Správa železnic získala rozhodnutí k demolici zánovní dálnice D3 kvůli tunelu
Úsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Dle původních plánů měla dálnice zahrnovat i zárodek železničního tunelu, takzvaný hluchý most.
Proc se vlastne rusi puvodni trat? Pokud by byla nutna uzavirka tunelu, tak vlaky nemaji nahradni trasu…?
Je mi jasne, ze neco stoji i udrzba puvodni trati, ale strategicky to neni dobre reseni. Chapu to u nekterych kratkych tunelu, ale u dlouhych usekum, si myslim, je to spise nevyhoda.
Smutné je, že se kvůli PPP oddaluje stavba, která reálně zlepší parametry trati, protože ji zrychlí a zvýší kapacitu… tím nechci hanět jiné stavby na železnici za obrovské miliardy, ale většina z nich jsou teď jen rekonstrukce a řešení zanedbané údržby.
No jistě!
Jako kdyby SŽ za celých 20 let až doposud žádné termíny neposouvala. U této jediné akce se to svádí na PPP a u těch desítek ostatních posunů za to zřejmě může Waldemara Krabsatá.
Teď je PPP v pozici, kdy se ukáže, zda se věci dají dělat jinak, než doposud, a lépe.
Viz např. stavba D4 – PPP, Příbram – Písek také jede docela dobrým tempem.
Tak, ano, v určitých okamžicích tam pracovalo více pracovníků a techniky, než na ostatních stavbách dohromady.
Vůbec netvrdím, že ostatní stavby SŽ neposouvá. Ale tento moment u Nemaše je odložení už pouze kvůli PPP, protože jinak má stavba všechny papíry.
K demolici se radši vyjadřovat nebudu, ale:
„Rozhodnutí ve prospěch PPP celý projekt o několik let odsunulo.“
Minulý rok byl den otevřených dveří na MD: https://zdopravy.cz/obrneny-transporter-volha-a-husakuv-stul-ministerstvo-dopravy-pripomene-udalosti-srpna-1968-171706/
Ptal jsem se tehdy pana Kupky s ohledem na to, že se má Moravská Brána I taky financovat formou PPP, zda nehrozí, že financování tohoto typu neoddálí stávbu VRTu. Dost mě ujišťoval v tom, že ne, že to bude právě naopak. No, snad teda výjimka bude potvrzovat pravidlo.
„
Jde o to, aby vláda o projektu PPP rozhodla v dostatešném předstihu. Oddálení vzniká tím, že se stavba přesunuje ze staveb financovaných ze státního rozpočtu do PPP.
Při výstavbě VRTek bude podobných bizarností exponenciálně přibývat… ŘSD a SŽ vzájemně vůbec nekoordinují své projekty
Nekoordinuje je ani Dobrá správa sama se sebou, viz nová vnější nástupiště v Osové Bítýšce jen na 4 – 8 let, než budou v rámci výstavby VRT nahrazena ostrovním nástupištěm.
A viz úsek Ostopovice – Troubsko, zmodernizovaný v letech 2020 – 21, určen k přeložení na počátku výstavby VRT, dle Dobré správy stanovené v tomto místě na rok 2028.
Otázka je, co je vlastně horší. Třeba s kanálem DOL – i když se nakonec nestaví – muselo v projektech počítat několik velkých staveb, zbytečně je to zkomplikovalo a prodražilo.
Když někde postavíte s předstihem kapacitnější stavbu, než je aktuálně potřeba, sesypou se na vás, že je to zbytečné utrácení. A když to postavíte v aktuálně potřebných parametrech, sesypou se na vás za pár let, že jste to nepředvídal a nedimenzoval předem.
Doma nikdo není prorokem…
Ono na ten kanál D-O-L jednou stejně dojde… po vystřízlivění z beterkového a VRT opojení. Z hlediska fyziky by šlo o úsporu energií při přepravě nákladů a to 75x oproti silnici. VRT za barákem nikdo chtít nebude, ale bude se bojovat o každý kousek trati. Po dlouhých letech dohadů, čehož se většina z nás dočká někdy v důchodu se vrátíme zpět na stromy a postavíme kanál.
A že jsem tak smělý, proč by se ten kanál měl stavět? Co by se ním jakože vozilo?
