Správa železnic začíná s proměnou první lokálky na bezpečnější trať
Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy
Trať bude nově dálkově řízena z Havlíčkova Brodu.
Trať bude nově dálkově řízena z Havlíčkova Brodu.
Nešlo by většinu těch D3 změnit na D4?
Docela dobré by na trati 237 Havlíčkův Brod – Humpolec bylo u přejezdů krátce na výjezdu z HB tuším v kilometru 1,9 a 2,9 instalovat světelné výstražné zabezpečovací zařízení (nyní jsou tam jen výstražné kříže). Přejezdy jsou docela frekventované cyklisty, chodci, v zimě druhý jmenovaný také sáňkaři, jezdí tam na čtyřkolkách, u prvního také auty, druhý přejezd je v lesním úseku v zatáčce a je tam špatně vidět a u obou přejezdů je 20 km/h. Stálo by za to světelným výstražným zařízením zabezpečit také 3 přejezdy v Plačkově na trati 237, každou chvíli tam vlak houká na řidiče s auty,… Číst vice »
Hlavně by pomohlo bezpečnosti odstranění 40 let starých, nebezpečných a neekologických vraků, které tyto tratě obsluhují
Vyhazování peněz z okna za lokalku na zrušení? Zdroje jsou?
On ten vlak tady bude jednoduše rychlejší, než autobus.
Tahle lokálka na zrušení určitě není, dva páry manipulačních vlaků denně nejsou na lokálku zrovna málo.
Taky Suchdol-Budišov by chtělo lépe zabezpečit, s tím se na mapách SŽ taky nepočítá..
Pěkně mě položila mapa TZZ na portálu SŽ, kde jsou vyznačeny nově právě tyto v do budoucna vylepšené D3, kde např. trať Blatno u Jesenice-Bečov nad Teplou zůstane D3, ale přípojná lokálka Protivec-Bochov, po které osobka mraky let nejezdí, možná jednou za uhry jede vojenský transport do/z Doupova, tam například vyšší zabezpečení plánují…ptám se, proč?
Mapa neobsahuje všechny plánované změny (navíc jen ty do roku 2022). Doporučuji přečíst si odkaz na úplném konci článku.
Jo a zrovna ten Protivec – Bochov, tam se žádné technické vylepšení neplánuje, jen se papírově převede do D1 s tím, že na trati bude pouze jeden vlak.
Ten jeden vlak na trati je cesta do pekel. Podstatně to sníží propustnost trati., stejně jako rušení dopraven…
Trať zrušit a ušetřené peníze rozumě investovat do modernizace krajských silnic.
Zrušením tratě za ušetřené peníze maximálně namastíte kapsy manažerů
Má slova.
Z tunelování se stalo PR za hlasitého potlesku veřejnosti, laické .. 🙁
A „opravu“ GSM-R mají řešené kde?
Technický dotaz. Existuje výhybka se samovratným přestavníkem, kdy samovratný režim není zajištěn klíčovou vazbou, aby se dala výhybka případně ovládat dálkově?
Když by tam bylo zřízeno dálkové ovládání – v čem by bylo kouzlo samovratné „samoobslužné“ výhybky? Nerýpu, ptám se.
Vy asi o funkci samovratu nevíte nic že? Jinak byste se nemohl ptat5 na to, jestli by šel ovládat dálkově. Zkuste googl a neco si o tom přečtěte
Není samovratná výhybka právě o tom, že je stále v jedné poloze, protože vlak přijíždějící z odbočky(nebo přímo), ji prostě přestaví svojí jízdou?
Třeba u nás v Litni by to nebyl marný nápad, postavit směrovou výhybku (Z.Třebaň/Lochovice) jako samovratnou, přestavenou do Třebaně…
Třeba u vás v Litni je samovrat zbytečný a je tam naopak rozumná dálkově ovládaná klasická výhybka (dělení do dvou rozličných směrů).
… což se brzy stane realitou.
I v případě úvraťové stanice existuje řešení samovratnými výhybkami, a sice přestavením přes zadní zhlaví na druhou staniční kolej…
A pro jízdu do Lochovic by se ten samovrat musel házet růčo?
Nemusel, jen by bylo potřeba těch samovratů víc a přestavení přes zadní zhlaví na druhou staniční kolej…
Nebyly by spíš ty výhybky potřeba 4? Nebo od vás z Litně nejezdí vlaky jinam než do Třebaně?
