Správa železnic začíná opravovat nádraží, které prošlo rekonstrukcí před 13 lety
Výpravní budova Blatno u Jesenice PŘED novou rekonstrukcí. Foto: Melichar Kašpar
Podle zadávací dokumentace není budova v havarijním stavu.
Ta rekonstrukce v te podobe, ktera je popsana, mi prijde celkem zbytecna. Smerem ke klicovym indikatorum, k nimz ma SZ pracovat, je jeji dopad az nulovy.
Tam by to hlavně chtělo ta nástupiště. To by už nešlo k tomu přidat? Zvlášť když má jít o bezbariérovost?
Další důkaz toho, že vedení SŽ jsou darebáci a jedinou otázkou hodnou odpovědi v tomto případě je, kdy to konečně pochopí taky někdo odpovědný ve vládě a požene je prasečím krokem od koryta. Není na čase do SŽ vyslat nějakého auditora, aby se na ten chlívek někdo kompetentní podíval zblízka? Nebo rovnou PČR?
Abychom jim ale nekřivdili. Pokud by šlo o statiku, pak by se asi něco dělat muselo. Jenže to chce lepší a podrobnější vysvětlení.
Má to jinou barvu, ta původní byla cihlová. Ale stejně – vždyť se okolní tratě budou rušit. Třeba do Mostu už ČD nejezdí
Nic nového.Napriklad na traťi Praha Smíchov,Nucice dela komplexní rekonstrukci trare každý rok v době prázdnin.Pritom zde jezdí lehké motorové soupravy,občas projede Cargo.Nikdo neví proč,ale asi je tam nějaký zájem a nás obyvatelé obtěžuji každoroční veliký.
Jo aha, předtím dělali střechu a okna, teďka dělají vnitřky.
Ale celých 10 dnů na podání nabídek, to je teda bomba.
Kéž by se prachy nacpaly spíše do obnovy tratě do Kralovic..
Nebylo by lepší opravit trať, kde kraj dopravu objednávat opravdu chce? Např. Krupka.
Čemu se divíme když dnes správě železnic velí bývalí lampasáci.
Kdyby demence kvetla, tak je ve vedení SŽ botanická zahrada.
A nejlépe by jim slušelo kvést na Pankráci nebo Na Borech.
Pamatuji v roce 2005, kdy se ve stanici Blatno u Jesenice dalo přestupovat z osobáků Plzeň – Žatec na osobáky Rakovník – Bečov nad Teplou. Tehdy stanice fungovala jako skutečný železniční uzel s připoji.
Od té doby sice jezdí na trati Plzeň – Žatec o trochu lepší a novější rychlíky, ale osobáky v celém úseku Žihle – Žatec jsou zrušené a přípoj z rakovnického osobáku na plzeňský rychlík znamená v lepším případě půl hodiny čekání v Blatně.
Ano, to je závažný problém a neřeší se!
Spíše by se měla dráha zyanyslet nad tím, aby protáhla osobní vlaky až do Blatna. Aby zde byly přestupy z trtati 160 na trať 161.,
Dráha ? Človíčku, proberte se…. To se musí domluvit PK, SK a ÚK….
V normální realitě je standardem po 10 – 15 letech věci opravovat, aby zůstaly pěkné…jen v post-bolševických zemích si mnoho lidí naivně myslí, že když to jednou postavíte, vydrží to staletí…
V normalni realite by se x desitek let netvrdilo, ze nejsou penize na rekonstrukci klicovych nadrazi / trati. A na zkraslovaci akce nebo na penize na nepodstatne akce typu Kozi draha, se penize najdou? Nechtelo by to uz trosku zmenu ve vedeni SZ?
Škoda jen, že ta samá Správa železnic nechává doslova chátrat desítky objektů. U nich před 10 lety neproběhla rekonstrukce, tak asi není potřeba dle vaší logiky budovy udržovat. Nejsou totiž už pěkné, že?
Na 4.koridoru z Budějc do H.Dvořiště jsou minimálně tři staniční budovy, které rekonstrukci potřebujou jako sůl, ale se na ně z vysoka s..e.
