Správa železnic zbourala stavědlo, které před osmi lety opravila
Stavědlo v Chotětově. Foto: FB Tratě v okolí Mladé Boleslavi
Správa železnic argumentuje tím, že před osmi lety netušila, že bude měnit na trati zabezpečovací zařízení.
To je dobrý vždyt je to jen z peněz danových poplatníku,to není jedinej malér.Jak se starají o malé stanice bez dozoru?Koridor Děčín -Praha zaplevelený nástupiště ,zdevastovaný přístřešky ,jízdní řády nikde.No to se to budovalo z penězEU ,doufám že až si to zdevastujem tak od EU už nic nedostanem a dobře nám tak.U ČDuž nedělaj srdcaři ,ale bohapustý ouředníci.
Jen mě zaráží že není v našem státě nikdo kdo by Správě Železnic dal přes prsty….ta jenom bourá nádražní budovy ať se jedná o historická či postavené za komunistů a nic se neděje…když chcete zbourat kůlnu na vlastním pozemku tak Vás pomalu za to zavřou
Jakože to stavědlo zbourali načerno? 🙂
No kdyby takhle hospodaril soukromnik,tak je davno pod drnem.Z ciziho (statniho)krev netece……
Tak pomalu… přestavět, zateplit, nová okna…a po dvou měsících zavřít. Aby se okna neohmatala a zateplení dalo použít. A jestli se nekde chce hodně pobavit, stačí si nechat povídat o účelovém počínání RSM (regionální správy majetku). Megatunel na dráze, z kterého samozřejmě nekdo profituje. A jestli se nekdy bude vyšetřovat, tak až dají mocní pokxn, že stopy k jejich kamarádům jsou zameteny…
Já to vidím nějak podobně. Plastová okna na stavědlech v Mladé Boleslavi hl.n. byla také nainstalována pár let před bouračkou a z té bouračky zmizela nadzvukovou rychlostí. Vsadím se, že někde žijí svůj druhý život…stejně , jako ta chotětovská…
Já tam čtu, že oprava (mimo jiné nová okna) proběhla před 8 lety. Kde jste vzal 2 měsíce?
protože do informace o 8 let starých oknech se mu hůř montoval megatunel….
Jiné stavědlo.
To není žádná výjimka. Moje mamka pracovala přes 20 let v katastrofálních podmínkách na stavedle 3 stanice Ostrava – Střed. Když tam konečně vyměnili okna a zavedli vodu, tak schválili a zrealizovali elektrifikaci a dálkové řízení úseku Ostrava hl.n. – Ostrava Kunčice a stavědlo šli k zemi.
Pěkný den všem, všechno ukazuje na to jak SŽ nemá PLATNOU dlouhodobou koncepci, toho co bude a nebude opravovat, co od těch tratí budou chtít za pár let a pod. A na venek se to tváří , jako že stát na postu Ministerstva dopravy vůbec nehlídá odůvodněnost investic a koncepce modernizace sítě v ČR. Pořád by neměl jít z mysli fakt, že SŽ byť MODERNIZUJE (mnohdy by se to snad modernizací nazvat ani nemělo… zvýšení rychlosti na další období 20-ti let o 10-15 km/h by mělo býti spíše ostudné), tak modernizuje za STÁTNÍ a EVROPSKÉ peníze, nikoliv za své. A… Číst vice »
Bohužel to tak vypadá. Sice se zadávají studie proveditelnosti na „vzdušné zámky“. Ale, že by každá trať měla svou analýzu s určením slabých a silných stránek, včetně případného dalšího vývoje infrastruktury, to jsem prozatím nikde neviděl.
Mne volania ako to Vaše pripomínajú komunálnu politiku v Brne. Každé voľby je jedným z leitmotívov to, že Brno nemôže byť takto „furt rozkopané“ a každý nový opozičný politik tvrdí, že on už bude tie stavby koordinovať. Aby sa po Brne dalo jazdiť aj pri opravách. Potom sa ten politik dostane na radnicu, a teda do toho hrábne najprv v rámci vlastnej kompetencie presunutím nejakej rekonštrukcie inžinierskych sietí. Výsledkom sú za toho pol roka na danej ulici tri havárie vody a jedna havária plynovodu, takže ľudia mu akurát vynadajú. Tak skúsi vyvinúť nejaký tlak na investorské organizácie, lenže tam mu… Číst vice »
Mluvíte mi jako by z úst… z podobného důvodu jsem se z Brna úplně odstěhoval… ta nekoncepce a velká domů… a pořád vlastně nic… za mých pracovních 20 let se Brno vlastně tak moc nepohlo… podobně jak SŽ s těmi svými brněnskými nádražími… vždyť i ten podchod na HLN dělají zase přes ČÁRU 🙂
A co Byšice? Tam jsou stavědla opravena čerstvě a 12.12. bude dana stanice přepojena na DOZ ovládaného z K. Vrutice…
Mě by zajímalo, jak dlouho se bude řídit z Vrutice, když dlouhodobá koncepce (nejspíš) směřuje k řízení všeho z CDP na Balabence?
