Správa železnic začala soutěžit opravu koridoru mezi Brnem a Adamovem, trať uzavře na rok
InterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhy
Trať v údolí řeky Svitavy projde kompletní rekonstrukcí za téměř dvě miliardy korun, vlaky mezi Brnem a Prahou budou jezdit rok přes Havlíčkův Brod.
Nemohli tu Kolín-Brno prvně celou zmodernizovat, než to uzavřou tady?
Jak to, že se zvýší rychlost? Vždyť se jen rekonstruuje již rekonstruované? Zvýší se poloměr oblouků? Zvýší se už tak našponované převýšení koleje?
Chci se omluvit skočila my tam bobina je to ob zastávku moc se omlouvám nevšiml sem si toho.
Co to je ta „odbočka Svitava“? Aby někde na trati mohl vlak přejet na druhou kolej?
Přesně tak, jedná se o vložení kolejových spojek doprostřed (zhruba) mezistaničního úseku tak, aby bylo možno přejet z jedné koleje na druhou. Při výluce tak může být uzavřený podstatně kratší úsek s menším dopadem na kapacitu trati. Je možno využít též pro předjíždění vlaků.
Smutné je, že se tu bavíme o reko 9,4 km trati. Ta zakázka měla být na komplet Brno – Česká Třebová. A další článek měl být o desítkách km novostaveb atd. Na železnici je provoz jako nikdy v historii, je to samozřejmě objednávka „bohatých“ krajů, ale na koridorech jaou i soukromníci a do toho náklady. My ovšem do železnice neinvestujeme, takovými „čučkami“ sotva udržujeme provozuschopnost sítě.
To jako že by se koridor Česká Třebová – Brno dělal najednou?
Synchronizace podle SŽ je lepší, když se zároveň rozkopou Úvaly a Lysá.
tak práce jim vydrží nadyl ☺️
Timto tempem tak na 500 let 😀
Stejná stopa, takže pouze údržba. Ty drobné místní reko celkový význam nemají.
Nové mosty???
A to se údržba dělat nemá?
Nevíte náhodou jestli tam plánují nasadit rychlostní profil v130/150?
Nevim co je tam teď
Naklápěčky.
Dnes tam je V100/V130/Vk a nově má být V100/V130/V150/Vk.
Díky. Ještě bych ze zeptal (nikde se mi to nepodařilo vygůglit) – má rychlostní profil nějakou pevnou spojitost s převýšením kolejí? Tj, když je tam V150, tak to asi neznamená převýšení 150mm žejo?
Dočetl jsem se že je to jen dáno konstrukcí vozidla, kvalitou okolků atd…
Ne, se stavebním převýšením koleje to opravdu nesouvisí.
Myslim, ze kriticke misto v rozporu se standardy pro zeleznicni stanice na koridoru je primo zeleznicni stanice Adamov. A, pokud chapu spravne, tato stanice v zakazce neni – prestoze budou mit trat zavrenou. Cili zbytecne prenasi nutnost trat uzavrit / omezit dopravu kvuli rekonstrukci Adamova na pozdeji, bohuzel.
Záměr je dělat to i se stavbou rekonstrukce nástupišt Adamov
Kde má být „odbočka Svitava“? Na severním okraji Bílovic, nebo ještě dál směrem k Babicím? Nová nástupiště 170 m jsou o zhruba 20 metrů kratší než dnes. Bude to stačit, když v letáku stavby Adamov – Blansko se píše o novém ostrovním nástupišti Adamov-zast. délky 210 m? Třetí související stavba – žst. Adamov nemá leták, jen krátký odstavec, kde se píše: „Předmětem stavby je výstavba dvou nových ostrovních nástupišť přístupných z lávky za účelem zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště a vyloučení pohybu cestujících v kolejišti…“ Nemyslí tím náhodou jedno oboustranné ostrovní nástupiště? Nyní má Adamov pět kolejí, z toho jen… Číst vice »
Odbočka zde: https://mapy.cz/s/capozezuhu
Adamov – nevím jestli se něco nezměnilo, ale původně mělo být ostrovní + dvě vnější. Zhlaví zůstanou, stavba zasáhne jen staniční koleje, které se „vyboulí“ pro vložení ostrovního nástupiště mezi hlavní koleje.
Ano, tak to mělo být původně a bylo by to krásné. Bohužel nakonec mají být dvě ostrovní.
Nějak si nedokážu představit Adamov s dvěma ostrovními nástupišti. To „vyboulení“, které popisoval Projektant s ostrovním nástupištěm mezi sudou a lichou skupinou by se pod svah vmáčklo, když kamenná opěrná zeď je až dál proti proudu, ale dvě koleje (tedy cca 10 m) navíc? A nebo to nebude „typ Holešovice“ (pět kolejí), ale „typ Choceň“, kdy mezi výpravní budovou a ostrovním nástupištěm zbyde jediná kolej bez vnějšího nástupiště?