Jezdí i do Lochovic, ale
1. i dnes je to nastaveno tak, že se výhybka přehazuje ve směru z/do Lochovic, (tj. je přestavena směřem do Třebaně) protože…
2. do Třebaně je zvýšený počet spojů.
Při vhodné kombinaci/umístění kolejí, nástupišť a budou stačit i teoreticky 3 samovraty.
A při vhodné konfiguraci samovratů a vratných smyček zase můžete výhodně využít jedno návěstidlo pro oba směry jízdy. 😂
Tak jedno návěstidlo na zhlaví s indikátorem koleje není problém.
Kolik by stálo bezdrátové řešení na bázi veřejného operátora. Případně jiného internetového připojení a vpn. A gps a odo.. Ala Radioblok. Hádám, že do 20 mil by to bylo i s vybavením vozidel.
Přidejte jednu nulu a budete hádat v reálném rozsahu.
Správně, jsme totiž v České republice a vše se musí transparentně vysoutěžit. Počet nul v zakázce potom určuje kvalitu díla (?).
Počet nul v zakázce hlavně ukazuje na to, že třeba GPS moduly z Aliexpresu asi nebudou to pravé ořechové.
Já si troufnu hádnout, že to by nestálo ani kdyby někdo něco takovýho měl schválenýho, natožpak když nemá 🙂
Btw. v čem bude ta krása? Návěstidlo bude komunikovat přes GSM ale stejně do něj musí vést kabel s napájením.
Zádné návěstidlo by nebylo.
SIL 4 a jste úplně někde jinde, to přidaná nula odpovídá
A když za sil4 je taková cenová přirážka. Je to povinnost i pro neinteroperabilní tratě? Ne TSI? Tady jde o ty české papežské výklady.
Když není SIL 4, není to už zabezpečovací zařízení. O českém výkladu to není.
A tak jinak. Ať se posílá údaje o poloze a odo do centrály. To přece dneska je. Ať to tam software kreslí do mapy. A případě kolize zobrazuje operátorovi. A případně okamžitě opakovaně automaticky volá strojvůdcům. A automaticky je zastaví.
A sil 4, ETCS papa..
Si přečti odůvodnění směrnice EP a Rady 2008/57/ES, zejména pak bod 7 až 9 a kapitolu 1, čl.1, odstavcec 4. Alespoň za mě to jakž takž smysl dává. Ty tady fakticky navrhuješ zbastlit další vnitrostátní řešení (jako by black boxy AŽD nestačily). To co ty navrhuje by nejspíš vyžadovalo změnu kategorie dráhy z regionálky na místní dráhu/vlečku (viz kapitola 1, čl. 1, odstavec č. 3 sm 2008/57/ES). Udělat předpis na to specifické řešení. Samozřejmě, že by to šlo. Otázka je, zda nedostatky a náklady, které to vyvolá a které nemusí být na první pohled zřejmé, nepřevýší skutečně benefity (které se… Číst vice »
Jasně, na mapě to kvůli vytížení sítě bude malovat polohu, kde byl vlak před pěti minutami a pak pápá, strojvedoucí protijedopucích vlaků si budou moci zamávat navzájem, a pak se probudí v lepším případě v nemocnici, v horším až na hřbitově 🙂
Pořád to je o tom, že musíte zabezpečit otevřený přenos informací. Laicky řečeno aby to někdo neheknul. Ten signál musí nějak vypadat, nesmí se informace změnit, ztratit, opozdit, přehodit atd. Ale od toho je GMS-R a ETCS
Nemám povolení k jízdě = nejedu. Ztracená informace – no a, pošle se znovu. Opožděná – jedu se zpožděním.
Zabezpečení trati přes síť soukromého komerčního subjektu?
Nelze.
A radioblok už se dále zřizovat nebude- není to spolehlivě, jsou s tím problémy, neosvědčilo se to
U bankomatu naprosto běžné, že je připojen přes síť soukromého komerčního subjektu. A u takového bankomatu je vysoká motivace ho heknout mobilním telefonem, což prý má být velice jednoduché v případě vlaku.
Nejde o to heknout, jde o to vyřadit.
A o co jde. Pokud nedostanu povolení dál za úsek.. Nepojee.
nepojede
Včera se nejezdilo kvůli sněhu a všichni se mohli zbláznit…
Ale jak není spolehlivé. Tak prostě. Nedostaneš povolení k jízdě neodjedeš.. O co jde.. VPN se používá dnes všude možně.. Tak nevím proč ne na lokálce.