SŽ má dokument „Pracoviště pro dálkové řízení“ (dá sa nájsť na stránkach SŽ) kde je pre túto trať definované riadenie z regionálneho pracoviska v Mladé Boleslavi. Takže by som čakal, že minimálne do doby, kým bude v Boleslavi na hlavním nádraží postavená nová výpravná a prevádzková budova.
Minimálne jedno zo stavadiel bude určite dlhodobo zachované – bude sa v ňom nachádzať technológia nového zabezpečovacieho zariadenia.
Tak toto je echt bulvární článek.
Jestli správně počítám, tak 300 tisíc na 8 let znamená 37 500 Kč na rok, tj. 3125 Kč na měsíc, tj zhruba 35 Kč na jednou osmihodinovou směnu na tomto stavědle, resp. asi 4 Kč na hodinu, aby tam pracovníci neseděli v průvanu a nemuseli si draze přitápět a kadit do kopřiv. To mi nepřipadá jako nějaké přemrštěné náklady.
O tom žádná, ale pamatujete jak nemohly být sešrotované lokomotivy 735, protože na nich byla vysoká zůstatková hodnota. Každou opravou, totiž zvyšujete základní cenu nemovitosti. Takže se musí vzít v potaz celá cena nemovitosti po zhodnocení, nikoliv jen cena zhodnocené.
je vidět že o tom víte úplně ale úplně kulový
Osm let je dlouhá doba…
Osm let je jako prd ve stromovce.
Pokud se za blbých 300 tisíc na 8 let zajistily akceptovatelné pracovní podmínky, tak nevidím důvod cokoli kritizovat. Nanejvýš to, že ta DOZka měla přijít už tehdy, ale schvalování investic prostě trvá mnohem déle a navíc řešit to stylem „investuju tam, kde mi padá stavědlo na hlavu“ by byl dost nevhodný precedent.
Přesně tak.
A proč nepřišla DOZ už tehdy?
Jen se zeptám – všechna ostatní zařízení, která touto stavební akcí dosloužila, byla naposledy opravována/rekonstruována před více než 16 lety?
Protože pokud ne, pak by i před 8 lety platilo, že se „po max. 8 letech likviduje něco, co se před 8 či méně lety opravovalo“. 🙂
To je správná otázka na špatného adresáta. 🙂 Ono vůbec nejde jen o tuhle jednu trať, jsou v zásadě tisíce km tratí, kde měla být DOZka už „dávno“. Já ten stav přičítám velkému odporu odborů proti těmto věcem, který byl pozorovatelný ještě tak před 10 lety.
K DOZ mohou být i výhrady, není to samospasitelné řešení pro všechny tratě. Pro některé se hodí místní dálkové řízení, tedy že jsou dálkově řízen tratě jen v okolí. Třeba ve Ždárci u Skutče.
Řízení z Prahy a Přerova je vhodné spíše pro koridory.
Náklady na DOZ jsou poměrně velké, není to maličkost.
Udělat DOZ není jen o zab. zář. Jsou třeba vysílačky, kamerové systémy atd. Takže oprava stavědla byla v pořádku. Investice do DOZ by byla násobně vyšší a v té době určiě bylo třeba investovat jinde.
Spržel zbourala v Boleslavi na hlaváku dvě stavědlové věže, u kterých pár týdnů před bouráním vyměnila nová plastová okna.. Spržel nechala vyprojektovat dvě nástupiště, dvě betonové boudy, dva systémy informačního zařízení, dvoje reproduktory, ve stanici Čachovice, ve které se nekřižují vlaky – to jedno už zarůstá lebedou … Staniční budovy Luštěnice a Čachovice – obě v dezolátním stavu – pomalu se rozpadávající. Ano je pravda, že peróny a budky jsou již jinde, ale proč se dělala generální oprava budovy v Dobrovici, když se tam okamžitě zrušila čekárna, prodej jízdenek a barák se zamřížoval? Kdopak asi ze Spržele má tento „region“… Číst vice »
„dvoje reproduktory, ve stanici Čachovice, ve které se nekřižují vlaky – to jedno už zarůstá lebedou …“
Obávám se, že tady platí, že ať by se stalo cokoliv, tak to bude kritizováno.