Trať sii zaslouží opravu ale jaké to bude s náhradní dopravou to nebude stačit 50 busu a potom bude se v této době stavět v Blansku mimourovnove křížení železnice
Jo, ta NAD z Blanska do Brna bude zajímavá. Ostatně cestování z celých východních Čech na jižní Moravu se vrátí do časů druhé poloviny 90. let, co se týče cestovní doby a také výrazně omezené nabídky spojů a to nejméně na 2 roky už od dubna 2021.
Já si ještě pamatuju předelektrizační úpravy 10 tunelů v 80. letech (a táhly se minimálně už ze 70. let). Čekání ve výhybně Jelení skok a pak jízdu krokem skrz tunel si pamatuju dodnes. Asi je lepší rok bez provozu než dvacet let provozu s utrpením.
Úprava tunelů pro elektrifikaci se dělala už od 60. let.
Narovnat!!!!
Takže tunel Brno – Blansko
no sen je to pekny no
Stačil by Brno – Bílovice, pak už to není tak zlé
Minimálně Brno – Babice, malé poloměry jsou jak před tak za Bílovicemi.
Jako, že do Bílovíc bude pro V130 75 kmh a za Bílovicemi to zrychlí na 80, místy i 85 a to už je v pohodě???
To není pravda, už první oblouk v Blansku u lomu je s poloměrem pod 300 metrů. To je hodně zlé! Když jedete do Brna potmě, čtete si a nevnímáte, kde se zrovna nacházíte, tak hluk a vibrace podvozku v tomto oblouku vás upozorní, že jste právě projeli Blanskem. A pak už se jen střídají krátké rovinky s oblouky. To nemá snadné řešení. VRT podél D1 k Velké Bíteši je asi nejlepší z možností, které se nabízejí.
Ano, spíš jde o to, že není nutné vylučovat více zastávek / stanic, než jsou Bílovice. Lze to řešit sérií kratších obloukových tunelů, až na ty Bílovice.
Tunel v krasové oblasti…
Taky super nápad.
Skoro stejná blbost jako VRTčko…
Žádná krasová oblast tam není. Kras je východně odtud, ale samotné údolí Svitavy je ve vyvřelých horninách.
mno, už se dlouho v krásu nenašla nová jeskyně, to bude kráse prohrát velkým krasovym územím tunel 😀
A jak to bude s autobusy?Prý nebudou jezdit do Zastávky u Brna a budou jezdit na tuhle výluku.Nemaji dostanek autobusů.Jak pak se bude řešit výluka do Zastávky ?
Asi opět začnou jezdit osobní vlaky do Zastávky, zatím v neelektrické trakci, protože modernizace a elektrifikace tratě mezi Střelicemi a Brnem skončí v prosinci 2021.
A vzápětí má (2022 + 2023) probíhat modernizace úseku Střelice – Zastávka, přičemž součástí jsou rozsáhlé zemní práce na tělese trati (ovšem, když jde o změnu z jednokolejky na dvoukolejku) = předpokládám rovněž dlouhé výluky.
Jo, tak to dopadá, když Dobrá správa neumí (Proč?) udělat celou stavbu mezi Brnem a Zastávkou zaráz (= sama si dokončení zdrží o X let, přičemž předtím nadávala na kverulanty, že to zdržují oni.)
V předběžném plánu výluk na rok 2022 není o 2. etapě Střelice – Zastávka ani zmínka, nově je tam i rok 2023 a výluka je tam až od 15.5.2023: https://www.spravazeleznic.cz/dopravci/vyluky
Takže v roce 2022 vše postaru, akorát nejspíš část vlaků zastaví v Ostopovicích.
A navíc vypořádání připomínky Kordisu:
KORDIS-Není možný dřívější začátek než 15.5.2023?
Prozatím nesouhlasíme s posunem začátku výluky, je potřeba nechat volný prostor pro výluky u OŘ Plzeň, případně pro položky 4, 5 na VR 322. Bude řešeno na koordinaci jednokolejek.
Čímž ale pořád není zdůvodněno, proč Dobrá správa neudělala celou výstavbu mezi Brnem a Zastávkou v letech 2020 + 2021, ale proč si ji sama tedy nakonec o 3 (!) roky zdržela.
Jinak z odkazovaného souboru skutečně vyplývá 7měsíční nepřetržitá výluka (od 15. 5. 2023 nepřetržitě do konce platnosti GVD 2022/23).
A jsou vykoupené pozemky? Když jsem se díval naposled, nevypadalo to tak.
