Správa železnic zažádala o demoliční výměr na kladenské nádraží, o osudu budovy není rozhodnuto

Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: RopidModernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid

Ve sklepních prostorech budovy se nově objevila voda.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slávek

Jasně…..
Zbourejte všechno co je starý a hlavně není vaše!
Jak si to vůbec můžete dovolit když jste jen správci majetku.?!
Budoucí generace vam bude vděčná za betonové buňky….

bkv

Demolovat není třeba, stačí jednou za čas natřít fasádu 🤣

Granja

…a deratizovat proti potkanům.

Jiří Kocurek

což tu vodu ve sklepě dozajista vyřeší… a pokud ne, tak to hodit na natěrače fasády, protože neudělali práci, kterou nim nikdo nezadal.

praktik

„Ve sklepních prostorech se navíc aktuálně objevila voda – zřejmě jde o nastoupanou podzemní vodu,“ vysvětlil Gavenda.“
Z čehož vyplývá, že tam voda dřív nebyla – proč je tam tedy najednou až teď? Cui bono?

zesp

Stav rekonstrukce stanice Kladno (konec listopadu):

https://youtu.be/Mjk6NwZpYaM

Petr Zdobinský

Co angažovat dánské architekty, poradce Hřiba a postavit na Kladně pár pergol v duchu nového sexy architektonického stylu Abú Prahí, zde Abú Kladní ?

Granja

Pergola v oblouku, to by byla výzva!

Jindra CV

Tento problém slýchávám i s budoucím přesunem hlavního nádraží v Chomutově. Názory jsou typu, proč stavět nové a proč neopravit současné. Za mne ne! Nádraží hodně od centra, bez spojení MHD, obrovská neužívaná budova, sypaná nástupiště.

Courek Mourek

Tak je to nějaký pozůstatek z doby Buštěhradské dráhy, https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Bu%C5%A1t%C4%9Bhradsk%C3%A1_dr%C3%A1ha

a má to svůj genius loci, který SŽ uchovala alespoň z vnějšku. Kdybyste se šli podívat na drážní úřad do dokumentace, zjistíte, že vnitřek radikálně přeměněn na aktuální potřeby …

Ale pak přijde nějaký potentát a jako v Rusku „rozhodne“ o demolici.

Kolik stála celá ta dokumentace a vyřízení povolení? Tou neustálou změnou názorů (schválených a zaplacených) nám tady všude krásně ujíždí vlak. Pak proč to všechno tak dlouho trvá …

Martin

Tak ať ve sklepě udělají bazén..no… Nic se bourat nemusí.

provokatér

Kolik cisteren bylo potřeba do toho sklepa vypustit, aby se tam ta voda objevila (a udržela)?

Dave

Jistě, zbouráme a postavíme novou. Je děsivé, jak se SŽ staví k architektuře, tradici a historii. Nerespektuje zájem občanů, cestujících, často ani samosprávy, která má o provoz původních budov zájem.

Michal M

S kecama bez jakýchkoliv argumentů si jdi vylévat žluč mezi geronty a russácké troly na novinky.cz. Díky.

vasek.beroun

Zapomněl jste na dezoláty.

Jelen

To tady ani nemůže nikdo napsat svůj názor??

Michal M

Tohle je názor?

Martin

Řekl jen svůj názor…

bkv

A co je na té demolici děsivého?

ekonom

Její nesmyslnost, zlomyslnost a celková zhovadilost.
V té lokalitě je i relativně dost místa na vybudování lepších prostor a zařízení pro návaznou autobusovou dopravu, takže tam může vzniknout i solidnější regionální přestupní uzel a „terminál“, který v Kladně není a nebude ani po rekonstrukci zastávky Kladno město, protože autobusové nádraží je někde úplně jinde – a pak i ta současná staniční budova může získat mnohé další využití = jen chtít.

PvvS

Proč platit za údržbu budov, která je zastaralá, příliš velká a se šílenejma ztrátama ? Železnice nemá být muzeum, ale (pokud možno) moderní dopravní prostředek, tak aby dokázala nabídnout podobný vlastnosti, jako ostatní druhy dopravy.

Frantisek

Nová bude jistě menší a beze ztrát, jak můžeme vidět na více podobných případech z nedávné doby… 🙂 Podobné vlastnosti, například čekání na autobus u kraje silnice, kde je možná označník jen na opačné straně? Pokud ne, zaručí žádané vlastnosti zrovna demolice starých a výstavba nových budov? Není lépe investovat do dostupnosti zastávek, kapacity tratí, plynulosti dopravy?

