Správa železnic začíná prověřovat modernizaci trati do Trutnova na 200 km/h
Lokomotiva 754 v čele rychlíku Krakonoš v Jaroměři. Foto: Michal Chrást
Studie se bude týkat i dalších tratí na sever od Hradce Králové.
Studie se bude týkat i dalších tratí na sever od Hradce Králové.
Vedený správy dráhy vyhodit za mrhani penězi za blbosti
Přesně tak, doporučoval bych se zabývat projekty, u kterých je šance, že na ně budeme mít.
A to určí kdo?
Jej, a to už se místní těšili, že se po padesáti letech slibů opravdu dočkají 😔
Do Tu 200, do Na 40 😀
Dobrý den, ví někdo jak to vypadá s vlárskou dráhou?..prej se má taky modernizovat. Aspoň se o tom kdysi psalo. Děkuji. Honza.
Je to postupně v plánu, zatím Blažovice – Veselí n. Moravou, podívejte se na mapu staveb Správy železnic.
No, řekněme to takto. Asi se objevily nějaké EU dotace.. Na koridorové a přeshraniční spojení. Tak je bude cucat. A tvářit se, jak je to zadarmo, a jak investujeme do železniční dopravy. A to že nebudou investovat do zbytku sítě, to je jaksi b. Protože na něj ty dotace zase nejsou.
VRT v tomto případě nedává smysl, když ještě nemáme ani páteřní Dresden-Praha-Brno-Wien/Bratislava/Ostrava.
Neříkám, do Trutnova je potřeba lepší trať, ale nestačila by nějaká dvoukolejka na 120 km/h a ideálně v podobě spojky např přes Dvůr Králové nebo podél silnice 37 ? Nemá to sice takový přínos, ale ekonomicky i časově by to vyšlo lépe. Jak se říká, lepší vrabec v hrsti než holub na střeše.
VRT ve Vámi uvedených směrech je samozřejmě prioritou a postupně se připravuje (v některých úsecích už probíhá územní řízení). To ale neznamená, že se již nemůže pracovat na dalších úsecích.
probiha zpracovani DUR nikoliv samotne UR.
Tyhle úvahy potom končí těmi jednokolejkami na (až) 110 km/h.
Taky to žádná VRT v tomto směru nebude, když to bude trať na 200 km/h.
Jak už píšu níže, modernizace stávající tratě na řádově 200 km/h je VRT kategorie II. Nad 250 km/h platí u novostaveb.
„Studie se bude zabývat také konvenčními tratěmi severně od Hradce Králové, které byly součástí původní Studie proveditelnosti Hradec Králové – Trutnov/Broumov,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola“…
Takze staci kdyz Sudop obslehne co vymyslel Cedop v te puvodni studii, trochu tomu zhorsi parametry, aby byl Ludek na pobrezi spokojeny?
Nebo se Nejezchleb chce zalibit Cervickovi, ze mu to tam zrychli jeste vic nez navrh Cedop? Ale pak nevim, zda to ma posveceny Ludeckem, protoze rychlost 200 do nejakych Sudet, kam navic uz bude dalnic… to bych se divil, kdyby proslo…
Jojo, tihleti páni…
Dobrý den, jen tak pro zajímavost, kde zjistím co Cedop vymyslel ??
No za rok a půl nevymyslel nic, proto se to převedlo do jiné studie.
Ale nepovídejte. 😉 Pravda s nějakým zpožděním, ale jinak platí jen pokud “nic“ budeme definovat jako ekonomicky odůvodněnou dvojkolejku do cca Starkoče včetně průchodu Smiřicemi na 140, pak dvě koncepčně různé varianty spojky, zkapacitnění jednokolejek dále a elektrizaci vseho na sever od Jaroměře včetně přímých vlaků z HK do Adršpachu, či rychlý Broumov (z HK hodina) po spojce mimo Meziměstí s možností prodloužení do Kladska. Prostě zhruba řečeno nic… Tedy jak pro koho.
Taky jste od dětství živen protisudetskou propagandou, která započala po odsunu Němců a jede doteď, že? Byl jste se v v těch “nějakých Sudetech” už někdy podívat?
😳
No nevím, když soudruzi nejsou schopni udělat ani 20 km do Boleslavi případně Turnova na 200.