Miloši jsi to ty? I kdyby to snění bylo pravdivý, tak v podmínkách kdy nám trvá přes 25 let připravit a postavit dálnici si nedokážu představit, jak by se tohle mělo realizovat.
Když pominu „maličkosti“ typu: „jaký náklad a kam by se vozil?“ a to, že tahle stavba by nám trvala tak 200 let (a možná by vedla i k bankrotu našeho státu), tak by mne zajímalo:
Kde byste na ten kanál vzal vodu? Průběh srážek ve v ČR hodně nerovnoměrný a dost velkou část roku se potýkáme se suchem – a situace s vodou se bude zhoršovat
Není na to předpis!
To je furt “ridit stat jako firmu”, ale kdyz nekdo jednou neco naplanuje s ohledem na rizika, je z toho hned “bourani dalnice” a neefektivita. V dnesnim optimistickem scenari se ten most bude stavet po cca 8-10 let provozu dalnice, tzn. usetri se X let pravidelne udrzby a ve vysledku se to mozna skoro dozije celeho cyklu tezsi udrzby (rekonstrukce minimalne vozovky po 15 letech). Az se do toho kopne, tak to spocitejme znovu 😉
A když už prosím budete stavět tunely s bourat dálnice…buďte tak hodní, a postavte ty koleje rovnou alespoň na 250 km/h…ať se za 20 let nemusí bourat s dálnici i tunel, až se řekne, ze stávající tunel nestačí
Není to VRT, je to konvenční trať s kombinovaným provozem. Jaký smysl má stavět krátký úsek na 250 km/h, když na jednom konci v ČB všechno staví, a na druhém to navazuje na úsek s Vmax = 180? Stejně tam ale bude jezdit regionálka s Vmax 160 a cargo s Vmax 80-100.
Myslím, že pan Vojta měl na mysli, spíš než aktuální parametry díla, prostorovou rezervu v tomto křížení dvou druhů dopravy, aby jakákoliv změna v budoucnu neznamenala opětovné kopání dálnice.
Podle informací v článku časopisu Stavebnictví ze 4. listopadu 2021 (viz link) bude na styku dálnice D3 a nové trati č. 220 vycházející z tunelu dost těsno a některé věci tam z prostorových důvodů budou na výjimku.
https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-tunely-na-useku-nemanice-i-sevetin.html#top-anchor
Tak v ČB nic nekončí. Koleje pokracujou dále na Linz a pak dále Salzburg, Zurich. To rozhodne není nepodstatný úsek do budoucna. Takže na VRT to sice byt nemusí, ovšem trať pro RailJety atd s Vmax 230 klidně ano.
Jako že RailJet nesmí jet „jen“ 180km/h?
A proč jezdit 180, když vlak muže jet pres 230? Když se staví nová trať, tak bych automaticky předpokládal rychlost nad 200…u Rakušanů, se můžeme učit
No, říkám si, ze je možná lepší, ze to takhle skončilo a bude se bourat postavena dálnice. Alternativou by v ČR bylo, že by dálnice nestala do dnes a čekalo by se na tunel 😂Úplně si to umím představit
Přesně. Pokud by ŘSD čekalo na Již brzy….mohlo by to také skončit Hnedtak nikdy….
A co stará trať a zastávky na ní? Jako, že osobáky pojedou z Ševětína rovnou do Budějovic severní zastávky, protože na videoprezentaci nejsou nové zastávky jako v případě České Sibiře uvedeny a to ani v Chotýčanech, kde trať povede blízko starého nádraží.
Hrdějovice se posunou, Hosín + Hluboká se zruší a Chotýčany se taky zruší a je to…
Zastávky na České Sibiři jsou s výjimkou Heřmaniček ukázkové plýtvání veřejnými zdroji. Využití těch na současné trati je podobně tragické.
Jasně, třeba Chotoviny. 😉
Chotoviny ani Sudoměřice se s úsekem Sudoměřice – Votice nestavěly, takže nestály ani K. Ješetice (132 obyvatel), Červený Újezd (350) a Mezno (378) byly zoufalství vždy, Střezimíř (326) byla důležitější pro křižování než pro osobku a po odsunu zastávky od obce o 650 m (nyní od centra 1,7 km) to bude zoufalé také.
Přitom Mezno mohlo být k obci blíž. Jenže se vzal mustr z před 100 lety a postavilo se to mezi 2 obce – a pro obě nepoužitelné.