PvvS

A v čem v tom pomůže udržování téhle budovy ?

ekonom

Podstatná je kvalitní a skutečně nepropustná střecha a dobré odvodnění okolí, pak už jen stačí mlátit vandaly a jednou za několik roků vymalovat a opravit dveře – stavebně tyhle stoleté poctivě postavené stavby vydrží věčnost. A když spočítáte, kolik by stála demolice a výstavba nového objektu, zjistíte, že to bude dražší než průběžná údržba toho stávajícího po několik desítek roků.

Jiří Kocurek

Ve výčtu prací jse zapomněl na novou dodatečnou hydroizolaci, protože ta současná nefunguje.

ekonom

A to víte odkud – byl jste tam někdy vůbec?

PvvS

Ročně to klidně může být k milionu za údržbu. A pár desítek mega na to, aby se alespoň zpovzdálí přiblížila parametrama k nové budově. A furt to bude zbytečně velká, nevyužívaná budova.

ušatá

Legrace je ta, že problém odvodnění spodku budovy není problém, navíc ta budova není v žádném ďolíku. Takže jen to vyprojektovat a vyjde to určitě levněji než bourání a stavba nová. A otázkou, jak již zde bylo naznčeno, je, odkud se tam v tom prostoru najednou ta voda vzala a odkud.

Michal M

Františku zase plácáš hovadiny. Porovnej to třeba s Benešovem, kde se na relativně malé ploše povedlo vyrobit autobusák spojený s podchodem.
(A prostory pro cestující jsou v té obrovské budově naprosto zanedbatelné.)

malý bobeš

Vyjádření „samosprávy“ v posledním odstavci znamená co?

bkv

SŽ nemůže postavit něco nového?

kelímek

Může – ale proč, když to stávající funguje? A propos: bývala tam v rohu i docela dobrá nálevna (byť čepovali Krušovice, ale to je krajová zvyklost), ale už je asi 2 roky zavřená (předpokládám, že kvůli známému přístupu SŽ, speciálně toho lotra t.č. ředitele OŘ Praha), takže ty prostory aktuálně nikdo nevyužívá, a tedy ani řádně neudržuje: když SŽ podobně odradí všechny nájemce, nelze se divit, ža pak objekt rychleji chátrá a snáze i podléhá vandalům. Přitom frekvence jak cestujících, tak i návštěvníků „nádražky“ tam vždycky byla nemalá, i když se v hospodě nevařilo a přestupní doby byly na přesuny… Číst vice »

ušatá

To je právě problém všech těch budov. Snažit se o jejich využití a dát to za rozumný nájem, který neodradí. Prostě když se nechce nebo se naopak chce prosadit něčí jiný zájem….??

Rychloběžka

Dělají si srandu? Takovou hezkou budovu bourat? No to už je opravdu šilenství a pandemie bourat nejlépe všechny drážní budovy.

Michal M

A co je na ní hezkého?

Martin

Na její střeše by šla vztyčit máje….pak by to teprve bylo hezké…

bkv

Přeci ten bazén ve sklepě.

Afx

Rozhodně je mnohem hezčí než většina moderních budov.

Michal M

Jakou odbavovací budovu potřebujete na Kladně? Čekárnu 20×20, automat na kafe, jednu kasu a záchody.

ušatá

To nádraží má být také nějaké centrum, nějaké nákupní možnosti, služby atd. A na to ani tato budova moc velká není. Současně i přestupní uzel i k těm autobusům. A pak se dají šetřit plochy v okolí a máme pak ten grýndýl, protože v tom okolí můžeme mít stromy, zeleń atd.

ušatá

Máte pravdu, proti betonovému přístřešku je to prostě fuj!

Peeetr

Sklepy zasypat. Budovu ponechat, ještě minimálně 20 let v pohodě vydrží. A za žádnou „architektonicky kvalitní“ novou opičárnu se draze nezadlužovat.

Tomáš

Ovšem ta nova opičárna vyjde levněj než rekonstrukce stávající budovy

ušatá

To těžko, demolice, úpravy, výstavba. Nové materiály, energie….a pokud by ta nová budova měla plnit ty skutečně potřebné zájmy, pak to levnější rozhodně nebude. Pokud tedy nechceme jen čekárnu a skoro jinak nic.

malý bobeš

A za dvacet let teda zbourat?

bkv

Takže problém jen odsuneme. A špatné základy a mokré zdivo necháme být…

Jiří Kocurek

To není vidět, takže to pro absolventy stavební fakulty na vysoké škole života neexistuje, dodatečné hyrdroizolace nebrali.

ušatá

Vy jste tam dělal průzkum a zjišťoval stav, příčiny a způsoby řešení, že tak zasvěceně o tom píšete?

Michal M

Expert od prohlížeče promluvil.

ušatá

Nejdřív je potřeba zjistit, kde se tam najednou ta voda bere a proč to po ty desítky let nevadilo a najednou ano. Navíc ta budova je v podstatě – trošku nadneseně řečeno – na vršku. Takže odvodnění bez problémů.