A když to tam nedávno látali nevím na 80. A do Jaroměře Slavnostně pouze 1/3 na 120.
Asi jako Ostrava Opava 1/2 na 120.
Ve spravni rade nesedi Puta…
Hlavně aby už někdo konečně protlacil Vysokovskou spojku. Ta by pomohla hodně
v jakém je to vůbec stadiu ?
Vždyť je o tom ten článek, ve fázi studie.
Snad by ten kopec mohl provrtat nějakej červíček. Nebo by to někdo mohl prokopnout.
Snad. Zatím za nich máme přímé vlaky do HK. Tak uvidíme.
Zase jsem se jednou úpřímně zasmál. Spojit Prahu s okresním městem Trutnovem a polským Walbrzychem s návazností na další polské destinace v náročném podhorském až téměř horském terénu rychlostní železnicí do značné míry kopírující dálnici, to vážně nevymyslíš..Náklady na takovouto stavbu by byly astronomické i bez nynějšího cenového šílenství, a návratnost se ztrácí v nedohlednu. Nejednou je problém na trati HK-TU aspoň zpoloviny zaplnit motorový vůz s jedním přívěšákem, nezřídka i solomotor, a najednou se tu bude nabízet vysokorychlostní spojení s koridorovými parametry! To už zde může jezdit i TGV, Šinkansen, nebo rovnou maglev 🙂 Navíc byla nedávno tato trař… Číst vice »
Když vás tak čtu, tak se tam nevyplatí stavět ani dálnici.
A Maglev tam jezdit nebude, Šinkanzem možná, i když mám pocit, že je pro Evropu moc široký. Takže možná by tam mohlo jezdit akorát něco z rodiny TGV.
Tak podhorský, téměř horský terén tady máme vlastně po celé hranici ČR, podle Vašeho by bylo jediné možné řešení asi izolace. Švýcaři by asi nepostavili ani km trati.
Jinak Vratislav má asi 600.000 obyvatel.
Z Ústí do Třebové jezdí na osobáku Regionova popřípadě 810. Kupodivu také asi stovka nákladních vlaků denně.
Ano, chtělo by to ještě jednu dvojkolejku do Polska, stejně jako do Německa, propojit Bavorsko s Dolním Slezskem. A tahat kontejnery vlakem. Kamionů takhle jezdí hromada.
A zase to padne na propustnosti uzlu Praha. A pravobrezka to oblikou přes Ústí a Cheb nevytrhne. Potřebovala by kompletní rekonstrukci a kapacitně by to taky přestala dávat.
1.) Celá Pravobřežka projde kompletní modernizací (vč. konverze na 25 kV a ETCS) v letech 2023 – 2033, mj. vzniknou i trojkolejné úseky Velký Osek obvod Libice n. Cidlinou – Lysá n. Labem a Všetaty – Mělník.
2.) Na ŽUP (Železniční Uzel Praha) aktuálně běží studie proveditelnosti, zatím bylo vyhotoveno dílčí plnění srovnávací varianty Bez Projektu.
Kolik nákladních vlaků, myslíte, že jezdí přes hranici do Polska v Královéhradeckém kraji, t.j. přes Královec nebo Meziměstí? Prozradím vám, že se jedná o množství menší, než malé. A nákladních vlaků od HK do TU? Většinou čtyři za 24 hodin, někdy dokkonce šest! Trať z Ústí do Třebové s touhle tratí nelze srovnávat.
To je furt dokola. Po pěšině v lese taky nejezdí kamiony.
Kolik kamionů z Rakouska nebo Německa jede přes hranici do Polska v Náchodě nebo Královci?² A kolik nákladu by tam mohlo jet, kdyby tím směrem vedla nějaká rychlá elektrizovaná trať?
Dvojkolejná, elektrizovaná, a na naše poměry celkem slušně rychlá trať, i když se nejedná o VRT, vede od Prahy do Drážďan. A přesto po nedaleké dálnici jezdí do/z Německa spousta kamionů. BTW, v článku se nehovoří o nákladních vlacích, ale o přepravě osob. A kamionů v Královci moc nepotkáte.
A kdo by tudy po „revitalizacích“ jezdil? Všude krátké koleje, např. v Hronově po „revitalizaci“ 300 m!
Ono je uplne jedno, ze to ekonomicky nevyjde, dalsi studie co nedopadne, ale hlavne ze to sudop dostane zaplacene…
Poprosím o seznam SP, které za posledních pár let nevyšly.