A byl to mustr nebo přání obce?
To druhé.
Chotoviny Česká Sibiř odkdy?
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_Sibi%C5%99
Mimo rámec uvedeného: dovolím si tipnout, že dodatečné náklady na zřízení té které zastávky na novém koridoru byly u každé z nich nižší než přestavba Chotovin do plně peronizované podoby (ve srovnání s tím, kdyby tam žádné perony nebyly budovány).
(Celkový koncept na t-220 mezi BN a TA hodnotit nechci – resp. sám na to pohlížím z vícera úhlů pohledu; nicméně považuji za logické, že „kus za kus“ byly v rámci modernizace vybudovány zastávky ve stejném počtu, v jakém byly i na původní trati.)
A co na tom vidíte „logického“? Zastávky se mají budovat tam, kde existuje přepravní poptávka.
Takhle byste mohl dělat zálivy u dálnic a snažit tam zavádět nějaký vymeták.
OK, uznávám. 🙂
A myslíte si, že bez nich by se to s dotčenými obcemi dalo projednat?
Možná by se dalo projednat jejich přiblížení či alespoň nevzdálení těm obcím. Jenže v módě jsou opět polní a ještě polnější zastávky, aby se ukázala možnost dojet aut(obus)em i tam, kde by to šlo obsloužit přímo (a to se někde ani s tím autobusem nenamáhali přiblížit, prostě kdo nejede aspoň kus autem, je pouhý kaštan).
A co když samy obce nemají zájem o přiblížení ?
Tak když někde zastavuje zhruba šest vlaků denně, tak je dost těžké naplánovat cestu, zvláště pokud by člověk chtěl jet vlakem i zpátky…
Když je někdo i na novostavbě naplánoval ještě dále od obcí, než byly dosud, přestože některé mohly být blíže či u nich – ale na to už nikdo nepoukazuje, jen že jsou zbytečné…
Tranzitní koridor není určen k obsluze prdelí o 150 lidech, sorry.
Jestli „se“ něco mohlo, tak přiblížit se k Voticím (~3000 obyatel) na docházkovou vzdálenost a nahradit Nazdický zářez tunelem. Ale tohle bylo na začátek století zcela sci-fi, tak to bohužel je tak, jak to je…
Přinejmenším některé z těch zastávek na České Sibiři můžou mít slušnou spádovost, pakliže by vlaky v nich zastavující jezdily přímo do Prahy + po celou dobu špičky byl 1h takt.
(O. K., ne všechny toto splňují.)
Pokud by se měla železnice přiblížit Voticím (centru města), pak by už od Nazdic musela být přeložena východněji než do té doby byla.
Ani dnes nejsou zastávky na staré trati příliš využívané. Hrdějovice mají MHD, Hosín je mimo obec pod kopcem a obec má bus, Hluboká Zámostí je na kopci na kraji obce a Hluboká celkově má busy, Chotýčany jsou mimo hlavní část obce a mají busy. Rychlejší projetí tohoto úseku osobákem může navnadit další cestující od Ševětína severně k jejich využití do ČB.
Snad už je to všem jasný, že Hluboká Zámostí je jen pro potřebu křižování. A teď už chybí jen vyvrátit myšlenku, že je třeba zachovat onu 1 kolej pro nákladní dopravu kdyby se v tunelu něco stalo….
Není třeba nic vyvracet. Žádná kolej nezůstane. Výrub z tunelů se použije na zasypání hlubokých zářezů na staré trati.
Zajímavé, že zářezy se zasypávají. Náspy nikdo nepožaduje zrušit? K čemu tam zůstanou, jen budou překážet zemědělcům jako na staré trati mezi Heřmaničkama a Chotovinama.
Zasypání zářezů je úspora. Za skládku vyrubaného materiálu by stát musel jinak zaplatit. Odstranění nsápů je naopak velmi drahý špás.
Násep přes Roudnou se odbagroval a ze staré silnice je vidět na obec.
Což je ale škody, byla by tu pěkná cyklostezka. Ale když se nechce…
Po zasypaném zářezu vést nemůže?
Můžete nám objasnit co by zrovna na téhle trase bylo ta „pěkná cyklostezka“?
Pěkná cyklostezka vede kolem Vltavy k Tejnu.
