egoe-plus
Infrastruktura Železnice

Správa železnic vymění za 155 milionů most přes Ohři v Žatci

Most přes Ohři v Žatci. Foto: Město Žatec /FB stránky
Most přes Ohři v Žatci. Foto: Město Žatec /FB stránky
Most na okraji Žatce je ve velmi špatném stavu, vlaky přes něj musí desítkou.

Sdružení firem SMP CZ a FIRESTA-Fišer rekonstrukce, stavby vyhrálo zakázku na výměnu ocelového železničního mostu přes Ohři na trati Plzeň – Žatec. Správa železnic za rekonstrukci zaplatí 155,2 milionu korun. Cestující kvůli tomu čekají od srpna tři měsíce výluk.

Vítězství sdružení vyplývá z údajů v registru smluv, Správa železnic zatím nezveřejnila na profilu písemnou zprávu zadavatele. Cena je téměř přesně na maximální úrovni, kterou za tuto zakázku stanovila.

Předmětem stavby je rekonstrukce stávajícího ocelového příhradového mostu o délce 117 m přes řeku Ohři mezi Žatcem a Libočany. „Nová nosná konstrukce je navržena jako ocelová trámová s dolní mostovkou o rozpětí 2 x 60 m, vyztužená příhradovou bezsvislicovou svařovanou konstrukcí se zakřiveným horním pásem příhrady. Stávající střední pilíř bude zbourán a nahrazen novým, obě opěry budou zesíleny a přestavěny pro uložení nové konstrukce,“ uvádí Správa železnic v informačním letáku ke stavbě. Důvodem výměny je špatný stav mostu, konstrukce je silně poškozena korozí. Na mostě musí vlaky jezdit aktuálně jen desetikilometrovou rychlostí.

Podle výlukového jízdního řádu by mělo dojít k zastavení dopravy na 100 dní, výluka začne v srpnu.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

„Konec cyklostezky“ uprostřed ničeho 😀 mě zachránil. Jedu si takhle v noci po rovince po asfaltce 30-40, nečekám nic zlého, najednou uvidím značku tak radši zpomalím a začnu dávat pozor a fakt tam byl „schod do louže“

Pája

Tyhle pastičky „miluju“. Světlo sice vozím, ale už jsem skončil v poli i na břehu řeky. Ono kolikrát stačí bezmyšlenkové esíčko s šedým nezvýrazněným sloupkem zákeřně těsně vedle cyklostezky.

Jiří Kocurek

Světlo sice vozíte… tak to světlo zapněte!

Jak BMW, mnozí řidiči taky vozí blinkry. 😀

Leinad

Vzhledem k tomu, že bourám jednou za X let (a v provozu jednou – srazil jsem psa, jinak samé kraviny smyky, neodhadnuté šutry..), tak si myslím, že jezdím dobře 😀
A že občas prudce brzdím, kdo ne?

Kuba

„v Žatci-Libočanech“
Libočany jsou samostatná obec.

Hon

Výluky tam jsou již teď. Na které naváže zmíněná výluka, takže si cestující užijí autobusu a výluk až, až…

Bespi

Na te trati je casteji vyluka nez provoz uz tak 20 let, i jizdni doba se po tech opravach proslouzila. Proste SZ.

Jsem to pred lety vzdal a jezdim okolo.

Fliczek

Prodloužila se jízdní doba? Ale jděte… I od posledního grafikonu se o pár minut zkrátila.

Luboš Beneš

Prostě Plzeň – Žatec stále za 2 hodiny rychlík, 3 hodiny osobák jak za mého mládí, jen ty přímé osobáky již nejezdí…To je za 40 let pokrok….Jo za ty 3 hodiny jsem to dal i na kole. Pravda po silnici je to o 20km míň.

Jaaa

Holt to není důležitej směr…

Adam K.

To je právě to smutné, že ty výluky na celé trati nemůžou být třeba dva měsíce ale najednou, dohromady, a pak alespoň ten rok nic… Ale tohle salámové opravování, tuhle most, tuhle silniční obchvat, tuhle oprava jednoho úseku, pak druhého, to je děs. A ty lidi to z těch vlaků bohužel vyhání 🙁

Hon

Přesně. Třeba teď je tam výluka Blatno – Žatec, kvůli tomu, že dělají úsek Kryry – Vroutek, myslím, že i koleje v ŽST. Petrohrad, poté začne měsíční výluka Blatno – Plzeň, a pak se vrátí zpět, na uvedený jsem v článku…

Hon

* na uvedený úsek v článku.

pohledem realisty

Což se ovšem týká pouze několika rychlíků GWTR, protože jiná osobní doprava tam vinou Ústeckého kraje už dávno stejně nejezdí.

Hon

Pointa k mému příspěvku? Já neřeším, kolik dopravců nebo kolik vlaku tam jezdí… Píšu, že si to cestující užijí, když tam pojedou…

pohledem realisty

A já zase „řeším“ jen návaznost toho vašeho „řešení“ = kolika cestujících denně se to ve skutečnosti bude týkat. Můj odhad je s výjimkou frekventovaných dnů tak asi stovky za den, protože ostatní těmi autobusy musejí jezdit už dávno, ale linkovými.

Twix

Nepřispívá na ně i ten kraj? Rychlíky jezdí ve dvouhodináči prakticky bez děr bez přestupu do více měst v kraji. Osobáky mezi Žatcem a Podbořany jsou dost diskutabilní, u trati téměř není osídlení.

Leinad

A kdo by jezdil nespolehlivými vlaky a NAD, když místo přestupu na NAD může jet rovnou gumokolem?

libor

na sever od Plzně jedině autem..

PAnDa

bohužel ano…. pokud nejedeme na výšlap do přírody ale ODNĚKUD NĚKAM (nedejbože s většími zavazadly nebo dětmi) tak jedině autem

pohledem realisty

No, bohužel máte v mnohém pravdu, protože ani POVED se v rámci Plzeňského kraje příliš nevyznamenává, a při potřebě cestovat za hranice kraje je VHD už úplně k ničemu.