Opět názor na úrovni…
*Slezské Vratislavy.
Vratislavi. Je to Vratislav, ne Vratislava.
Ale polské je taky v pořádku.
Je, i když to bývalo třetí nejvýznamnější město Koruny české.
Spíše druhé nejvýznamnější.
Bejvávalo za Rakouska. Stejně jako Břeclav.
Tak hlavně že zase utratíme nějaké peníze. Je už jedno za co.
Ta studie stojí jak jedna výhybka.
Sice hezký nápad, ale pokud by trať do Polska měla vést přes Trutnov, vyžadovalo by to minimálně od Jaroměře až do Polska novostavbu ve zcela nové trase, v obtížném terénu s dlouhými tunely. Podstatně jednodušší by mohlo být využít jako základ trať přes Náchod a Meziměstí. Na trať do Náchoda přes Vysokovskou spojku už plány existují. Z Náchoda až za Hronov je trať dostatečně přímá a stačilo by ji jen zdvojkolejnit. Složitější situace, kde by byly třeba větší přeložky s tunely, by byla až za Policí n.M. Na polské straně by pak byl třeba jeden trochu delší tunel před Walbrzychem,… Číst vice »
Přes Broumov do Kladska je to cca 70 km, po silnici 40 km. Zajížďka jak prase.
Vždyť ta trať vede celou dobu vedle té silnice?
Silnice Náchod-Kladsko přes Kudovu Zdroj, polská I/8 opravdu nevede podél trati přes Broumov.
Jedině snad s takovýmhle tunelem a přeložkou, což je spíš Fi než ž Sci:
https://mapy.cz/s/pogejasabu
Pro nákladní vlaky je důležitý především sklon, i za cenu o něco delší trasy. Mezi Náchodem a Kladskem jsou hory, tam by to šlo jedině hodně dlouhým a tedy i drahým tunelem.
Přes Broumov by stačilo relativně levně obnovit a zadrátovat trať, která tam už v minulosti existovala, a to jako odbočku z hlavní trasy na Walbrzych.
On je zásadní problém v tom, že si tu hromada lidí plete Trutnov s Turnovem a motají do toho Liberecko.
Nejdřív vyndejte prst z nosu a píchněte ho do mapy, ať si v tom bordelu uděláte pořádek. Potom si představte, co to znamená studie a pak to vsuňte do kontextu dnešní doby, kdy se železnice nestaví a vše nové je jen na papíru.
Z Hk do Tu 200kmh je úplný nesmysl (tedy z pohledu proveditelnosti), a to ne, že by se mi to nelíbilo.
Co je na tom nesmyslné, z hlediska proveditelnosti? Tunely a mosty stavět umíme.
Chápal bych důvod ekonomičnosti.
Tu? Nepleteš si taky Trutnov s Turnovem?
Jako ta diskuze s režistou při prohlížení jízdenky za psa:
„Proč Váš přes jede do Trutnova, když Vy jedete do Turnova?“
Ano Tu, Tu jako Trutnov, představ si to.
Je to SPZ bývalého okresu. Turnov je okres Semily, tak proto Tu a ne Sm.
Vypadá snad, že bych si tyhle 2 města pleti?
SZ porad vymysli ptakoviny, ktere z pohledu cestujiciho nechapu… Je treba co nejdrive zdvojkolejnit usek HK – Jaromer, coz zrychli cestu mezi krajskym mestem a okresnimi mesty a spojeni HK – Liberec. Pak je treba napoji naprimo Nachod. Do Trutnova povede dalnice, do Nachoda by mela vest aspon poradna zeleznice, idealne protahnout pres Broumovsko az do Polska, coz by imho melo prinos pro cely region Nachodsko/Broumovsko.
To bude Brejlovec rožhavenej až do běla.
Brejlovec jezdí max.100km/h. Musíte dát tedy dva a můžete 200. Nebo ne? 😁
Jo po vypnutí omezovače by se dal rozjet 😀
A při jaké rychlosti by se mu rozletěly komutátory?
