Správa železnic vylepší 15 zastávek, mluví o smart technologiích

Modernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: SkanskaModernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: Skanska

Tlačítko nouze bude sloužit například v případech přepadení či zdravotních potíží. Zneužití má bránit kamerový systém.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brumla

Ha ha ha, Trutnov -zelená louka, vlaky tam zastavují zřídka, meb na připomínku města , že lidé jsou zvyklý že tam vlak zastavuje častěji , byla odpověď z kraje, že místní substrát ho nezajímá , ti ať si jezdí autobusem , je zajímavá jen dalkovina do Svobody nad Úpou

Alibaba

Nespletl jste si zastávku Zelená Louka se zastávkou Staré Město?
Na Zelené Louce staví všechno (i když na znamení), na Sterém Městě toho právě hodně projíždí. Staré město bylo zrušené (po postavení Zelené Louky), převzetím provozu GWtreinem bylo obnoveno.

Daniel Jablonecký

Nejlepší smart technologií je pravidelná údržba. Až tohle Správa železnic pochopí, bude na dráze zase dobře.

Petr

Zrovna včera jsem nevěřícně koukal na armaturu čumějící z nástupištního panelu. To že je mají podepřené cihlami aby se nástupiště nehoupalo, už beru jako normální.

David

Koukám, že SŽ dospěla tam, kam Praha pod vládou Krnáčové. Smart dle tohoto modelu neznamenalo, chytré vyžití dát, jako třeba chytrá predikce údržby, čidlo zaplněnosti odpadkového koše, či predikce zpoždění dle historických dat a vlastnosti vozidla, ale USB konektor napájený že soláru v lavičce.

myrha

Modernizace trati Brno-Přerov, 4. stavba, Nezamyslice – Kojetín, dle aktuálního letáku začátek stavby 10/24 – v aktuální vizualizaci jsou dva přístřešky a divil bych se, kdyby tomu bylo na dvoukolejce jinak. Pokud pominu to, že se to plánuje a odsunuje minimálně dvacet let, tak jaký jiný důkaz o nekoncepčnosti tohoto podniku ještě potřebujeme? Ano, v Měrovicích není bezpečno, ale to jako fakt má cenu instalovat na rok, dva?

Jiří Kocurek

Poděkujte nějakému Patrikovi, který u soudu dosáhl zrušení Zásad územního rozvoje JMK, a tudíž nebylo podle čeho vydat územní rozhodnutí.

Tomáš Záruba

Řekněme si upřímně, že neodsunutí Brna je mnohem větší hodnota, než realizace Brno – Přerov.

Roman Svačina

Pro mě by byla „Smart“ zastávka taková, kde by bylo hlášení o příjezdu vlaku… Teda alespoň základní informace, neboť i apka Můj vlak se v délce zpoždění občas sekne. Jako včera u vlaku 3780.

Koro

To myslejí vážně? Hostivice Litovice?????????

Tomáš Záruba

Aneb zase nějaký PR-pokrok tím, že kohosi praštili do hlavy slovníkem cizích slov. :-/

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Navíc opět pozadu.
Smart lavičky sliboval v Praze tým profesionálů na magistrátu už před 8 lety. Naštěstí už jsou pryč.
Ti profesionálové.

Tukan

Ještě víc smart by byla, kdyby tam bylo tlačítko pro zastavení vlaku na zastávce na znamení.. 😀

Alibaba

Jenže soupravy, které tady zpravidla jezdí jsou stupid, takže nějaké zmáčknutí není zatím poslat čím a kam.

Frantík

Na nějaký „semafor“ před zastávkou by to problém nebyl, ale muselo by se to nějak zadrátovat.

Alibaba

Jo, něco nějak někdo…
Až se ten systém AŽD co zkouší na Švestkové dráze zprovozní na vícero tratích, tak pak ano, jsem pro všema deseti.