Teorie o nevykoupených pozemcích ale znamená trhlinu ve všech teoriích jako např. o „skluzu celé výstavby jen kvůli jednomu tetčickému kverulantovi“ apod. (přičemž majitelé těch pozemků jsou úplně jiní lidé než ten jeden kverulant). Taktéž tím pádem vypadají o to směšněji zdejší vyjádření k článkům z jara tohoto roku o tom, jak pětice majitelů troubské Vechtrovny zdržuje modernizační pokrok, přičemž reálně i kdyby se tam stavba zdržela o 3 roky, tak celá výstavba mezi Brnem a Zastávkou by byla dokončena v pořád stejném termínu. A to raději nepřemýšlet nad tím, jak je možné, že při žádosti o územní rozhodnutí podané… Číst vice »
Nechápu, proč v rámci této poměrně drahé rekonstrukce nejsou udělány nové odbočky rovnou dvě. V kombinaci hustoty provozu a charakteru úseku by se vyplatily. Např. v momentě, kdy zůstane cokoliv viset v Bílovicích na zastávce, je z toho okamžitě na prvním koridoru jednokolejný špunt. A pokud někdo řekne, že se to tak nikdy nedělalo, tak ať se kouknou třeba na Brenner.
Na Brenner jo? Pár stanic, pár odboček. Jízda mezistaničně resp. v prostorových oddílech. Nemají autoblok. Zrovna z této trati bych si příklad nebral. Jen kolik vlaků se rozjíždí pod Jodokem do kopce…
Jenže tam se už kutá tunel, který podstatnou část provozu převezme.
Tím pádem je mimoběžná dávat Brenner za příklad čehokoliv.
Pozn. on Brenner nedává smysl ani v příkladu osobní dopravy, která je okolo Adamova ve špičce 2x četnější než přes Brenner.
K čemu to, Radotín-Dobřichovice je dobrá jednokolejka.
A co takhle to skusit jako to dělají třeba v Německu osobní vlaky tam zastavující on zastávku mám to vyzkoušené a docela to funguje. Richliky tam stavjej v uzlových stanicích a lidí to tak berou. Nevym je to jen můj názor co to třeba skusit.
Vůbec jsem nepochopil, co svým komentářem chcete říct.
Zastavování ob zastávku, no máš to podložené že na téhle trati by to fungovalo?
Nerozbijou ti to lidi, kteří budou chtít „ze sudé do liché zastávky“? Bude to fungovat v rozumném „taktu“ (ve špičce často, mimo špičky si aspoň zapamatuju časy odjezdů z mé zastávky).
Ale tady je to trochu mimo téma.
To záleží od toho jaký je hlavní přepravní proud – a ten bude asi z a do Brna. V Německu zrušili na koridorech spoustu zastávek, nechali jen větší stanice. Prostě stavět vlakem v obci do 5000 obyvatel nemá smysl. Tím také výrazně zrychlili, u každého nádraží je parkoviště a nebo Vás tam doveze bus.
Proc by stavet vlakem v obci do 5000 tisic nemelo smysl? I v tom nemecku stavi vlaky v malych obcich tam, kde si to objednaji. To zas zobecnujete nejakou regionalni specialitu a delate z toho dalekosahle zavery.
Řekl jste „A“, ale nedořekl jste „B“ – v Německu skutečně na mnoha hlavních tratích vlaky v menších stanicích nezastavují, ALE nejde o tratě v blízkém okolí velkoměst (tzn. neplatí např. pro Bílovice nad Svitavou). Ano, např. v úseku severně od Letovic (možná už od Skalice) by vlaky podle „německého vzoru“ zastavovaly jen ve větších sídlech, ale to by bylo přesně v souladu s (rovněž typicky německým) stavem „1h takt zrychlených vlaků, žádné ultracouráky; místní obsluha řešena autobusy“ – tzn. musel by být 1h takt rychlíků Brno – Česká Třebová (- Praha) s tím, že Os vlaky by z Brna… Číst vice »
Meleš nesmysly. To by osobák stál v Říčanech a pak až v Benešově.
Že někde vymysleli blbost neznamená, že se po nich musíme opičit.
Už takhle jsme nepoučitelní a děláme
ohledně železnice stejné chyby jako zapad dvacet let před námi .
Aby jsme za dalších 20 let zjistili, že tudy cesta nevede a dráhy opět zestátnili…
Vy si hlavně pořiďte slovník pravopisu.. Na to se nedá koukat
Jakože jeden vlak zastaví v Blansko Město a Adamov zast. zatímco ten druhý v Blansku a Adamově. A kdo chce z Adamova do Blanska do průmyslové zóny, tak si dojde 1 zastávku pěšky, aby se vlak nezdržoval. AHA!
A wász cziestczyn být húúúsa!
Perličkou je, že tento „střídavý“ stav byl dlouho předpokládán pro Pouzdřany a Popice po dokončení elektrizace Hustopečí – neboli ten konkrétní vlak, který by zastavil v Pouzdřanech, by nezastavil v Popicích, resp. naopak.
Naštěstí, nakonec to dopadlo tak, že část vlaků zastavuje v obou zastávkách, část v ani jedné z nich.
Jenže celá tato šaráda má za cíl jediné – udržet v Hustopečích osu symetrie následovně:
– krátkodobý horizont: 00-30
-střednědobý horizont: 15-45
– dlouhodobý horizont: 00-30
Takže to, co se projíždí dneska je naprosto mimoběžné s tím, co se bude projíždět ve střednědobém a dlouhodobém horizontu, kde je to mj. závislé na realizaci ŽUB-u.