Neboli: pokud by v Čachovicích vzniklo jen jedno nástupiště, pak by bylo předmětem kritiky, že při přeložení křižování (ať už operativně provedeném nebo pokud by se změnil koncept jízdního řádu) by tam nebylo jak křižovat atd.
Ono mohlo stačit JEDNO, uprostřed první a druhé koleje jako v Dobrovici…, kde se vlaky normálně křižuji!!!!!
V Čachovicích jde evidentně o „dobře vynaloženou investici“, mrkněte na mapu a pak něco pište. Projektantem totálně zpackaná stanice…, kdy jedno nástupiště je vystrčeno zcela nelogicky úplně mimo….
Další lahůdkou jsou esíčka se vlnících přímých průjezdných kolejí (viz. Luštěnice – to si připadáte jakoby někdo u „rýsovacího prkna“ chlastal a viděl dvojitě).
Tématu takto diletanstky navrhovaných stanic by se fakt mohlo zDopravy.cz více věnovat..
Neviděl bych to tak jednoznačně – Čachovice (bez úrovňového přechodu) jsou řešením bezpečnějším pro cestující než Dobrovice (s úrovňovým přechodem).
Navíc i pokud by to v Čachovicích bylo vyřešeno tak jak v žst. Dobrovice, pořád by přece šlo o „2 nástupiště, když se používá jen 1 z nich, takže druhé z nich by zarůstalo“.
Těm Dobrovicím také nerozumím. Obrovská zrekonstruovaná budova a co z ní funguje/je obsazeno ? Jeden byt ? A to před lety, když budovu rekonstruovali do čekárny ještě s velkou slávou umístili pamětní desku , že tam za války pracoval Bohumil Hrabal…
Chtělo by to vidět fotky stavědla před rekonstrukcí, je klidně možné že to bylo v takovém stavu že by to těch 8 let nevydrželo.
Bere někdo v potaz zlepšené pracovní podmínky během 8 let při obsazení 24/7, úspory při vytápění a další? Když se tohlo vyčíslí, tak se vynaložené prostředky vrátily. A kdo netuší v jakých podmínkách se musím pracovat v 21 století navrhuji navštívit pracoviště kde se stále topí uhlím a je suché WC. A taková pracovištěm u SŽ stále jsou. A koncepce vše co půjde, do dálkového řízení ještě před osmi lety opravdu nebyla. Tehdy byl obrovský odpor i proti dálkovému řízení koridorů natož nějakých lokálek. Praxe ukazuje že jinak to už nepůjde protože lidé prostě nejsou a nebudou. Navíc CDP ukazuje… Číst vice »
S takovouhle diskusí o líných výpravčích opatrně. Jednou se to může týkat i Vás v jakém koliv oboru..
Nemohu souhlasit s větou o líných výpravčích. I na té regionální trati s jedním vlakem za hodinu se dají zažít „horké“ chvíle, o kterých si v paláci na Balabence mohou jenom snít. CDP není spásou pro železnici jako celek, ale pouze vhodnou nedstavbou pro hlavní tratě, samozřejmě při značné úspoře nákladů na provoz, při neobsazených stanicích.
A co se týče rekonstrukce a následné domolice budovy, znám i příklady kratší doby mezi oběma realizacemi. 8 let je docela dlouhá doba, tam si to zaměstnanci onoho stavědla jistě zasloužili.
Podle čeho se rozhoduje, zda se daná trať bude dálkově řídit z CDP na Balabence (či v Přerově) nebo třeba z Kropáčovy Vrutice, jak je psáno v tomto článku?
Á žeby zas nějaký dotčený dispečírek z CDP? 🙂 Jojo, jezdit s vláčky po rovné sem a tam, to vám jde, ale posun, to už je moc práce, to necháte na místním řízení.
A věty o líných výpravčích si nechte, jsou stanice kde maj dva, třivlaky za hodinu a zbylých 50min v hodině pořád posunují. Posun, to je ta věc nehodná pánů z CDP, které se tam rádi vyhýbají. 😉
Mluvte jen k jedné osobě, mě posun nevadí, vadí mi komentář pana nahoře. Nějak jste klesl na jeho úroveň.
300 000 Kč? Ano, nám sockám co děláme za 20k čistého se to zdá hodně, ale jinak jsou to drobné, které nestojí za pozornost.
V Byšicích se opraví budova, ale cestujícím bude sloužit přístřešek… Ach jo 🙁
To opravdu není možné, aby v opravené budově fungovala opravená a vytápěná čekárna, monitorovaná kamerami?