Kamil

Tlačítko pro zastavení vlaku na znamení bylo na zastávkách ve Švýcarsku naprosto běžné už v roce 2006, když jsem tam byl na dovolené. Kdo chtěl na zastávce nastoupit musel stisknout tlačítko nejdřive 10 minut před příjezdem vlaku. Po stisknutí se tlačítko rozsvítilo pro potvrzení a zároveň se rozsvítilo speciální návěstidlo v úrovni „Tabule před zastávkou“ – na zábrzdnou vzdálenost. Po 10 minutách tlačítko a návěstidlo zhasly. Pokud měl vlak zpoždění (ojedinělá věc ve Švýcarsku), tak si cestující tlačítko znovu stisknul. Jediná „smart“ technologie na tom bylo časové relé pro odměření těch 10 minut. Když nebylo tlačítko stiskuto, vlak projížděl zastávku… Číst vice »

vjkm

Nevím, nevím, já bych raději viděl v pořádku koleje než oraniště s hitech zastávkou. 36 mega není nic světoborného, ale určitě by se to na nějaké lokálce šiklo.

vjkm

Na dodrátování té ostudy Silnice-Dolní by to třeba mohlo stačit.

Frantík

Jestli jsou nějaké zastávky na znamení, taky by se tam hodilo „smart“ tlačítko.

XYYY

Funguje na Švestkové dráze …

rejpal

Hlavně, že tam bude možnost dobití mobilu. Ale, aby tam byl člověk chráněn před nepřízní počasí, tak to bych chtěl asi moc. Vizuálně krásné prosklené přístřešky jsou bohužel pěkné jen pár dní než je vandalové zničí, ale člověka před deštěm a větrem neochrání.

MHD

Tak hodila by se především „smart“ délka nástupišť. Tím bych začal.

Facepalm

Tím „provedením antivandal“ se rozuměj takový ty betonový zrůdnosti, jako je třeba ta v Chýni?

Roman Ředkvička

Nejak mi chybí rozměr šetrnosti k životnímu prostředí. Kolik CO² se vyprodukuje a kolik energie spotřebuje výstavbou tohoto přístřešku? A proč není na střeše fotovoltaika+vertikální větrná turbina, aby se dalo říct že je zastávka energeticky soběstačná a nabíječka na mobil kterou si připojíte vám dá energii ze slunce?

Martin Lér

Vždyť o fotovoltaice píšou

Zdenek

Dobrá správa,by měla vylepšit především svůj management a to velmi rychle.. .

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jako nový účes Manekýna?

Jarda Š.

Když na SŽ není chytré vedení, tak se to vykompenzuje chytrými zastávkami. Třeba si zvykneme stěžovat si na chytré zastávce místo na lampárně, aby se tím železnice dostala z úrovně 19. století na úroveň 21.

Jelen

Vážně se toto plánuje na zastávce Hostivice-Litovice, kde nastupují tak možná zajíci nebo hraboši? Nedávalo by to smysl spíše na zastávkách U hřbitova nebo Chýně? Divím se, že zastávka Litovice nebyla už dávno zrušena, když se u nejbližší zástavby zřídila jiná, smysluplná.

michalspina

nebylo by špatné mít na nových/modernizovaných zastávkách třeba nějaké (nízké) stromy, aby se v létě člověk při čekání mezi betonem a sklem neupekl, ale nevím, jestli by to bylo dost smart…

Bohumil Pokorný

To bude až v další etapě super smart…

Martin

S tim souhlasim…

Luboš Beneš

Když stromy nemají to tlačítko nouze….

Frantík

Nebo solární panely na střeše…

Jiří Kocurek

Docela by mě zajímalo, na základě jakého klíče se umisťují takovéhle zastávky…

Igor

Náhodný generátor.