Navíc tím, že si JMK objednal střepy s měrným výkonem 10,3 kW/t místo pro realizaci GVD uvažovaných 14 kW/t si to dost „pohnojil“ a je dneska dost otázka, jaké zastávky ve všech třech horizontech budou muset být nakonec projížděny.
To je hantecem, nebo jakou křováčtinou?
Vidíte, kdyby byl kanál DOL, mohli bychom pěkně v klídečku lodičku.
chtělo by to víc kolejí, S2 a expresy se vcelku již dnes vzájemně omezují
Tak nové koleje bude v podstatě VRT od Prahy, kam se pak přesměruje dálkovka (kromě linky R19 pochopitelně). Stavět další koleje zhruba ve směru současné trati by bylo poměrně drahé a koleje by se po otevření VRT pořádně nevyužily. A to je otázka zda by se taková stavba povedla realizovat dříve než VRT, která už alespoň v nějaké fázi je.
Kdy? Za jak dlouho?
Jestli by nebylo lepší po této akci ještě připravit rekonstrukci tratě přes Brod, byť se tedy dělala nedávno, na 160 kde to půjde. Ano, bude třeba přeložek, ale vzhledem k tomu že na celkem dlouhou dobu asi bude jako střední část VRT současná trať sloužit, tak by to možná smysl mělo.
No, přesměruje… Já mám obavu, že spousta lidí raději pojede delší dobu za méně peněz po staré trati s Jančurou v low-costu, než dražším rychlovlakem.
Pokud do té doby sám nezemřu, budu se zájmem sledovat, kolik let bude Radimu Jančurovi (+ zda ještě bude podnikat) v době zprovoznění VRT Praha – Brno.
Plus stejně tak budu se zájmem sledovat, zda vůbec bude jízdné po této trase (mimochodem kilometricky kratší než dnešní trasy mezi Prahou a Brnem) vyšší než u běžných vlaků (ostatně, u jakýchkoliv nynějších koridorových vlaků je jízdné úplně stejné jako na lokálkách, ne-li dokonce levnější díky různým relačním slevám).
Se podívejte, kolik dnes stojí průměrné jízdné v TGV. Není důvod aby za nějakých 30 let bylo v českém VRT levnější, spíše bude výrazně dražší.
Těžko kdy bude VRT součástí ZDO placené kraji a státem a na to aby se uživilo za komerční jízdne je v ČR příliš malá poptávka.
Tahle země má z Tachova do Českého Těšína necelych 500 km, kolik ti je lidí ochotných zaplatit za lístek Praha Ostrava 2000?
Socky co jezdí se žlutým morem, protože je o padesatnik levnější než normální vlak fakt VRTčkem za cca 0.75 eura na kilometr jezdil nebudou…
Lidé, kteří jezdí s RegioJetem, se nazývají cestující. Obávám se, že budete muset opět putovat tam, kde jste pobýval dost dlouho.
I have a dream…
Nejen S2 a Ex, ale omezuje to i náklady.
jak by asi musela být trasována trať z Třebové do Brna aby se mohlo jezdit 160 resp aspoň pro klopidla a tak 145-150 pro klasiku?
Mj. z Blanska do Brna tunelem.
Je reálné dát rychlostník před oblouk, rychlostník za oblouk a při zpoždění šetřit vteřiny? 😀
To už tam je
Kdyby jeden! Obvykle tři až čtyři najednou: (40), pod ním něco jako [75][70] a o sloup vedle 90 nasvislo. Za obloukem pro změnu (70)[90] a tak pořád dokola. I rovinka se stovkou by se tam našla. 🙂
Velkou otázkou rovněž je, jak bude vypadat provoz na zbývajícím úseku tratě 260. V podstatě se na rok odřízne Brno a elektrické vlaky by měly být zřejmě napojené na Českou Třebovou, což ale může být trochu problém, pokud jde o ř. 242 či 560.
Po několik měsíců má navíc být souběžně neprůjezdný i úsek u Svitav.
Tam se bude dělat dálniční nadjezd.
a spojí to se stavbou obchvatu?
Kdo by taky chtěl jezdit do Brna 🤔🤣
Zbytečné příspěvky si nechejte od cesty. Zaplevelujete diskusi a obtěžujete. Děkujeme.
Opravdu to financuje Blending Call? Prošli jenom 2 projekty, Velim – Poříčany a Dětmarovice – st-hranice PL …
Ono je to s tím BC trochu zavádějící – jediné 2 stavby, které budou financovány trojkombinací grant CEF + úvěr EIB + prostředky SFDI v poměru cirka 20:50:30 jsou stavby Velim – Poříčany a Dětmarovice – Petrovice u Karviné.