To samé Dobrovice – generálka budovy – pak se to zavřelo, zamřížovalo a konec – a opět bouda na betonové runwayi s kilometry zábradlí a jednou malou chybou – neved k tomu žádná přístupová cesta – tedy kalužemi a roštím od silnice …
Asi pro vozíčkáře?
SŽ dostane stejné peníze, ať cestujícím slouží, nebo na ně zvysoka kašle, takže proč by se snažila?
Ale 8 let sloužilo, ne?
Oni tyhle majstrštyky prostě neocení…
Tohle? Kvůli tomu nemá smysl lézt z postele. Ale člověk musí občas udělat radost i těm dole. Hodit drobky.
Před naší školou před mnoha lety kopali napříč na nové silnici asfalt tři týdny starý. Tak bych řekl, že osmileté stavědlo na tak relativně málo frekventované trati vnímejme v zemi, kde technologickým vrcholem vnímáme jednotky Pendolino nyní dosluhující na trati klikatící se romantickou krajinou františkolázeňska, jako dobrý standard.
Co se stane, když vypadne dálkovina/CDP?
Je reálné zavolat výpravčímu „zítra máš směnu ve stanici XXX na místě“ a výpravčí by tam dojel? Neměly by nějaká pracoviště zůstat, prakticky nevyužívaná, pro šotouše nabízet placené prohlídky, teoreticky jako záložní?
Záložní pracoviště existují. V jednotlivých stanicích se dá řídit podobně jako v CDP „přes počítač“. Pokud by nastal výpadek počítačů, dovezly by se unimo buňky a zřídila se na místě zbouraných provizorní stavědla..
Za prvé samotné počítače mají v sobě baterii, za druhé jsou CDP napojeni na záložní zdroj. A většinou jsou mezi stanicemi natažené optické kabely, občas něco vzduchem.
Taky nemyslím jen pár minut výpadek elektřiny, ale i další apokalyptické scénáře.
Co třeba karanténa/izolace, doporučení aby se zaměstnanci nepotkávali?
Válka.
Výše zmíněná provizorní stavědla. Jízda na povolenky. Po týdnu by to převzala okupační armáda.
S novou D1 povolenky zmizí.
Už i armádu naučily prosilniční vlády jezdit po silnicích, ostatně po tom, co provádějí se železnicí ve srovnání se silnicemi, už ani nic jiného neumožňují. Bohužel. A to nejsem příznivec válek, ale týká se to i běžných přeprav.
No tak nebude jezdit ani dráha…..
Když vypadne CDP nastupují pohotovostní pracoviště na konci řízeného úseku. Když dojde k fialové smrti tak to stojí stejně jako když je výpravčí ve stanicí.
Když už fialová smrt, tak i s fialovou kosou. 🙂 https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/96-2013-4.pdf
V poslední době se čím dál více rozšiřují, záložní pracoviště mimo CDP nazývané PPV, že kterých se ovládá několik stanic a nebo kratší tratě. Krom toho v některých stanic zůstává vždy jeden počítač pro ovládání.
Ano, když vypadne dalkovina Praha – Dlouhá Třebová, tak každá stanice a zastávka má Anču, čiže stanice by byly ovládány místně + přilehlé zastávky dalkově z místních stanic. Atd…
Šotouši by se měli věnovat práci aby něco uměli.
Na jedné straně pomyslné váhy tedy stojí možná neefektivita vzniklá „jen 8letou“ živnotností rekonstrukce chotětovského stavědla.
Na druhé straně téže váhy stojí to, že oč kratší je tato životnost, o to dříve naopak bude docházet k úspoře vzniklé snížením počtu pracovníků řízení provozu díky provedeným změnám v zabezpečovacím zařízení.
Tzn. vzniklá situace má více úhlů pohledu. 🙂
Škoda stavědla, každého zaměstnance je škoda, hlavně těch lidí
Škoda fiakrů, kočích a hlavně koňů. Ale i těch, co sečeli pro ně seno… A škoda děveček, co jim nosily vodu. 🙂
Škoda dinosaurů, přeslyček a plavuní, které zuhelnatěly, aby prolétli komínem Fichtelberger Smalspurbahn :-p
škoda těch ztracených hodin češtiny, že? PŘESLYČKO – tywoe to je úroveň
A holubů pana přednosty.
Přičemž takoví holubi jsou alespoň k jídlu…(koně taky)
Standardní situace.