Myslete politicky Svoboda! Kde bydlí Červíček? Ve Vysokově přeci! Tak co postavíme? Myslete politicky, jinak budou prémie co? Nižší, kur.va nižší!
klidne at mysli politicky, hlavne ze to bude.
jeste by bylo potreba do nejakeho organu nanominovat nekoho z liberce. nehodil by se jim tam zastupce tisku? 🙂
Jenže RS5 přes Hradec do Vratislavi je na stole už roky před nástupem Červíčka.
Tak to byl i DOL. Jen se vždycky musí najit trouba co to povznese.
Pan Červíček sice bydlí na Vysokově, ale třeba na situaci ohledně tolik potřebného obchvatu Náchoda se to zatím nikterak neprojevilo. On ten obchvat totiž povede i přes Vysokov.
Obchvat Náchoda je čítankový příklad řešení následků, nikoli řešení příčiny.
To uz se vi dlouho, ze vyfakovali liberec a potahnou to pres hk/pa. Navic v trase na Liberec je modernizace a elektrifikace plánovaná jen do mlade boleslavi, zbytek vyfakovali. Takže se zatraktivnění a zkvalitnění zeleznic na Liberecku nedočkáme. Přitom kraj zájem měl. Ale dráhy nikoliv.
Dočkáme 32.13.2099
A proč motáte Liberecko pod článek o Trutnovu?
Reálné se začne stavět až tady SZ nebude.
A investorem bude teda kdo?
rzd asi…
Lidi je to studie a je to jen odpověď Správy železnic novému předsedovi Správní rady SŽ.Odkud přišel pan Červíček a co jako první kritizoval ????????
Myslím, že jste to vystihl úplně přesně – moudrému stačí napovědět.
Ale ta zakázka na tu studii byla vypsána už v říjnu 2020 a nabídky se podávaly do ledna 2021. Zpracovává ji SUDOP a Moravia Consult, nyní byl uzavřen dodatek k té smlouvě, ale to by se vážně za těch pár dní od změny správní rády nestihlo, takže pochybuju, že je tam nějaká souvislost. Navíc gros té změny leží v prověřování nových variant vzniklých na základě jednání s Polskem.
Přijde mi hrozné, že průmyslové Čechy ještě nemají spojení VRT s průmyslovým Dolním Slezskem. Hlavně ať je ta infrastruktura VRT budovaná velkoryse a na 350 km/h!
Modernizace trati Hradec Králové – Jaroměř – Starkoč – Trutnov by měla zahrnovat zdvoukolejnění (alespoň některých úseků) a samozřejmě i tu Vysokovskou spojku, protože to jinak bude méně než poloviční přínos. Jsem zvědavý, co vymyslí.
vysokov a dve koleje z hk do nachoda. vic bych od toho necekal a i to je vysoce ambiciozni cil.
za starkoci na trutnov dvojkolejku nepotrebujete, zase by byla vyhra aspon drat, pripadne jestli tam zustal nejaky velky lokalni propad (nemyslim, si, je to mizerne docela homogenne).
Je trochu divné, že doteď nevyšla Vysokovská spojka vůbec, a vy hned rovnou dvě koleje.
Za mě bude úspěch, když se tam na té spojce vykopá vůbec jedna tunelová trouba a k ní z obou stran ty dvě koleje přivedou.
i na takovy kompromis jsem ochotny pristoupit 🙂
U průmyslových regionů bych čekal spíš nákladní koridor, ne?
Ani primy bus z Tu do Hk temer nejede. Vetsina busu jezdi oklikou pres Dvur Kralove aby se to vyplatilo. A velmi mnoho lidi dojizdi kazdy den do prace a do skol hlavne z M Svatonovic , Kostelce , Starkoce a Skalice kdyz pominu Jaromer. Tak tedy z Tu do Hk se bude jezdit 2oo coz bude super a z ostatnich stanic jak?? To zrusi trat a budou jezdit busy nebo bude jezdit hodinovy takt a v Jaromeri presedat na Vrtku??
Jak přesedat na VRTku?
VRT je vysokorychlostní trať, na tu si nepřesednete, ta může být do Jaroměře natrasována, nebo může vést okolo a spojena s konvenční sítí pomocí různých spojek (sjezdů/nájezdů).
Trať do 200 není VRT.
Očekávám, že vlaky co pojedou od Náchoda a Svatoňovic+Kostelce+Starkoče pojedou stále do Hradce. A možná i vlaky do/ze Dvora by měli jezdit z/do Hradce.
