysleli. Jestli ty tratě budeme modernizovat takhle, tak se máme na co těšit, jaké paskvily tady ještě vzniknou.
A ještě jsem zapomněl dodat, že bude příspěvek určitě smazán, protože jsem si dovolil napsat nesouhlas s Žesnadem, což samozřejmě redakce nemůže skousnout. Za nesouhlasný názor se tady trestá…
Bylo by dobré nelhat. A také diskutovat svým jménem, jak to dělají pánové ze Žesnadu. Ale vy asi sám víte nejlépe, proč se za své názory stydíte.
Kdybych se za názory styděl, tak bych je sem nepsal. A pod jakým jménem je to je jedno. Smazali jste mě příspěvky i pod skutečným jménem Karel Vémola. To že se stejně bohužel jmenuje někdo jiný a natož známý, není moje chyba.
Fajn, můžete mi poslat mail ze své pracovní adresy na sura@zdopravy.cz, abych mohl této pohádce uvěřit? (pracovní, ne @seznam, gmail atd). díky
Bohužel, jsem živnostník.
A živnostník jako nemůže mít vlastní doménu? Divím se že ji dneska někdo z živnostníků nemá…
Z Olomouce, nebo z Měchenic?
Mohl by jste mě spíš odpovědět na otázku, zda jste si jistý, že všichni členové Žesnad zde opravdu píší pod skutečnými jmény? Děkuji.
Ti, co zde diskutují pod svými jmény, jsou skuteční
To ne, evidentně je to dar z nebes
A jen tak mimochodem, opravdu jste si jistý, že tady třeba pan Sládek nevystupuje kromě svého jména ještě pod nějakým jiným jménem a že všichni členové Žesnad zde opravdu píší pod skutečnými jmény?
Já bych neměl odvahu tvrdit s jistotou to, co jste napsal..
hele to uz je na chocholouska, ne?
On ale nepsal, že pan Sládek zde diskutuje JEN pod svým jménem, protože to je obtížné prokázat (stačí napsat z mobilu a pseudoanonymita zaručena).
On psal, že pan Sládek sem píše pod svým vlastním jménem, a že to píše autenticky on.
Vystupuju zde pod svým jménem. A minimálně ještě kolegové Petr Šimral a Jaroslav Tyle. My nejsme totiž zbytečně a nesmyslně předpo…..a stojíme si za svými názory.
No a k tomu Vašemu tvrzení o domažlické se raději nebudu vyjadřovat. Máte samozřejmě právo se krutě mýlit.
Aha. Vy jste jak pan Sůra. Ten se také neplete a pokud ano, tak výjimečně…
Já si také za svým názorem stojím. Jen by je nesměl pan Sůra mazat z diskuze. Pak by jste se dozvěděl možná více, proč takový názor zastávám.
Pana Sůru též moc nemusím, ale oproti vám má jednu dobrou vlastnost navíc, vlastně 2. Vyslechnout druhý názor a v případě mýlky uznat chybu. A proto si ho vážím
Umožnil jste anonymitu. A jmen znějících věrohodně se dá sestavit tisíce.
Znovu se ptám. Vy tvrdite, že pánové že Žesnadu zde vystupují pod svými jmény.
Takže opravdu zde není někdo ze Žesnadu, který by vystupoval pod přezdívkou? Jak to můžete tvrdit, když zde není registrace???
To zní jako ozvěna
Neřestem ho, je to opravdu Varlo
Nic se mazat nebude, protože názory tohoto typu ( naštěstí jeden proti stu ) vždy po ránu pobaví. Už zvolené krycí jméno mluví za vše…
Mohl by jste psát pod svým pravým jménem a ne pod přezdívkou?
pokud mu slouží prsty, tak by asi mohl, ale evidentně nechce
Můžete nám vysvětlit v čem je to paskvil a za co nám budou děti nadávat? děkuji
Odpovím za něj:
1. jednokolejka Holýšov-Blížejov a to v kontextu investic, které se cpou do tratě Benešov-Budějovice
2. jednokolejka Domažlice-Furth
3. nemodernizace Bf Furth, kam se nevleze vlak délky 650 m a víc a kapacita pro střídání strojvedoucích 0.