Mohli to prodat nebo pronajmout jako exkluzivní prostory k bydlení…
To by ale bylo moc hospodářské řešení 🤣
To by to musel být šotouš-dobrodruh. Ale pronajmout mu to tak, aby nemohl jakkoliv sabotovat případné další rekonstrukce(=zrychlení) té tratě.
A aby mu ten zážitek SŽ nesabotovala tím, že mu do výhledu postaví protihlukovou zeď.
kdyby jste byl dostatečně chytrej tak by jste věděl že protihlukové zdi se staví na základe stížností právě těchto nájemníků i když věděli že se stěhují k nádraží a přesně kvůli takovým čur…ům se utrácí peníze úplně zbytečně tak se tam neměl stehovat
Mě napadla klubovna železničních modelářů. 🙂
Ja bych si to za 300tis koupil. Jedno pro sebe, druhé pro přítelkyni, kdybychom si šli na nervy
jo myslíte takové nájemníky který dělají z nádraží skládku odpadu a pak se všichni diví a ještě by po zprávě železnic chtěl vše opravit zadarmo a nájem za korunu takých tu je každý druhý je potřeba vše zbourat žádné nájemníky nechat zastávku na čekání a nazdar nebo na zastávce autobusu máte taky čekárnu?o tom víte hovn..o
Jsou to peníze daňových poplatníků, tak o co jde, že ano.
Spíš si říkám, jestli by SŽ tedy neměla mít větší odpovědnost a v případě pochybení nést následky. Co by se stalo, kdybych podal žalobu na SŽ s tím, že se chová nehospodárně v nakládání s veřejný majetkem?
Prohrál byste, protože mají více peněz na právníky.
to není o penězích ale zdravém rozumu což vy těžce postrádáte to je víc než jasné
Tak to zkus.
Nehospodárnost v tomhle případě byla vyvrácena v příspěvcích výše,8 let je dlouhá doba/v 2012 třeba o ETCS takřka nebyla řeč,většina sítě pokryta ne GSM-R,ale TRS atd/
spíš si říkám jestli by nebylo dobré utratit lidi jako vy co jenom škodí
tak to poděkujte sobě protože přesně kvůli takovým jako vy se ty peníze vyhazují protože zpráva železnic nemá na výběr
300.000 je prd, když vezmu miliony jinde – typický příklad je Ústí nad Orlicí – že se musí zbourat, nezbouralo, navíc se postavila nová budova – k čemu? Vše mohlo být v té staré opravené za zlomek ceny…..ale prý to nešlo. Ono se spíš nechtělo, respektive se chtělo prostavět miliony, protože tak se ty statisíce ztratí….
Nová budova v ÚnO = za dané situace jednoznačně správná věc.
Pokud by vše bylo v té staré opravené budově, tak pro cesty směr Česká Třebová (a dále Brno, Olomouc atd.) by cestující museli (pokud by potřebovali jízdenku/být v čekárně atd.) do podchodu 2x a ne jen 1x.
V Ústí byla potřeba nová budova i pro řízení provozu, stará dispozičně nevyhovovala, i prostory pro cestující jsou, řekl bych, lepší v nové budově.
No v ústí zmizela hospoda, bufet a teď i kafeterie, a dali tam do nové budovy automaty, ale jenom na nápoje, zatímco minule tam byli i na jídlo, což je taky škoda.
víte ono tam kde se shlukují ožralové a podobné skupiny lidí je dobré že tam žádná nálevna není jinak by z nové budovy byl veřejný záchod jak si to dělají v HK
To je článek jak prase… při neděli autor nevěděl co napsat a nasel vec kde se ztratila „hromada“ peněz. Není to náhodou vec toho kdo to vlastní? Jestli mu nepřijde zbytečně vyhozeny peníze za rekonstrukci a pak to zbourat? Ja si myslím ze kdyby si lidi vsimali svého, tak by udělali lepe….
To je státní , tudíž všech , většinově placeno s daní . A SŽ by měla být služebníček , ne povýšený moloch . I na tomto je vidět , že nemají žádnou dlouhodobou vizi , jen vytloukají klíny a tak nějak prohospodařují spíš než dobře hospodaří .
když jste tak chytrej a víte kolik trvá než se udělá investice,studie a záměr je potřeba si to najít a možná vám to třeba do 8 let docvakne
Až na to, že tohle není žádný soukromý majetek. A vzhledem k tomu, že je to placeně z našich daní tak si právě svého majetku všímáme.