Abys nedostal podvržené povolení? Nebo tě vyřadili? Protože dráha je součást kritické infrastruktury?
A v čem není spolehlivý? Můžete být konkrétnější?
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
TSI CCS?
Proč ne. D3 se zavedla v době, kdy bylo dálkové řízení téměř sci-fi. Je dobře, že se může vrátit klasický provoz, byť už bez výpravčích.
Upřímně řečeno se nemůžu zbavit dojmu, že se na různé tratě uplatňuje různý metr, a to zejména s ohledem na to, pod které OŘ spadají. (tu Humpolačku na D1 dejme tomu chápu, kvůli častému křižování s náklady. Ale proč proboha Studenec – Velké Meziříčí? V Budišově a Rudíkově se nekřižuje, jak je rok dlouhý…) Takže: OŘ Brno – zcela se zbaví tratí D3 (ale mělo jen 3 – z toho 2 výše uvedené) 2x D1 DOZ 1X D1 jeden vlak OŘ Hradec Králové 2x D1 DOZ (zubačka a Trutnov – Teplice) 9x D3 zabezpečená 2x D3 bez úprav OŘ Olomouc… Číst vice »
Podle mě je k zamyšlení spíš paušálně ta kategorie „zabezpečená D3“. Ono od ní nákladově k traťovému stavědlu D1 zas tak daleko nebude, a tu a tam by se naopak dala snést kategorie „jeden vlak“ (což platí pro takřka všechny „D3 bez úprav“ shodně).
Bylo by pak možné celý předpis D3 konečně vrátit do historie.
No právě proto úplně nechápu ten přístup OŘ HK, že si nechají udělat tenhle paskvil (zabezpečená D3), když se oproti plnému zabzař skoro nic neušetří. A zůstanou ohlašovačky, max 60 km/h a další nevýhody.
Ty D3 bez úprav bych většinou také viděl D1 s jedním vlakem. (např. Zlaté Hory, Mladeč, Svobodné Heřmanice, Netolice)
Problém je u pár konkrétních tratí, že nelze zrušit dopravnu nebo ji zredukovat na nz (Zásmuky, Vilémov u Kadaně).
A dalších pár tratí je zaústěno do jiné D3 (Žacléř, Chrudim – HM), což by ale řešilo právě to, že by navazující trať byla D1.
Jel jsem tam asi před dvěma roky a je zřejmé, že jen otázkou času, kdy zde bude provoz zastaven. Typická lokálka s uměle udržovaným provozem, bez reálného přínosu pro obslužnost. Nádraží daleko nad městem, zatímco autobus pro spojení s HB jezdí přímo centrem – a to se přesně odráží v obsazenosti bus vs. drncavá lokálka.
Zatímco bus nikdy na silnicích III.třídy nedrncá a když napadne sníh, tak jede vždy spolehlivě, že? Ohledně nádraží daleko za městem, pravda to není. Je na kraji města. A to je zcela běžný stav. Vždycky to má někdo pod oknem a někdo na druhé straně města. Od toho je MHD, aby toto vyřešila.
Proč by kdokoli chodil kilometr do kopce na nádraží, když může jet pohodlně z centra autobusem, tj. asi o polovinu kratší dobu?! Koneckonců, stačí se tam někdy zajet podívat, je první pohled je zřejmé, co je pro cestující prospěšnější a čemu dávají přednost.
Proč by kdokoli, kdo bydlí u nádraží, chodil kilometr do centra na autobus? Že vlak není v centru vážně není argument pro jeho zrušení. Nejčastější a nejnesmyslnější argument antiželezničářů. Čelákovice, Lysá nad Labem, Nymburk, Poděbrady, Beroun, Cheb, Hradec Králové, Zábřeh na Moravě, Olomouc a mnoho dalších měst nemají nádraží v centru a přesto tam vlak využívají.
Tak jasně , protože ty města, které jste uvedl leží na o hodně lepších tratích. Něco jiného je cestování z Havl Brodu do Humpolce a něco jiného z Poděbrad do Kolína..
Tak když se ta trať vylepší, tak by se mohl zvednout i počet cestujících ne?
Vylepší na traťovku 100-120 km/h ? Kolik miliard do toho chcete nasypat ? Co tím získáte ?
Vy někde v článku vidíte údaj o několika miliardách bude stát vylepšení trati Humpolec – Havlíčkův Brod? Já tam čtu 109 milionů za 25 km tratě. I zlepšení zabezpečení je důležité.
