Správa železnic vypsala tendr na novou nádražní budovu v Chodově, starou zbourá
Nová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Na místě staré zchátralé budovy vznikne zastávka náhradní autobusové dopravy a točna autobusů.
„V budoucnu se v Chodově počítá s prodloužením nádražního podchodu do severní části města, kde se očekává investiční výstavba.“
To si nedokážu představit. Nádraží je na jihu města, to by byl velmi dlouhý podchod 🙂 Pokud je tím míněno severně od nádraží, tak tam také není kam prodlužovat ani kde stavět, leda že by se tamní domy zbouraly.
Zastávka NAD u bariérového podchodu a nikoliv u toho bezbariérového?
Příjemně mě překvapilo, že na úvodní fotce nevidím zábradlí. Ale pak jsem se podíval na další snímky a stejně si ho projektanti neodpustili a to jak obvykle na zcela zbytečném místě. Životní jistoty jsou zachráněny.
První pohled na úvodní obrázek a člověk si řekne, vstup do metra.
Co bychom za to v Brně dali. Tady vypadá vstup do Metra takto: https://mapy.cz/s/rofafazuze – pokud to někomu připomíná dělostřelecký srub pohraničního opevnění, tak není sám.
Podle mě správný přístup, kdy se bourají nefunkční budovy a namísto nich se staví budovy odpovídající současným potřebám. S výjimkou nádraží, která jsou historicky cenná, jako je třeba Masarykovo nádraží v Praze, bych tento postup aplikoval častěji.
No hezký to není…
Boha jeho, zas ten podchod ze kterého se musí jít po kilometr dlouhé rampě jako jediná možnost…
Zrovna v tomhle případě vede rampa směrem, kam by 95% cestujících stejně šlo, takže cestu neprodlužuje. Díky zapojení z čela nástupiště navíc může být komfortně široká.
Ještě doplním – není to jediná možnost. U staré budovy je druhý podchod se schodištěm. Viz https://mapy.cz/s/kesupodeke
Podle mě dobrý postup. Kdyby jezdily nějaké vlaky směr Nová Role, asi bych se přimlouval za „jejich“ nástupiště přímo u traťové koleje. Od toho nového objektu to bude skoro blíž, než na peróny „hlavní“ stanice. Zároveň by se pak asi i mohla zrušit úvrať a ta kolej od přejezdu zvednout tak, aby se zapojila do tratě směr N. Sedlo, dalo by se jezdit „normálně“ skrz (popř. by aspoň pro případný náklad nebylo délkové omezení).
Ono by se to taky dalo zapojit do toho nádraží bezúvraťově napřímo přeložkou v délce 500m. I když tam by možná bylo třeba kvůli sklonu trať o pár metrů zvednout.
To si úplně nemyslím, to stoupání je poměrně značné i tak.
Ta průměrná architektura druhé poloviny 19.stol. je tak nějak lepší, než ta průměrná architektura současnosti. Ale jestli byl požadavek budovu zbourat (proč?), tak asi není moc na výběr. Jen tedy ta stará budova měla byty a tak, tedy dokázala by si na sebe po rekonstrukci vydělat, zato ta nová pokladna s čekárnou bude už jen stát peníze.
Četl jste článek? Pro budovu se nenašlo využití.
Jenže rekonstrukce bytů = kompletní infrastruktura by byla patrně tak nákladná, že by se vyplatilo postavit byty nové … nezapomeňte na topení a také na tepelné koeficienty. Zateplovat starý barák by možná šlo, ale za obrovské peníze … ty byty měly zpravidla vlastní topení na uhelná kamna, nějaké společná kotelna v době výstavby nepřicházela do úvahu ….
Bohužel …
Zkusil jste spát někdy na nádraží? Tyto byty nikdy nemůžou splnit hlukové limity, které železnice produkuje….
Tak zrovna v Chodově to tak horké s tím hlukem nebude. Na většině vlaků jezdí moderní soupravy, nákladní vlaky tuto stanici minou po „hlavní“ trati.
Mockrát, v bytech, na nocležce i jako čundrák v čekárně nebo na nástupišti na lavičce. Za pár nocí si na to člověk zvykne. Navíc – zájem o ně je (aspoň tu na jihu Moravy), ale přístup správce je tristní, radši vše zdemoluje, jen aby nemusel hnout prstem.
Zrovna na hluk si lidi zvyknou. Bydlí se všude, u nádraží, u širé trati, u dálnice, u magistrály v Praze a stejně jsou ty byty žádané.
Celkem dlouho jsem bydlel vedle kolejí, ne dál, než je od osy traťové koleje staniční budova, a PHS jsem tam taky neměl, navíc v patře. Pokud máte kvalitní okna, tak to přes den nevadí, a v noci toho jezdí na tratích, kde není silná nákladka, minimum. Navíc, nové vozy jsou velmi tiché, třeba Leošův Flirt, nebo nové InterJety i starší Railjet prakticky neslyšíte, mimo aerodynamickou složku hluku.