Trať na 200 km/h může být VRT kategorie II (modernizovaná trať) dle 2002/735/EC. V tomto případě by klidně mohlo jít i o kategorii III: „zvláště modernizované tratě se zvláštními vlastnostmi danými *topografickými, terénními* nebo urbanistickými omezeními, jimž musí být rychlost v každém jednotlivém případě přizpůsobena;“.
Ale dle českého zákona o drahách ne.
Český zákon o dráhách radši nezmiňujte…
Pakliže je to studie ,tak to budou studovat desítku let ,jako plno jiných projektů a zvlášť v dnešní době ,kdy by měla být zveřejněna studie co budeme v nejbližších letech jíst a za co.
treba umrete hlady a budete mit klid od vsech tech zneklidnujicich zprav…
Ať hlavně kurňa pohnou s tou Vysokovskou spojkou. Těch pár kilometrů snad není raketová věda!
Doteď nechápu jaktože takováto krátká a potřebná spojka, která by zrychlila spojení Královéhradecka s Náchodskem (1. s 3. největším městem kraje) o cca 20minut není u SŽ ani ve střednědobém plánu (tj ve dvacátých letech tohoto století).
Je to periférie republiky. Význam to má leda pro Náchod, tak se o to musí zasazovat místní politici. A dělají to, nebo jezdí autem a vlakem leda jako atrakce pro děti?
ale nachod – na to, ze je uplne na hranicich – neni uplna prdel + to ma vedlejsi efekty pro region za nim.
nevim jestli treba rekonstrukci trate do opavy tlacili politici z opavy – a to mi prijde jako srovnatelna akce.
Opava je skoro 3x větší než Náchod, a posloužilo to i Krnovu, který je taky větší než Náchod. A je z toho jednokolejka, kde v případě jakéhokoli většího zájmu bude zase problém s kapacitou
Lidi z vnitrozemí nechápou, že v příhraničí to žije obecně, protože je to u hranic a probíhá tam přeshraniční obchod a výměna 🤷🏻♂️ To byste chtěl moc, kdybyste po nich chtěl, aby to pochopili…navíc jim bolšani po odsunu Němců řekli, že Sudety jsou zónou nikoho, a to se těžce vyvrací…kdo jede v dnešní době protisudetskou propagandu, je, chtě-nechtě, v duši komouš.
Budete tomu nevěřit, ale nejeden výpravčí či strojvedoucí má vlastní automobil. Tím to vážně není.
To není jen tak s tou spojkou. Je tam výškový rozdíl 50m a zástavba. Lepší by
bylo postavit spojku Třebechovice pod Orebem – Bolehošť a modernizovat celou 026. Tím by vzniklo rychlé spojení i z Hradce Králové do Opočna a Nového města nad Metují
No a teď si spočítejte JD přes tu Bolehošť a pak se zamyslete, jesti to fakt něco pro NA řeší. 😉 Tahle spojka je sice taky potřeba, ale pro trochu jiný směr.
neni nejaka sance, ze byste se na te studii podilel? nebo by to byla zrada cedopu?
Zrada jistě ne, ostatně tam již déle nejsem, ale já už chci mít hlavně klid. Navíc se postupně prosazuje další generace, mnohdy překvapivě dobrá, tak budu prostě jen držet palce, ať se pokrok vydaří.
Pokud by ta spojka měla být čistě pro osobní dopravu, tak tam se sklonem nebude problém.
Je potřeba najít nějaký vyvážený řešení, protože čím menší sklon, tím delší tunel.
Vy chcete po SZ práci? A aby mysleli?😀
Vysokovská spojka by určitě hodně pomohla, ale předpokladem by mělo být zdvojkolejnění trati minimálně z HK do Jaroměře, tam je třeba začít. Ta jednokolejná trať je na hranici kapacity a další vlaky od Náchoda by už pravděpodobně nezvládla. A přínos zdvojkolejnění toho úseku ke zrychlení vlaků a snížení rizika jejich zpoždění by byl srovnatelný s Vysokovskou spojkou.
vysokovska spojka hlavne odstranuje dvoji oprc s uvrati.
ale souhlas s tim, ze na druhe koleji do jaromere mozno lze zacit pracovat okamzite a v mezicase se to vyjasni dal… 🙂
Ne do Jaroměře, ale minimálně až do Skalice je to hlavní kapacitní hrdo.
budou trate elektrifikované?
