Správa železnic zahájila třímiliardovou přestavbu vsetínského nádraží
Železniční stanice Vsetín před modernizací. Pramen: Správa železnic
Nová výpravní budova bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro drážní a autobusovou dopravu.
Taky by mě zajímalo kdy nasadí regiopanthery místo starých panťáků. Prý to plánujou někdy v roce 2022
Tady mohou natáčet film o konci světa a pro páru téměř dobový stav. Takové nástupiště je ostudou SŽ , zvláště v takové stanici .
V pohodě, ještě furt je tady Zlín, tam by se daly točit dokumentární filmy o druhé světové. Jen dát dobovou ceduli.
To je taky ostuda. Krajské město , Baťův kraj a na SŽ stále komunisti. Oni ten Gottwaldov ještě dají 🍒
Co tak navštívit ústav poskytující psychiatrickou péči v Kroměříži … a strávit tam několik týdnů / měsíců ….
Super, konečně. Jen se mi tam zdá „málo nástupišť“. Teď je tam 5 kolejí, kde se dá nastupovat. Budou čtyři (nebo jsem slepý?) Už těch 5 teď (někdy) sotva stačí. No to jsem teda zvědavý… A to „zvýšení rychlosti“ je taky zajímavé – teď je přes stanici 80km/h. Na kolik to chtějí zvýšit? Stejně – před stanicí od VM je 90km/h a za stanicí směrem na Horní Lideč je 70km/h… Jedině že by chtěli trať opravit (a zvýšit rychlost) celou, ale to se mi věřit nechce jsou tam takové oblouky že bych se divil kdyby tam šlo víc jak 90.… Číst vice »
Sdílím úplně stejný názor ohledně nedostatku nástupišť. Psal jsem to i na instagramu pod příspěvek správy železnic. Nikdo mi neodepsal. Určitě by to chtělo ještě jeden ostrůvek aby se přidali 2 nástupiště. S tímto počtem to nádraží bude v budoucnu zasekané a vlaky budou čekat
Další ostrov snad ne, to nevím jaký provozní koncept by to obhájil. Teď je tam sice 5 kolejí ale ne vždy se dá všude nastupovat, vlaky nemůžou vjíždět do lidí. Způsobuje to nějaká zdržení? Hádám že přestup mezi všemi třemi osobáky bude hrana-hrana-hrana u budovy, rychlíky k ostrovu příjezd-odjezd a kolej je volná.
Jo vlastně, já zapomínám že tam teď jezdí Arriva s motorákama pod i pod drátama a všecky osobáky končí tam, i panťáky ČD od Olomouce/Přerova/Hranic. To by asi šlo. 🙂
Kraj si totiž vymyslel, že chce přímé vlaky ze Vsetína do Bylnice. A hádejte co? Jezdit tam ČD, tak nasadí motorák. A do Karlovic? Aby se přestupovalo v Ústí u Vsetína, to by bylo ultrašoto, které ani ČD nezavedly.
Přestupovat v Ústí nejde, ta trať na Karlovice se odděluje znatelně před Ústím, takže poslední kde de přestoupit na Ústí je prostě výchozí Vsetín..
Ta trať vede souběžně, musela by se vybudovat nová zastávka na trati do Horní Lidče.
Máte vůbec ponětí, kde jsou zastávky Ústí u Vsetína – cca kilometr od sebe a na 280 nějakou dobu už mimo provoz ….
To byla mírně ironická reakce na to, jak zlá Arriva najednou jezdí s dieslem pod drátama. A že honění valné většiny lidí z vlaku do vlaku, protože tenhle je takový a tenhle zase naftový, nic moc nepřinese.
Že je lepší přímý spoj, idkdyž v Lidču vždycky přestupovalo.
