Správa železnic začala budovat novou stanici pro drážní hasiče v Nymburku
Základna drážních hasičů v Nymburku, vizualizace. Pramen: SŽ
Hasiči Správy železnic představují vůbec největší tuzemský podnikový protipožární sbor.
Smutné je, že jim neustále dobře placené vedení HZS SŽ sahá na ty malé peníze, namísto aby jim pořádně přidali. Čekají každý rok na zoufalé navýšení v podobě 2-3% v dnešní inflaci. Obdivuji je, jsou to srdcaři.
Metrostav dostal před dvěma lety zákaz soutěže VZ, tak si založil dceřinku a jede se dál? Jsem jedinej, komu to nepřijde správné? Vím, že právně je to bohužel v pořádku, ale nějak stejně nedokážu pochopit, že se může založit nová firma, která spadá pod koncern, který na konci řetězce patří stejnému člověku nebo lidem, jako je ta původní společnost. Tzn., ti stejní lidé, co byli odpovědní za nekalé chování, rozhodují na konci řetězce i o této “nové” firmě, která se VZ zúčastnit může. Na hlavu …
Hasičárna až nečekaně povedená. Je to poměrně střízlivé a není všude naplácaná křiklavá červená, jak mívají jejich projektanti (úmyslně neříkám architekti, protože ty to často ani nemá) poslední dobou ve zvláštní oblibě.
To, že pravopis tuto verzi umožňuje vím. Ale i tak – v Nymburce!
Přesně tak. Ať už pro autora článku nebo pro „mínusáře“ znovu opakuji:
Pravidla českého pravopisu sice umožňují obě verze skloňování, ale také dávají přednost místní zvyklosti.
My, Nymburáci ( a Nymburačky, samozřejmě ), žijící v Nymburce ( nebo v okolí Nymburka ) víme nejlépe, jak se název našeho města skloňuje!
P.S. Abych nezapomněl:
Jak se skloňuje Šumperk, Frymburk, Rumburk nebo Hamburk nemá na výše uvedené žádný vliv. 😉
Stanice hezká, nicméně mě dost naštvalo, že všem jednotkám den po poklepání na nový barák, vedení naprosto nesmyslně zrušilo neoficiální facebookové stránky, kam dávali zajímavé příspěvky ze své práce. Tohle byla pěkná prasárna.
Jak může vedení zrušit něco co mu nepatří?
Viz Rezistor a pár dalších. POkud jde o záběry, nebo fotky z práce, tak mají poměrně hodně možností, tak znepříjemnit život..
Viz kdo? Nějaké důkazy pro takové tvrzení? Tak povídejte, jaké jsoubty možnosti? A znepříjemnit život není zrušení něčeho. Už s tím trollením přestaňte. Je to trapné.
Drážním hasičům není co závidět, stejně jako státním, kterým v mnoha případech pomáhají. Je to z mého pohledu jedna z nejdůležitějších a nejméně záviděníhodných služeb, proto jim přeji co nejlepší zázemí a techniku, a to všude. Nikdo z nás neví, kdy je bude potřebovat, ačkoli stejně tak si to nikdo z nás nepřeje.
Nová hasičárna dobrý, ale spíš by SŽ měla urychleně udělat něco s osobním nádražím, protože je to dle mého názoru jedno z nejošklivějsích v ČR.
Nymburské nádraží se promění, vznikne nová odbavovací hala.
Budovat se má v letech 2027 až 2031.
https://zdopravy.cz/obrazem-nymburske-nadrazi-se-promeni-vznikne-nova-odbavovaci-hala-170538/
Aký je význam v tých drážnych hasičoch? Majú stanice v blízkosti veľmi dôležitých bodov, kde dáva význam tzv. podnikový HZ alebo majú veľmi ale veľmi špeciálnu techniku, ktorú nemôžu mať a nemajú obyčajní hasiči? Prečo nestačí len hzscr?
Spíš ta druhá varianta. Mají speciální techniku a výcvik na řešení problémů na železnici.
Drážních hasičů, není zase tolik po celé republice. Jejich dosah v dané oblasti je i více jak 100km. Hlavní činnost je dráha, ale každý den pomáhají i HZS ČR, při zásazích. Výcvik je trošku odlišný od klasických hasičů, hlavně disponují speciální technikou, která je potřeba hlavně na kolejích a využití najde i pro HZS. Drážní hasiči neřeší jen mimořádné události, ale denně pomáhají s různými činnostmi kolem kolejí. Je dobře že se do nich investuje. Jejich práce je vidět a není za ně náhrada.
Zas na druhou stranu muset čekat, až dojedou těch 100 kilometrů, aby vyřezali spadlý strom na koleje lokálky, kde není žádná trolej… kanón na vrabce, kolikrát toho mají moc, nestíhají, ale předpis nedovoluje.
Firmy buď mají svoje firemní hasiče a nebo platí hzscr.
Odpověděl jste asi vlastně sám. Jsou to prostě podnikoví hasiči se specifickou výbavou a výcvikem. Tečka. Hlubší rozbor netřeba.