To se velmi pletete, v normální realitě máte provádět prohlídky a údržbu průběžně, vždy, když je to třeba. Nahrazování údržby investicemi bylo naopak běžné u bolševiků, všechno nechali zchátrat a potom tam poslali železniční vojsko, které položilo svršek a zbytek chátral dál. Rozdíl je pouze v tom, že dnes se čas mezi investicemi zkrátil, jsou ty investice komplexnější, ale údržba se dál nedělá. To Vám přijde správně. To není útok na SŽ, ale na myšlení lidí.
Jako byste nevěděl, že hlavní manažerskou čiností je „katovat kosty“ a když už nějaké ty kosty připustit, tak Kapexy – Opexy jsu přece fuj!
„Místo oprav rekonstrukce“ – tohle asi postihne i stanici metra Černý Most
Jenže je tu otázka kvality prací, jejich trvanlivost, použité materiály, perspektiva řešení. Není důvod, aby provedené stavební práce nebyly udělány tak, aby vydržely desetiletí. Tak to nakonec dělali naši předkové a proto tu máme stále stavby i po sto letech, které fungují. Stačily drobné úpravy, modernizace apod.
A co Podbořany, nikdo tam není, pouze prodej jízdenek a budova velká jak blázen. A stejně je v rekonstrukci, ať to stojí za to !!!!!!
V Podbořanech bydlí i lidi. Kdyby se s tím nic neudělalo, tak za chvíli budova spadne. Nevyhovuje v ničem. Doufám, že pak tam bude ještě víc lidí… ne že to po rekonstrukci zůstane prázdný…. 😞
Ž e ty budovy jsou nevyužívané, je něčí neschopnost. Já jako soukromník neznám budovu (pokud není bouračkou), která by se nedala využít, na které by se nedalo vydělat.
Koukám, že pan Suchan je asi z vedení. Neslyšela jsem, že by si zaměstnanci na něco ztěžovali, a prý když se k něčemu vyjádřili, tak pan ředitel oznámil, že to stejně bude podle něho, a basta. Dodneška prý ani neví, co se vlastně bude rekonstruovat. Koneckonců, jak už to na dráze bývá, rekonstrukce a za dva roky zavřít. Tak jako na lokálce do Bečova – Žlutice, Chyše – dodnes jsou prázdné.
Na trati 064 se rozpadají dřevěné pražce! To jen aby řeč nestála.
Budově nic není, stačí omést pavučiny na fasádě, vyměnit zbytek plechového opláštění na přístavku spolu s opravou záchodů. Veškerá rekonstrukce je jen vyhození peněz, jezdím odsud každý den, a vím o čem mluvím. I zaměstnanci jsou rozčarovaní z této “ rekonstrukce“ .To si jen zase někdo „mastí kapsu“. Viděl jsem skládat materiál – vyrobeno 7/2021 a polovina pytlů tvrdá. Jsem zvědav jak to dlouho vydrží.
Vzpomínáte, jak někdy kolem roku 2010 bylo honem honem zapotřebí vyčerpat nějaké evropské dotace či co – a protože nebylo v resortu ŘSD lautr nic připraveno, celou stavební saisonu se všude na dálnicích do zblbnutí vyměňovala svodidla…? Podobný dojem mám z akcí jako ta v článku…
Tak nevím, jestli to bylo v roce 2010, ale svodidla se vyměňují i teď. Pokud jsou peníze, které se mají utratit (aby se o ně nepřišlo), tak je to lepší než nic. Nehledě na to, že stará svodidla nejsou tak funkční a někde vypadají opravdu otřesně.
Tohle člověka nadzvedne ve chvíli, kdy ve zprávách včera jdou údaje o tom, kolik MD bude dávat na stavby v příštích letech (i kvůli poklesu peněz z EU) a najednou rok 2024 hle 90 mld. letos 130. Co pro zajištění peněz udělaly současná a minulá vlada?
Nač se obtěžovat s přípravou nových staveb – stejně do toho furt někdo kecá… a dokud jsou odměny za vyčerpané fondy, musejí penízky proudit!
I have a dream… každá infrastukturni stavba a rekonstrukce se hezky zanesení do databáze (vybarvi na mapě, jedno co) …a jakmile se na stejném místě v době do deseti let od akce objeví výluka/uzavírka, OKAMŽITĚ se odpovědný manažer dostaví na koberec a bude potit krev při vysvětlování jak je to možné….
Bohuzel se obavam, ze praxe, ktera funguje v soukromem sektoru ( realna odpovednost za sverene projekty u vedoucich pracovniku) se v nasem state jen tak nedockame.