Přestup po povrchu je rychlý, ale jak tu někdo psal, chce to zdravé nohy. Podchody ve „zúženém“ režimu snad Vsetín dá, protože tam nenastupují/vystupují taková kvanta lidí jako v OL, kde SŽ a projektant zúžili prostory schodišť k nástupištím, čímž většinu z těch lidí značně nas…li… No a rychlou kolej na průjezd to nádraží doposud nepotřebovalo, protože vše co projíždí (vyjma nákl. vlaků) tam zastavuje.
Cekem 5 hran, z toho jedna dělená (2 ostrov, vnější u budovy-dělená cesťákem, kusá u budovy a vnější u depa (na vizualizaci je trochu schovaná)), to bude stačit i na mimořádnosti.
Rychlosti jste docela trefil, v hlavních kolejích bude 90/95/95/95 km/h, ovšem až za odbočku karlovické trati, takže zmizí dnešní 70. Dále 4. kolej (s dělenou hranou u budovy) na 80, 3. (bez nástupiště) směr Lideč 60, směr VM 50, ostatní 50. Spojky směrem k budově na 80/60, opačné na 50. Pěkně to vymysleli.
A k čemu tam potřebujete „X“ počet nástupišť … R tam bude stát tak dvě minuty, přípoj do VK má svoji šturcovou kolej, na níž přijede a z níž odjede … není nezbytně nutné, aby Os do Bylnice jezdily ze Vsetína, osobák od Valmezu může jet na Střelnou, když se už neřeší mezistátní vozba Púchov – HL. Pro tranzitní osobák s pobytem 2 minuty postačuje kolej na níž jezdí R …. Vlaky jezdí v taktu 120 minut, v lepším případě 60 a čtyři koleje jsou „málo“. Zürich Stadelhofen má tři dopraní koleje, špičkově tam za 24 hodiny odbaví 730 vlaků,… Číst vice »
Větší smysl dává osobák ze Vsetína do Bylnice, než osobák do Střelné.
Přesně tak, už jen počtem obyvatel, tj. případných cestujících. Jo, kdyby se mohly v Lidču jednotky spojovat/rozpojovat… ale SK strana na vlaky rezignovala, na dohodu s krajem taky.
Jak je to namyšlené s nástupišti? Osobáky proti sobě na prvním a rychlíky u ostrovního? Díky.
Přesně tak. Kraj chce vlaky na dvě ramena, takže budou odbavených proti sobě u prvního nástupiště. Dálkovka u ostrovu…
Co ja bych dal za clanek na zakladne pravdy, ze SZ zacala s Nymburkem, ale to uz asi budu v duchodu 🙁
Já bych ocenil Kladno a Zlín. Teď víkendu jsem to jel, cesta začínala i končila Regionovou. Snad se dožiju toho, že bude začínat i končit něčím v elektrické trakci.
Tak jestli vám je dvacet, tak někdy okolo čtyřicítky se dočkáte 😀
Já zase Uherské Hradiště, i když tam spíš v souvislosti s autobusovou dopravou
Tak u Kladna se do deseti let snad opravdu elektricky končit snad bude. Otázka je, jestli se tam dojede elektricky přes Dejvice, jinudy, nebo s přestupem z nafťáku na Veleslavíně. 😀
Metro lze také použít, takže vzhůru dolů, elektricky na Veleslavín.
To nádraží se mnelo dělat už dávno ale co chcete po tomhle bordelu.
ValMez se stihl už před revolucí. Na Vsetín se nedostalo ani tehdy. A nejen na něj.
Jo Valmez..Neni ti tak strašné ale zázrak taky ne
Před kterou revolucí? Peróny ve ValMezu včetně staniční budovy jsou z přestavby stanice koncem 30.let…
No asi myslel před tou 1948. 😀
A sakra, to by jeden neřekl. Inu vypadá jak na Tišnovce, tj. z 50. let.
Konečně. Občas, lépe řečeno až příliš často, to nevyšlo a dveře byly přesně v místě smíženého nástupiště v úrovni traťové koleje. Mladý a zdravý to zvládne, ale vysvětlujte to staré paní o dvou holích. Takovou karmu mít nechcete.