Zbylých 6 BC-staveb bude financováno již pouze dvojkombinací úvěr EIB + SFDI v poměru 50:50, ale je zde předpoklad ještě využití RRF v nějakém objemu, takže možná nakonec ta kombinace bude úvěr EIB + RRF + SFDI (resp. EIB + RRF) s tím, že úvěr EIB zase bude nejméně polovina celkových nákladů.
Chtěl bych se zeptat jestli se bude zvyšovat i trat’ová rychlost?
Obávám se , že zvyšovat se bude akorát ta protihluková stěna, aby betonová lobby měla “co žrát” jak říká Stella Zazvorková.
Dost nepatrně. Víc to nejde a neno do tunelu s celou tratí.
Jo. Ze 70 na 75.🤪🤪
Není jak, poloměry oblouků tomu nepřejí.
… a v soutěži uspěla OHL ŽS… .
Nevíte kdy ta trať Brno- Č. Třebová bude napojena na Dálkové řízení?
Až bude celá zrekonstruovaná.
Děkuji
Doufejme že nikdy
Zbytečné příspěvky si nechejte od cesty. Zaplevelujete diskusi a obtěžujete. Děkujeme.
Chtěl bych se zeptat jestli se bude zvyšovat traťová rychlost? (Pokud jsem přehlédl omlouvám se)
Max o 10 km/h
Ve kterých úsecích? Neřekl bych, že půjde zvýšit převýšení vnějšího kolejnicového pásu.
Zastávku Babice nad Svitavou zrušit! Byla postavena jen proto, že v roce 1849 si babičtí z vesnice na kopci vysoko nad tratí na vlak rádi došli, když neměli žádnou jinou alternativu. Dnes jedou buď autem, nebo autobusem. V okolí zastávky je jeden jediný dům. I LDN nedaleko je už pár let zrušená. Tak proč tam zastávku zachovávat a denně z ní dráze a zbytečně rozjíždět tuny a tuny železa??! 🤔🙄😏
Hodinový takt by byl adekvátní nastupující frekvenci. 15 minut rozhodně ne! Ale chce to kraj
Já si myslím, že by tam měl být komplet změněn provozní koncept. Jednou do roka tam cestuji osobákem a je to katastrofa. Mraky zastávek a pomalá trať. Co třeba neudělat systém takový, že osobák jedoucí z Letovic Babice a Bílovice projede a za ním osobák, jedoucí z Rájce tam zastaví ? Vždyť stejně všichni jedou do Brna. Kolik těch cestujících z Letovic do Babic/Bílovic za rok je ?
Pominul jste důležitost časté obsluhy Bílovic v relaci Bílovice – Brno a proto nevhodnost projíždění Bílovic byť jen částí Os vlaků.
Také jste pominul předpoklad výstavby tzv. Boskovické spojky a vedení přímých Os vlaků z Brna do Boskovic (tzn. dost možná již žádné Os vlaky ukončené v Rájci).
Mimochodem, spojení Brno – Letovice by primárně mělo být zajišťováno rychlíkem (který těch zastávek má málo už z principu).
Bílovice né! Tam je dost slušná frekvence lidí a to vlastně furt. Ty Babice bych fakt odřízl resp. nechal vlak co hodinu.
Provozoval hospodu, ale vadilo mu , že mu tam chodí lidé. Tak nějak to tam bylo……
Po dostavbě Boskovické spojky právě nechat osobní vlaky Brno – Boskovice projet Doubravice, Dolní Lhotu a Babice. Vzhledem k nastupující frekvenci by zde stačil základní půlhodinový takt, který by sloužily vlaky S2 do Skalic/Letovic.
Při projetí Dolní Lhoty a Doubravic by nemohlo dojít k (dle studie proveditelnosti k té stavby deklarovanému) zrušení/omezení bus-linek mezi Blanskem a Boskovicemi, protože vlak by najednou neobsluhoval dvě z mezilehlých zastávek.
Mimochodem, proč byste nechal tyto dvě zastávky projíždět zrovna boskovickými a ne letovickými Os vlaky?
Pro vás je to katastrofa, když tam jednou za rok cestujete, ano?
Chyťte se za nos nebo se raději polijte studenou vodou.
Protože Bílovice mají 3500 obyvatel, bezprostředně sousedící Řícmanice a Kanice dalších cca 2000 a jsou v bezprostřední blízkosti Brna. A vy byste tam půlku osobáků nechal projíždět.
Ano, Babice nechat některé vlaky projíždět možná má smysl, protože tam je fakt jenom ta „hospoda na mýtince“, ale ostatní zastavení (D. Lhota, Doubravice) rozhodně zachovat. Jinak se vytrácí smysl a komfort 15/30 minutového taktu.
mohla by být na znamení, přece jen tam občas někdo vystoupí (turisti a tak)
To mi přijde jako nesmysl u vlaku, který může jet stovkou, tak pojede u zastávky 20, aby tam sem tam vystoupilo pár turistů.