Cyklostezka na Veselí a dále na Tábor. Dnes musíte z ČB buď po I/3 nebo sice mimo hlavní silnice ale do prudkých kopců (po pravém břehu Vltavy a na Vitín nebo přes Borek a Červený Újezdec)
Ovšem ta nevede do Ševětína. Ne všichni cyklisti mají potřebu jet 20 km podél Vltavy a stejnou cestou zpátky. Výpadovka z ČB k rybníkům u Veselí by docela přišla vhod.
sranda musí být – nic se neděje vše zaplatí občané jako vždy. Sláva nám.
A jaká vznikla škoda v kč? a kdo tu škodu zaplatí? a zabývají se tím případem zodpovědné orgány? nebo se to lidově řečeno nechá vyhnít, protože se to někomu (vyníkům) nehodí?
viník
viník ani vyník se určitě nenajde a i kdyby se našel , tak už to bude promlčené…
Vyšel by ten most levněji, než to rozkopat a znova postavit? Zadarmo by se ten hluchý most dozajista nepostavil.
No tak se to postavilo bez mostu, zbourá se to a následně se postaví slyšící most. – a to všechno levněji, než postavit hluchý most a pak mu odoperovat uši.
Znáte tohle a máte jistotu, že nic takového jinde nehrozí?
Cituji: „Vzhledem k tomu, že zastávky Heřmaničky a Střezimíř jsou na mostech, musí se změnit i již navržená konstrukce mostů,“
https://zdopravy.cz/zvyseni-rychlosti-na-koridoru-mezi-sudomericemi-a-voticemi-vyjde-na-pul-miliardy-69358/
A jaký zisk přineslo to, že se nemuselo čekat na to, až se nějak fakt naplánuje tunel? Vždyť i takhle se bude během stavby jezdit alespoň 1+1.
Protože kdyby to šlo jen jedním směrem tak by se pro jistotu nesmělo stavět nic.
A kdyby trať posunuli a v budoucnu vedla o 50m a byl by na dálnici připraven tunel jinde, tak by všechno stálo 2x tolik a „vynník“ by se hledal ještě víc (nebo výc).
„Při klasickém financování ze SFDI se ještě loni počítalo se zahájením stavby v roce 2024.“
Mnohaleté klouzavé tendence u investičních akcí SŽ opravňují k hříšné domněnce, že „až“ za dva roky, bude akce zahájena stejně dřív, než by k tomu reálně došlo při standardním postupu uplatňovaném na železnici dodnes.
Zánovní dálnice, jak podsouvá titulek, se bourat nebude. „Vyřízne“ se v jednom jediném místě prostor pro křížení se železnicí. Lépe takto, než čekat se stavbou dálnice anebo vybudovat křížení s tím, že po doladění trasy kolejí by hrozilo divení typu: Jé, vono nám to teď nevychází.
A co vlastně tehdy bránilo tomu naplánovat ten železniční tunel?
Bezpečnostní/sledovací agentura ABL a ministr Bárta.
Šetřit se muselo za každou cenu, i kdyby to později stálo celý balík penez.
Ne, nedotažené územní řízení a odpor obcí na trase..
Kvůli odporu obce Hosín, pod kterou patří Dobřejovice nesouhlasicí s tratí 500 m od nejbližšího domu, se dlouho táhlo územní řízení a nebylo jasné, kudy trasa půjde a zda vůbec…
A ono než se kopne, tak už bude i dost ojetá.
Já bych zapátral v paměti kdo byl na GŘ Dobré správy za tuto situaci odpovědný. A hlavně co dělá nyní…..
Spíš by stálo za to zamyslet se, který Ferda Mravenec tedy byl ministrem dopravy…
to není o tom, kdo byl nebo nebyl ministrem. to je o tom, který úředník(úředníci) jsou za to zodpovědni.
To znamená že nějakej „tonda“ má kříšťálovou kouli a to mu umožňuje stavět dálniční most (pár desítek milionů to je) deset let před územním rozhodnutím na tunel…
Tohle pochopit lze, ale ignorace problému křížení D1 a novostavby trati Brno – Přerov na 200 km/h, kvůli které se mezi Bochoří a Přerovem bude jezdit jen 100 km/h, se nijak omluvit nedá.
Nemáte nějaký detaily?
Stačí si přečíst diskuzi pod libovolným článkem a dozvíte se, že žádná VRT se nikdy stavět nebude, protože český stát na to nemá a nikdo to tady neumí.