Nebo např. zřízení výtahů v Brně hl. n. provedené v roce 2005, když přece „do roku 2015 (max. termín kvůli čerpání dotací z OPD) bude hotovo nové odsunuté nádraží“. 🙂
Nebo oprava (vč. zateplení) stavědla v Brně-Horních Heršpicích (směrem k hl. n.)? Tam mezi zateplením a jeho opuštěním uplynulo jen pár let. 🙂
Ne, vážně – 300tis. oprava s „nakonec jen 8letou“ (reálně při její realizaci neodhadnutelnou) životností mě nijak neuráží.
Jasně, tak tam necháme ty lidi mrznout a být v nevyhovujících podmínkách! A nebo jim řekneme, že tu bude za chvilku modernizace trati a ta přijde až za 8 let….. To by ani v blesku či podobných bulvárních plátcích nevymysleli…………
A nebo provedeme současně modernizaci zabzař a budeme uvažovat koncepčně, že?
Třeba před těmi 8 roky na to ETCS zrovna nebyly peníze nebo kapacity, a jiné vylepšení by bylo nekoncepční, nebo nebylo ještě úplně jasné, že to už tehdy bude levnější a lepší … a kdo ví, jestli je tomu tak nyní … také bych si vylepšování železniční sítě představoval jinak, ale nějak donebevolající mi tento případ nepřijde, ale je dobře, že nepíšete jen o donebevolajících průšvizích.
Tohle není o ETCS.
Ano, pochopil jsem, že tam teď dělají nekoncepčně na několik let jen jakési dálkové řízení, ale je to o ETCS v tom smyslu, že už 30 roků je nekoncepční dělat něco jiného než ETCS, a to přitom ještě dosud je a kdo ví jak dlouho bude cenově i funkčně problematické (jakmile bude vylepšeno tak, že umožní reakce systému ve zlomcích vteřiny a i méně než minutové intervaly vlaků, a ceny jednotlivých prvků na trati i na vlacích klesnou logicky pod ceny nejlevnějších mobilních telefonů, odvolám), tedy dobře koncepčně to prostě momentálně nejde, a tak nezbývá než dělat co nejlépe nekoncepčně… Číst vice »
Modernizace zab. zař. není o tom, že se utratí pár set tisíc. Zde se prostě myslelo na lidi a nikoliv na peníze.
jasně, budova byla najednou ve špatném stavu:)
a co nějaká koncepce?
Jak najednou? Vše jako u nás v ČR se rozpadá-rozpadalo. Nikdy se moc nemyslelo na lidi a už vůbec né na signalisty. Měli kamna a venku metráky uhlí. Vodu v barelech a WC Toi Toi. Okna děravé atd atd. Víte jaké je dělat v takových podmínkách?. Tady a nejen zde, se investovalo do zlepšení pracovních podmínek tehdy ticíců lidí. Bez jakéhokoliv závazku na rekonstrukci dalších částí stanice. A hlavně bez jakéhokoliv zdržování, posudkama a dalšího vyjadřování desítek lidí do projektu/tů na rekonstrukci celé stanice.
I ta Toi-toi byla v takových případech něčím, co tam nebylo odjakživa. Předtím to muselo být v tomto ohledu ještě horší.
přesně ti co tady komentují dal bych je tam před osmi lety na jejich místo a řekl že záchod mají v kopřivách to by jmse teprve viděli jak najednou čecháčkovi nevadí že se to za osum let zbourá
To jsou starosti. 300 tisíc a 8 let další životnosti…
Ako „futro“ článkov na víkend áno, ale ak je to mienené vážne, tak je to blbosť. Takéto veci sú proste daňou za pokrok, a naopak opak by bol škodlivý. Keby sa napr. pred rokmi neprijalo rozhodnutie, že nebudeme plytvať zdrojmi a že si teda počkáme na to ETCS, tak sme dnes niekde inde…
Nepředpokládám, že tuhle akci budete rozporovat, když jste zaměstnán u zhotovitele opravy zabzař v Chotětově. https://www.hlidacstatu.cz/Detail/12623292
Navíc v ještě tak krásné soutěži: projekt Signal Projekt (majetkově ovládán AŽD), zhotovitel Starmon (majetkově ovládán AŽD). Písemná zpráva zadavatele o soutěži pro jistotu na profilu zadavatele chybí. Jsem rád, když text hodnotí někdo tak nestranný a nezaujatý.
Vám Jane opravdu přijde jako „do nebe volající nehospodárnost“ oprava stavědla pro rozumné pracovní podmínky v roce 2012? To, že bude zbouráno v roce 2020 přece nikdo netušil, výměny zabezpečovaček na takovýchto tratích nabraly grády o dost později, když se donekonečna čekalo na gogota (čti – na kladný výsledek SP Praha – Liberec).
Navíc, jestli někomu něco případně vytýkat, tak investorovi (tzn. SŽDC) + jeho přístup v roce 2012.