4. elektricky jednokolejně se bude jezdit do Schwandorfu někdy na konci 30. let a to kdoví jestli. Zde půjde jen o prostou elektrizaci a zase: Nikam se nevleze 650 m, natož nějakých 700 m.
5. naprosto zbytečný úsek Nýřany-Chotěšov. Nýřany přece budou ležet na elektrizované trati do Heřmanovy Hutě.
Děkuji. Já myslel, že to lidi při pohledu na projekt chápou, ale ono ne.
ad 5: A nákladní vlaky z Nýřan do Německa by jezdily jak? Přes Plzeň?
Dej vědět, až nějaký vyjede. Jestli tu ještě budem.
Budem. Dnes EU učinila další krok k likvidaci automobilové dopravy.. Zákaz spalování fosilních paliv se posunul o 12 let blíž.
A to něčemu vadí? Samoriditelne kamiony jsou už teď a nyní se jen resi, zda budou na neco jako trolej, anebo jen baterku. A hlavně, pokud zmizí 70% zbytečných přeprava a odpadne 30 % nikdy neprodleně produkce…
v plzni je fajn, ale asi by stacila chybejici vetev odbocky nova hospoda.
To je ale dalších 1 km nové tratě (se směrovými poměry nic moc) na rozdíl od už existujícího kousku Nýřany – Zbůch, který je použitelný i pro osobní dopravu.
jake smerove pomery potrebuje kontejnerovy vlak? bohate staci sedesatkova odbocka.
Předpokládám, že jste myslel něco takového. https://mapy.cz/s/kepevetose
Na traťovou kolej (spojku) je potřeba minimální poloměr 300 m a nevím, jestli by se tam mezi ty rozevírající tratě z konce plzeňského zhlaví Vejprnic vešel. Rychlost 70 by se asi dala dodržet s větším převýšením.
Zapojit to do poloviny stanice, aby byl poloměr větší je prasečina, například pak není kde pořádně vykřižovat.
A ono se tam bude zase těžit uhlí a vozit do Německa? Nebo si všichni mají sednout na zadek z Vašeho Metransího prditerminálku, který Vám jednou denně obsluhuje Cargo, kam se nevejde naráz celý vlak,ale jen půlky a při posunu zablokujete na hodně dlouhou dobu většinu přejezdů v Nýřanech? Tohle chcete rozvíjet? Kolik těch vlaků z Nýřan do Německa bude? Kolik těch vlaků do Německa bylo? Moc ne, že. Víte co? Kupte si trať Nýřany-Chotěšov za svoje a provozujte za svoje jako vlečku. Vyjádřil jsem svůj názor, jenže už je rozhodnuto.
metrans tam ma prekladiste s dvema uvratemi, tak nechce jeste treti.
coz chapu, ale chtelo by tento pozadavek resit nejak civilizovane…
Vy sice vůbec netušíte, jak mají nové Nýřany vypadat a co se tam bude dělat, ale už víte, že všechno bude na „hovno“ a máme si rovnou trať z Nýřan do Chotěšova koupit. A nemáme si jí koupit rovnou z Plzně až na státní hranici? A prostor pro nákladní dopravu v žst. Nýřany si taky máme koupit? Chce to někdo po silnici? O využívání „piditerminálů“ v tranzitní nákladní dopravě se můžete přesvědčit v žst. Ústí nad Labem sever. Ono to právě není o tom jednom vlaku denně do HUB terminálu (to zdržuje), ale o tvorbě skupin vlaků, kde terminál pak… Číst vice »
Peto, sám výš ze 1 VRT do Norimberka (asi pres Rozvadov) by byla o několik generaci lepší a přitom se bavíme o hodně podobných nákladech (stačila vy smíšená na 230-250, sen z 90 tak na 300 se holt bude konat jen ve snu) 2 sami by jste jako sůl potřebovali propojení na terminály typu exit 128 na D5, což by opravdu přeneslo náklady z aut i na vlaky 3 elektrifikace a jízda jednokolejkami typu z Chebu z kopce a přes Furt do kopce, je sice zajímavý napad od Pohla, ale v praxi fakt potřebujeme pořádnou trať typu Usti-Dresden a ne… Číst vice »
1 – budte rad, ze to vubec je.
