Správa železnic začala na popud nákladních dopravců řešit novou spojku nad Prahou

Motorový vůz 854 v Neratovicích. Foto: Michal ChrástMotorový vůz 854 v Neratovicích. Foto: Michal Chrást

Mezi vytíženými železničními tratěmi podél Labe a Vltavy by mohla vzniknout v budoucnu nová elektrizovaná železniční spojka, která by mohla

Mezi vytíženými železničními tratěmi podél Labe a Vltavy by mohla vzniknout v budoucnu nová elektrizovaná železniční spojka, která by mohla přispět ke snížení hluku zejména v Praze a údolí Vltavy.

Správa železnic vypsala zakázku na zpracování studie proveditelnosti a případně i zpracování záměru projektu na modernizaci tratí mezi Kralupy nad Vltavou na koridorové trati z Prahy do Děčína a stanicí Dřísy na trati z Lysé nad Labem do Děčína vedoucí po pravém břehu Labe.

Studie má ukázat, zda se vyplatí Správě železnic do takového projektu investovat. Zakázka za tři miliony počítá i s využitím bezúvraťového spojení Neratovice – Dřísy, aby vlaky nemusely přes Všetaty. Spojka by měla využít stávající trať Neratovice – Kralupy, měla by být modernizována a elektrizována. Novou tratí by byla takzvaná Tišická spojka pro úsek Neratovice – Dřísy.

Vítěz soutěže má studii zpracovat do jednoho roku po podepsání smlouvy. Plány na modernizaci jsou na úplném začátku, Správa železnic celý projekt nemá ani zanesen v seznamu projektů, které připravuje.

Modernizaci a stavbu spojky tlačí hlavně sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. „Přinesla by například výrazné  snížení nákladní dopravy přes Prahu, a tím pádem i uvolnění prostoru na přetížených tratích Praha – Kolín a Praha – Kralupy nad Vltavou,“ řekl Jaroslav Tyle ze ŽESNAD.cz.

Například pokud dnes jede nákladní vlak z Břeclavi do Lovosic, musí jet přes Prahu. Nově by mohl Prahu zcela objet. Spojka by pomohla i pro nečekané přesuny dopravy v případě mimořádnosti na jedné z tratí podél Labe i během chystaných velkých oprav pravobřežní tratě.

Správa železnic si v dokumentaci otevřela možnost, že studie nevyjde. „Výsledkem může být konstatování, že územními omezeními limitovaná drážní infrastruktura neumožní pojmout všechny představy o výhledovém rozsahu dopravy,“ uvádí v zadávací dokumentaci.

Tagy Dřísy - Neratovice - Kralupy nad Vltavou Správa železnic Tišická spojka Top Žesnad.cz
133 komentářů