On totiž v roce 2008 nikdo nevěl, co bude v roce 2024. Takže prosím trasu transportu reaktorové nádoby do Dukovan pro plánovaný nový blok, kterým hraničním přechodem přijede do ČR.
No…, s ohledem na skutečnost, že 80% zařízení jaderky se vyrobilo doma, tak mne tak napadá, že z Plzně by se žádný hranice ani překračovat nemusely a stačilo bx kouknout do archívu jak, že to transportovali. Jóóó…, jedině že by jsme si již reaktory sami nebyly schopny vyrobit… To pak jo, to problém bude.
V současnosti (od roku 2022) je 100% vlastníkem firmy „Škoda JS, a.s.“ (dříve „Škoda – Jaderné strojírenství“) ČEZ.
https://www.skoda-js.cz/
tak ti se střídali jak apoštolové na orloji a každý si dělal co chtěl, nebo spíš nedělal nic
Zajímalo, kdo je ten soukromý investor. A proč se vlastně zrovna u tohohle úseku přistoupilo k PPP? Je to opravdu výhodnější než klasické zafinancování z rozpočtu?
ten soukromý investor zatím není – je to plán. a proč PPP ? peníze. rozpočet není nekonečný a kde na to vzít? nebo čekat dalších 20let? co je lepší?
Nebylo to kvůli tomu, že se PPP testuje? Tohle má být testovací PPP na železnici, stejně jako se testuje PPP u Strakonic a Písku na dálnici.
Nevím, ptám se.
Je to na dluh, který nebude vidět ve schodku státního rozpočtu.
Přestože to ve výsledku bude stát víc, než kdyby si stát půjčil sám a stavěl to ve své režii.
Prostě jenom účetní operace, která se sice prodraží, ale až později, kdy už politici nebudou muset nést žádnou odpovědnost.
PPP je výhodnější pro soukromou osobu, neboť z toho má kšeft atd. PPP je moderní označení pro neschopnost úřadů a dobrej kšef pro někoho
nejste daleko od pravdy, ale úplně bych to tak neviděl. Zrovna třeba na D4 si myslím že je to postavené celkem šikovně. Zhotoviteli, chci mít hotovo tehdy a tehdy, když to nebude OK, ale platíš penalty. O údržbu se staráš ty v rámci nabídnuté ceny. Pokud bude potřeba neplánovaných uzavírek = platíš penalty. Projekt který máš si můžeš po konzultaci drobně upravit k obrazu svému, současné mosty můžeš využít, ale pokud s nimi budou problémy => neplánované uzavírky => platíš penalty. Ono kdyby se to vše posčítalo, stát by to nebyl schopný zorganizovat o moc lépe a levněji. Samozřejmě argument… Číst vice »
Jenže dobrej kšeft je to jen tehdy, když dobře plní (dobrou) smlouvu. Takže PPP má minimalizovat ty případy kdy se pak najednou najdou vícepráce, něco má zpoždění, někde je reklamace a protože to řeší ŘSD, tak nikdo za nic nemůže a všechno trvá roky (třeba oprava závěrů u Voznice).
Výhodnější to rozhodně není, ale tenhle úsek má být značně drahý a hlavně stát zvažuje že pak bude stavět VRT pomocí PPP, tak si to někde musí zkusit. Stejně jako si to u dálnic zkouší na D4, ta mohlo být hotová o mnoho let dříve, kdyby to se nečekalo na všechno kolem PPP.
Budovatelské úsilí narazilo na budovatelské úsilí. Smutné je, že o oboje usiluje stát…
Přesně, představte si, že chcete zahájit dostavbu Dukovan a zjistíte, že už tam stojí přehrada, nebo letiště.
