Trať do Litomyšle je na zrušení. Tohle je příklad špatných a ještě horších rozhodnutí. Když se stavěla trať na Prahu, tak měla vést právě přes Litomyšl. Ale radní řekli jasné NE. Nechceme u nás žádné divné novinky. Bude nám to plašit krávy. No a tak železnice vede přes Ústí n. Orlici. za což Litomyšlákům děkujeme každý den a ještě bychom jim měli naúčtovat cenu za připravovaný tunel z Ústí n. Orlici do Chocně. No a když za pár let místní zjistili jakou fatální chybu udělali, a jak se z vesnic kudy vede železnice stávají města, tak se snažili postavit trať… Číst vice »
Vlastimil Kocurek
3 let
Pan starosta Břídil či Brýdl, nebo jak, udělal velkou botu, prostě tlačí peníze tam, kde nejsou vůbec zapotřebí. Aby mu to později, až ho budou tlačit z místa pryč, nepřipomněli.
Vlastimil Kocurek
3 let
To je neuvěřitelné, myslel jsem, že je u nás zastupitelská demokracie, ale de facto je přímá a stačí na to nějakých 5 podpisů, aby se hyzdila krajina i města. Příznivci železnic tvoří dejme tomu jedno procento obyv. ale 99 % lidí se pak bude koukat na tu hrůzu.Tak když se potkají dva papaláši, kteří de facto nejsou nikým řízení a mohou si dělat co chtějí tak ozdobí naši republiku těmito hrůzami a využití navíc nebude vůbec žádné. Tak vám pánové gratuluji k úžasnému rozhodnutí. do takové rubriky, kde je to SŽ už člověk chodí se strachem.
Jestli to ovšem ve skutečnosti není tak, že úředníci ze SŽDC s překvapením najednou zjistili, že tu šopu používá už 40 roků traťovka jako garáž pro vozejk (motorovou drezínu), a Svoboda toho využil kzáchraně svých odměn a dojel se udělat hezký u Brýdla, než stihne zbytečně utratit peníze za náhradní novostavbu nějakého luxusního nového hradu traťovky kamuflovaného jako garáž pro motorový vozík (se „zázemím“)!
A co je na Jevíčku, tak zázračného, že by se mělo zachovat? Navíc ani město o něj nejeví velký zájem, to jen nějaký šotouš chce, aby mu to město, pro jeho potěchu, opravilo.
neni na něm zázračného nic. jen nevím, proč ve chvíli, kdy část obyvatel za chvíli nebude mít co žrát, bude stát likvidovat za mnoho milionů nikomu a ničemu nevadici staré chátrající baráky mimo civilizaci. nebo desítky let zavřené dřevěné záchodky aj.
kdyby tady v té vytopne byla skautska klubovna, zázemí místního sotospolku či hospoda, tak furt lepší než ji zbourat
Byla předmětem obrovských sporů, neboť se něko rozhodl, že za každou cenu přemístí peron na opačnou stranu přejezdu a nově tak bude ta budova zavazet.
Jiří Kocurek
3 let
Kolik člověkohodin se v tom utopí při tom hledání využití? Jestli by nebylo lepší to městu prodat jak to je byť za symbolickou 1 Kč a dotyčný zaměstnanec (zaměstnanci?) by se věnovat například projednávání váznoucích projektů jako je druhá kolej z Velkého Oseka, nová trať kolem Bezpráví…
Až budou jezdit vlaky do Litomyšle po hodině, tak možná se dá s elektrickou trakcí uvažovat.
Choceň – Mejto je na tom o hodně lépe. Jen by se v Mejtě na městě měla trať zahloubit pod zem (hloubený tunel), aby se trochu zrychlila.
A ví také aspoň někdo, co všechno je považováno za ty „nepůvodní přístavky“ a kdy byly vlastně přistavěny? Aby totiž nebyly ve skutečnosti třeba jen o pár měsíců mladší než „historické jádro“ toho objektu, takže po většinu doby existence vodárny fakticky existovaly a sloužily …
Věřte nebo ne, existují lidé, kteří to poznají. Navíc zde je to jasné na první pohled i lehce poučenému laikovi – ta věc s placatou střechou napravo od vrat do remízy a pak ten přístavek vepředu na titulní fotce. V prvním případě bude rozdíl ve stáří tak 80 let, ve druhém tak 30.
Trať do Litomyšle je na zrušení. Tohle je příklad špatných a ještě horších rozhodnutí. Když se stavěla trať na Prahu, tak měla vést právě přes Litomyšl. Ale radní řekli jasné NE. Nechceme u nás žádné divné novinky. Bude nám to plašit krávy. No a tak železnice vede přes Ústí n. Orlici. za což Litomyšlákům děkujeme každý den a ještě bychom jim měli naúčtovat cenu za připravovaný tunel z Ústí n. Orlici do Chocně. No a když za pár let místní zjistili jakou fatální chybu udělali, a jak se z vesnic kudy vede železnice stávají města, tak se snažili postavit trať… Číst vice »
Pan starosta Břídil či Brýdl, nebo jak, udělal velkou botu, prostě tlačí peníze tam, kde nejsou vůbec zapotřebí. Aby mu to později, až ho budou tlačit z místa pryč, nepřipomněli.
