Správa železnic vypsala soutěž na projekt modernizace Masarykova nádraží včetně zastřešení

Zastřešení kolejiště Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicZastřešení kolejiště Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Správa železnic učinila další krok směrem k velké modernizaci Masarykova nádraží. Aktuálně vypsala tendr na zhotovitele projektové dokumentace. Zakázka má

Správa železnic učinila další krok směrem k velké modernizaci Masarykova nádraží. Aktuálně vypsala tendr na zhotovitele projektové dokumentace. Zakázka má odhadovanou hodnotou 64 milionů korun. Vítěz dodá projekt pro stavební povolení a provádění stavby, na které zajistí také autorský dozor.

Samotná stavba za zhruba dvě miliardy korun by měla probíhat v letech 2022 až 2026. Zahrne například rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět, zvýšení rychlosti (ve směru na Libeň na 100 km/h a ve směru na Bubny na 40 km/h, dále 60 km/h) a vybudování kolejí pro provozní ošetření souprav v lokalitě Hrabovka.

Nejviditelnější změnou bude vybudování nového vestibulu, jehož zastřešení propojí ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova. Ze střechy bude přístup na jednotlivá nástupiště. Stavba má v budoucnu souznít s novým kancelářským a obchodním komplexem, který v okolí nádraží plánuje skupina Penta.

Správa železnic přitom dlouho sázela spíše na nový podchod pod kolejištěm než na nadchod. Pro přemostění se rozhodla v roce 2016, neboť tomuto řešení dali přednost pražští památkáři. Správě železnic patří na nádraží pouze kolejiště, samotné nádraží zůstalo Českým drahám, které jej s Pentou postupně rekonstruují. V budoucnu zde mají končit a začínat vlaky z/na letiště.

Zastřešení Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Zastřešení Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Tagy Masarykovo nádraží Správa železnic Top
74 komentářů