V prosinci na toto téma vyšel článek na iDnes: (odkaz smazán)
Ano, tam byl bez citace vykraden náš první článek na toto téma. Proto jsem vám odkaz smazal.
https://zdopravy.cz/dalnice-d3-neni-pripravena-na-zeleznicni-tunel-bude-treba-demolice-185099/
Pane Šindeláři, děkuji za informaci, proč k tomu došlo a chápu, že to člověka (původního autora) nas..e. Doufám, že jste si kreativitu pana redaktora Cafourka s šéfredaktorem iDnes.cz panem Kaiserem vyříkali. Ohledně citací cizích zdrojů vidím následující 2 – 3 obecné problémy : 1. oficiálně neexistuje žádný „black list“ a tak k nežádoucím citacím může dojít z neznalosti situace (jako byla zrovna tato) Teď už (díky samosběru) samozřejmě vím , že kromě pana K., nebudu napříště citovat už ani pana C. 2. při použití vyhledávání na vašem serveru se nezobrazují vždy všechny články k tématu 3. občas se projeví i… Číst vice »
Bohužel je podstatné že já postavím za 10 miliard (a oni holt pak musí vynaložit 12 miliard), nikoli že pokud budeme lépe spolupracovat vynaložíme každý 10,5 miliardy.
Podstatné je, že v té době nebylo jisté, kudy železnice povede. Dobrá správa zvažovala levnější variantu jednokolejky ve stávající stopě.
Trasa byla známá od roku 2011, kdy byla uvedená v dokumentaci EIA.
Pouze magor by rozestavěl dvojkolejný koridor na „až 200 kmh“ a pak natrvalo nechal posledních 15 km před uzlem 5 tratí pouze jednokolejnou klikatici, částešně zapuštěnou do skalního masivu.
Jenže EIA neřeší trasu na metr přesně, což je pro stavbu mostu podstatná informace.
V roce 2011 se ale nevědělo že se stavět bude, to se pořád řešilo jak to udělat, aby to ekonomicky vyšlo.
To že trasa je stejná jako v EIA není dogma a nemuselo to tak dopadnout.
Ta výmluva proč to neudělali je divná. Jak dlouho už stojí třeba slepá větev na Balabence v Praze? Nebo nepoužívaný most na Jižní spojce, kde přechází ze 3 pruhů do dvou? 20 let? A to nikdo neřeší. Mně to spíš připadá, že někdo někde něco prostě opomněl a teď se to zamlouvá.
Ále řeší. Řeší to například tím, že nechtěl podobnou věc postavit na D3. 😀 😀
Tak si k tomu něco zjistěte, napsáno o tom bylo dost. Třeba i to, že to ŘSD a SŽDC koordinovaly, ale když SŽDC nebyla schopná potvrdit že ten tunel opravdu bude stavět, tak to MD nechalo z projektu D3 odstranit.
V tom ŘSDáckém vyjádření, že „nebylo jisté, zda bude koridor realizován“, nechápu tu „logiku“ – jestli to nebylo jisté, tak v rámci předběžné opatrnosti tam to přemostění mělo být provedeno.
Navíc realizace je jistá prakticky od začátku. Otázkou jen je, kdy a „za kolik“.
Co treba mosty pres DOL? I ty by mely byt pro jistotu postaveny?
Ne, protože DOL nikdy nebyl dál než ve stádiu prvotních úvah.
Na rozdíl od 4. koridoru, který je schválen už nějakých 25 let či kolik.
Jenže v územních plánech se ty rezervy držet musely.
Jenže to byly pouhé reservy.
… které blokovaly různou výstavbu a obce při jakémkoli plánování rozvoje s kanálem musely počítat, protože nelze (resp. nebylo tehdy možné) stavět bez souladu s územním plánem té které obce, protože by se jednalo o porušení zákona.
A NemaŠe je schváleno od kdy? Donedávna to bylo spíš přání a vize.
A pak byste se vztekal, že ŘSD vyhodilo peníze za zbytečný most, protože železnice vede jinudy + hnal příslušné osoby k soudům za nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky, že jo.
Po bitvě je vždycky tolik generálů 😉
Vy jste hlavně „generálem před bitvou“, viz vaše předjímání mého „vztekání“.
P. S. Trasování NeŠe už je taky nějaký ten rok známo.
Trasování si můžeš vetknout v pentli, když na něj nemáš územko…
Přesně, ta samá skupinka bambulů by vykřikovala proč se zahrabávají mosty, když není jasné, kudy dráha povede. Kdo za to může…??? :))))
Prostě spoléhali na to, že když postaví dálnici, nikdo nebude chtít stavět železnici, ehm dopravu z 19. století, které se přece mají už jen rušit.
V rámci předběžné opatrnosti je lepší ten most nestavět.
Přesně, pak se může stát totéž, co se stalo o kus vedle, a bude se už rozestavená železnice přetrasovávat o metr tam a o metr támle, aby se zvedla rychlot. No a *eb ho, mostní pílíř v cestě.
