Správa železnic vypsala tendr na novou nádražní budovu v Chodově, starou zbourá

Nová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Na místě staré zchátralé budovy vznikne zastávka náhradní autobusové dopravy a točna autobusů.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
P_V

„V budoucnu se v Chodově počítá s prodloužením nádražního podchodu do severní části města, kde se očekává investiční výstavba.“

To si nedokážu představit. Nádraží je na jihu města, to by byl velmi dlouhý podchod 🙂 Pokud je tím míněno severně od nádraží, tak tam také není kam prodlužovat ani kde stavět, leda že by se tamní domy zbouraly.

xyz

Zastávka NAD u bariérového podchodu a nikoliv u toho bezbariérového?

David

Příjemně mě překvapilo, že na úvodní fotce nevidím zábradlí. Ale pak jsem se podíval na další snímky a stejně si ho projektanti neodpustili a to jak obvykle na zcela zbytečném místě. Životní jistoty jsou zachráněny.

Rudolf Tuček

První pohled na úvodní obrázek a člověk si řekne, vstup do metra.

Jiří Kocurek

Co bychom za to v Brně dali. Tady vypadá vstup do Metra takto: https://mapy.cz/s/rofafazuze – pokud to někomu připomíná dělostřelecký srub pohraničního opevnění, tak není sám.

mlokXCM

Podle mě správný přístup, kdy se bourají nefunkční budovy a namísto nich se staví budovy odpovídající současným potřebám. S výjimkou nádraží, která jsou historicky cenná, jako je třeba Masarykovo nádraží v Praze, bych tento postup aplikoval častěji.

Lektor

No hezký to není…

veli.k

Boha jeho, zas ten podchod ze kterého se musí jít po kilometr dlouhé rampě jako jediná možnost…

Projektant

Zrovna v tomhle případě vede rampa směrem, kam by 95% cestujících stejně šlo, takže cestu neprodlužuje. Díky zapojení z čela nástupiště navíc může být komfortně široká.

Projektant

Ještě doplním – není to jediná možnost. U staré budovy je druhý podchod se schodištěm. Viz https://mapy.cz/s/kesupodeke

Tomáš Záruba

Podle mě dobrý postup. Kdyby jezdily nějaké vlaky směr Nová Role, asi bych se přimlouval za „jejich“ nástupiště přímo u traťové koleje. Od toho nového objektu to bude skoro blíž, než na peróny „hlavní“ stanice. Zároveň by se pak asi i mohla zrušit úvrať a ta kolej od přejezdu zvednout tak, aby se zapojila do tratě směr N. Sedlo, dalo by se jezdit „normálně“ skrz (popř. by aspoň pro případný náklad nebylo délkové omezení).

David

Ono by se to taky dalo zapojit do toho nádraží bezúvraťově napřímo přeložkou v délce 500m. I když tam by možná bylo třeba kvůli sklonu trať o pár metrů zvednout.

Miloslav

To si úplně nemyslím, to stoupání je poměrně značné i tak.

Vojtěch Suchan

Ta průměrná architektura druhé poloviny 19.stol. je tak nějak lepší, než ta průměrná architektura současnosti. Ale jestli byl požadavek budovu zbourat (proč?), tak asi není moc na výběr. Jen tedy ta stará budova měla byty a tak, tedy dokázala by si na sebe po rekonstrukci vydělat, zato ta nová pokladna s čekárnou bude už jen stát peníze.

dizgrafyq

Četl jste článek? Pro budovu se nenašlo využití.

XYYY

Jenže rekonstrukce bytů = kompletní infrastruktura by byla patrně tak nákladná, že by se vyplatilo postavit byty nové … nezapomeňte na topení a také na tepelné koeficienty. Zateplovat starý barák by možná šlo, ale za obrovské peníze … ty byty měly zpravidla vlastní topení na uhelná kamna, nějaké společná kotelna v době výstavby nepřicházela do úvahu ….
Bohužel …

Jan Novák

Zkusil jste spát někdy na nádraží? Tyto byty nikdy nemůžou splnit hlukové limity, které železnice produkuje….

Jelen

Tak zrovna v Chodově to tak horké s tím hlukem nebude. Na většině vlaků jezdí moderní soupravy, nákladní vlaky tuto stanici minou po „hlavní“ trati.

nsd

Mockrát, v bytech, na nocležce i jako čundrák v čekárně nebo na nástupišti na lavičce. Za pár nocí si na to člověk zvykne. Navíc – zájem o ně je (aspoň tu na jihu Moravy), ale přístup správce je tristní, radši vše zdemoluje, jen aby nemusel hnout prstem.

Jan

Zrovna na hluk si lidi zvyknou. Bydlí se všude, u nádraží, u širé trati, u dálnice, u magistrály v Praze a stejně jsou ty byty žádané.

Vojtěch Suchan

Celkem dlouho jsem bydlel vedle kolejí, ne dál, než je od osy traťové koleje staniční budova, a PHS jsem tam taky neměl, navíc v patře. Pokud máte kvalitní okna, tak to přes den nevadí, a v noci toho jezdí na tratích, kde není silná nákladka, minimum. Navíc, nové vozy jsou velmi tiché, třeba Leošův Flirt, nebo nové InterJety i starší Railjet prakticky neslyšíte, mimo aerodynamickou složku hluku.