😀 Jako že by VRT byla v nezávislé trakci? To se snad ani u nás nestane…
ICE-TD se musí někde uplatnit 😛
Co tu vytahujete VRT? O ničem takovém článek není.
Ne
Nemusely by, kdybychom od Angličanů koupili zbytky jejich souprav HST (Class 43, IC 125). Ty jsou jen o fous starší, jak to červnené TGV, co tu bylo prezentovat zářné zítřky, , takže cajk 😀
A vy znáte nějakej dieselového vlak co jede 200?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/InterCity_125
Ajo… Na tenhle sem zapomněl.
https://cs.wikipedia.org/wiki/ICE_TD
Britské InterCity tak jezdilo.
Oni ještě jezdí, a už mají i elektro-diesely řady 800. https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_800
200 není žádná rychlost. Kdyby byla potřeba pára na 200, také se dá postavit. Problém není technika ale ekonomika.
Jel jste nekdo z Trutnova do Hk? V Tu nastoupi par lidi. Az postavi dalnici tak pojedou busem primo do Hk. Vlak se plni cestou az. Svatonovice , Kostelec , Starkoc atd. A mezi temito stanicemi kde je jizda vzdy nekolik minut se bude jezdit 2oo?? 😀
se ma zrušit nebo omezit bus, pak byste měl plnej vlak už od začatku, je to chyba kraje.
+ vseobecnou zeleznicni povinnost!
A běda vodárnám, jestli pošlou vodu potrubím!
A na tu dálnici dát zákaz vjezdu…
Třeba kvůli rychlému spojení z Prahy do Krkonoš. V každém případě by to chtělo modernizovat i trat do Svobody nad Úpou
Myslíš ,že by Pražák jel vlakem ?
Ty máš mindrák burana? Pražák jezdí vlakem úplně stejně jako nepražák.
Spíš mnohem víc. 😉
Jezdí Pražáci, jezdí vlakem, ( příměstské půl milionu denně a město skoro milion) naopak burani z vesnic jezdí všude autem a pak se diví
Těm „buranům“ z vesnic nic jiného nezbývá, protože vlakové spojení buď není nebo nevyhovuje.
Tak je jasné, že když z Trutnova žádná přímá trať ( do Hradce není, že po ní nikdo nejezdí. (Klikatá trať z Trutnova do Strakoče s průměrnou maximální rychlostí 80km/h opravdu nemůže konkurovat dálnici, zvlášť když je cesta vlakem z Jaroměře do Trutnova tudy o cca 20km delší). Nová trať by situaci ale zcela jistě změnila.
Vyuzivate nekdy vlak z Tu do Hk?
Vy se tu koukám myšlenkově točíte v kruhu.
Takže pro vás ještě jednou: když bude vlak rychlejší než bus, lidi tím jezdit budou. Už chápete?
To, že bude jezdit 200, ještě nemusí znamenat, že bude mezi zdrojem a cílem cesty rychlejší.
A proč furt omíláte, zda diskutující využívají TEĎ vlak z Trutnova do HK? Logicky tim vlakem nikdo nejezdí, když to délkou připomíná spíš vyhlídkovou jízdu. Ale soudit budoucí VRT stav dle současného žalostného stavu je blbost. 😀
druha vec je co na te trati jezdi. brejlovec se ctyrma v rezimu spesnak je zoufalstvi.
Co je objednané to jezdí.nevim co je na tom zoufalství?
To bude nová trať vedena mimo vámi uvedené stanice/obce, takže se to na těch cca 200 někde rozjede, tipnu, že jen mezi Trutnovem (mimo) a Jaroměří (mimo).
A s odbočkou do Pece na 25kV :-))))
Jj den
A co v té peci budete tavit že tak vysoké napětí
rádoby vtipný komentáře :DD
Jde pochopitelně o sklárnu.
A realizace přijde kdy ? Ve 23 století ??
😀 Né… to by mohli stihnout ještě v 22. 😀
zároveň s RS5 takže kolem roku 2045
na zadny rs bych to nevazal, jinak to nikdy nebude.
Zajímevé číst tuto zprávu v rychlíku do Prahy pod zámkem v Nelahozevsi. Jedeme 70km/hod na prvním koridoru 😁
Protože na tomhle kousku do Kralup ještě z důvodů tunelů neproběhla modernizace.