Ne ohledně letošní akce + už vůbec nevidím důvod cokoliv vytýkat komukoliv ze zhotovitelů té letošní akce.
Mě opravdu přijde jako nehospodárné nemít žádnou koncepci. Švýcarsko i Rakousko jsou v železnici před námi i z toho důvodu, že v tuto chvíli přesně vědí, co za 5 – 10 let budou stavět. SP Praha – Liberec s tím podle mého názoru absolutně nesouvisí, žádná verze nemohla vyjít v této trase.
Případ s opravou tohoto stavědla ale je ukázkou nekoncepce výhradně z roku 2012. A nijak nesouvisí s dnešním stavem, ve kterém naopak došlo ke kroku veskrze koncepčnímu (mj. zvyšujícímu produktivitu práce a vůbec zlepšujícímu technologii provozu).
Na Byšicích vidíte, že nekoncepční myšlení zůstává.
SP Praha – Liberec s tím samozřejmě měla co do činění, protože vždy se zvažovala trať Praha – Všetaty – MB jako součást stavby. A to i ta poslední, dokonce „úspěšná“ SP, nakonec přejmenovaná na Praha – Mladá Boleslav.
Ano, aby se mohlo posuzovat více variant včetně varianty beze změny.
Nikoliv, že oprava trati MB – Všetaty včetně elektrizace byla ve verzi 5 a nevyhrála, vyhrála verze 4, tedy bez elektrizace tratě MB – Všetaty. Což považuji za hodně nekoncepční řešení, ale když není CBA, tak není možno…
V Rakousku či Švýcarsku mají 5 -10 let dopředu rozplánován výdaj 12 tisíc eur?? To snad ani nemůžete myslet vážně.
DOZ není výdaj za 300 tisíc. Jen v Chotetove stála výměna zabzar 32 milionů. Samostatnou kapitolou jsou pak Bysice.
Právě proto nechápu, proč to s tím vůbec dáváte dohromady legrační 300 tis. výdaj a píšete něco o koncepci.
V Byšicích, Chotětově i Vrutici proběhla normální výměna dožilých zabezpečovacích zařízení + dálkovina s návratností investic méně než 10 let.
Na tom přeci není něco nekoncečního,nějaký porovnávání s AT či CH nesmyslné, nemluvě o to, že tam postupují úplně stejně.
V Byšicích jsou (pokud mě paměť neklame) kromě nájemníka i technologie. Že není přístupná čekárna pro těch pár lidí na těch pár minut, no to je fakt neštěstí.
Z různých důvodů nemusí člověk dorazit na nádraží akorát pár minut před stanoveným odjezdem, a nemusí vlak přijet a odjet přesně! Jistěže čekárny nejsou zcela nezbytné, ale jsou důležitou složkou kultury cestování.
A ještě k druhé části textu: Byšice. Obsluha nebude, je tam jeden nájemník, cestující nebudou mít čekárnu, ale přístřešek. To vám přijde OK? Koncepční? Nebo je prostě potřeba utrácet?
Ano, Byšice lze vnímat výrazně sporněji než to, o čem pojednává hlavní část článku – totiž o chotětovském stavědle (u kterého prakticky žádná spornost není).
No, mě opravdu jako koncepční připadá vše, co je nepotřebné a může nést v budoucnu problémy zbourat. Nenajímat, neprodávat, zbourat. Jen si vězměte problémy železnice s hlukem.
Nám u terminálu pořád něco staví a byty, které nesplňují hluk se prodávají jako ateliéry. A kdo si myslíte, že si chodí stěžovat jako první?
Tak byty v Uhrinevsi a okolí…to je úžasná věc…a to se ještě nezačal stavět obchvat Uhrinevsi, to bude ještě větší rambajz…
PS: ale to bourání, s tím nesouhlasím. Měl by se upravit OZ, doplnit věcné břemeno hlukove zátěže (Pokud to nejde už dle soucasneho znění). A pak klidně prodat.
Není to žel ojedinělá chyba nebo výstřelek, ale zcela koncepční …. špatná koncepce bývá horší než bezkoncepčnost ….
No teda, zas až tak kritický som snáď nebol, aby ste tu kvôli tomu musel takto vyvádzať? Alebo Vám príde, že to, že tu budete niekoho identifikovať a zverejňovať tu meno jeho zamestnávateľa v súlade s aspoň elementárnou netiketou?
Vy se stydíte za svého zaměstnavatele? Chtěl jsem pouze říct, že Vaše kritika není nezávislá a nestranná. Jak jste si jistě všiml, Vaše jméno jsem neuvedl. Možná se jen za své názory stydíte, tak se nepodepisujete.
