Správa železnic začíná zkoumat zrychlení spojení Ostravy a Krnova včetně elektrizace

Jednotka 471 City Elefant v Opavě. Foto: České dráhyJednotka 471 City Elefant v Opavě. Foto: České dráhy

Jednou z prověřovaných variant modernizace je elektrizace trati.

Správa železnic začíná řešit, zda by se nevyplatilo modernizovat trať z Ostravy do Krnova, zejména pak v úseku mezi Opavou a Krnovem. Po již zpracované technicko-ekonomické studii vypsala soutěž na studii proveditelnosti. Ta má ukázat, jaké varianty modernizace jsou na trati reálné a ekonomicky smysluplné.

Vítěz soutěže má porovnat celkem čtyři varianty: bez změn, s menšími úpravami a ponecháním nezávislé trakce mezi Opavou a Krnovem a variantou s elektrizací úseku do Krnova a také vybudováním takzvané Opavské spojky. Ta by měla umožnit jízdu nákladních vlaků mimo železniční stanici Opava východ.

Zadávací dokumentace zatím nijak neřeší, jak by měly vlaky zrychlit. Nový úsek má být již podle jedné z variant elektrizován na střídavou napájecí soustavu 25 kV/50 Hz, jinou variantu dokumentace nepřipouští.

Modernizace má podle Správy železnic zkrátit jízdní doby a zvýšit konkurenceschopnost a atraktivitu železnice. Dokončená studie projde schvalováním centrální komisí ministerstva dopravy. Žádné konkrétní termíny zahájení modernizace dokumentace neuvádí.

Správa železnic tuto trať zahrnula do dřívější studie trasy Ostrava – Krnov – Olomouc. Technicko-ekonomická studie ale tehdy zklamala hlavně radní v Krnově, protože podle nich modernizace zvýší rychlost jen minimálně.

Tagy Ostrava - Krnov Správa železnic trať 310 Olomouc - Krnov - Opava východ
127 komentářů