Tak rychlíky tam nestaví a u osobáků, které zastavují na každé zastávce na trati se na rychlost nehraje.
Sice ta rychlost není zas tak důležitá jako u rychlíků, ale také se na ni částečně hraje. Třeba na trati Praha – Lysá nad Labem polovina vlaků nestaví ve Mstěticích a trať se zrychluje na 140, přestože tam jezdí jen osobní vlaky.
Praha – Lysá jezdí i rychlíky.
Možná je to jen dočasný stav, leč nyní nejezdí (jsou vedeny přes Sadskou).
No vždyť jó. Vlaky jsou dočasně vedeny přes Sadskou z důvodu stavebních prací. Reaguji na větu „trať se zrychluje na 140, přestože tam jezdí jen osobní vlaky.“ To vyznívá tak, že tam jezdí jen osobní vlaky, i když je normální stav.
Zastávka na znamení nemusí být nutně o mávání na vlak. V Rakousku se dělají zastávky i s tlačítky…
Tohle bohužel je problém celé železniční sítě. Mraky železničních zastávek a stanic v místech, kde jsou pohyby cestujících takřka nulové. U nás v okolí Mladé Boleslavi máme také takové zastávky..například Zdětín u Chotětova. Dříve to byla stanice , ze které vedla velmi vytížená vlečka a ta stanice měla smysl pouze z důvodu té vlečky. Když jsem před třiceti lety sem přišel pěšky, tak se výpravčí divil, že odsud chce jet někdo vlakem. Vlečka byla před dvaceti lety zrušena a přeměněna na cyklostezku , stanice byla zrušena a dnes tam máme zastávku na znamení s pohyby cestujících nula… Přijede vlak ,… Číst vice »
To je zajímavé, vždycky když tam jedu, tak tam pokaždé někdo vystupuje nebo nastupuje. Většinou to bývá jeden člověk, ale tak jako tak tam vlak zastaví.
a to je prave v.n. 🙂
Není pravda, že Zdětín není využíván. Využívají ho lidé z nedalekých Benátek nad Jizerou, pro které je to nejbližší železniční spojení. Pěších pravda pomálu, po svých je to do města hodinka chůze, ale cyklistů (i rodin s dětmi) už jsem tam viděl vystupovat celkem dost. Město má dobré autobusové spojení, ale jen na MB a Prahu. Pokud chcete např. směr Mělník (nebo kamkoliv o víkendu), je ten vlak i přes velkou vzdálenost kolikrát ještě dobrý. Myslím, že status zastávky na znamení je zcela odpovídající. Ta minuta zde ztracená nehraje až takovou roli, pro člověka který jezdí na trase MB-Praha osobním… Číst vice »
Jinak pokud byste chtěl nějak vyřešit podobná místa, tak kromě rušení jsou i jiné možnosti, hodnější 21. století. Např. nějaká jednoduchá signalizace umístěná na zastávce, kterou by dal cestující najevo zájem nastoupit. (Muselo by to být antivandal, ale když v podobných místech můžou být štípačky PID, může tam být i tohle.) Pak by se dalo zrušit zpomalování vlaků ve chvíli, kdy nikdo nastupovat ani vystupovat nechce, aniž by se kvůli tomu musela celá zastávka rušit a zhoršovat dopravní obslužnost.
Zastávka Zdětín u Chotětova mě náhodou asi dvakrát zachránila, když jsem se potřeboval dostat zpět do Prahy z hokeje v Benátkách nad Jizerou a bylo tak pozdě, že už nejely žádné busy.
Lék na D1 😂
Bude zajímavé sledovat, jak bude MD měnit objednávku počtu vlaků.
Pro informaci podle idosu vypraví či vypravili dnes mezi Ostravou, hl.n. – Praha, hl.n přímé spoje
Regiojet 10, ČD 6, LE 5. U tratí Brno, hl.n. – Praha, hl.n. ČD 30, Regiojet 8. Což v porovnání znamená, že mezi Prahou a Brnem jezdí témeř dvojnásobný počet spojů a to jezdí je zde poměrně významná autobusová a automobilová doprava. Tím chci říci, že někteří tvrdí, jak v rámci volného trhu jezdí dopravci často, přitom u jiné linky jezdí spoje v rámci objednávky MD výrazně častěji.
Zkusíte to prelozit do cestiny? ja fakt nepochopil, co jste tím chtel ríct.
1) Hodně argumentů ohledně vytíženosti Praha – Kolín (- Česká Třebová) bylo s tím, že díky přibývajícím dopravcům na trase Praha – Ostrava nejsou volné kapacity například pro nákladní dopravu. A nyni se ukazuje, že v osobní dopravě je významně větší vytížení části koridoru v osobní dopravě díky na trase Praha – Brno v objednávce MD.