Co lze získat zvýšení traťové rychlosti? Zkrácení jízdní doby, zvýšení atraktivity pro cestující např. Popravdě proč by měl daňový poplatník sypat peníze pro zatraktivnění přepravy nákladů přes naše území je také otázkou. Dálnice a koridory se pro místní nestaví, to je otázka mezinárodní přepravy.
Vylepšením zabezpečení se trať pro cestující nezatraktivní, úspora na JD bude tak 2 minuty.
Přeprava nákladů si klidně vystačí se stávajícím „zabezpečením“ trati, kvůli té se to nedělá. Ale obecně – z železnice použitelné a atraktivní pro nákladní dopravu profituje i občan menší intenzitou nákladní dopravy na silnici. Stejně tak z dálnice za humny (koridorové stanice pár km od bydliště) profitují i místní, protože mají dostupnou dopravní infrastrukturu i pro své cesty.
Zkuste si to přečíst ještě jednou a pomalu včetně toho příspěvku na který jsem odpovídal. A pak chvíli popřemýšlet. Dotaz není tvrzení a měl by na něj odpovídat ten, kdo byl tázán, nen někdo jiný.
To o zvýšení atraktivity píši v souvislosti co by se získalo zvýšením traťové rychlosti.
Z přepravy nákladu přes naše území mám přece jen méně jako občan (ať po silnici či železnici), než z přepravy nákladů v rámci státu po železnici místo po silnici. Místní u té lokálky mají rozhodně více z opravy té trati, než z výstavby dálnice někde u ČB.
Kolik bude potřeba!
Pro spojení HB-Humpolec je přímá silnice se slušnou buslinkou Pelhřimov-Humpolec-HB. Trať vede dost oklikou, může mít význam pro spojení do pár vesnic, ležících opravdu u trati. Je otázka, jestli by ta trať mohla být rychlejší, je to kroutivá lokálka, zrovna tady dělat nějaké přeložky nemá význam. Vysočina by víc než řešit jednu trať potřebovala komplexní pokrytí území vlak/bus dopravou – už se na tom pracuje, je jasné že pokrýt stovky minivesniček v členité krajině je obtížné.
„už se na tom pracuje“
Nechtěl (neměl) jste spíše napsat „už se na tom sice dlouho, ale pořád marně pracuje“?
Dokud nebude území Kraje Vysočina třeba i samostatnou, ale rozhodně nedílnou „podmnožinou“ IDS JMK, tak pod vedením různých těch Jouklovců tam nikdy nikdy nic rozumného fungovat nebude (protože ani nemůže).
Třeba Sp do Slavonic nebo ta zmíněná autobusová linka Pelhřimov-HB jsou takové pěkné vlaštovky předvěstící dopravní systém. Podmnožina IDS JMK zní dobře, ale nevím, jak je to reálné..
Ta „podmnožina“ samozřejmě reálná není a nebude (bohužel) ani po případném úplném pádu Jouklovců – to byl ode mne spíše jen takový povzdech k připomenutí toho, co si mnozí obyvatelé Kraje Vysočina (pokud vím) marně přejí už mnoho roků.
Sp vlaky do Slavonic jsou především spíše formalitou „pro oko“, protože není podstatný druh vlaku, ale jeho skutečný charakter a účelnost – ale souhlasím, že jejich zavedení v dané situaci asi nějakým aspoň trochu pozitivním krokem bylo, ovšem pouze pro cestující z / do Jihlavy a trs, protože směrem na západ (na Horní Cerekev) ty Sp vlaky žádné rozumné vazby nemají.
Ta „podmnožina“ samozřejmě reálná není a nebude (bohužel) ani po případném úplném pádu Jouklovců – to byl ode mne spíše jen takový povzdech k připomenutí toho, co si mnozí obyvatelé Kraje Vysočina (pokud vím) marně přejí už mnoho roků.
Sp vlaky do Slavonic jsou především spíše formalitou „pro oko“, protože není podstatný druh vlaku, ale jeho skutečný charakter a účelnost – ale souhlasím, že jejich zavedení v dané situaci asi nějakým aspoň trochu pozitivním krokem bylo, ovšem pouze pro cestující z / do Jihlavy a trs, protože směrem na západ (na Horní Cerekev) ty Sp vlaky žádné rozumné vazby nemají.