Pat

Nepochybně náhodný generátor. Na jaře se velmi podobný typ přístřešku objevil i ve stanici Lípa na trati 237 po nákladné modernizaci ZZ.
O kus dále na zastávce Sázavka je pro změnu instalován kamerový systém, který jsem na jiné zastávce na té trati neviděl. S přihlédnutím k tomu, že se Kraj Vysočina dlouhodobě dušuje, že chce zastávku zrušit tak je to další z mnoha pochybných investicí Správy železnic.

všd

Vzhledem k tomu, jak řídké je autobusové spojení do Sázavky, mi zrušení zastávky nedává moc logiku, je sice daleko, ale vlaky tam jezdí o víkendu.

Pat

Mně také ne, ráno odtud jezdí poměrně dost dětí do škol a lidí do práce. Bude problém až začnou na té trati jedzit RegioPantery. Pokud by totiž na té zastávce, kde se v prostoru zastávky nachází „vypínačka“, zastavily, tak už se nerozejdou, protože budou stát pod tim inkriminovaným místem. Tato „vypínačka“ by se dala přemístit o pár desítek metrů dál a je to záležitost když hodně tak týdenní výluky. Sice tohle Kraj jako objednavatele dopravy nezajímá, ale od dopravce musí určitě přijít nějaké avízo, že zastavování těch jednotek v Sázavce je problém.

Gargy

Sz hospodaři a modernizuje systémem náhodných výbuchu.neco opraví a za chvíli se to bourá nebo opravuje znova.zadny systém.

Novotny32@email.cz

Názorná ukázka při akci TGV v ČR. Zvlášť komunikace na sítích je maso.

fabec

Zrovna trať Liberec – Tanvald má zastávky po rekonstrukci přesně takovým způsobem, jak by neměli vypadat, tak snad se u těch dvou dalších zadaří lépe.

IGCT

Až na infopanel to jsou kraviny. Ty peníze měli raději dát do čištění prostor pro cestující. Špína na zemi je k blití

Martin Chovanec

Čištění špíny EU nedotuje.

Vít Jůza

Pokud tam není živý dozor, tak je kamerový systém také namístě; když je řeč o tom nouzovém tlačítku, je otázka, co všechno se tím myslí, zda je spojeno i s potřebnou možností hlasové komunikace. A stejně nejchytřejší je zastávka, kde je aspoň jednoduchá kadibudka. Potřebný úklid je pak účinnější, není to v lepším případě uklizený přístřešek a nástupiště, a hromádky opodál.

Pavel

Kolik lidí denně využije zast. Hostivice-Litovice? Ta je spíš zralá na zrušení, zvlášť od té doby, co je zast U hřbitova.

M19

Ještě by nám tam nastupovali lidi… A nebo, když nebydlíte v dostatečně využitém místě nemáte právo na dostupnou dopravu?

Jiří Kocurek

Z Kunštátu do Boskovic jezdí autobus. 9 km pěšky na vlak do Skalice už je fakt moc, aby pak člověk jel 1 zastávku vlakem.

Bert

Koukal jste na mapu? Největší procentuální zhoršení by bylo pro lidi, kteří to na zastávku měli 1 km. (Blíž k zastávce prakticky nic není, po zrušení by to bylo asi 1,2 km).

Řekl bych, že zastávku Hostivice-Litovice je třeba buď přesunout k ulici U Sušičky, nebo zrušit.

Frantík

S rušením bych nesouhlasil (zejména, pokud máme systém zastávek na znamení), ale člověku by mělo stačit, že tam vůbec nějaká zastávka je a ne přístřešek za milion.

Packo

Neni, planuje se to okolo vsechmo zastavet domky.

FigoCSI

Já myslel že tam domy už stojí.

FigoCSI

Tam prý nastupují cestující 2x do roka co jsem tak slyšel, souhlasím, tam je to blbost a vůbec nechápu proč ta zast. vznikla.

Alibaba

Stanice vznikla proto, že na Pražsko-Duchcovské dráze v těchto místech soužila pro tuto dráhu pro obsluhu zdejšího území (taková konkurence Buštěhradské dráhy). A zrušit se to za těch cca 150 let nepodařilo, jen se zrušila stanice, a vznikla z toho zastávka.