Správa železnic zastavila provoz na koridoru podél Vltavy. Z plánovaných dvou hodin bylo nakonec šest
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Plný provoz má být obnoven do večera.
Plný provoz má být obnoven do večera.
? Hlavně že bude VRT😊, ale jezdit po téhle trati pravidelně je zajímavý zážitek. Nechápu proč SŽ nevyužije toho, že se na mnoha místech přibližuje pravobrežní a levobrežní trať a na několika místech je nepropoji spojkama. V případě MU by bylo snadnější převézt dálkovou dopravu na opačnou stranu i bez uvratě….
Mě se na tom „líbí“ to, že všichni řvou 100% elektrifikace, ale když dojde na „lámání chleba“, tak se jen diesel dobrej 😉
Ještě že ČD budou mít ty 743.2, mimo jiné právě pro tyhle případy.
Na druhé straně, když se toto stane sporadicky na pár hodin, má cenu kvůli tomu držet flotilu dieselů, které jinak nebudou mít výkony?
Nějakou zálohu v nezávislé trakci budou mít ČD vždy. Nikdy nepokryje 100 % elektrického provozu, ale to neplatí už dávno.
,, K obnovení provozu po jedné koleji došlo v 16 hodin“. Hmmm, zajímavé. Teď je 15.10. Asi cestujeme nejen vlakem, ale i v čase.
Správa železnic by měla za rok spočítat škody a až bude zas nějaký úředník řvát, že ničí stromy – tak ho to nechat proplatit !
Vykacet a zbourat vse v ochrannem pasmu kolem drahy by asi nebylo politicky pruchodne…
Ze dvou hodinek máme minimálně do čtyř…
SŽ píše do dvou, ČD do čtyř. Já to tipuju tak do šesti.
Však to souhlasí. 2+4=6
Kvalita operativniho plánovaní SŽ zjevne na vysoké úrovni.
Na nulové
Nebylo by rychlejší zavést pro Krušnohory a EC NAD Praha – Ústí po D8?
A máte ty autobusy?
Samozřejmě, to akorát Jančura je nemá.
Autobusů je mimo špičky dost, ale řidičů ne tolik.
Teoreticky ano. Prakticky je to nesmysl. Žádný dopravce dnes nedrží volné kapacity „kdyby něco“ a to, co pomáhalo na NAD byly autobusy stáhnuté operativně z PID linek, kde byl v dopoledním sedle prostoj nebo se přešlo u linek s větším množstvím pořadí na dispečerské řízení v podobě krácení přestávek na obratech a přesunu vozidel na NAD.
Složitější je i chtít přesčasy od řidičů. Třeba u DPP je koncem roku vetšina na maximu hodin, to protože řidičů je málo i na pravidelný provoz.
Tohle bych doplnil. Na zálohy u „venkovských“ dopravců v PID pro případy neplánovaných NAD zapomeňte. Ti jsou rádi, že mají personálně pokryté svoje výkony, nehledě k tomu, že kvalita u nich zaměstnaných forem života mezi volantem a pedály je v řadě případů více než diskutabilní. Navíc v šejdr pauze by se našlo maximálně promile řidičů ochotných někde suplovat vlak a následně odpoledne usínat za jízdy za volantem. Pokud jde o dispečerské řízení, žádný řidič není povinen se do něčeho takového nechat uvrtat a nechat ze sebe udělat troubu, když někam jako NAD přijede a tam se na něj sesypou naštvaní… Číst vice »
No rychlejší by to asi bylo, ale nejde jen o rychlost – ono by to totiž možná bylo rychlejší i v běžném provozu.
A zase je to tady. Stačí bouřka a vlaky nejezdí, autobusy problém nemají. Je už fakt načase vláčkům dát sbohem a nahradit je spolehlivějšími busy, které navíc dokáží mnohem lépe obsloužit všechny obce.
Axeli, pořád ta samá písnička…
Jako nahradit S4/U4 autobusy? 🤣🤣🤣
Nebo vypravit konvoj místo Berlineru?
Trol to takhle daleko už nedomyslel.
Zrovna v úseku od Kralup po Holešovice by ta obsluha autobusy byla opravdu výživná. 😆
Zvláště pokud by P6 stihla namontovat ty světelné závory na silnice, aby do Prahy nelezli Češi 🤣
A co jako? Na Liberecku byla taky bouřka a vlaky normálně jezdí. Ale Vy prostě hodíte do jednoho pytle všechny vlaky a všechny tratě .
To nemá cenu řešit, je to trol.
Vzpomeňte si na to, až budete zase vy nebo kdokoli jiný žehrat na to, že v Libereckém kraji není ani kilometr elektrizované železnice …
Kdyby SŽ (už dávno) zajistila, aby v ochranném pásmu dráhy v těch kritických úsecích byly zlikvidovány převážně náletové stromy, které ty problémy většinou působí, tak by tam těch nesjízdností bylo mnohem méně – ale to je lepší nakoupit hrách a házet jej na zeď …
„Vzpomeňte si na to, až budete zase vy nebo kdokoli jiný žehrat na to, že v Libereckém kraji není ani kilometr elektrizované železnice …“ Vážený pane. Já nikdy „nežehral“ na to, že je v Libereckém kraji není ani kilometr el. železnice. Naopak. Vidím to jako výhodu právě proto, že v případě pádu stromů stačí strom odklidit a jede se dál. A co se týče stromů podél trati… pokud trať vede v hlubohém zářezu a nad ní je sráz se stromy sežranými kůrovcem co mohou z toho srázu sjet xy metrů na koleje těžko je o tohle postará SŽ. To je… Číst vice »
Kdyby si už raději nic nepsal. Tyhle Tvé žvásty už jsou trapné.
