Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Správa železnic zahajuje rekonstrukci výpravní budovy v Písku

Nádražní budova Písek. Pramen: Správa železnic
Nádražní budova Písek. Pramen: Správa železnic
Výpravní budova v železniční stanici Písek se má vrátit ke svému historickému vzhledu.

Výpravní budova v železniční stanici Písek se má vrátit ke svému historickému vzhledu. Zajistit to má její celková rekonstrukce, kterou zahájila Správa železnic. Celková investice činí 54 milionů korun.

Rekonstrukce zahrnuje úpravu a zateplení fasády, která bude doplněna o zdobné prvky. Vymění se okna, dveře a střecha. V přízemí dojde k přesunutí veřejných toalet blíže k čekárně. V 1. patře se zrekonstruují prostory bytových jednotek, podkroví má být připraveno pro budoucí komerční využití. Vstup do budovy a na 1. nástupiště bude bezbariérový, zajistí ho dvě nové rampy. Budova má být hotova příští rok v červnu.

Namísto jednopodlažního objektu, který je nyní k budově přidružen, vzniknou parkovací stání, chodník a zatravněná plocha. Další stání pro auta a kola vzniknou podle architektonické studie města v přednádražním prostoru, kde současně dojde k úpravě autobusových zastávek a chodníků.

Správa železnic zároveň připravuje modernizací trati České Budějovice – Protivín – Písek město, která bude mimo jiné řešit i vyústění plánovaného podchodu a přístup na nástupiště ve stanici.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

A krásné nádraží v Převýšově chtějí zdemolovat…www.nadraziprevysov.webnode.cz

Jiří H.

SŽ jsou totální magoři. Budova je v pořádku. Zkoušejí to všude možně.

Bob

Hlavně by to chtělo modernizovat a elektrifikovat celou trať až do Zdic.

Cestujici

A novostavbu z Příbrami do Prahy.

hospodský povaleč

„Namísto jednopodlažního objektu, který je nyní k budově přidružen, vzniknou parkovací stání, chodník a zatravněná plocha.“
Kiosk s občerstvením byl, pokud vím, už dáno roky zavřený, takže jeho likvidace (pokud je tím jednopodlažním objektem myšlena ta jakási „letní čekárna“, v níž byl vestavěn) asi velkou újmou nebude, ale jak dopadne „nádražka“ (na opačném konci budovy)? Ta bývala dobrá, i když v posledních letech bohužel fungovala už jen jako dopolední + polední jídelna, takže odpoledne, večer a o víkendech „mínus“? Zůstane aspoň s tou omezenou provozní dobou, nebo ji SŽ(DC), jak je jejím nechvalným zvykem, i tady zahluší?

Jézeďák

A bude to po modernizaci ještě výpravní budova, když už tam nebude výpravčí. Ale neznám to tam, možná už dnes zde „vypravují“ vlaky sami strojvůdci nebo někdo od vlaku, a na to ani tzv. výpravní budovu nepotřebují.

pamětník

Záleží na tom, jak chápete význam slova „vypravovat“: ve smyslu, v němž se toho termínu používalo historicky na dráze, bylo součástí „výpravy“ nejen vypravování vlaků, ale i „výprava“ cestujících a zboží, tedy jejich komerční odbavení a péče o obé vlastně až do nastoupení do osobního vozu či zařazení nákladního vozu do vlaku a výpravčí (vlaků) byl jen jedním z prvků zúčastněných na celém tom procesu. A propos: vaše označení „Jézeďák“ má znamenat zemědělce nebo zaměstnance bývalé Jihozápadní dráhy ČSD (s ředitelstvím v Plzni)? Já je znám z minulosti jako používané v obou těch významech – a pro osoby působící v… Číst vice »

Jézeďák

Samozřejmě, že bych si tuto značku jen tak nevymyslel. Uhodl jste, že se jedná spíše o mou trochu hanlivou přezdívku z důvodu chabého dodržování ústrojové kázně. Na některých nádražích se opravdu v jistých ročních obdobích v polobotkách sloužit nedalo, řešily to gumáky. Ohledně ty výpravy vám dávám za pravdu. Jen jsem narážel na to, že ty budovy, byť opravené, po zavedení DOZ, které kovid nekovid bude všude, už tak moc výpravní nebudou. Vozy, když už budou, si Cargo zouřaduje jinde než v budově, zavazadla , spěšniny, kurýr – nezájem. Nakonec zbývá už jen to odbavení, či výprava cestujících, pochopitelně v… Číst vice »

pamětník

Hmm, výpravčí – tak ať se vám daří! Na kolika postech jste za svoji kariéru sloužil? Na gumáky už to dneska ovšem na většině míst, kde se ještě slouží, podle mě už asi opravdu není ani před dopravními kancelářemi – leda po dobu nějaké generálky nebo rekonstrukce budovy. Když jste tu narážku na oprávněnost názvu „výpravní budova“ upřesnil takhle, tak vám, bohužel, musím dát za pravdu: dnes už jakékoli vypravování čehokoli v podobě, jakou představovalo v minulosti, skutečně téměř vůbec neexistuje, takže se název „výpravní budova“ (a občas i některý takový objekt) stává opravdu spíše pouhou nostalgickou minulostí – škoda,… Číst vice »

Princ Krason

Skoda, ze neni publikovana nejaka vizualizace :-\

glosátor

A pro lepší orientaci a přiblížení ještě obrázek dosavadního stavu (od kolejí):
https://img27.rajce.idnes.cz/d2701/15/15207/15207195_b1fa0402494dcac79436f0a9dadd1ee5/images/Psek20.2.2016.jpg?ver=0
(lze to nalézt v „Zastávkopedii“).
To nově zřízené parkoviště má být zjevně na místě toho nízkého přístavku vpředu.

glosátor

Nejen vizualizace, ale také situace – když se tam má bourat a budovat parkoviště. Aspoň by bylo jednoznačně zřejmé, jak se co změní, což z pouhého popisu úplně přehledné není.

Petr

Budovy jim jdou jen ta dopravní cesta, jen ta cesta. 🙁

Luboš Beneš

A neopravovali tu fasádu před 10 lety?

Paja

Já myslím že WC má historickou podobu už nyní, takže tam bych nic neměnil. Za chvíli aby člověk pohledal kde se vymočit do žlabu.

medical_examiner

Tam už ani křoví nemají?

Patriot
Cestující, teď ale doma

Pěkné, škoda že až 2023. Zajímavé, že se tam nikde nezmiňují o maximální rychlosti na trati po modernizaci.

medical_examiner

V rozmezí 120-160 km/h to nebude určitě…😀
Reálné se mi jeví 70 km/h, ± 30 km/h…😁

Twix

Tak na 120 by to na stávajícím tělese šlo asi téměř všude bez problémů, dnes jsou omezením ty přejezdy a zabzař. Nenápadně z toho vyplývá že úsek z Číčenic do Protivína bude zdvoukolejněn.

Míla

Od Putimi do Protivína je rychlá rovina 😉 …zatím teda není rychlá, spíš vyhlídková… 🙂👍
Když nebude dvojkolejná celá Plzeň Budějovice, tak jsem čekal alespoň zdvojkolejnění od Protivína, kde se sbíhají dvě tratě od dvou okresních měst…
Doufám, že 160kmh bude na většině trasy, bo rovina a řídká zástavba…