Mimochodem, podle openrailmap je tam rychlost 80 km/h, takže jste se teprve rozjížděli ze stanice, když jste jeli 70.
A počítá se s rekonstrukcí někdy?
Byla na to už před lety (tuším 2018) studie, nic se zatím nezačalo…
Ještě není doprojektována ani dvojkolejka Brno-Přerov a už se budou utrácet peníze za takové pohádky
Klíčové ukazatele výkonnosti vázané na odměnu generálního ředitele SŽ pro rok 2022 – Oblast komunikace: Zvýšení komunikace a podvědomí veřejnosti o stavbách v průběhu přípravy a realizace významných staveb. Realizace alespoň jedné prezentace významných staveb v každém kraji v ČR…
Tak to jsem fakt zvědav na to, co představí pro Liberecký kraj
Kdyz v Liberci udelaj prezentaci o velky cinsky zdi, tak to ty formulaci zcela vyhovi.
Metro
Tak od cca Turnova do Liberce to jinak než tunely nepůjde, takže by to nepřekvapilo.
Klíčové ukazatele výkonnosti vázané na odměnu generálního ředitele SŽ pro rok 2022 – Oblast investiční: Příprava výstavba VRT. Zahájení dvou nových veřejných zakázek na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí úseku VRT.
Tohle není VRT, takže není vůbec jasné, co tím chcete říct.
je to tak, ale zdvojkolejneni, vysokovsky tunel a draty vcetne trutnova je vyrazne jednodussi pocin nez brno-prerov.
(mohlo by se udat i zaroven a nijak zasadne se nevylucuje)
Ali Správa a 40 úředníků?
Super. Trat neni prioritni, takze se bude stavet jako prvni.
Takze vlastne jde o zruseni VRT ve smeru HK/Pardubice-Vratislav… Gratuluji k dalsimu hrebicku do rakve ceske zeleznice…
Ale souhlasim s tim, aby trat na Liberecko a Trutnovsko prosla vyranou modernizaci…
A pardon, moje chyba… :-D, furt se mi pletou ty dve mesta… :-D, beru prispevek zpet…
Ale dal od Hradce na sever, by mela jit jeste plnohodnotna VRT…
Tím už je samotné přetrasování obou VRT přes Kolín, kde bude přínos nové stopy minimální. Hlavně, aby to nedopadlo původní tratí zbastlenou na pre-VRT (za cenu omezení místní obsluhy a nákladů) a další VRT vedle ní, jak se stává v plánování zvykem. Vůbec bych se nezlobil za přiměřené zrychlení a zkapacitnění stávajících tratí, včetně potřebných doplnění, a „železné dálnice“ pak jako samostatnou nadstavbu napojenou do stávajících uzlů, bude-li tedy ještě po dnešním opojení stavbou dálnic potřeba…
frantisek bojuje za moznost uhelnych skladu ve velkem oseku…
Tak to se ví už dlouho, že plynovody sebraly železnici práci. Kamna na uhlí do každého bytu!
….se z těch VRT nepo….
Obávám se, že VRT v tomhle směru je neuživitelná, kolik by po ní jezdilo linek? Dvě? To by tam pak stačila jedna kolej. takhle na tuhle trať se budou moci nacpat i nákladní vlaky, ale taky nepředpokládám nějaké velké počty.
200kmh má být standart, kde to jen jde. Navic tato trat si urcite rychlost 200km zaslouzi, vždyť Trutnov není malé město a taky zároveň se může zajímavé spojit Praha – Wroclaw. Vzdyt to je 3. největší město v PL. Minimálně náklad tudy může jezdit velice intenzivne a osobni doprava by si sem cestu take nasla. Trasa přes Bohumín je proste absolutně pretizena.
S tim souhlasim, ono vubec Liberecko je odriznute…
Trutnov ale není Liberecko, obzvlášť v rámci železniční sítě ne…
Jo, Turnov a Trutnov… 😀
Pro většinu nákladů je ovšem optimální rychlost 120 km/h, která současně umožní zachovat obsluhu mezilehlých sídel a pomůže udržet nákladiště, vlečky a podobně. Jo, honit vše oklikami není dobré, ale pozor na zbytečnou megalománii, jíž potom často padá za oběť i původní účel – aneb investovali jsme do kolejí, ale lidé přesto přešli na silnice (do nichž jsme investovali též). Proč asi, kolikrát…
Když bude železnice do HK nebo Prahy rychlejší lidi nebudou a nemaji duvod nejezdit vlakem. Když se železnice postaví na 120, tak vážně není důvod jít do vlaku. Železnice musí být rychla, moderní, custa a pohodlna to je jediný zpusob jak do ní dostat více lidí. Protože jinak člověk zůstane u individuální dopravy.
