Správa železnic vypsala soutěž na geologický průzkum pro tunel z Prahy do Berouna
Správa železnic začala s prvním velkým krokem pro přípravu nové trati mezi Prahou a Berounem. Vypsala zakázku v hodnotě 160 milionů korun na firmu, která aktualizuje dokumentaci pro územní řízení včetně materiálu pro posouzení vlivu na životní prostředí.
Správa železnic začala s prvním velkým krokem pro přípravu nové trati mezi Prahou a Berounem. Vypsala zakázku v hodnotě 160 milionů korun na firmu, která aktualizuje dokumentaci pro územní řízení včetně materiálu pro posouzení vlivu na životní prostředí.
Vyplývá to z informací zveřejněných na profilu zadavatele. Součástí zakázky bude i zpracování aktualizace projektu podrobného geotechnického průzkumu, autorský dozor podrobného geotechnického průzkumu a vyhodnocení podrobného geotechnického průzkumu.
O tunelu mezi Prahou a Berounem se mluví desítky let, loni Správa železnic rozhodla o variantě C1. Ta počítá s 24,7 km dlouhým Tachlovickým tunelem, který je navržen jako dvojice jednokolejných tunelů ražených metodou TBM. Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.
Stavbu tunelu schválila loni centrální komise, plán je začít v roce 2028. Nová trať je plně přizpůsobena smíšenému provozu osobní a nákladní dopravy, což ovlivnilo nejen sklonové parametry trasy, ale i maximální traťovou rychlost, která zde činí 200 km/h.
Nový tunel má zkrátit dobu jízdy z Prahy-Smíchova do Plzně na 44 minut, do samotného Berouna má trvat jízda 12 minut. Z Berouna se tak lidé do širšího centra Prahy dostanou rychleji než z řady jiných částí hlavního města. Ve stávající trase v údolí Berounky pak může být při zvýšené spolehlivosti plně posílena osobní regionální doprava, například ve špičkovém desetiminutovém intervalu až po Řevnice.
Železniční spojení Prahy a Berouna prochází postupně částečnou modernizací, obce v údolí Berounky ale odmítají vyšší provoz, a proto se nakonec jako jediná možná jeví stavba tunelu. Předběžné odhady mluví o nákladech 50 miliard korun.