Správa železnic vypsala tendr na elektrizaci lokálky do Heřmanovy Hutě na Plzeňsku

Stavba má být termínově navázána na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN, konkrétně její část mezi Plzní a Stodem.
Správa železnic (SŽ) posunula do finále přípravu elektrizace devítikilometrové regionální trati 181 z Nýřan do Heřmanovy Hutě na Plzeňsku. Aktuálně vypsala tendr na stavební firmu, přičemž jako nejvyšší přípustnou hodnotu stanovila 1,666 miliardy korun bez DPH. Stavět by se mělo v letech 2026 až 2027.
Rekonstrukcí projdou všechny zastávky i stanice Heřmanova Huť. Na pěti zastávkách a v koncové stanici vzniknou nová nástupiště s výškou nástupní hrany ve výšce 550 mm nad kolejí. Délka většiny nástupišť bude 60 metrů. V Heřmanově Huti se postaví dvojice vnějších nástupišť s délkou 120 metrů. Nástupiště č. 1 naváže na autobusovou zastávku.
Trať bude elektrizována střídavou trakční soustavou, vybrané výhybky budou vybaveny elektrickým ohřevem. Provoz na trati se bude v budoucnu dálkově řídit z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.
SŽ už dříve lokálku označovala za druhou nejvytíženější regionální trať v aglomeračním pásmu města Plzně a potřebu modernizace zdůvodňovala mimo jiné novou bytovou výstavbou v Heřmanově Huti.
Stavba bude termínově navázána na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN, konkrétně její část mezi Plzní a Stodem. Ta vznikne v nové stopě a vlaky po ní budou jezdit až 200 km/h. Stavět se má v letech 2026 až 2029.
Staré trati přes Vejprnice a Nýřany (kde se napojuje i trať z Heřmanovy Hutě) ale nehrozí zánik, naopak projde rovněž elektrizací. Správa železnic ji vede jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – státní hranice. K modernizaci staré trati by mělo dojít v letech 2026 až 2027, tedy ve stejné době jako u napojené lokálky 181.
Informační leták s podrobnostmi ke stavbě je zde.
