Správa železnic začala s přípravou zdvoukolejnění Mostu inteligence, o zakázku měl zájem jen Sudop
Sdružení firem Sudop Praha, Sudop EU a Moravia Consult (všechny patří do skupiny Sudop Group) získalo za 79 milionů korun
Sdružení firem Sudop Praha, Sudop EU a Moravia Consult (všechny patří do skupiny Sudop Group) získalo za 79 milionů korun zakázku na přípravu zdvojkolejnění Branického mostu a navazujícího úseku trati do stanice Praha-Krč a dál do odbočky Spořilov. Jde o jednu z velkých akcí na rozšíření železnice v Praze.
Vítězství sdružení v zakázce s předpokládanou hodnotou 84 milionů korun vyplývá z písemné zprávy zadavatele. Sdružení bylo jediným uchazečem, nikdo jiný nabídku nepodal.
V budoucnu by měl být dvoukolejný úsek jednou z důležitých pražských železničních spojek. Jde o úsek od Branického mostu do Krče a Spořilova, který je dosud jednokolejný. Stavba souvisí se zkapacitněním trati pro budoucí tangenciální linku S71, bude rovněž řešit modernizaci stanice Praha-Krč pro možnost vybudování nového přestupního terminálu metro D/vlak. „Trať je důležitá i pro odklony vlaků při výlukové činnosti v pražském železničním uzlu, například během připravované rekonstrukce výtoňského železničního mostu,“ řekl loni v únoru Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy. Zatím poslední úpravou na této trati bylo vybudování zastávky u stanice metra Kačerov.
Podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše stavba zahrnuje zdvoukolejnění trati od severního portálu Chuchelského tunelu přes stanici Praha-Krč po novou odbočku poblíž Spořilova, tedy včetně zdvoukolejnění Branického mostu přezdívaného také Most inteligence. „V současné době je trať Praha-Krč – odb. Tunel – Praha-Radotín zapojena až do železniční stanice Praha-Radotín. V již zahájené stavbě ‚Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)‘ bude nově vybudována odbočka Závodiště, v níž se obě trati propojí dvojicí nových kolejových spojek. Ve stavbě ‚Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – Spořilov‘ se toto zapojení měnit nebude,“ dodal Illiaš.
Správa železnic si od stavby slibuje zlepšení průjezdu nákladní dopravy pražským uzlem, vytvoření podmínek pro provoz nových linek osobní dopravy v Praze i vytvoření odklonové trasy pro výluky při rekonstrukci mostů na Výtoni. Začít stavět chce v roce 2024.
Trať je dnes v některých úsecích na první pohled dvojkolejná, jde ale jen o souběh dvou kolejí různých tratí. Ve skutečnosti je z Vršovic až do Radotína k dispozici jen jedna kolej. V minulosti se počítalo s tím, že zde dvě koleje budou, tomu odpovídá i šířka koridoru, po kterém trat teď vede.