Za svojho zamestnávateľa ani názory sa nehanbím, ale mám za to, že by malo byť na danom človeku, čo a kde o sebe zverejní. To je súčasťou internetovej etikety a snáď aj etiky. Nič viac.
Hlavne tento Váš posledný príspevok vyzerá ako od exponenta prednovembrovej KSČ a trochu za mi z neho zdvíha žalúdok. Takýmto spôsobom „diskutujú“ ľudia ako Robert Fico alebo Miloš Zeman. Naozaj nemáte na viac? Preto sa pýtam, či som bol naozaj tak prehnane a neodôvodnene kritický, že sa musíte takto uchyľovať k ad hominem…
Alebo o argumenty nejde vôbec a je len chuť si kopnúť?
Chuť kopnout jste tu předvedl vy. Jen jsem upozornil, že ve vašem hodnocení, co je a co není blbost, jste poněkud zaujatý.
V tom prípade som len rád, že môj zaujatý názor zaujal aj iných.
Samozřejmě, tento systém živí hodně lidí. Bohužel na něj ale taky dost lidí doplácí, pane Kandriku.
Ještě že jste neuvedl jméno.
Tak zveřejňování příjmení v diskuzi už je tedy hodně přes čáru, ta diskuze vůbec k jakémukoliv zosobňování nedává důvod?
Napadá mě jediné. Vy, Jane Sůro jste to chtěl koupit?
To si nemyslím, zvlášť když zde nejde o první takovou situaci.
Stačí že má k těmto údajům přístup a absentuje u něj slušné vychování.
Další anonymní hrdina, co rád hodnotí chování jiných, že?
Nechtěl. Ostatně Správa železnic vysvětluje, že to ani k prodeji nebylo:-)
Pane Sůro, nezlobte se, ale tohle je dost nechutné! S Vaším webem Vám jinak hodně fandím, ale takhle diskreditovat diskutující s opačným názorem, zveřejňovat jejich identity, to je fakt moc!
A proč by se vlastně projektant např. Signal projektu nemohl k věci vyjádřit, třeba i anonymně? Jistě je to odborník na tuto problematiku a má k věci co říct…
Jakou já mám výhodu, že vždy píšu plným jménem a příjmením a tedy smím napsat jen to, co můj zaměstnavatel přežije, byť občas mhouří oči…
Máte. I když s Vámi velmi často nesouhlasím, vážím si Vás za to, že nemáte jít se svoji kůží na trh a nestydíte se podepsat. Kydat hnůj pod rouškou anonymity je projevem typického srabáctví.
Ať se klidně vyjádří. Ale ať o sobě dá vědět, že v tomto problému není zcela nestranný a nezaujatý. Pokud jste si všiml, ačkoliv je vůči mě Petr Šimral ještě kritičtější vůči tomuto textu než pan Kandrik, nedovolím si mu říct nic, i když s jeho názorem nesouhlasím. Protože není srab schovaný pod rouškou anonymity.
Ale máte chybu rovnou v začátku. Občan Jan napsal toto: „Ako „futro“ článkov na víkend áno, ale ak je to mienené vážne, tak je to blbosť. Takéto veci sú proste daňou za pokrok, a naopak opak by bol škodlivý. Keby sa napr. pred rokmi neprijalo rozhodnutie, že nebudeme plytvať zdrojmi a že si teda počkáme na to ETCS, tak sme dnes niekde inde…“ Vy jste na něj vystartoval naprosto nepřijatelným způsobem, začal zveřejňovat údaje firem, nakonec i příjmení. Ano, já se s ním znám, jel se mnou i jednou na mašině do Bratislavy a zpátky a bez problémů ho v… Číst vice »
Jenže ne každý má tak benevolentního zaměstnavatele jako pan Šimral. Většinou si firmy nepřejí, aby jejich zaměstnanci otevřeně komunikovali, na to mají přece své mluvčí. Vy označujete anonymitu za srabáctví, ale pokud by se měli podepsat a uvést zaměstnavatele, tak si sakra musí rozmyslet, co napíšou. Jakou budou mít takové příspěvky hodnotu? Odpovím si sám: budou na úrovni sterilních tiskových zpráv, žádné insider info se nedozvíte.
Bylo by zajímavé vědět, o kolik víc by se za těch 8 let protopilo bez rekonstrukce…
Kocourkov
To je asi taková nehospodárnost jako v rodinném rozpočtu to, že si necháš vyměnit prasklé sklo na mobilu a pak si za půl roku stejně koupíš nový.