Správa železnic vypsala tendr na geotechnický průzkum pro tunel Praha – Beroun

Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop PrahaVizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha

Stavba samotná by měla dle materiálů Správy železnic proběhnout v letech 2028 až 2035.

Správa železnic (SŽ) pokročila v přípravě novostavby trati Praha – Beroun, jejíž součástí bude především 25 kilometrů dlouhý tunel. Aktuálně vypsala tendr na geotechnický průzkum. Vítěz získá rámcovou smlouvu, předpokládaná hodnota je 278 milionů korun.

„Práce zahrnují zejména zhotovení vrtných prací, hydrogeologických vrtů, polních zkoušek, laboratorních zkoušek a geofyzikálního průzkumu a vyhodnocení provedeného geotechnického průzkumu,“ píše v dokumentaci. Dílčí zakázky bude SŽ zadávat dle potřeby.

Stavba samotná by měla dle materiálů Správy železnic proběhnout v letech 2028 až 2035. Vzniknout má nová dvoukolejná trať, která propojí stanice Praha-Smíchov a Beroun. Tunel je navržen jako dvojice jednokolejných trub ražených metodou TBM.

Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.

Novostavba trati Praha - Beroun (Berounský tunel). Pramen: SŽ

Novostavba trati Praha – Beroun (Berounský tunel). Pramen: SŽ

Tunel má vyřešit problémy současné tratě Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti. Trať kapacitně nestačí a časté poruchy vedou ke kolapsům vlakové dopravy. Správa železnic se ji snaží postupně zmodernizovat.

Tunel ponese název Berounský. Od původně zvažovaného názvu Tachlovický Správa železnic upustila.

Tagy Správa železnic tunel Praha - Beroun
117 komentářů