Zrovna linka Pelhřimov – Humpolec je znovuobnovená linka, už před roky tedy. Ta druhá Pelhřimov – HB existuje léta letoucí, to není žádná zvěst IDS předem. Podmnožina IDS JMK je politicky neprůchodná (alespoň prozatím), stejně jako je neprůchodný tarif v podobě jaký má JMK. I když když se začtete do návrhu, tak výsledek bude podobný, jen se to z politických důvodů musí navenek tvářit jinak a vypadá to strašně složitě. Ale Vysočina musí mít kilometrický tarif ve své podstatě. Na klasické zóny zapomeňte. Jsme to odhlasovali před deseti lety, tak přes to nejede vlak (ani ten do Humpolce). Občas měl… Číst vice »
Bylo by to dobré kdyby se Vysočina zapojila do IDS JMK
Nikde není psáno, že pokud by byl tou „podmnožinou IDS JMK“, tak že by nebyla osobní doprava na humpolecké trati zastavena.
Právě z nízkých rychlosti, je zdánlivě malé zrychlení dost podstatné. Tam kde je čtyřicítka a podaří se to zlepšit na šedesátku, jste rychlost zvýšil o 50 %. Takže tam kde to trvalo hodinu, to trvá 40 minut. Taková časová úspora je i pro cestující podstatná. Ano vím, cesta tam netrvá hodinu, je to jen jednoduchý příklad pro představu. K VDV musel být kraj doslova dokopán a stejně se jim do toho moc nechce. Příprava na roky až desetiletí. Konečně mají aspoň jednotný tarif, trochu začali přidávat spoje a měli by být připravené jízdní řády, kdy by mělo dojít k něčemu… Číst vice »
A Brno jde příkladem a nádraží chce dokonce odsunout, vidíte! 😛
Brno nechce, 86 % hlasujích bylo proti. Zato Správa železnic jinou variantu nepřipouští, referendum přece nebyklo závazné. A kdo k němu nepřišel, hlasoval pro odsun.
To nevadí, než se k čemukoliv dostanou, tak už to nepůjde…
Protože mezi tím proběhne mnoho změn vlád…
…až jeden ministr dopravy (resp. železnic) rozkáže, že budova se ani nehne, a jen se celé kolejiště udělá v oblouku o poloměru 860 m…
86 % pri 25 % ucasti. Navic je otazkou, kolik Brnanu hlasovalo pro centrum, protoze doufali, ze to je tzv. nulova varianta, ktera nebude znamenat roky komplikaci v doprave po meste.
Nezapomente na hlavak v boleslavi :p
je to tak , kdyby se jednalo o rychlíkovou stanici, že za hodinu jste v praze nebo brne, tak si člověk nad město na vlak dojde, ale když si můžu vybrat, zda bus, co staví na několika místech ve výchozím městě a několikrát ve městě kam jede… a do Jihlavy jezdit v vlakem přes HB, v roce 2021 asi ne, co?
Do Jihlavy ne, ale pro cestu do HavlBrodu vlak slouží.
A jezdil by jste tím „autobusem v centru“, když by jízdenka stála nejméně 2x tolik?
Protože třeba ne každej chce jet autobusem. Já se radši projdu než jet něčím absolutně nepohodlným, bez WC, nebezpečným a ještě tam má můj život v hrsti řidič kterej nevím jak se vyspal, jestli něco pil a jestli náhodou není ještě horší řidič než já.
zrovna o sněhu a železnici bych po včerejšku raději pomlčel
Silniční doprava včera zažívala úplně stejné, ne-li větší problémy.
Výhoda je že s Šukafonem málokdy skončíte v příkopu na boku, s autobusem bez problému.
To tedy. Včera se to pár řidičům podařilo…
ale železniční doprava má být podle šotoušů ta spolehlivější, ne?
Ano, spolehlivější rozhodně je. Včera sice zkolabovaly oba druhy dopravy, ale nic to nemění na tom, že silnice a autobusová doprava začne vždy kolabovat podstatně dríve, než ta železniční.
Ne, při mimořádnostech se vždy nahrazuje vlak autobusy a nikdy naopak. O lehce zranitelné železniční dopravě už se zde rovněž psalo.
Není tomu tak. Na venkově často přestávají jezdit autobusy kvůli meteosituaci, což platí především v hornatém území. Aby přestaly jezdit i vlaky, to už musí být skutečně silný mráz, aby zamrzly výhybky. Že by provozovaná trať zapadala sněhem natolik, že by se kvůli němu nemohlo jezdit, to se skutečně moc často nestává.