2) tím, že se nebude jezdit přes Českou Třebovou očekávám redukci objednávaných kapacit ze strany MD, aby se vlaky zbytečně nejezdili za sebou a neubrali místo nákladní dopravě
Recept by bol jednoduchy ako zo zahranicia SZ nastavit u Praha – Brno a Praha – Ostrava JŘ, minimalne podmienky na supravy atd a jednotlive odchody – drazit licencie a vmestili by sa vsetci a regionalnu dopravu by si nadalej riesili kraje…miesto toho je to na moj vkus anarchia a neefektivne vyuzitie infrastruktury brzdiace ekonomiku ( nenormalne casy na priepustnosti trati pre nakladnu dopravu)
U Praha (resp. Česká Třebová -) – Brno máte na mysli ten max. 1 pár komerčních vlaků za hodinu, coby ten „brzdící ekonomiku“ a „zneprostupňující nákladní dopravu“?
Dost nesrovnatelné, nevím co by mělo plynout. Všechny vlaky ČD mezi Prahou a Brnem jsou jedna linka?
A kolik je z toho mezínárodních vlaků z Rakouska, Slovenska a Maďarska?
MD objednává trasu pouze do Břeclavi a nejsem příznivec toho, aby MD objednávalo mezinárodní vlaky, protože to nemá se základní dopravní obslužností nic společného. Spíš mi jde také o to, zda-li MD musí objednávat tolik vlaků, když tam jezdí konkurenční dopravce mimo objednávku MD.
No tak holt MD objedná vnitrostátní vlak do Břeclavi s tím, že dál ke státní hranici to dopravce odjezdí „na své komerční riziko“. 🙂
Jenže ČD jezdí i mimo špičku kdy si na sebe vlak nevydělá. První ranní vlak ČD z Břeclavi do Prahy jede v 5:02, první od RJ v 7:38. To samé večer zpět.
A co ty mraky vlaků během dne? U nich by primárně mělo MD reduokovat objednávku. Ty okrajové vlaky lze řešit objednávkou MD, popřípadě v rámci krajské dopravy.
proč redukovat objednávku na sedla? soukromník odjezdi špičku…a sedla zaplatí stát? vy jste ale hlava, pane vachmajstr…
Tím padají levnější jízdenky pro cestu zpátky.
Proc by to nemelo se ZDO nic spolecneho? Pouzitelne spojeni pres hranice by do ZDO melo jednoznacne patrit, nejsme Severni Korea.
Sčítáte hrušky a švestky. Praha – Ostrava počítáte jen „dálkové“ vlaky ale Praha – Brno počítáte i místní vymetáky navíc po dvou různých tratích. Navíc do Ostravy Vám chybí vlaky co „uhnou“ v Přerově a v Hranicích…
No jo, ale kdyby to tam přičetl, tak to nevypadá tak úderně. Nebude on noerf ten, investigativní novinář? 🤔😀
Zajímalo mne porovnání dvou tratí, na kterých jezdí více dopravců několikrát denně.
Ty čísla jsou samozřejmě ovlivněna koronavirem, kdy například ČD zrušili téměř všechny vlaky kategorie SC. Ale svědčí to i o tom, že základní dopravní obslužnost zůstane zachována i bez MD a nabídka je více podřízena potřebám cestujících.
Dovolil jsem si to spočítat a srovnat za vás:
Brno – Praha:
ČD – 29; RJ – 8 celkem – 37
Brno – Praha (pouze ex):
ČD – 12; RJ 8 celkem – 20
Břeclav – Praha:
ČD – 10; RJ – 7 celkem – 17
(…) – Olomouc – Praha:
ČD – 20; RJ – 10; LE – 7 celkem – 37
(…) – Olomouc – Praha(pouze ex):
ČD – 12; RJ – 10; LE – 7 celkem – 29
Ostrava – Praha:
ČD -7; RJ – 10; LE – 5 celkem – 22
Nevi nekdo ze zdejsich vazenych diskutujicich, kdy se zacne s roky planovanou rekonstrukci zel. stanice Vsetin? Dekuji.
Dle mapy staveb na webu SŽ, začátek realizace 2021, konec 2024.
Byly vypsány další zajímavé zakázky:
– rekonstrukce trati 130 v úseku Kyjice (včetně) až zastávka Chomutov město (včetně)
– Děčín východ dolní nádraží (mimo) až Prostřední Žleb (mimo) vč výměny mostu přes Labe
– rekonstrukce žst. Holešov
– ETCS Ústí nad Orlicí – Lichkov
S těma Kyjicema je to sranda. Stanice o čtyřech (při dobré paměti) kolejích s rekonstrukcí rozloženou do tří staveb a cca deseti let.
jj, ale bylo by škoda vypálit všechny do jednoho textu, ne?)
Tomu rozumím ☺️. Spíš bych Vas chtěl poprosit, případně někoho jineho, kdo čte poctive zadavaci dokumentaci. Proc je u decinske stavby mnohem vyssi vypsaná částka nez v letaku na strance szdc (kdyz to původně planovali). Ze by horší stav mostu ci tunelu?. Děkuji
Myslím, že tam bude jednodušší vysvětlení: dost zastaralé informace v letáku. (např. u této stavby se uvádí CIN přes 3 miliardy).