Viz Praha-Plzeň, vlak co 30 minut v taktu, nové vozy a pokud zrovna nepadají skály tak za 90 minut centrum-centrum. A to busem ani autem nedáte.A cestujících je dost.
„trať si rychlost zaslouží“
„osobní doprava by si cestu našla“
Co je tohle za vysoce sofistikované hodnocení? Buď tam je poptávka a pak tam musí být adekvátní trať a nebo tam poptávka není a pak smůla. Ale postavit trať podle „zásluhovosti“ a pak čekat, až si ji zákazníci „najdou“?
To není pravda, poptávka není proteze je trať pomalá a rychle naroste kdyz trať zrychlit. Navíc trať která bude objizdna koridoru tedy, HK-Praha je nutná jako sůl. Vůbec nevidím důvod proč by nemohla tato trať dustojne pokračovat. Uvidíte jak se vlaky náplní po otevření dalších úseku CB-Tabor- Praha. Dovod je jasný, čas. Lidi najednou budou dojíždět do práce napr.: 3x v týdnu vlakem a 2x budou mít homeoffice.
Velice zajímavý přístup, v době, kdy páteřní koridory modernizuje na 140, budeme „lepší lokálku“ modernizovat na 200……..
Jakou lokálku? Hlavní trať Čechy – Polsko. Nyní musí jezdit všechny vlaky přes Moravu.
Hlavní tah na Polsko by mohl být také přes Lichkov. Na Polské straně je to trať potenciálně koridorových parametrů (dvojkolejná hlavní trať postavená Němci), jen dost zanedbaná. Na naší straně je to horší, ale trať je po modernizaci a je tam dost výhyben.
Trať z Ústí nad Orlicí do Lichkova je sice po modernizaci, bohužel s krátkými staničními kolejemi pro nákladní dopravu.
a do kopce…
A vůbec neulehčí přetíženému úseku z Chocně do Třebové.
Na druhou stranu, přes Trutnov plánujeme dálnici právě ve směru té tratě, a trať do Žacléře spolu s ní odepisujeme paradoxně i přes to, že odbočka z dálnice bude také ve směru tratě, a zajížďka tak prakticky úplně stejná. Asi by neškodilo mít pořádných tratí také více; pak by možná na kolejích nekončily jen dálkový tranzit a zbytková obsluha. Mnohde udělá lepší službu klasika na 120 než od území odstřižená rychlodráha; na tu se pak může někde dále napojit. Lichkov má smůlu, že se při přestavbě s elektrizací nesáhlo také trochu na zrychlení průjezdu (mezi Ústím a Letohradem pak naposledy… Číst vice »
Dnes dá Letohrad ve směru od Ústí do Lichkova projet osmdesátkou, před modernizací to šlo jen poloviční rychlostí.
trat z letohradu na hranici se rekonstruovala pomerne dost, zadani bylo pro nakladni dopravu a i tak byla ta investice dost na hrane (po realizaci a skutecnem provozu je videt, ze to je absolutni provar).
vykouzlit tam cokoliv nad stovku by znamenalo naklady zcela neadekvatni objemu dopravy.
Vazba Ostrava-Polsko je silnější než třeba HK-Polsko.
Tak ono je Polsko především velká země, s ČR svojí velikostí těžko porovnatelná.
Hlavně Polsko je země polycentrická. Ne jak u nás, že je Praha, pak dlouho nic, pak Brno a Ostrava, a ten zbytek skoro ani nestojí za řeč.
To taky.
novy standard. 🙂 kde se modernizuje koridor na 140? blansko a bezpravi?
Ne zmodernizujem to na 90 km/h..vy stě opravdu chytrolin.
Tu jedničku před 90 domalujeme časem….
Protože tohle bude novostavba, tak je velmi blbé to stavět na tak málo. Žádná modernizace lokálky (což trať Jaroměř – Trutnov stejně není).