Správa železnic začíná s geodetickými pracemi pro dvě vysokorychlostní tratě
Geodetické práce v trase budoucí vysokorychlostní tratě. Foto: Správa železnic
Práce na dvou úsecích potrvají do konce listopadu.
Práce na dvou úsecích potrvají do konce listopadu.
Realizace takového projektu je prakticky neuskutečnitelná. Jen takový branický most zůstává již 70 let nedokončen.
A protože je Baťova dálnice nedokončená, tak se D35 nikdy nepostaví. Úplně stejný mylšenkový kotrmelec.
my máme dluh 3 biliony a utrácí se daleko vyšším tempem a +2hdp do zbrojení, to nedopadne dobře. Raději bych to zbrojení odložil, nákup F35 zrušil.
Jiní by zase radši zrušili chystané VRT, další celkové osekání ministerstev..
Taky bych byl raději, kdyby si tam ten diktátor na vojáky jenom hrál a večer šli domů. Bohužel se tam střílí ostrýma, vidle a helma na obranu nestačí.
…“VRT Moravská brána I v oblasti mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi“ … Pokud se nepletu VRT I Moravská brána je v úseku Prosenice – Hranice (na Moravě) a geodetické práce zde již proběhly vloni.
Ano. Brodek u Přerova – Prosenice je část VRT Haná, která by byla (do vybudování pokračování na jih) obchvatem Přerova pro expresy mezi Olomoucí a Ostravou.
Rad bych se zeptal autor nebo znalych, kdo je puvodnim autorem tohoto textu a fotografie. Ta terminologie je slusne receno zastarala a snimek take.
Dnes tezko nekdo bude fotogrammetricky snimkovat, pravdepodobne se bude jednat o ALS, tedy letecke scanovani. A cerstve identicke body jsem videl I v jinych castech republiky, tak se divim ze se s nekym nedomluvi na jednom. Protoze ne predpokladam ze by to potrebovali delat dronem.
Ta fotka je hodně „dobrá“ 🙂
Měří se pořád i takhle. Minimálně katastr nemovitostíí pořád přeměřuje takto. Jasně, už tam mají GPS, ale pořád to vyoadá takto. Divil bych se, kdyby to dělali jinak. (respektive, kdyby to dělali „pouze“ jinak)
1) Pořád se tak měří. Zvlášť na dráze to často ani jinak nejde, vzhledek k požadavkům na přesnost (byť na rozježděnou lesní cestu z fotky se co do přesnosti dá použít cokoliv). 2) Snímkování je čistě komerční záležitost, snímkuje se pouze konkrétní zájmová oblast a v požadované kvalitě. Není to tak, že by bylo jedno jestli uděláte o okres víc nebo míň jak vás napadne a pak budete řešit, jestli by to někdo nechtěl koupit. 3) Laser scan se dnes dronem běžně lítá, technologie jsou, má to dnes kde kdo, z tak jednoduchého článku nejde poznat, jestli letadlo nebo dron.… Číst vice »
Vy tomu zjevně rozumíte, je někde o problematice více čtení, které byste doporučil? Ne nutně v kontextu tohoto úseku. Díky!
Bohužel vám asi nepomůžu, žádný web, který by se tomu uceleně a přehledně věnoval neznám. Mohu doporučit pouze google a hledat. Pokud chcete základní vhled do problematiky, mohou být zajímavé diplomové práce studentů, které bývají často veřejné a kde bývají věci poměrně srozumitelně vysvětleny. Jinak hledejte příspěvky z různých odborných seminářů, články z odborných časopisů a webů, ideálně i v angličtině, zajímavé mohou být i případové studie a propagační materiály výrobců techniky atd.
Škoda té nové trasy kolem Kolína, přes Benešov by to pro vnitrostátní dopravu dávalo mnohem větší smysl, nota bene stejně uvažované/plánované rychlé trati Benešov-Praha.
To už ale nezměníme. Holt budou spolu trasa na Brno a Hradec, nikoliv Brno a Budějovice.
Za 100 krát lepší řešení považuju postavení části koridoru společně se směrem na HK (4-kolejné), jak je v plánu. Tratě se tam vykříží bez zajíždění do Prahy. A navíc je tam dle studie proveditelnosti znatelná úspora nákladů. Do Benešova by to chtělo novou trať na 200 km/h tak, jak se na 3. koridoru přeložky staví. A je dobře, že tento kousek nebude suplovat nová VRT, to by nevěstilo nic dobrého.
Proč by nevěštilo nic dobrého mít čtyřkolejku na Benešov? Když by ta trať vedla tudy, vznikla by tu krásná rychlíková linka Praha-(Popovice?)-Benešov-Vlašim-Pelhřimov/Humpolec-Jihlava-Velmez- Bíteš-Brno. Současné rychlíky přes Havlbrod by sváželi Kolínsko do Jihlavy místo aby končili v Brně. Ždár by tak měl spojení na Prahu a Brno osobákem přes Velmez, kde jsou už dnes potřeba jako sůl spolu s novými zastávkami v tom městě, protože už dnes to vlak zvládá po té nerekonstruované lokálce a trati rychleji než auto. Jestli teda trať na Hradec a do konce století možná VRT na Wroclav vykouzlí více osobokilometrů, než tohle s vlaky od Budějovic,… Číst vice »
To sice možná vykouzlí, ale tři (a půl) paralelní tratě v Polabí i mně přijde jako celkem promarněná šance mít smysluplnou ucelenou železniční síť, kde je VRT páteří a nikoli do značné míry svébytným systémem, hrajícím si především na svém písečku.
Z té VRT mají být postavené (a používané) sjezdy na Nymburk, Kolín, Světlou, Jihlavu, z opačné strany od Brna na Žďár… to už se nijak víc do sítě začlenit ani nedá, ne?
lokalkovy expert frantisek tomu rozumi jako husa petrzeli.
to nejsou tri paralelni trate, to jsou dve trate zasekane primestem a jedna nova na dalkovku.
Hlavně, že nyní v Benešově u Prahy Ex nestaví a zastavují až v Táboře a rychlíky jsou z Beny natřískaný a projíždějící Ex poloprázdný. To tak na okraj.
Tak v Kolíně taky většina expresů nestaví, stejně Beroun, to z Benešova jezdí podstatně více dálkových vlaků do Prahy než z Berouna, Nymburk stejně tak.
Rozhodně nedávalo.
proc zrovna benesov? to je jedine mesto v republice?
Asi tam bydlí
Bydlím o 110km vedle..
Ono to ani nemělo jít přes Benešov, ale okolo něj, u Benešova měly být jen sjezdy. Ale to je teď už pryč.
Strana 10: https://www.czech-raildays.cz/2014/buletin_szdc.pdf
A počítáte u té benešovské varianty taky s něčím jako kousek VRT Polabí? Pokud ne, tak jestli mluvíte o vnitrostátní dopravě, včetně rychlé příměstské dopravy a uvolnění tras pro zastávkové vlaky a náklady, přijde mi vhodnější ta varianta schválená.
urcite. do benesova povede ctyrkolejka a na kolin dvojkolejka… 🙄
Jako bývalý proponent benešovské trasy konstatuji, že nyní sledované řešení je mnohem lepší. Holt jsme si tehdy neuměli ani my představit, že bude jednou schválené mít časem nový Benešov extra vedle VRT čistě pro Vysočinu a Moravu. 😉