Protože v zadávačce je cena, která je o 25% vyšší než je předpokládaná cena zakázky a tato cena je nepřekročitelná.
Nebylo. Ale chápu, je třeba si šetřit aktuality na volné dny (myšleno ironicky)
ETCS lichkov:-)
Jj, taky. Jednokolejka kde se ani tou stovkou nikdy nebude jezdit…
A na trati Regionova, aby to bylo kompletní.
myslíte…lint?
a bylo by také dobré po dohodě s operátory umístit podél tratě opakovače mob.signálu, páč od toho Adamova do Brna je to signálem hodně velká bída.
Celý úsek Č. Třebová – Brno je bída pro signál
No jo, Morava…
Jo, a proto nejhorší signál z celé trati Brno – Praha je před Prahou 😂
no spíš až do Chocne
Pokud se nemýlím tak se budou vysílače mob. signálu dávat na vysílače podél tratí které slouží strojvedoucím. Přesný název si nevybavím.
GSM-R? To už tam je.
A je průchozí použít gsm-r pro komerční GSM? Máme paragraf 1, certifikace na gsm-r,…
GSM R nebude využít pro civil protože má úzké pásmo kanálu a tak když jsou obsazene tak má přednost hovor s vyssi prioritou třeba dispečer. Navíc pro GSM R se používají jiné telefony.
Coz ovsem nebrani priveseni jinych vysilacu na konstrukce pro GSM-R, pokud je tam misto.
To je hrozné, pár minut offline………
Třeba když máš nějaký důležitý hovor, je to dost trapné..
Je trapné jezdit vlakem?
Trapné je ztrácet spojení během hovoru.
Zajeďte si do Francie a zavolejte si ve velkoprostoru…. uvidíte jak rychle poletíte…
je jedno se je ve Francii, nás zajimá v čr
Ale jo, jde to. Vzdycky se najde nejaky zvanil, co si potrebuje pul hodiny s nekym popovidat.
Někteří to řeší tak, že když jim vypadne za tunelem v Obřanech signál, tak to té placky začnou víc řvát. Že to jako prej pomáhá.🤪🤣
Pokud potřebujete pracovat přes VPN, tak se stabilita signálu hodí.
U pozemního signálu žádná stabilita nebude, ledaže byste do tunelů namontoval vyzařovací kabely, jaké jsou v metru. A to asi ne…
Ale notak, z vlaku se má zírat ven zkrz otevřené okno. Ještě aby někdo za jízdy vydělával prací! Pak nemají v rozpočtu chybět peníze, když si je někdo vydělá.
(sarkamus)
A že v šukafonech a aquarkách (810+010) signál je dobrý. Nestačilo by kdyby dopravci kupovali vozy s okny?
Ono v tunelu nebo mezi kopcema vám nepomůže ani vůz bez střechy. Pokud tam má být signál, asi by správa železnic měla zaplakat u operátorů a domluvit nějaký společný postup.
Páku na to má / měla . ČD telematika , ale teď nevím jak to s ní bude.
Přeloženo do jazyka byrokratů – ze strany SŽ by bylo vhodné zamyslet se nad sdílením kapacity infrastruktury GSM-R s komerčními subjekty. Stožár další anténu udrží, chránička pojme kabel navíc, atd. Smluvně ošetřeno, plynul by z toho pravidelný příjem na účty SŽ s.o. Otázka za milion je, jak spravedlivě nastavit systém tak, aby byla volná kapacita byla dostupná všem, kdo ji v ten okamžik poptávají? Soutěž na kmitočty 5G máme všichni v živé paměti…
GSM-R klíčové infrastruktury nelze sdílet se soukromými sítěmi.
Kdyby si v oblasti operátoři chtěli vysílače namontovat, už je tam mají.
Jo, typicky chce člověk zavolat, že přijíždí do Brna … a nezavolá, kdo to zná, tak ví, že je potřeba stihnout to před Blanskem.
Dám poslat SMS, vrátím mobil do kapsy a nestarám se, jednou se to odešle, kouknu až mi zazvoní odpověď.
Čas absolutně (místo „za půl hodiny“ raději „v 10:20“)
Ve voze s WiFi lze totéž dělat přes jakýkoliv messenger.
To je super, ve chvíli, kdy nikdo nevolá vám. „Blansko, že? Dobře, zavolám vám později“.
Z mých dlouhodobých zkušeností (O2 a Vodafone) vyplývá, že volat lze zpravidla až za Blansko po tunely pod Novým hradem, potom se signál vrací v před Adamovem, zastávkou a většinou vydrží až do Babic, za nimi krátce vypadne, kolem Bílovic zase je a někdy vypadne mezi Bílovicemi a Obřany. Zas tak strašné to není.
Kolikrát horší to bývalo mezi Chocní a Pardubicemi. Nevím, jestli se to už zlepšilo.