Slepý most – most který nikam nevede.
Hluchý most – most pod kterým nic nevede.
Jsou i další takové mostní termíny? 🙂
Most, který neexistuje.
Buď zticha a plav!
Film Bílá paní Vám nic neříká? Pokud ne, stačí si pustit pár posledních minut…
Tak to bude němý most, ne?
Dycky Most! 🙂
No, já jsem myslel, že SŽ i ŘSD spadají pod stejné ministerstvo a tudíž by neměl být problém konečné rozhodnutí urychlit a přípravu na tunel udělat v předstihu, aby se ušetřily prachy za kus dálnice, která se za 5 let zdemoluje. Ale zřejmě si to myslím špatně, a tato dohoda byla nereálná. Jsem asi hloupý a mé IQ 130 není dostačující k pochopení této náročné a superzodpovědné činnosti. S pozdravem HD
už to tady jednou bylo a bylo to tam hezky vysvětleno. Prostě proces papírování trvá hrozně dlouho, kdyby se to znova řešilo, tak ta dálnice by ještě ani nestála, s ohledem , že to vůbec nebylo jasné kudy trať povede… tak pak by to zase byla zmařená investice ( tento úsek dálnice se kdysi postavil v 1/2 profilu a když se po mnoha! letech začal dodělávat, tak se zjistilo, že mosty jsou krátké a vlastně i celkem staré, tak se postavily některé nové. Než to začnou stavět, tak dálnice už bude mít 10 až 15let+, takže nová úplně už nebude… Číst vice »
V době, kdy se ta dálnice stavěla, se nedala stavět příprava na tunel, protože jaksi nebylo známo, kudy železnice (a tunel) povede.
Teď trať vede v původní plánované stopě, že? Vědělo se, že tam ta železnice povede, že? Já jen, že tehdejší absenci rozhodnutí ŘSD povede k tomu, že to bude stát více peněz. Což nikdo nemůže označit za nepravdu. S takovýmhle přístupem ty dálnice ani železnice nedokončíme ani do konce století.
Teď trať v plánované stopě ještě nevede. Možná povede. Tehdy to bylo ještě nejistější. I dnes je možné že povede trošku jinak, pokud se místo dvoukolejného tunelu prosadí levnější dva jednokolejné tunely.
Ve finále to budou dva dražší jednokolejné tunely…
ne nevede. a ne, nevedelo.
Připusťte si možnost, že do rozhodování zasahují samosprávné celky… obce… které mají svou subjektivitu a nárok na zohlednění připomínek a oprávněných zájmů. Trasa železnice byla z toho důvodu dlouho nejasná a podléhala nebo mohla podlehnout vynuceným změnám.
Opravdu žijeme v reálném světě kde ne vše je dáno konstantami, které stačí dosadit do „rovnic“
Vaše „původně plánovaná stopa“ je v zásadách územního rozvoje kraje koridor široký cca 200 m, ve kterém může trať vést kdekoliv. Měla ŘSD postavit most dlouhý 200 m?
Hloupy asi nejste, jen to vypada, ze jste se vcera narodil. MD nemuze nic urychlovat. At se nam to libi nebo ne, existuji tady nejake zakony, pozadavky a postupy pro realizaci techto staveb. Proste v dobe stavby dalnice nebylo jasne kudy (a jestli vubec) povede zeleznicni tunel. Proto zadna priprava nevznikla.
v době stavby už to asi rýsovalo, jenže v době dělání papírů ke stavbě dálniceD3 (což je třeba -10let) se nevědělo vůbec nic… Jinak osoba „Hala D“ je často jako z jiné planety…
Přesně tohle MD ale prave tehdy odmítalo tu přeložku schválit (abych se opět zastal SZ: oni to kupodivu i navrhovali schválit výjimečně i bez dodržení ERR).
Znám hodně železniční nehod, kdy viník té nehody vypověděl, že ten proces chtěl urychlit….
Tak to je asi trochu irelevantní … ne?
Vůbec ne. Takto to viníci vysvětlovali a to urychlení a zejména jeho následky, dávali osoby, které poučovali mančaft při pravidelném školení jako odstrašující případy.
Nebojte, ono to hned nebude. To je jako s vlakem na letiště. 30 let již brzy. Tady to dopadne podobně.