Tak… nebudeme přehánět – rozmělňování odpovědnosti až do úpléh zmizení není něco, na co by měl patent jen (polo)státní sektor
Za deset let bude odpovědný manažer v důchodu či jinde a bude se za břicho popadat.
Ostatně, pokud se někde objeví závada a řeší se v rámci reklamace, není nutné kvůli tomu kohokoli bičovat.
Nepochopil. Železničář, že?
Takže 1) Pokud je naděje, že to vydrží celých deset let, nebudou se u dodavatele uplatňovat reklamace.
2) Nebude se dělat ani běžná udržba.
Byl bych se domníval, že ve zjevné souvislosti s diskutovaným článkem bude zřejmé, co co mi jde, ale patrně se pletu. Tak tedy: jistě nejsem sám, koho jímá podezření, že za účelem řádného směrování penězotoků dochází k opakovným rekonstrukcím částí infrastruktury, jejichž stav to nevyžaduje. Na železnici je to z mé strany jen pocit, ale např. v Praze se takto svého času snad každé druhé léto rekonstruovala tramvajová trať v Lazarské, aniž kdo chápal proč. Ergo je zřejmé, že mnou výše ve zhutněné podobě navržené pravidlo by se nevztahovalo na běžno uúdržbu ani na reklamační práce. Jde jen o to,… Číst vice »
Tak ony to taky před těmi 12 lety rekonstruovali ČD, že? A když se to jen tak zflikovalo, tak není divu, že se do toho musí po letech zase sáhnout…
ČD???
V Martinicích v Krkonoších se za dva roky plánuje rekonstrukce budovy, včetně výměny vyměněných oken před necelými deseti roky. Podle mně, kdo víc řve a má vliv vlivných nahoře, jde všechno.
Děkuji za informaci. V tom případě doufám, že se bude jednat o rekonstrukci citlivou. Ale to si doufám ohlídají památkáři.Co se týče výměny oken nevypadají zle. Spíše než okna by to chtělo ponatírat a případně zrenovovat dřevěné konstrukce.
Tak každý ví, že pro cestujícího čekajícího na vlak je nejdůležitější, jestli okna ve třetím patře (ideálně neobývané) výpravní budovy mají 3 skla a ne 2.
Jednou se spržel o něco stará a my mu za to nadáváme. Budova v roce 2009 nebyla rekonstruovaná zrovna kvalitně, spíš se jednalo o nabarvení a výměnu oken. Navíc je zde dopravní kancelář DOZ.
Existuje takové slovo: priorita.
To slovo přímo zbožňuji např. u D35 🙂
Aha tak co třeba Kolín – Děčín východ rok výroby silnoproudé elektrotechniky 1958-1961. Priorita je hezká, ale pak přijde jeden a ten rozhodne 😁, ale odpovědnost za bezpečné provozování dráhy ty co rozhodují bohužel nemají.
Ano, na trati Žitava – Sohland (linka do Drážďan) jezdí vlaky, zato něktará nádraží téměř padají a vedle stojí krytá zastávka. Ale hlavně: lidi cestují. Mě toto řešení dává smysl.
Protože se nestará o to, co by měla a řeší naopak to, co nehoří. Ať jsou to zarostlé tratě, do kterých tečou imaginární desítky milionů, anebo neschopnost natřít Vyšehradský most alespoň jednou během celé svojí existence.
Nás systém přípravy prakticky jakékoliv investiční akce přímo směřuje k tomu „řešit pouze to, co zrovna jde bez odporu“. A tak např. Praha nemá dostavěné okruhy ani síť metra, ale instaluje inteligentní lavičky. Proč? Protože to je to jediné, co udělat jde.
Lavičky ne, běžela soutěž na přístřešky… a stejně u nich nejsou inteligentní označníky odjezdu!
Která se výhledově bude stěhovat někam do civilizace.
Vytvářet vnitřní periferie a přehušťovat centra, to by nám šlo.
Tady periferii nevytváříte, tady je periferie (či spíše konec světa) už od konce války.
Jen jestli ono to není tím, že je budova žlutá. Vůbec bych se nedivil kdyby po „rekonstrukci“ byla modrá
Tak hlavně, aby nebyla rudá. Žlutá ani modrá mi nevadí.
