Správa železnic začíná s geodetickými pracemi pro dvě vysokorychlostní tratě

Geodetické práce v trase budoucí vysokorychlostní tratě. Foto: Správa železnicGeodetické práce v trase budoucí vysokorychlostní tratě. Foto: Správa železnic

Práce na dvou úsecích potrvají do konce listopadu.

Správa železnic začala s geodetickými pracemi pro přípravu vysokorychlostní trati VRT Vysočina II (Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš) a VRT Moravská brána I v oblasti mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi. Geodeti pracují na mapových podkladech pro vysokorychlostní tratě. Přesné mapové podklady tvoří předstupeň dokumentace pro územní rozhodnutí či společné povolení. Práce potrvají do letošního listopadu.

Aktuálně probíhá takzvané nalétnutí (nalípnutí) kamerou na povrch terénu, tedy zaměření lícovacích bodů prostřednictvím letecké fotogrammetrie. Tím se vytvoří podklad pro tvorbu digitálního modelu. V následujících měsících se v terénu objeví i geodeti s měřicími přístroji. Cílem geodetických prací je přesné zaměření terénu a polohy objektů v oblasti, kde je plánována výstavba vysokorychlostní železnice.

„Chceme zdůraznit, že jakýkoli dotaz týkající se geodetických prací i obecně přípravy vysokorychlostní železnice mohou lidé směřovat přímo na e-mailovou adresu vrt@spravazeleznic.cz. Ze zkušeností víme, že rychlá a včasná komunikace pomáhá při řešení případných nedorozumění. Pracovníci v terénu musí vždy respektovat charakter místa,“ řekl Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí.

VRT Vysočina fáze II a VRT Moravská brána I jsou jedny z posledních úseků, kde geodetické práce ještě neproběhly. V minulosti již Správa železnic realizovala několik podobných zaměření v místech, kde je plánována výstavba nových tratí. Existuje ale možnost provedení dalších, doplňujících měření.

Tagy geodetické práce Správa železnic VRT Vysokorychlostní tratě v Česku
31 komentářů