2 – tady najednou budejovickou trat nezminujete, cimpak to je? a navic kecate, vite dobre, ze zkraceni, zdvojkolejneni a hranicni tunel je pripravovany a az se tam ty vlaky nevejdou, udela se (draha sranda).
3+4 – to je dane prave tim, ze v nemecku zesnadu moc neveri…
5 – zde souhlas.
No ten bod 1 je přesně ten důvod, proč jsme tam kde jsme. Všiml jste si, že by někdo u dálnic trval jen na vylepšení stávající silnice a říkal: buďte rádi alespoň za to? To, že se tady udělá jakási zpotvořenina je zabetonování současného stavu na desetiletí. Já rozumím tomu, že ty přeshraniční toky (PAX) nejsou takové, ale, sakra, opravdu si tahle země nemůže dovolit jedno slušné železniční spojení do sousední země. Opravdu tam ti cestující přibydou, když se bude jezdit místo 6 h „jen“ 4,5?
trat nepraska ve svech jako brno-prerov a jako regionalni funguje v „csd stavu“ docela dobre v jedne koleji i dieselu (ostatne v bavorsku je to totez).
k tomu, aby fungovalo spojeni do mnichova, je nezbytny tunel do berouna a zajem nemecke strany.
a to je, obavam se, agenda na dalsich 10-15 let minimalne a v tomto horizontu se da vyvrtat tunel na hranici i polozit druha kolej tam, kde chybi.
jako minimum viable product mi to v danych okolnostech prijde ok.
U dálnic? https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I27/i27-sloviceprestice-prelozka?filters%5B%5D=StavbyRealizace
Navazuje dvoupruh…
A přímo vedle téhle kritizované trati se připravuje i přeložka silnice.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I26/i26-d5stod?filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
A nedá mi to: Dálkové autobusy jedoucí po I/27 nebudou obsluhovat Chotěšov ani Zbůch, tak by se to stavět nemělo. Takže budu paráfrázovat: Jednička silnice má přece sloužit kamionům a zároveň vymetat vesnice.
Překlep, má být I/26 místo I/27.
ad5. co takhle spádová oblast? Ve Stodě jsou školy včetně střední a také nemocnice. Pokud máte pocit, že všichni z okolí Chotěšova do Plzně, tak opak je pravdou.
vyborne, tak pojedou autobusem. pravo na zeleznicni dopravu z kazde prdele je zatim jen zboznym pranim skalnich rezistu.
Autobusem? Už na takhle zacpanou I/26 ještě další 2-3 kloubové autobusy minimálně? Jezdím ráno do práce žralokem a většinou stojím i když jede zdvojený. Od té doby, co Nýřany přestali platit a využívat linku 55, je ten vlak den co den nacpaný.
3-4 zde plánují vodík nebo baterky v regionální osobce a rozhodně nebudou chtít, aby jim okolo baráků duněly nákladní vlaky ve dne v noci, když předchozích 30 let tam nedunělo nic.
Na jakékoli nové dálnici, která se staví, také budou kolem obcí dunět kamiony a rozhodně to také nebudou chtít, i když předchozích 30 let tam nedunělo nic.