Žlutá lepší než modrá a modrá lepší než rudá ;- )
To znám. V jedné stanici na trati 171 se měnila okna i dveře po 7 letech. V zadávací dokumentaci k rekonstrukci bylo, že rámy musí být hnědé místo stávajících bílých. Okna i dveře byli ve velmi dobrém stavu a zdarma k dispozici.
Místními občany a chataři rychle rozebráno … Chucpe !
To samé Čelákovice 2 roky zpět, kde se taktéž po asi 10 letech rekonstruovala výpravní budova
Když to napřed nechají skoro spadnout a pak to za draho rekonstruují, nadáváme. Když to jednou rekonstruují včas, nadáváme 🙂
Ale něco mě napadlo… Kolik, že má být v roce 2022 rekonstruováno nádražních budov, aby byly roční prémie?
Rekonstrukce 2009. Jinak zde: https://zdopravy.cz/snadnejsi-cesta-k-bonusu-spravni-rada-zmirnila-podminky-vedeni-spravy-zeleznic-k-jeho-vyplaceni-114382/
Díky.
A při rekonstrukci žst. Pardubice musela SŽ nutně komplet přestavět všechna nástupiště, přestože jejich poslední kompletní obnova proběhla před cca 15-20 lety. Pravda, opotřebení pochopitelně vidět bylo, nad druhou stanu na české poměry to byly ještě spíš lepší nástupiště. A přestože už bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků umožnovaly, stejně měla SŽ potřebu to všude zdůrazňovat jako novinku a přínos rekonstrukce. A třeba v Plzni na hlaváku SŽ někdy v roce 2012 nechala opravit interiér nádražní haly a slavnostně položit drahou repliku původní dlažby. Tenkrát to byla velká paráda a psali o tom všude možně. Před pár měsíci začali interiér haly… Číst vice »
Jasně, to je potřeba. Ty sypané ve Zlíně jsou sice ještě částečně KFNB, částečně Baťa a k tomu pár panelů někdy z 60. let, takže to ještě v pohodě 100 let slibování vydrží. 😣
jj, na tu Plzen si dobre vzpominam. Jako zbytek budovy urcite rekonstrukci stale potreboval, ale proc se to dela nadvakrat…
Paráda 🙂 Zdravíme z Mladé Boleslavi, kde jste opravu nádraží opět posunuli o rok. Je radost sledovat, jak Správa železnic umí hospodárně nakládat s veřejnými prostředky!
První věc o které jsem myslel je boleslavský hlavak to už v Mnichově stihli udělat fajn baráček
V Usteckem kraji take stale cekame na opravu klicovych nadrazi.
Kdyby to byla jen nádraží , to by bylo hej👍
To vůbec nezní jako strašnej tunel 😅
Jo a k čemu bude tomu invalidovi, že budova je bezbariérová, když tam je sypanej peron 🤔
A perla na konec, začne už v září ta obří rekonstrukce žst Teplice v Čechách, nebo se taky nedočkáme, stejně jako ve Zlíně 🤔😂
V Teplicích už je rozpracovaná půlka střechy směrem do kolejiště. Jedou jak fretky.
Rekonstrukce Teplic už dávno začala. Pracuje se na střeše.
Invalida bude moct dělat výpravčího.
https://www.facebook.com/multifusionteplice/videos/789370545596276/UzpfSTcyMzA1NDE5Nzc2MzM5ODo1MzUxNTc0OTI4MjQ0NjEy/
Už začala první etapa.
Jee to je super 🙂 zdravíme ze Zlína, zas jste nám posunuli termín o rok, jsme strašně šťastní!
Já si dnes ráno na nádraží Zlín – střed vyslechl mládež, hodnotící toto „nádraží“ jako krajně depresivní. Neváhali se natočit a ještě z nástupiště to i odeslali. Večer cestou domů jsem po přestupu z téměř plného Pantera do uskákané natřískané Reginy, která díky čekání na opožděné vlaky z koridoru vyjížděla v čase, kdy měla být v Prštném začal propadat beznaději. Hned v Otrokovicích před nás pustili Cargo s kontejnery, což bylo asi to nejrozumnější, co šlo v danou chvíli udělat. Při výstupu ve Zlíně jsem zjistil, že busy do okolních obcí už odjely (busy na vlak nečekají asi z principu),… Číst vice »
Kdyby za ty peníze zaplatili víc úředníků, co by to skutečně vyřizovali, bylo by líp…