Jen hledáte nesmyslné argumenty, abyste za každou cenu dal najevo, že železnice je beznadějně zastaralá , že už se nepoužívá a má se zrušit, což je ale absolutní nesmysl. Železnice má svůj smysl i ve 21. století a to i v regionální dopravě.
Na venkově se často stává, že na nádraží je to nejen 5 km daleko, ale také 200 metrů do výšky a chodík lesem prudký jako shody v paneláku. A 200 metrů převýšení, to je bratru 70 pater, bez výtahu. Tak mají autobus, který dojede až na náves. Ořešín na sever od Brna například. A že to 1 den v roce nejezdí, no to už je holt riziko. Chodit celoročně v noci 5 km zkrz les bez osvětlení je riziko vyšší.
To chci vidět!
Prosím, kde je v Ořešíně nádraží? To si pletete s Jehnicemi ne? Tam nádraží kdysi bylo. Ale do obou jezdí MHD každý den v roce. Ořešín i Jehnice jsou součástí Brna.
Prosím to často se stává. Mě by to zajímalo zejména u těch lokálek, kterým by potenciálně hrozilo zrušení. Nějaký výčet, tak z dvaceti vesnic, když je to tak časté.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pocasi-doprava-vlaky-zeleznice-autobusy-pid-prazska-integrovana-doprava.A210210_074818_praha-zpravy_pp
Železniční doprava je nejen podle šotoušů spolehlivější
A není snad?
A i kdyby nebyla, ve vlaku můžete spát, relaxovat, pracovat…což v autě jde dost omezeně…
jasně, při čekání na nádraží to si zarelaxujete….
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pocasi-doprava-vlaky-zeleznice-autobusy-pid-prazska-integrovana-doprava.A210210_074818_praha-zpravy_pp
Autobusy jezdí mezi Rumburkem a Dolní Poustevnou přes Panský a Brtníky. Sklonové poměry poměrně extrémní a autobusy slouží. Obce byly pro.
*nad městem
Dobrý den, já mám obrácenou zkušenost. Jel jsem z HB do Humpolce a vlak byl totálně plný výletníků, ale i lidí do různých zastávek. Bylo to na stojáka. Část frekvence vystoupila v Lípě, což je dobře stanice s dobrou polohou a dostupností, pak něco málo vystoupilo v Herálci a co mě dostalo, tak opravdu velká skupina vystoupila v.Kamenici. Do Humpolce nás dojelo už jen cca 10, ale i tak ten výkon není malý. Ta trať má opodstatnění, ale chce to objednat trasy tak, aby vlaky navazovaly v HB na sebe, nejen na R. To samé v Humpolci na BUS. Pak… Číst vice »
Odbornost mluvčích stále klesá – na D3 opraví návěstidla a detekční zařízení.
Že tohle? https://www.youtube.com/watch?v=bXoKDuCI6us&t=36m
Po zkrouhnutí rozsahu provozu (od 12/2019) na 2h takt bez posílení po té trati jezdí jediný vůz osobní přepravy (pořád „sem a tam“). Tzn. jediná srážka hrozí jedině tak s nákladním vlakem, pakliže tento nejezdívá v noci.
Zrovna v případě této tratě to zvýšení bezpečnosti nebude tolik využito.
Právě, že tady jde o ty nákladní vlaky.
Jinak stále bych se nevzdával myšlenky na hodinový interval ve špičkách. Nicméně má to tu nevýhodu, že by musela jezdit jedna souprava navíc.
Když by se naplnila…
Každé, i jen drobné zlepšení bezpečnosti je správné. Vždy se najdou argumenty od různých zdejších „odborníků“ (jako je třeba xyz), kde by to bylo lepší a kde ne, proč tam a ne někde jinde. Vždy mám dobrý pocit z toho, že oni naštěstí o ničem nerozhodují a mohou jenom psát do zdejší diskuze.
Doufám, že v rámci zlepšení vlastní bezpečnosti nevycházíte z domu. Tedy přesněji řečeno z bunkru, v normálním domě přece nemůžete bydlet, co kdyby přišlo zemětřesení.
I z bezpečnosti se dá udělat stupidní zaklínadlo, respektive modla, která je v konečném výsledku kontraproduktivní, to jest nebezpečná!!
Všechny čtyři manipulákové trasy se křížují s osobáky (Lípa, Herálec).