To je neuvěřitelné, myslel jsem, že je u nás zastupitelská demokracie, ale de facto je přímá a stačí na to nějakých 5 podpisů, aby se hyzdila krajina i města. Příznivci železnic tvoří dejme tomu jedno procento obyv. ale 99 % lidí se pak bude koukat na tu hrůzu.Tak když se potkají dva papaláši, kteří de facto nejsou nikým řízení a mohou si dělat co chtějí tak ozdobí naši republiku těmito hrůzami a využití navíc nebude vůbec žádné. Tak vám pánové gratuluji k úžasnému rozhodnutí. do takové rubriky, kde je to SŽ už člověk chodí se strachem.
Jestli to ovšem ve skutečnosti není tak, že úředníci ze SŽDC s překvapením najednou zjistili, že tu šopu používá už 40 roků traťovka jako garáž pro vozejk (motorovou drezínu), a Svoboda toho využil kzáchraně svých odměn a dojel se udělat hezký u Brýdla, než stihne zbytečně utratit peníze za náhradní novostavbu nějakého luxusního nového hradu traťovky kamuflovaného jako garáž pro motorový vozík (se „zázemím“)!
Ne, v Litomyšli traťovka nesídlí. Traťovka má zázemí v Chocni.
Krajinu hlavně hyzdí kostky s plochou střechou, mraky nových RD a různé gigantické skleníky.
Pravda, ale není to jen o krajině, „Tančící dům“ a jiné „novostavby developerů“ dělají ze staré a krásné Prahy něco strašného na pohled….
tak tancici dům je ještě krásná stavba. okolí anděla řve mnohem více…
tak první vlaštovka. teď ještě zachránit nějaké ty drážní záchůdky, vechtr a nádraží v jevíčku
A co je na Jevíčku, tak zázračného, že by se mělo zachovat? Navíc ani město o něj nejeví velký zájem, to jen nějaký šotouš chce, aby mu to město, pro jeho potěchu, opravilo.
neni na něm zázračného nic. jen nevím, proč ve chvíli, kdy část obyvatel za chvíli nebude mít co žrát, bude stát likvidovat za mnoho milionů nikomu a ničemu nevadici staré chátrající baráky mimo civilizaci. nebo desítky let zavřené dřevěné záchodky aj.
kdyby tady v té vytopne byla skautska klubovna, zázemí místního sotospolku či hospoda, tak furt lepší než ji zbourat
Tady máte jednu: https://mapy.cz/s/hacekosulo
Byla předmětem obrovských sporů, neboť se něko rozhodl, že za každou cenu přemístí peron na opačnou stranu přejezdu a nově tak bude ta budova zavazet.
Kolik člověkohodin se v tom utopí při tom hledání využití? Jestli by nebylo lepší to městu prodat jak to je byť za symbolickou 1 Kč a dotyčný zaměstnanec (zaměstnanci?) by se věnovat například projednávání váznoucích projektů jako je druhá kolej z Velkého Oseka, nová trať kolem Bezpráví…
Kocourku, běž raději za kočkama. Každý druhý příspěvek je váš a každý první z nich je jen o jedovatých slinách.
Tak takhle se to dělá, nejdřív vyhlásí, že to zbourají, a pak to s velkou slávou sami před sebou zachrání…
pane bože !!!!!!! mě trefí snad už z takových info!!! místo aby šla lokálka od chocně pod dráty to vypadá že se spíš vrátí do historie páry…
Drátovat trať do Litomyšle? Z jakého důvodu, ten provoz tam zas tak velký není a nejsou ani plány ho posilovat.
Proč bY tam dráty nemohly. Jsou státy, kde jsou dráty všude.
Až budou jezdit vlaky do Litomyšle po hodině, tak možná se dá s elektrickou trakcí uvažovat.
Choceň – Mejto je na tom o hodně lépe. Jen by se v Mejtě na městě měla trať zahloubit pod zem (hloubený tunel), aby se trochu zrychlila.
Například??
Je to nějaký stát, kde se s lokálkama „nezametlo“?
on úsek mýto-litomyšl není zrovna vrcholně užívanou částí trati. mnohem víc vlaků jezdí mýto – choceň. takže dráty neeee
To byla nadsázka.. Furt lepší než zachovat toto!!!!!!!!
a proč ji nezachovat?
A ví také aspoň někdo, co všechno je považováno za ty „nepůvodní přístavky“ a kdy byly vlastně přistavěny? Aby totiž nebyly ve skutečnosti třeba jen o pár měsíců mladší než „historické jádro“ toho objektu, takže po většinu doby existence vodárny fakticky existovaly a sloužily …
Věřte nebo ne, existují lidé, kteří to poznají. Navíc zde je to jasné na první pohled i lehce poučenému laikovi – ta věc s placatou střechou napravo od vrat do remízy a pak ten přístavek vepředu na titulní fotce. V prvním případě bude rozdíl ve stáří tak 80 let, ve druhém tak 30.
Ty přípravky ktere z toho delaji smysluplnou budovu pro orgabizace typu skauti atd…..