Tak zbytečný no… Ne každý chce vždy do Plzně/přes Plzeň. Problém je zde vyložené bastlení ze stávajících tratí, a to i v případě tratě jižně od Benešova, kde mohly být zachovány alespoň zastávky u zástavby a předem vytvořeny nové návaznosti na autobusy; ne, že se navazuje podle již neexistujících zastávek. Dálnice také většinou nestavíte ze silnic nižších tříd, a pokud ano, zpravidla existuje souběžná náhrada. Sice vlak nemusí řešit úplně všechna místní spojení, ale…
frantisku opet ukazujete jaky jste mimon. jedina pouzitelna stanice byla v hermanickach, ta je ted o 100 metru dale, coz je vyvazeno skutecnosti, ze obec ziska centrum. vsechny ostatni byly totalni tragedie a jejich presun je nesmyslny, protoze pro ty jednotky lidi denne je silene investovat desitky milionu do nastupist, podchodu a udrzby toho vseho… a totez plati i o stanicich na predchozim useku – olbramovice nadrazi v prdeli, bystrice taktez, votice jeste hur. ta trat je pro obsluhu uzemi zastavkovymi vlaky naprosto nevhodna, chce to svizne spesnaky jedouci az do prahy, ktere obsluhuji zakladni sidla. na tohle bohuzel idsk… Číst vice »
Kromě toho František si představuje, že ta trať na 160 se trefí do těch stávajících obcí (které jsou opravdu malé, až na Mezno, kde se naopak zastávka přiblížila), a nebudou se kvůli tomu muset stavět pětkrát větší mosty, delší tunely, ani ubourávat části těch obcí… Tady je stokrát (opravdu stokrát) důležitější dálková doprava.
…až na Mezno, kde se naopak zastávka přiblížila)…
Zastávka umístěná mezi 2 obcemi je na nic – z obou daleko. Zastávka Mezno mohla být jinde, prakticky na samém okraji obce, a to už by jako přiblížení mělo smysl.
coz uprimne receno netusim proc se nestalo…
Ona kdyby tam nebyla, tak se taky nic nestane. Prostě vlak na koridoru nemá stavět v každé díře. Na dálnici taky nejsou bus zastávky (mimo D4 na Příbram)
Tahle je o dost blíž obci, než předtím: https://mapy.cz/s/nutomavupo
A jestli chcete jezdit 160-180 km/h, tedy 2x rychleji než před tím, tak po staré vymetací klikatici to nepůjde nikdy.
Fyzice neporučíš, geometrii neokecáš a nepřehlasuješ. Když to zkusíš, tak Santiago, ten oblouk byl na 80 km/h.
3. nemodernizace Bf Furth
Snad nebudou naše děti tak totálněš blbé, aby tohle vyčítaly svým rodičům a Správě železnic.
Se to mělo odložit, až se něměc rozkýve?
Odpovím i já :
1. Víte, proč to tak je a proč jsme s tím nakonec i souhlasili? Ani jste si to nezjistoval….
2. Záleží, s čím přijde DB Netz. Jedna z variant je i 2.traťová kolej tunelem, oprášená Moldau – Dunaj Bahn
3. Dtto
4. Dtto
5. Není zbytečný
cela vec je kompromis v ramci mozneho. jestli napadate zesnad, tak jen diky tomu, ze s pokerovym xichtem tvrdi, ze tam bude 27 paru nakladu denne, se to cele realizuje.
jednokolejka je i z budejovic do lince, je mnohem delsi, klikatejsi, pomalejsi, lochneskovatejsi a vosernejsi – a to je to oficialne transevropsky koridor. neni cemu zavidet.
jedina vec, kterou na projektu nechapu, je zachovani 7 km useku nyrany-chotesov, o cemz je tento clanek…
Na ten úsek si tedy vyžádejte přepravní průzkumy, kolik lidí nastupuje v Nýřanech do vlaku směr Stod. Mě osobně by to zajímalo taky. On ten Stod nevypadá jako pouhá nocležna.
Ty jsou neveřejné, dopravce je neposkytuje.
Plzeňský kraj nějaká data z přepravních průzkumů publikoval v plánu dopravní obslužnosti na léta 2017 – 2021. Novější data by se také určitě daly z kraje vytáhnout přes 106.
Bývá to i PDO jednotlivých krajů, aby bylo vidět z čeho vycházely.