Nevíte někdo kolik na této trati jezdí lidí – jak je využívána
cca 500 / den
No to není tak strašné…
Hezká ilustrační fotka k článku, s ohledem na to, že od 12/2019 do Humpolce jezdí výhradně jen šukafony (dřívější 841 byly přesunuty jinam). 🙂
Nejezdí tam přes léto 814?
Teď tam jezdí 814 po celý rok
Výstavka je putovní
Aktuálně by tam měly jezdit 814.
Skutečně, od 12/2020 tomu tak (po ročním výhradním nasazování 810) je.
Mám dotaz, musí se strojvedoucí na každé stanici na trati Osoblaha Třemešná hlásit?
Ano.
Díky moc
To jako myslí vážně? Dát tam balízy na poslední lokálku? A co je bude na těch 810 či Regionovách číst?? To si je ČD osadí ETCS? Nic jiného na vozidlech být nemůže. Dělají si legraci z daňových poplatníků? Na tuto lokální trať kde jsou najednou max 2 vlaky je toto řešení naprosté vyhazování peněz… Mě by zajímalo jak pan Svoboda donutí dopravce si osadit vozidlo ETCS za 15 mil Kč. Nebo to AŽD nebo Alstom udělá za míň??? Tak mi to přijde že se pan Svoboda etabluje do role pana Komárka s jeho kauzou elektřina – to je něco podobného… Číst vice »
Nadřízený pana Svobody univerzální velkoministr pan Havlíček po sérii nehod rozhodl a pan Svoboda koná. Nic jiného se v tom není. Když dostanete od svého šéfa nějaký úkol , také jej neprovedete s tím , že je to nesmysl. Asi ne , že ?
Já řeknu šéfovi svůj názor, proč si myslím, že je to nesmysl, a pokusím se ho přesvědčit. Když se mi to ale nepodaří, úkol vykonám.
Všichni v rámci své práce děláme nesmysly, jenom proto, protože to po nás naši nadřízení případně zákazníci chtějí. Samozřejmě poslat svého šéfa do zadní části těla je mnohem snazší pro takového řidiče kamionu, po kterém skočí jakýkoliv z jiných dopravců než pro šéfa správy železnic , člověka se mzdou ve výši x stovek tisíc korun , který ví , že podobně placenou práci již nikdy mít nebude…
A tak číst by ty balízy snad mohlo i něco bez razítka. Případně alstomu.
Jenomže návěstidla a elektromotoricky ovládané výhybky jsou jenom nástrojem řízení provozu, nikoliv jeho zabezpečením. Dají se totiž projet. Balízy pak nezastaví utržené vagony. Bezpečnostním zařízením je výkolejka.
A tu bys dal nejlépe do dopravní koleje….
V Británii /a nejen tam/ je takové zařízení zcela běžné. Tváří se to jako výhybka, má to jen jazyky, srdcovka chybí. V dopravních kolejích běžně. Jistě, u nás platí § 1.
Určitě, náhodné věci, které vidíte po světě, se budou bez ladu a skladu přidávat k nám a kdo to zpochybní, je zastánce §1…
a ještě §4, 5 a 10
Je někde celý zákon s těmito paragrafy? Rád bych jej začal používat. Děkuji
Např. http://dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html#dogmata
Zajisté. A nejlépe takhle v České Kubici nebo Horním Dvořišti…
Chytrej za každou cenu? Existuje někde „zabezpečovač“ s výkolejkou? Tak možná na železný oponě…
Železná opona zrezla za 41 let…
Takže by to chtělo…kamennou oponu…
A nízké daně, zlatý standart, zvýšení platů vybraných profesí (i u ČD, resp. Státních drah).
Svoboda je totiž hezká věc, ale moc se jí člověk nenají…
V praxi to není všechno nebo nic. Někdy i rozumný kompromis múže výrazně pomoct. Tady je spíš otázka jestli dokonce nestačilo i míň. Není umění všude narvat super hyper předražené ETCS, ale právě najít pro každou trať takové zabzař, kde se investované prostředky maximálně projeví na riziku vzniku MU.
Poměrně spolehlivým zabezpečením jsou odvratné výhybky. Místo, aby se nově instalovaly, ty stávající při různých ,,revitalizacích“ mizí.
Čekal bych, že tahle lokálka bude spíš kandidátem na zrušení. Zajímalo by mě, jestli tam někdo jezdí…
Pokusy o zastavení provozu byly, nicméně se setkaly se značnými protesty.
