Správa železnic zahajuje rekonstrukci výpravní budovy v Písku
Nádražní budova Písek před opravou. Pramen: Správa železnic

Výpravní budova v železniční stanici Písek se má vrátit ke svému historickému vzhledu.
Výpravní budova v železniční stanici Písek se má vrátit ke svému historickému vzhledu.
A krásné nádraží v Převýšově chtějí zdemolovat…www.nadraziprevysov.webnode.cz
SŽ jsou totální magoři. Budova je v pořádku. Zkoušejí to všude možně.
Hlavně by to chtělo modernizovat a elektrifikovat celou trať až do Zdic.
A novostavbu z Příbrami do Prahy.
„Namísto jednopodlažního objektu, který je nyní k budově přidružen, vzniknou parkovací stání, chodník a zatravněná plocha.“
Kiosk s občerstvením byl, pokud vím, už dáno roky zavřený, takže jeho likvidace (pokud je tím jednopodlažním objektem myšlena ta jakási „letní čekárna“, v níž byl vestavěn) asi velkou újmou nebude, ale jak dopadne „nádražka“ (na opačném konci budovy)? Ta bývala dobrá, i když v posledních letech bohužel fungovala už jen jako dopolední + polední jídelna, takže odpoledne, večer a o víkendech „mínus“? Zůstane aspoň s tou omezenou provozní dobou, nebo ji SŽ(DC), jak je jejím nechvalným zvykem, i tady zahluší?
A bude to po modernizaci ještě výpravní budova, když už tam nebude výpravčí. Ale neznám to tam, možná už dnes zde „vypravují“ vlaky sami strojvůdci nebo někdo od vlaku, a na to ani tzv. výpravní budovu nepotřebují.
Záleží na tom, jak chápete význam slova „vypravovat“: ve smyslu, v němž se toho termínu používalo historicky na dráze, bylo součástí „výpravy“ nejen vypravování vlaků, ale i „výprava“ cestujících a zboží, tedy jejich komerční odbavení a péče o obé vlastně až do nastoupení do osobního vozu či zařazení nákladního vozu do vlaku a výpravčí (vlaků) byl jen jedním z prvků zúčastněných na celém tom procesu. A propos: vaše označení „Jézeďák“ má znamenat zemědělce nebo zaměstnance bývalé Jihozápadní dráhy ČSD (s ředitelstvím v Plzni)? Já je znám z minulosti jako používané v obou těch významech – a pro osoby působící v… Číst vice »
Samozřejmě, že bych si tuto značku jen tak nevymyslel. Uhodl jste, že se jedná spíše o mou trochu hanlivou přezdívku z důvodu chabého dodržování ústrojové kázně. Na některých nádražích se opravdu v jistých ročních obdobích v polobotkách sloužit nedalo, řešily to gumáky. Ohledně ty výpravy vám dávám za pravdu. Jen jsem narážel na to, že ty budovy, byť opravené, po zavedení DOZ, které kovid nekovid bude všude, už tak moc výpravní nebudou. Vozy, když už budou, si Cargo zouřaduje jinde než v budově, zavazadla , spěšniny, kurýr – nezájem. Nakonec zbývá už jen to odbavení, či výprava cestujících, pochopitelně v… Číst vice »
Hmm, výpravčí – tak ať se vám daří! Na kolika postech jste za svoji kariéru sloužil? Na gumáky už to dneska ovšem na většině míst, kde se ještě slouží, podle mě už asi opravdu není ani před dopravními kancelářemi – leda po dobu nějaké generálky nebo rekonstrukce budovy. Když jste tu narážku na oprávněnost názvu „výpravní budova“ upřesnil takhle, tak vám, bohužel, musím dát za pravdu: dnes už jakékoli vypravování čehokoli v podobě, jakou představovalo v minulosti, skutečně téměř vůbec neexistuje, takže se název „výpravní budova“ (a občas i některý takový objekt) stává opravdu spíše pouhou nostalgickou minulostí – škoda,… Číst vice »
Skoda, ze neni publikovana nejaka vizualizace :-\
https://www.koridory.cz/vypravni-budova-na-nadrazi-v-pisku-projde-rekonstrukci/
https://www.koridory.cz/wp-content/uploads/2020/08/Pisek-po-reko-pohledy.pdf
A pro lepší orientaci a přiblížení ještě obrázek dosavadního stavu (od kolejí):
https://img27.rajce.idnes.cz/d2701/15/15207/15207195_b1fa0402494dcac79436f0a9dadd1ee5/images/Psek20.2.2016.jpg?ver=0
(lze to nalézt v „Zastávkopedii“).
To nově zřízené parkoviště má být zjevně na místě toho nízkého přístavku vpředu.
Nejen vizualizace, ale také situace – když se tam má bourat a budovat parkoviště. Aspoň by bylo jednoznačně zřejmé, jak se co změní, což z pouhého popisu úplně přehledné není.
Budovy jim jdou jen ta dopravní cesta, jen ta cesta. 🙁
A neopravovali tu fasádu před 10 lety?
Já myslím že WC má historickou podobu už nyní, takže tam bych nic neměnil. Za chvíli aby člověk pohledal kde se vymočit do žlabu.
Tam už ani křoví nemají?
Doplňující info : https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631700222.pdf
Pěkné, škoda že až 2023. Zajímavé, že se tam nikde nezmiňují o maximální rychlosti na trati po modernizaci.
V rozmezí 120-160 km/h to nebude určitě…😀
Reálné se mi jeví 70 km/h, ± 30 km/h…😁
Tak na 120 by to na stávajícím tělese šlo asi téměř všude bez problémů, dnes jsou omezením ty přejezdy a zabzař. Nenápadně z toho vyplývá že úsek z Číčenic do Protivína bude zdvoukolejněn.
Od Putimi do Protivína je rychlá rovina 😉 …zatím teda není rychlá, spíš vyhlídková… 🙂👍
Když nebude dvojkolejná celá Plzeň Budějovice, tak jsem čekal alespoň zdvojkolejnění od Protivína, kde se sbíhají dvě tratě od dvou okresních měst…
Doufám, že 160kmh bude na většině trasy, bo rovina a řídká zástavba…