Jasne, at zije bus, ktery ale realne konci na hranici prahy.
Jistě, a proto nebylo včera možné nahradit vlaky do Kladna na S45 autobusy, protože to, co se válelo na kolejích se válelo i na silnicích.
Autor by se měl naučit česky. Aspoň skloňovat. Dráhy zavedly dopravu mezi Prahou a Kralupy?? Snad mezi Prahou a Kralupami, pane autore.
Anonymní čtenář by se mohl naučit česky, než začne poučovat jiné. https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=395
Ty mínusy máte zřejmě za narušení iluzí a vyjevení reality. Smutné, když pravda vadí.
Pro mnohé je mínusování alternativním způsobem léčby😀
Takže Zdopravy.cz je nejen zpravodajským, ale současně i terapeutickým serverem. 🙂
Nikoli. Ty minusy autor schytal za to, že nevzal v potaz inkluzi🤣 (inkluze do škol = peklo v zemi České (a Moravské ovšem))
To bude na Jiřího moc teoretické, možná by byl lepší odkaz přímo na konkrétní slovo: https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Kralupy
My říkáme “mezi Kralupou” 🙂
“Moskovic, jen pan presor ví, jak se chodí do lesu” Pan Kaplan 🙂
Ano, sice se po půlnoci jezdilo, ale pouze v nezávislé trakci (diesly). Elektricky je to stále nesjízdné.
Nákladní vlaky stojí pozamykané z Kralup až do Děčína.
Proč nejedou přes Lysou?
Protože tam to bylo někdy do 4 rána taky zavřené, spadlé dráty v Lysé nad Labem od včerejška.
Odklonem přes Lysou nad Labem? Nevědí kam dřív skočit…
Odklon moc dobře nedopadl. EC 176 stál podle grappu 50 minut v Lysé a na příjezdu v Ústí bude mít 2 hodiny zpoždění. EC 174 byl zrušen. A nebylo by lepší pro eliminaci zpoždění poslat rj 257 z Lysé rovnou na Kolín i za cenu toho, že lidé cestující do/z Prahy budou mít přestup navíc?
Ten vlak nemá moc tranzitní frekvence, takže nevyplatilo.
Ranní špička končí v 8 hodin? To jako kde vzali?
Jo, mohli to posunout do devíti, to je fakt. Ale stejně většina lidí je už v 8 v práci. Stejně si nedovedu moc představit chodit na 9 a končit až v půl šesté, rozhozený celý den. Lepší je si posunout příchod spíš na 7 a končit v půl čtvrté, to člověk odpoledne ještě něco stihne i doma…
A co teprve pracovat 6:00 – 14:00 a ve 14:30 být doma? 🙂
Ke kravám se vstávalo ve tři 😀
Proč ten minulý čas?
Né… to už by bylo moc 🙂
Pravda, není to jednoduché. Ale asi se shodneme na tom, že je fajn mít možnost si vybrat. Doby, kdy pracovali všichni ve stejné časy, už jsou pryč.
Tak to pracování od devíti do večera zavedli v Americe, tak to přichází samozřejmě i sem. Ale nějak si ty lidi neuvědomují, že ke konci života zjistí, že jejich život byl jen práce a práce a jednou ročně dovolená se zkaženou rodinou.
Tak zase nemusí ráno vstávat na šestou nebo ještě dřív, a díky tomu nemusí chodit spát v osm. Pracovní doba je pořád stejná, jen je jinak posunutá v rámci dne.
V osm je to tak pro důchodce nebo horníka.
Tohle už je nemoc.
Na 9 je celkem normální čas. Pak člověk stíhá dovést dítě do školky nebo školy. Když jdete do práce brzo tak zas musíte brzo jít spát, čas navíc není.
Pravda, den má vždy 24 hodin – přestupné sekundy jednou za X let s dovolením zanedbám. Ale pro někoho má větší hodnotu mít víc času odpoledne, pro jiné zase ráno před a potom večer po práci.
Někdo asi musí spát víc, mi stačí 6 hodin, takže chodím spát až po 23 a vstávám v půl na 6, pak je ideální jít do práce na cca 7 (pokud člověk nedojíždí přes půlku kraje).
Ano dneska se vodí do školy i 15leté děti…
Zkuste si ze sve myslenky overit napr v bance…
Nebo v obhodě, kde by mu ve 14:00 zavřeli. A vlastně by mu ani nejela MHD, protože by začala, až když je v práci.
A nebo je to magor mocí posedlý, který chce všem okolo pořád jenom nařizova a když není po jeho, tak dotyčnému zničit život. Aby se mu posmatil, za to, že si dovolil nebýt po jeho.
V Prahé.
Akou rečí stě hovorili, Kefalín?
Nepoznáte klingoštinu?
Ano, školní špička opravdu končí 8. hodinou. A o tu šlo pravděpodobně především.
Mě to třeba taky leze do plánů, ale radši volím Arrivu a RJ přes Všetaty , než se kodrcat metrem do Holešovic, potom NAD do Kralup a doufat, že tam bude vlak čekat. Takhle se jen modlím za jeden přestup.😀
Nezačíná se ve školách i na 9?
Jak se to vezme. Na těch vysokých se začíná klidně i v 15:30 ale to je dost individuální záležitost 🙂
Na ZŠ je cokoli jiného než 8 menšinovou záležitostí. Na SŠ s tím můžou pohnout volitelné předměty.
Žádné volitelné předměty jsme na střední neměl, přesto jsme začínal některé dny školy v 9, praxi zase jindy třeba v 5:30