Důvod rušení? Tady rozhodně víc, než 1500 vlaků ročně projede, nákladní dopravu na ní neznám, ale myslím, že těch 12 ročně by tam jet taky mohlo.
Kolovratníkův návrh zatím nebyl schválen.
To tady snad všichni doufáme…
No, myslím , že regionálních tratí, kde se přepraví stejné nebo vyšší množství zboží jako zde v Čechách moc nenajdete…
Důvod rušení je, že pro osobní dopravu z Humpolce směrem Praha, Jihlava i HB má minimální atraktivitu. Proto mě zajímá, kolik platících cestujících zde jezdí.
Tak se schválně zeptejte v plném vlaku , kam lidi jedou.. Všechny Vámi zmiňované relace tam najdete a krom toho jsou na trati i další zastávky, než Humpolec.
o prázdninách tam lidi jezdí do Telče a okolí
To jste si trochu popletl. Článek je o trati do Humpolce.
Ano, jezdí. Můžete si to tam jet ověřit.
Je tam zavedeno 8 párů Mn vlaků týdně; i kdyby tam už nebyly objednávány osobní vlaky, má ta trať význam pro nákladní dopravu. A ten by mohl jednou, ve fantastické budoucnosti, být díky blízkosti D1 ještě vyšší.
Před několika roky jsem tam při nějaké náhodné zajížďce dokonce viděl v Humpolci u sila (nebo co to tam u šturcu je) nějakou tu velikou dieselovou potvoru, kterou snad dodnes má nějaký český privátní dopravce jako jen jedinou v ČR (výrobce si nepamatuji): nejspíš tam dovezla nějaký ucelený vlak nebo tam pro nějaký dojela.
Nákladní doprava na té trati, pokud vím, na to, že to je koncová lokálka, nikdy úplně malá nebývala
Nechápu k čemu to je, copak tam jezdí nějaké vlaky proti sobě? Je tam 2h takt a celý den obousměrně vyjezdí jedna souprava. To se míjí s nějakými náklady?
Jojo, jezdí tam manipulak.
A možná za den i více manipuláků. V Humpolci je jedna firma , dost velký příjemce svitků plechu z celé Evropy. A ten toho sežere poměrně hodně…
Tady se jde ode zdi ke zdi. Na tratě tohoto typu y stačilo zabezpečení takové, jako je na tramvajové trati Jablonec – Liberec, tj. návěstidla kryjící mezistaniční úsek. Šance že strojvedoucí odjede proti červené je téměř nulová. Jenže tohle by asi bylo moc levné.
U tramvají se hlavně vypíná napětí, protože šance odjetí na červenou zjevně není nulová.
Tak místo vypnutí napětí lze třeba vyslat generalstop.
nebo vypnout naftu
dálkově ovládaný kohout na nádrži. vy jste to vymyslel! místo vypuštění brzdového potrubí. a máme naše národní ETCS.
Vivat!
Ušetříme mnoho peněz daňových poplatníků!
Vám se 4,5 MKč/km zdá hodně? Já naopak zírám, za jak málo je to možné vyřešit, vždyť dle popisu je to kompletní zabezpečovačka tam, kde dnes není vůbec nic.
Já mám jiné řešení. Traťový kolík. Který strojvedoucí jej bude mít , ten pojede:-)
A co když pojedou dva vlaky za sebou stejným směrem?
To by se vyřešilo poslem na kole 🙂
podél trati se zavede potrubní pošta na kolíky. budou dvě verze…otevřená (aka schwarzenberský kanál) a zavřená (aka ropovod družba)
Také řešení 🙂
Raději na oslu, co kdyby mu na kole praskl řetěz nebo píchl pneumatiku.
To už se přece vyřešilo. Kolík jede posledním vlakem stejným směrem.
(Pán nahoře si z toho dělá bžundu, ale takhle se jezdilo léta na trati Vídeň – Brno).
Když se kolíky používaly běžně, bylo řešení.
Ve stanici A fíra 1 udělá značku a nechá kolík výpravčímu. Fíra 2 dostane kolík se značkou = jede podle rozhledu do stanice B. Ve stanici B se může značka smazat.
Stejně to může fungovat pro sled více vlaků, prostě kromě prvního všichni podle rozhledu, kolík veze poslední.
Do kolíku GPS Chip a simkartu, do hnacího vozidla též…a je to také řešení.